Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2021, 11:49   #181
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Canada stopt met vaccin mandaten.

Geen verplichting voor gezondheidszorg.

Laatst gewijzigd door Mambo : 4 november 2021 om 11:49.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2021, 11:56   #182
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Of anders:

om in de traditie van uw voorgangers geestesgenoten te blijven.
Ach Patrick, preventieve gezondheidszorg, en hoe we die optimaal gaan verstrekken en toepassen en dat gaan vergelijken met communistische moordaanslagen, dat is van de pot gerukt toch ?

Die laatste groep LoLo's moeten we toch ook helpen, al snappen ze het niet ?

Een vergelijking : enkele jaren geleden was er een LoLo koppel dat veganistisch wou leven en zo de wereld redden. Toen ze een baby kregen beslisten ze om die enkel wortelsap te geven ipv melk (slecht ! dierlijk... )
Resultaat : kind bijna dood, LoLo's snapten het nog altijd niet en weigerden de realiteit te bekijken. Vraag : was het volgens jou terecht dat de overheid besliste om dat kind te redden door het weg te halen bij de LoLo's, of zou je daar ook redeneren zoals bij je anti-vaxxers troetels en die mensen 'zelf laten beslissen' ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2021, 12:04   #183
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ach Patrick, preventieve gezondheidszorg, en hoe we die optimaal gaan verstrekken en toepassen en dat gaan vergelijken met communistische moordaanslagen, dat is van de pot gerukt toch ?
Natuurlijk niet. Want we hebben het hier NIET over "preventieve gezondheidszorg", maar over dwangmatig mensen met geweld dinges inspuiten op bevel van machtshebbers.

Citaat:
Die laatste groep LoLo's moeten we toch ook helpen, al snappen ze het niet ?
Natuurlijk moeten we dat niet, want eigenlijk heeft niemand een individueel gezondheidsprobleem. ZELFS voor een 80+ is corona minder gevaarlijk dan kanker. De kans dat zelfs een 80+ aan kanker sterft is groter dan dat hij aan corona sterft. Als dusdanig is corona niet echt een bijzondere individuele bedreiging, voor niemand. Dat gezegd, er is nu een luxe product, een vaccin, dat dat reeds klein risico nog kan verkleinen, voor die mensen die dat leuk vinden.

Daarentegen, waar we WEL een probleem hebben, is met onze incoherentie om te weinig ziekenzorg voorzien te hebben maar toch te beweren dat we gesofistikeerde en grotendeels zinloze zorgen willen aanbieden aan IEDEREEN terwijl we een te klein aantal plaatsen hebben voorzien. Kortom, we zitten met een verzekering die blut is.

En in DIE CONTEXT kan men die risico vermindering door vaccin apprecieren, om die dissonantie in ons discours wat te milderen. Maar daar is de prestatie van het vaccin al zo goed als helemaal TOEGEPAST vanwege de waanzinnig hoge vaccinatie graden die we al SPONTAAN BEREIKT HEBBEN.

Kortom: individueel is vaccinatie niet noodzakelijk, maar wel eventueel een te apprecieren luxe. En collectief gezien heeft de spontane vaccinatie allang bereikt wat nodig was. De collectieve "intelligentie" heeft dus allang gedaan wat nodig was, zoals gewoonlijk, en de dictatoriale dwingelandij gaat weer alles omzeep helpen, ook zoals gewoonlijk.

Citaat:
Een vergelijking : enkele jaren geleden was er een LoLo koppel dat veganistisch wou leven en zo de wereld redden. Toen ze een baby kregen beslisten ze om die enkel wortelsap te geven ipv melk (slecht ! dierlijk... )
Resultaat : kind bijna dood, LoLo's snapten het nog altijd niet en weigerden de realiteit te bekijken. Vraag : was het volgens jou terecht dat de overheid besliste om dat kind te redden door het weg te halen bij de LoLo's, of zou je daar ook redeneren zoals bij je anti-vaxxers troetels en die mensen 'zelf laten beslissen' ?
Uiteraard zou ik die zelf laten beslissen. Welk nadeel ondervinden de meeste leden van de gemeenschap nu dat er daar een wortelsap slurpend mormel dood gaat ?

Maar daarover gaat het hier niet. Waar het hier over gaat is dat men nu de prerogatieve voor machtshebbers wil invoeren om ZONDER VALABELE SANITAIRE REDEN mensen met GELIJK WAT in te spuiten met geweld, onder een VALS EXCUUS dat het een vaccin zou kunnen zijn, en dat zo een vaccin nu eenmaal nodig zou zijn om hen te beschermen tegen een piepklein risico dat veel kleiner is dan normale andere risico's.

