Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: Wie gaat aanstaande zondag gaan betogen in Brussel?
Ik 4 36,36%
Ik niet 7 63,64%
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2021, 18:54   #181
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Wel wel, de organisatrice van de betoging van vorige Zondag, Sarah Melis blijkt connecties met Feniks te hebben, dat is Schild & Vrienden in een nieuw kleedje, zowat de extremistische jongerenafdeling van het VB.

Wat een toeval toch allemaal.
Et alors? Moet u ook nog een geheimpje weten? Op die betogingen waren er ook een groot aantal mensen die te situeren zijn bij de antroposofie. Ook een toeval?

Over dat radicaliseren gesproken: het zijn de provaxers... die met uitspraken als die van Piot ("een ongevaccineerde verpleegkunde is een potentiële moordenaar") de boel radicaliseren, de samenleving uit elkaar trekken en onrust zaaien. Heel het discours is gericht op het demoniseren en stigmatiseren van mensen die - om velerlei redenen - zich niet wensen in te enten met een coronavaccin. Had men zich gehouden aan het respect dat De Croo bij het begin van de vaccinatiecampagne plechtig had afgekondigd ("niemand zal gediscrimineerd worden", "vaccinatie is vrij"...), dan was er geen probleem geweest. Juist de provaxers jagen het vuur aan. Keer op keer.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 23 november 2021 om 18:55.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2021, 18:56   #182
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tommetje en Driesje gaan dit ontkennen of toch maximaal proberen afschuiven hoor, dergelijke machinaties werken alleen als ze in het donker blijven.

Dat straatgeweld is een smet op hun propere hemdjes, die ze vooral proper willen houden.
Bruine hemden natuurlijk, maar ze moeten wel proper blijven.
Als u kunt bewijzen dat de voorgenoemde personen iets te maken hebben met de rellen, moet u die maar op tafel leggen. Anders is het niet meer dan goedkope laster.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2021, 19:03   #183
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als u kunt bewijzen dat de voorgenoemde personen iets te maken hebben met de rellen, moet u die maar op tafel leggen. Anders is het niet meer dan goedkope laster.
Nou nou, zo werken die dingen niet he. Ze hebben niet voor niets een jonge deerne en een jonge Ghanese belg als handpoppen ingezet.

Een zwart en een wit schaap, altijd handig.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2021, 19:30   #184
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nou nou, zo werken die dingen niet he. Ze hebben niet voor niets een jonge deerne en een jonge Ghanese belg als handpoppen ingezet.

Een zwart en een wit schaap, altijd handig.
Ook dat moet een record zijn inzake hypocrisie : een mantelorganisatie van extreem-rechts die een Ghanees laat opdraven als sprekende pop. Tömmchen doet écht zijn uiterste best om de sporen uit te wissen. Nog beter dan toen het Blok indertijd Pegida op poten had gezet.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2021, 21:21   #185
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Hieronder een bericht van Bart Maddens. Een hoogleraar, dus voor de expert-lovers van dit forum een totaal onverdachte bron. Een spreekvat van waarheden, een autoriteit die enkel maar vereerd en nagepraat kan worden.

Citaat:
Een ooggetuigenverslag
Bart Maddens

Ik behoor tot diegenen die de coronamaatregelen altijd zonder veel morren hebben ondergaan en scrupuleus hebben nageleefd. Maar met de coronapas is in mijn ogen een rode lijn overschreden. Het beleid inzake het zogenaamde ‘Covid Safe Ticket’ is van een kinderachtigheid die je haast niet voor mogelijkheid houdt.

Rondje pesten

Je hebt het recht om je niet te laten vaccineren, zegt de overheid. Maar als je van dat recht gebruik maakt, dan zullen we je lekker pesten en uitsluiten van het maatschappelijke leven. Dan mag jij mijn vriendje niet meer zijn. Dit soort kinderachtigheden en pesterijen associeer ik inderdaad vooral met de speelplaats van de lagere school. Een keer dat we in het middelbaar zaten waren we al te oud voor dat onnozele infantiele gedoe. Maar de politici zijn blijkbaar eeuwig jong.

Ik kan er echt niets aan doen, maar ik betrap mezelf op een spontaan gevoel van solidariteit met de niet-gevaccineerden. Ook daarom kon ik niet aan de verleiding weerstaan om vorige zondag te gaan betogen in Brussel, tegen de coronapas. Toegegeven, wel met heel wat aarzeling. De betoging werd vooraf compleet doodgezwegen in de mainstream media. Ikzelf had er maar heel toevallig weet van gekregen. Dit leek gedoemd om iets supermarginaals te worden. Ik vreesde terecht te komen in een groep van een paar honderd extremisten, corona-ontkenners, complotdenkers, QAnon-achtige weirdos, …

Gewone mensen

Tot ik aan het perron van het treinstation in Leuven arriveerde. Waw! Dat stond vol met ‘normale’ mensen van alle leeftijden, aan hun bordjes te zien allemaal op weg naar de betoging. Op dat moment wist je: dit wordt iets heel groots. En inderdaad, vanaf het Noordstation was er een aanzwellende mensenstroom die gaandeweg een immense massa vormde. En alle betogers leken hetzelfde gevoel te hebben: ze konden hun ogen niet geloven dat er zoveel volk was opgedaagd voor zo een ‘marginaal’ evenement.

