![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
Bekijk resultaten enquête: zie openingsvraag | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
3 | 12,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
13 | 52,00% |
ich habe das nicht gewusst |
![]() ![]() ![]() |
7 | 28,00% |
The virus is us! |
![]() ![]() ![]() |
6 | 24,00% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nog altijd is er geen enkel bewijs dat de genomen maatregelen een significant aantal levens hebben gered. Integendeel, de oversterfte cijfers in Europa liggen sinds mei hoger dan vorig jaar. En duizenden mensen zijn in mensonwaardige omstandigheden gestorven zonder afscheid te kunnen nemen van hun familie. Duizenden mensen hadden nog geleefd als de eerstelijnszorg voluit zijn rol had mogen spelen. Het is net het inhumane beleid van de regering dat mensenlevens kost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat iemand op dit forum die mijn bijdragen geregeld leest, daarover verwonderd is. Ik denk trouwens dat iedereen zo eigenlijk denkt. De meesten geven dat gewoon openlijk niet toe, meer is daar niet aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De pret van 11 miljoen drukken, om een paar 10 000 doden te vermijden, is waanzinnig. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 november 2021 om 11:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb het denk ik al eerder gezegd - je hebt dikwijls scherpe inzichten op het vlak van de corona-aanpak, en ik ben je heel dankbaar voor je bijdragen - maar je zou je toch eens moeten laten testen op psychopatie. Want nee, niet iedereen denkt er zo over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is onmogelijk om mij daarvan te overtuigen
![]() Ik denk dat het enige verschil tussen een "psychopaat" en een "normale mens" het verschil is tussen iemand met "eerlijk inzicht en openheid" en "zelfbegoocheling en/of hypocrisie". Laatst gewijzigd door patrickve : 16 november 2021 om 13:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat telt is de fun in het interval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Staatssecretaris
|
![]() https://www.hln.be/dossier-coronavir...rael~a444637f/
Ze voeren Israël nu weer aan als grote voorbeeld, terwijl deze casus heel het narratief van "de antivaxxers die de zorg overbelasten" grondig tegenspreekt. 33% anti-vaxxers is daar blijkbaar geen beletsel terwijl ze hier de schuld zitten af te schuiven op 10% niet-gevaccineerden.
![]() |
#189 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ipv idioot te focussen op niet - gevaccineerden, waarvan de overgrote meerderheid kinderen zijn, beter is het van die derde booster zsm aan risicogevallen (wgs hogere leeftijd of gezondheidsprobleem) versneld door te voeren.
Daar kunnen mss wel mensen mee gered worden of anders kan het te laat zijn als een variant zich te ver verwijdert vd door de prik geviseerde variant. Dat zou al in februari het geval kunnen zijn.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 16 november 2021 om 13:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beschouw dat vaccins 4 maanden werken. DAN heb je een idee van de "vaccinatie graad" van uw bevolking. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 november 2021 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#193 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat spreekt toch puur het heersende narratief tegen dat een hoge vaccinatiegraad vereist is?
Nu ja, India gaf dat ook al aan, maar dat is de Indische olifant in de kamer die niemand durft te benoemen.
![]() |
#195 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik, en voor zover ik hier lees jij dus ook, heb is dat ik amper gevoelens ervaar. Ik ben eigenlijk nooit gelukkig, noch ongelukkig. Op een heel korte uitzondering na nooit kwaad, blij, angstig of triest. En omdat ik geen emotionele druk voel, bekijk ik de zaken puur rationeel. Ik kijk enkel naar de harde cijfers en feiten. Zo zie ik bijvoorbeeld een miskraam of doodgeboorte niet als een groot probleem, enkel als wat uitstel van het kind dat je wil. Er is tot dan toe immers zeer weinig tijd of moeite verloren gegaan aan het kind, dus het is geen groot verlies. Het is als een nieuwe auto die plots een paar maanden vertraging heeft. Ik snap ook niet hoe iemand nu fanatiek kan supporteren voor iemand anders, of waarom iemand zich zou willen opofferen voor zijn land bijvoorbeeld. Maar ik besef ook dat 98 of 99% van de bevolking niet zo denkt. Dat de meesten zich wel verbonden voelen met vanalles. Wel gelukkig worden als hun favoriete ploeg wint, of triest als hun partij de verkiezingen verliest. Dat die mensen door die emotionele connectie niet in staat zijn om zuiver logisch en rationeel te denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat is allemaal enkel gereserveerd voor een aantal mensen. Voor de rest baad ik in een zee van lichte vijandigheid. Ik beschouw de wereld "buiten mijn kring" als lichtjes gevaarlijk, vijandig, en op zijn best, nuttig. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik denk dat dit een soort komedie is, zoals zeggen dat de keizer kleren aan heeft. iedereen weet wel dat hij in zijnen blote staat, maar iedereen speelt ht spel dat hij mooie kleren aanheeft. En zelfs in de meest intieme relaties durft men dat niet op te biechten. Je merkt dat trouwens. Vele mensen hebben hun mond vol van hoe ze anderen zouden helpen, maar doen dat niet. Ik heb maar weinig volk gezien die vindt dat arme mensen meer moeten krijgen, die de helft van hun bezittingen wegschenken aan die armen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
|
![]() die vijfjarige gaat wel de bomma besmetten, die daarna, met haar CST in de hand, een koffieke gaat drinken in de parochiezaal met de bejaardenbond, en voor ge het weet heeft die 5-jarige 5 bejaarden vermoord
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
|
![]() Citaat:
Wat niet wil zeggen dat dat iemand het recht geeft iemand anders kwaad te doen, en in die gedachte ga ik ook heel ver.
![]() |
![]() |
#200 |
|
![]() Topkerel, die 5 jarige. Weer een paar onproductieve mondademers minder die de ic kunnen belasten.