Denken dat machtshebbers daar GEEN gebruik van zullen maken om substanties in te spuiten zodat hun machtsuitoefening sterker wordt, en hun vijanden geelimineerd, is toch de grootste naiviteit die je kan indenken.

Nog eens, zou jij echt 2 seconden twijfelen om, mocht je die macht hebben, Blokkers niet direct met heroine laten in te spuiten ? Ik kan mij niet indenken dat je daarover zou twijfelen. Dat je sarcastisch zou zeggen dat het voor de volksgezondheid noodzakelijk is, is waarschijnlijk juist, zoals er ook Arbeit macht frei stond op de ingangspoort van de plek waar anderen die stoorden en die voor hun gezondheid wat moesten werken en wat gas moesten snuiven, heen gedwongen werden. Jij zou, zoals iedereen met macht, uiteraard hetzelfde doen he. Neem ik toch aan.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 november 2021 om 12:10.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2021, 12:08   #184
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet. Want we hebben het hier NIET over "preventieve gezondheidszorg", maar over dwangmatig mensen met geweld dinges inspuiten op bevel van machtshebbers.
...

'dinges' zeg je...

dus toch een anti-vaxxer ? Heb je het licht gezien ?
Oud 4 november 2021, 12:10   #185
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'dinges' zeg je...

Een 'antivaxxer' die net in een ander topic zei dat hij een nieuwe "prik" wilde, dat moet zowaar een gespleten persoonlijkheid zijn, als ik jou moet volgen.

Het toont wel aan welke nuttige rol de echte antivaxxers spelen voor de conformisten.
Oud 4 november 2021, 12:11   #186
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

...
Uiteraard zou ik die zelf laten beslissen. Welk nadeel ondervinden de meeste leden van de gemeenschap nu dat er daar een wortelsap slurpend mormel dood gaat ?
Oud 4 november 2021, 12:12   #187
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'dinges' zeg je...

Nee. Ik zeg U gewoon dat als het mogelijk wordt om mensen onder dwang spuitjes te geven die ZOGEZEGD vaccins zijn, dat uiteraard door machtshebbers waaronder jij zou kunnen zijn, gaat aangewend worden om totaal andere dingen in te spuiten he, zoals heroine. Je zal wel zeggen dat het zogezegd een vaccin was he, maar niemand zal dat kunnen controleren, en trouwens, gelijk wie dat zou vaststellen, dat er geen vaccins, maar andere dingen ingespoten worden, zal wel wijselijk zijn mond houden, want zoniet is hij de volgende die zo een spuitje zal krijgen he.

Kijk, in de kampen ging men ook officieel gewoon "douchen" he. Hier gaat men U ook "officieel met dwang vaccineren".

Nog eens, ik kan mij niet indenken dat jij als machtshebber van die mogelijkheid geen gebruik zou maken om kakkerlakken-blokkers met rare dinges in te spuiten.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 november 2021 om 12:13.
Oud 4 november 2021, 12:15   #188
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee. Ik zeg U gewoon dat als het mogelijk wordt om mensen onder dwang spuitjes te geven die ZOGEZEGD vaccins zijn, dat uiteraard door machtshebbers waaronder jij zou kunnen zijn, gaat aangewend worden om totaal andere dingen in te spuiten he, zoals heroine. Je zal wel zeggen dat het zogezegd een vaccin was he, maar niemand zal dat kunnen controleren, en trouwens, gelijk wie dat zou vaststellen, dat er geen vaccins, maar andere dingen ingespoten worden, zal wel wijselijk zijn mond houden, want zoniet is hij de volgende die zo een spuitje zal krijgen he.

Kijk, in de kampen ging men ook officieel gewoon "douchen" he. Hier gaat men U ook "officieel met dwang vaccineren".

Nog eens, ik kan mij niet indenken dat jij als machtshebber van die mogelijkheid geen gebruik zou maken om kakkerlakken-blokkers met rare dinges in te spuiten.

mogelijk is...

Dat is zoals de Galliërs hee, die waren bang dat de hemel op hun kop ging vallen.
Oud 4 november 2021, 12:17   #189
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
mogelijk is...

Dat is zoals de Galliërs hee, die waren bang dat de hemel op hun kop ging vallen.
Dat de hemel op de kop valt is een totaal imaginair scenario. Het eigenaardige is dat het dat trouwens is dat ze nu heel officieel bespreken in Glasgow Maar dat is een andere discussie. Dat totalitaire regimes mensen die voor hen een probleempje zijn, met rare dingen inspuiten, is gewoon de realiteit. De methoden daarvoor zijn gekend he. Als wij ons eigen totalitair regime ook die macht geven, gaan die dat ook doen he. Ik begrijp niet dat je dat niet vanzelfsprekend vindt. Het gaat gene pfizer zijn die ze in dissidenten inspuiten he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 november 2021 om 12:18.
Oud 4 november 2021, 12:23   #190
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

In het vaccinatie centrum overloopt men een hele vragenlijst met iedereen. Maar daar waren geen vragen rond geestelijke gezondheid bij, dus ook geen vraag : 'bent U een Blokker ? '
De overheid weet dat dus niet, en geeft iedereen hetzelfde vaccin.