Het was in alle opzichten een uiterst bont gezelschap. Er waren zowel jongeren als bejaarden, gezinnen met kinderen, ruwweg evenveel Franstaligen als Vlamingen, zowel allochtonen en autochtonen. Er waren verpleegkundigen in witte jassen. Een groep pompiers uit La Louvière. Een man uitgedost als zwarte piet, met zijn als Vlaamse ridder verklede zoon. Een gezelschap van Vlaamse ‘tempeliers’. Hier en daar een Belgische of een Vlaamse vlag, maar niet echt veel. Groepjes hippie-achtige figuren die op trommels sloegen. Ze leken zo weggeplukt (via een time lapse?) uit de vredesbetogingen van de jaren tachtig.
Maar er waren evengoed heren in pak, en dames met hoge hakken. En ja, van meet af aan kon je er zo de relschoppers uitpikken: jongeren in het zwart gekleed, met een masker dat duidelijk niet bedoeld was als bescherming tegen corona. Ik schat dat die amokmakers één procent van alle manifestanten uitmaakten.

Pluralisme boven

Ook inhoudelijk ging het alle richtingen uit. Ik behoorde allicht tot het meest ‘gematigde‘ deel van de manifestanten. Die wilden vooral protesteren tegen de coronapas, verwerpelijk wegens het discriminerende karakter ervan en de inbreuk op de privacy. Dat was overigens ook het officiële motto van de betoging: ‘Mars tegen de coronapas’.

Aan het andere uiterste had je de harde corona-ontkenners en complotdenkers. Zij betoogden tegen elke vorm van coronamaatregel. Daartussenin situeerden zich de tegenstanders van vaccinatie, en al zeker van verplichte vaccinatie. Dat leek de grootste groep. Wat echter wel breed werd gedeeld onder alle betogers was een afkeer van de mainstream media en een verzet tegen de surveillancemaatschappij. En hoe dan ook, al de inhoudelijke verschilpunten leken zondag niet echt van tel. Een vriendelijke en bijwijlen zelfs euforische sfeer van samenhorigheid overheerste.
Het was duidelijk dat noch de organisatoren, noch de politie zo een immense opkomst hadden verwacht. De organisatie was vrij amateuristisch. Vanaf het Madou-kruispunt werden de betogers min of meer aan hun lot overgelaten, en wist niemand meer wat het officiële traject was. Vanaf dan werd de sfeer grimmiger. De gewone betogers trokken huiswaarts, de meest radicalen bleven over. De slottoespraken aan het Schumanplein stelden niet veel voor. Er was zelfs geen podium of een deftige geluidsinstallatie.

Die chaotische organisatie heeft allicht mee bijgedragen tot de rellen. Maar daarnaast was ook de politie niet voorbereid op zo een grote betoging, en werd ze overrompeld door de onverwacht grote mensenmassa. Blijkbaar gaat ook de politie enkel voort op de mainstream media. Ze dachten zoals ik: een betoging die wordt doodgezwegen door de media, kan enkel maar uiterst marginaal en kleinschalig zijn. Maar dat is dus verleden tijd. Misschien is het vooral daarom dat de manifestatie van vorige zondag historisch was.

Laatst gewijzigd door alpina : 23 november 2021 om 21:35.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2021, 21:31   #186
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Precies.
Op het werk zijn er ook een aantal die geen spuit zijn gaan halen.
Niemand van de wèl gaanders trekt zich daar iets van aan.
Ze spreken er eens over, en dat is het.
De propaganda van de Nazi's en hun collaborateurs poogt het andere beeld op te hangen. Beeld van kampen, conflicten, ...
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2021, 21:40   #187
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Hieronder een bericht van Bart Maddens. Een hoogleraar, dus voor de expert-lovers van dit forum een totaal onverdachte bron. Een spreekvat van waarheden, een autoriteit die enkel maar vereerd en nagepraat kan worden.
Bart Maddens is geen échte wetenschapper, hij is een gamma wetenschapper.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2021, 21:47   #188
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ahzo, onder de autoriteiten zijn er ook "de goei" en "de slechte". Wie bepaalt er wie de goei zijn?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2021, 21:53   #189
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Ahzo, onder de autoriteiten zijn er ook "de goei" en "de slechte". Wie bepaalt er wie de goei zijn?
Bèta wetenschappen zijn de enige échte wetenschappen.
Oud 23 november 2021, 22:30   #190
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wel wel, de organisatrice van de betoging van vorige Zondag, Sarah Melis blijkt connecties met Feniks te hebben, dat is Schild & Vrienden in een nieuw kleedje, zowat de extremistische jongerenafdeling van het VB.

Wat een toeval toch allemaal.
Ik heb haar een paar keer in persoon gesproken, en was zeer verbaasd toen ik dit las. Ik heb haar dan vanavond ook gecontacteerd om uitleg te vragen.
Er is dus GEEN band tussen Sarah en Feniks.