Ik hoop dat ik je hiermee kan geruststellen, voor tegen wanneer je je derde prik gaat halen.
Oud 4 november 2021, 12:28   #191
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het vaccinatie centrum overloopt men een hele vragenlijst met iedereen. Maar daar waren geen vragen rond geestelijke gezondheid bij, dus ook geen vraag : 'bent U een Blokker ? '
De overheid weet dat dus niet, en geeft iedereen hetzelfde vaccin.
Ooit gehoord van 'geheime diensten'?

Maar ik denk niet dat ze het op die manier zouden doen. Wat wel kan, is het installeren van chips - op termijn - die gehackt kunnen worden. Zoals men soms ook al eens een auto op hol deed slaan he, als iemand bv. 'schadelijke' dingen wou publiceren over de CIA.

En verder natuurlijk de weg van de digitale uitsluiting, ook van betalingen etc.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 4 november 2021 om 12:30.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2021, 12:40   #192
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Die chip laten de gevaccineerden binnenkort zelf wel implanteren (vrijwillig). Dat is handig, dan moeten ze niet steeds een qr-code laten scannen, gewoon poortje doorlopen en we weten of het een al dan niet gewenst persoon is.

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/29354...is-de-toekomst
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2021, 13:17   #193
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Canada stopt met vaccin mandaten.

Geen verplichting voor gezondheidszorg.
Ja grappig, we moeten gewoon standvastig zijn.

"The impact of the potential departure of tens of thousands of health-care workers is weighed against the small number of outbreaks that are currently active in Ontario's hospitals," he said in the statement.

"Having looked at the evidence, our government has decided to maintain its flexible approach by leaving human resourcing decisions up to individual hospitals.

https://www.cbc.ca/news/world/corona...2021-1.6235213
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2021, 15:34   #194
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Die chip laten de gevaccineerden binnenkort zelf wel implanteren (vrijwillig). Dat is handig, dan moeten ze niet steeds een qr-code laten scannen, gewoon poortje doorlopen en we weten of het een al dan niet gewenst persoon is.

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/29354...is-de-toekomst
Pfff.. 'de toekomst'

Gewoon een oude complottheorie..
Komt er heus niet hoor.

jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2021, 16:19   #195
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bron : https://www.knack.be/nieuws/gezondhe...d-1796611.html

Hoe sneller hoe beter, er is al genoeg tijd en energie weggesmeten door het dogmatisch verzet van de anti-vaxxers.
Iedereen verplicht passeren voor de spuiten. Ik ben voor !
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2021, 16:20   #196
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De ziekenzorg versterken.
En wat als covid een tijdelijk probleem is ?
Dan is de versterkte ziekenzorg een tijdelijke oplossing.
Maar 't ziet er niet echt naar uit dat covid een tijdelijk probleem is eh.
En dat is het wat mij betreft nooit geweest.

Dus, als er geen betere vaccins ontwikkeld worden, zal komende jaren geregeld de IC overspoeld worden. En dit naast alle andere kwalen/ziekten/accidenten/... Laten we vooral niet vooruit denken en de zorg trachten te versterken eh. Nu, 't is een zot idee, maar 't lijkt me wel handig om een strategische voorraad verzorgend personeel te hebben..

Trouwens, niet enkel tekorten in ziekenhuizen eh... huisartsen hebben ook handen tekort.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Maar ok. We weten dat er geen overcapaciteit is aan personeel binnen de zorg. Anders moesten we geen beroep doen op de Bulgaarse verpleegsters destijds. Ik heb respect voor wie in die sector werkt. En dat er al eens een witte woede is begrijp ik.
Handjeklap voor de politiek die al verschillende jaren de problemen in de zorg niet erkende of op lange baan schoof. Er is inderdaad geen overcapaciteit. En de witte woede (voor 2020: frustraties) zat al langere tijd te broebelen en zocht gewoon een uitlaatklep.. ziedaar covid en de rest geschiedde.

Ik heb geen gebrek aan respect voor de zorgsector.. maar wel voor het gevoerde beleid.. Al is het trouwens niet enkel te wijten aan de politiek. Ook het compleet absurde idee dat ziekenhuizen winsten moeten maken en beheerd moeten worden als bedrijven. Want dan is gezondheid niet meer het doel, maar winst.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 4 november 2021 om 16:23.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2021, 17:00   #197
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht

Dus, als er geen betere vaccins ontwikkeld worden, zal komende jaren geregeld de IC overspoeld worden. En dit naast alle andere kwalen/ziekten/accidenten/... Laten we vooral niet vooruit denken en de zorg trachten te versterken eh. Nu, 't is een zot idee, maar 't lijkt me wel handig om een strategische voorraad verzorgend personeel te hebben..

Trouwens, niet enkel tekorten in ziekenhuizen eh... huisartsen hebben ook handen tekort.

Handjeklap voor de politiek die al verschillende jaren de problemen in de zorg niet erkende of op lange baan schoof. Er is inderdaad geen overcapaciteit. En de witte woede (voor 2020: frustraties) zat al langere tijd te broebelen en zocht gewoon een uitlaatklep.. ziedaar covid en de rest geschiedde.

Ik heb geen gebrek aan respect voor de zorgsector.. maar wel voor het gevoerde beleid.. Al is het trouwens niet enkel te wijten aan de politiek. Ook het compleet absurde idee dat ziekenhuizen winsten moeten maken en beheerd moeten worden als bedrijven. Want dan is gezondheid niet meer het doel, maar winst.
Wel één precisering : Zowel voor onze IC capaciteit, als jouw gesuggereerde reservecapaciteit moet die wel prioritair voorbehouden worden voor gevaccineerden. Anti-vaxxers kunnen binnen, als er vrije capaciteit is. Anders ==> op de parking.
Oud 4 november 2021, 17:49   #198
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht

Als ik het heb over de zorg dan heb ik het niet enkel over de verpleegsters. Ja, dokters lijden ook aan tijdsnood. Daarom dat ze ook niet meer willen dat je op consultatie gaat voor een coronatest. Bijvoorbeeld. En het werd hoogtijd.
Taakverdeling. Daar gaat het om. Apothekers kunnen ook een spuitje zetten. Zelfs de verpleegster van de thuisverpleging kan dat.
Dat er gewoon eens wordt afgestapt van het idee dat er bij ieder spuitje een dokter moet zijn.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2021, 18:05   #199
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'dinges' zeg je...

Ik zie in die lichtbundel vooral dat net in de regio met de meeste anti-vaxxers en een vaccinatiegraad van amper 50 % het in tegenstelling tot daar waar ze een vaccinatiegraad van tegen de 90 hebben het een stuk beter lijkt te gaan.

Blijkbaar hebben ze in Brussel wel het echte licht gezien Straks moet je nog op de vlucht slaan en u gaan verstoppen in Brussel

KLEINSTE STIJGING EN ZELFS DALING IN BRUSSEL
Regionaal vallen er nog altijd overal stijgingen in de besmettingen te noteren, maar één regio springt eruit: Brussel kent een toename van slechts 6,7 procent. Waals-Brabant volgt met net geen 25 procent, en de grootste stijging zien we in Antwerpen met bijna 54 procent.

https://www.demorgen.be/nieuws/besme...golf~b1738df2/

Ah ja en in Indië zijn ze bijna verlost van covid......zonder vaccinaties

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 november 2021 om 18:24.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2021, 19:14   #200
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik zie in die lichtbundel vooral dat net in de regio met de meeste anti-vaxxers en een vaccinatiegraad van amper 50 % het in tegenstelling tot daar waar ze een vaccinatiegraad van tegen de 90 hebben het een stuk beter lijkt te gaan.

Blijkbaar hebben ze in Brussel wel het echte licht gezien Straks moet je nog op de vlucht slaan en u gaan verstoppen in Brussel

KLEINSTE STIJGING EN ZELFS DALING IN BRUSSEL
Regionaal vallen er nog altijd overal stijgingen in de besmettingen te noteren, maar één regio springt eruit: Brussel kent een toename van slechts 6,7 procent. Waals-Brabant volgt met net geen 25 procent, en de grootste stijging zien we in Antwerpen met bijna 54 procent.

https://www.demorgen.be/nieuws/besme...golf~b1738df2/

Ah ja en in Indië zijn ze bijna verlost van covid......zonder vaccinaties

Probeer het echte licht eerst te zien : die lulkoek over besmettingsaantallen is nu net waar we vanaf moeten geraken. Die angstporno van Molenbergh & company. Die is irrelevant. Het gaat om het aantal problematische zorgbehoevenden die IC zorgen nodig hebben en nutteloos bedden vullen die hadden kunnen vermeden worden hadden ze hun prik wel gekregen.

En de zorg in België bespreken met verwijzingen naar India ? Are you serious ? Of gaat het enkel maar over tegendraads willen zijn ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be