De organisatie 'Samen voor vrijheid' stond open voor iedereen die mee wilde betogen, en het verder onbekende Feniks was één van de groepen die op de uitnodiging in zijn gegaan. Onderweg deelden die mensen truien uit. Sarah vond het fris, en heeft zo'n trui aangenomen. Naïef, waarschijnlijk. Maar meer is er niet aan de hand.

Ik neem aan dat veel mensen op dit forum dat niet gaan geloven, maar ik geloof dat dit de waarheid is.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2021, 22:36   #191
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ook dat moet een record zijn inzake hypocrisie : een mantelorganisatie van extreem-rechts die een Ghanees laat opdraven als sprekende pop. Tömmchen doet écht zijn uiterste best om de sporen uit te wissen. Nog beter dan toen het Blok indertijd Pegida op poten had gezet.
Wel, wel, Panda is ook ten prooi gevallen aan dwaze complottheorieën.
Oud 23 november 2021, 22:38   #192
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ik heb haar een paar keer in persoon gesproken, en was zeer verbaasd toen ik dit las. Ik heb haar dan vanavond ook gecontacteerd om uitleg te vragen.

De organisatie 'Samen voor vrijheid' stond open voor iedereen die mee wilde betogen, en het verder onbekende Feniks was één van de groepen die op de uitnodiging in zijn gegaan. Onderweg deelden die mensen truien uit. Sarah vond het fris, en heeft zo'n trui aangenomen. Naïef, waarschijnlijk. Maar meer is er niet aan de hand.

Ik neem aan dat veel mensen op dit forum dat niet gaan geloven, maar ik geloof dat dit de waarheid is.
De grap van de dag.

Wat had ze daar dan onder aan? Was ze in haar BH naar de betoging gegaan?

Oud 23 november 2021, 22:40   #193
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tommetje en Driesje gaan dit ontkennen of toch maximaal proberen afschuiven hoor, dergelijke machinaties werken alleen als ze in het donker blijven.
Dat is wellicht het beste bewijs dat hier geen dergelijke machinaties geweest zijn. Je moet toch wel een complete idioot zijn om zoiets in het geheim op te zetten, en vervolgens voor 35000 mensen en de verzamelde pers de trui van je geheime organisatie te dragen.
Oud 23 november 2021, 22:54   #194
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maddens vloekt in de covid kerk, en zegt dat de collectivistische extreem-linkse covid god niet bestaat.

De ketter!

Sla hem in de ban!

Excommuniceer hem!
Oud 23 november 2021, 22:56   #195
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het IS niets meer dan goedkope laster. Uw vraag naar objectief bewijs, zal in dovemansoren vallen.

Voor religieuze gekken is geen bewijs nodig.
Oud 23 november 2021, 23:42   #196
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is wellicht het beste bewijs dat hier geen dergelijke machinaties geweest zijn. Je moet toch wel een complete idioot zijn om zoiets in het geheim op te zetten, en vervolgens voor 35000 mensen en de verzamelde pers de trui van je geheime organisatie te dragen.
Dat is een interessant punt.
Meestal falen dergelijke 'machinaties' bij de zwakste schakel en hoewel Sarah vast wel een tof meisje is, is ze duidelijk niet voorbereid en heeft ze geen mediatraining gekregeen.
Ik heb haar gisteren, maandag, in De Afspraak aangehoord en eerlijk gezegd : ze kende blijkbaar niet eens haar eigen standpunten en uitspraken van de dag voordien.
Ofwel is ze een trekpop ofwel hopeloos naief
Ze lijkt me aangestuurd en wel op een zeer klungelige manier.

Dan doen Anuna en Greta dat toch stukken beter.

Laatst gewijzigd door parcifal : 23 november 2021 om 23:45.
Oud 23 november 2021, 23:44   #197
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Et alors? Moet u ook nog een geheimpje weten? Op die betogingen waren er ook een groot aantal mensen die te situeren zijn bij de antroposofie. Ook een toeval?
Uiteraard. Zweefkezen bij uitstek. Die doen moeilijk over de vaccins die we al langer kennen in kunnen in de rits onnozelaars niet ontbreken.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2021, 23:50   #198
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Het IS niets meer dan goedkope laster. Uw vraag naar objectief bewijs, zal in dovemansoren vallen.

Voor religieuze gekken is geen bewijs nodig.
Carine Knapen haar social media bericht nog niet gelezen vandaag?

Geshockeerd is ze en diep verontwaardigd.

lol.

Laatst gewijzigd door parcifal : 23 november 2021 om 23:54.
Oud 23 november 2021, 23:57   #199
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:

Je bent een intelligente kerel, Gert, zeg nu niet dat je geen nattigheid voelt.
Veel nattigheid.

Laatst gewijzigd door parcifal : 23 november 2021 om 23:58.
Oud 24 november 2021, 15:12   #200
parcifal
Banneling

Standaard

Voor wat het waard is:

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be