![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Minister-President
|
![]() Een fascinerend verhaal, in vele opzichten. Het blijkt internationaal veel meer te leven dan in Canada zelf (zie bvb.: https://www.thestar.com/news/canada/...or-canada.html
Wat doe je dan, als inwoner van een land, als je land plots een internationaal in de spotlights staat voor iets dat al bij al lokaal niet zo hard leeft? Doet wat denken aan "what happened last night in Sweden" Los van het onderwerp, het mechanisme achter deze "meme" is ronduit fascinerend
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dédain gaat in vele richtingen, mijn beste. Denk maar aan de arbeider die niet op zijn werk geraakt door die blokkades. Of de kleine zelfstandige met een zaak in Brussel centrum die door die vrijheidsstrijders aan diggelen is geslagen. Of de studente die een brandbom door haar raam kreeg van ene die héél kwaad was vanwege de covid safe passen. Respect voor de werkmens betekent dat je hem met dezelfde maatstaf beoordeelt als iedereen. Dat houdt ook in dat je onnozelheden als zodanig benoemt, en ook zelfoverschatting en valse heroïek als zodanig benoemt. Alles hangt aaneen van overdreven symbolisme dat op internet wordt aangeblazen en waardoor een doodgewone actie iets uit een weekendfilm lijkt te worden. De actie in Europa is in alle stilte al een week verlaat trouwens.
Think I forgot how to be happy. Something I'm not but something I can be. Something I wait for. Something I'm made for. Laatst gewijzigd door dalibor : 2 februari 2022 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het overige stel ik vast dat schijnbaar niemand doorheeft waar het om draait en ook niemand op dit forum hierop ingaat: in tegenstelling tot wat sommige dwangvaxers schrijven, gaat het niet voor of tegen vaccinatie. Wel over de wet die truckers een vaccinatie oplegt. Zonder dat daar eigenlijk sanitaire redenen voor zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het overige stel ik vast dat schijnbaar niemand doorheeft waar het om draait en ook niemand op dit forum hierop ingaat: in tegenstelling tot wat sommige dwangvaxers schrijven, gaat het niet voor of tegen vaccinatie. Wel over de wet die truckers een vaccinatie oplegt. Zonder dat daar eigenlijk sanitaire redenen voor zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik vond dit wel frapant te lezen: "the Canadian Trucking Alliance has denounced the protest, stressing that almost 90 per cent of Canadian truckers have already been vaccinated" Dus min of meer een weerspiegeling van de brede maatschappij wsk. Van buitenaf lijkt het alsof het merendeel van de truckers in opstond is, maar dat blijkt dus niet zo (?)
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Ondertussen zijn er vanuit alle Europese landen konvooien aangekondigd behalve Wit-Rusland, de favoriet van onze fascisten.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat hopen alle contrarevolutionairen, bevend van angst in hun kelder
![]()
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zie bijvoorbeeld hoe ze - in navolging van Trudeau - de manifestanten proberen te demoniseren met compleet van de pot gerukte aantijgingen: https://twitter.com/TorontoStar/stat...79675688210432 ![]() https://twitter.com/BezirganMocha/st...26972674314245 ![]() Vergeet niet dat veel Canadese vrachtwagenchauffeurs Sikh of Métis zijn. En ook zij zijn in grote getale aanwezig in Ottawa. Als een nieuwsmedium over "white privilege" begint te mekkeren in een artikel over het vrachtwagenprotest dan weet je dat je bij de neus genomen wordt. Citaat:
Het is niet alleeen in Ottawa dat er protesten aan de gang zijn. Een 100-tal truckers blokkeert de grensovergang op de snelweg van Calgary naar de USA. Dat 100-tal is wat ter plaatse is gebleven na een protest-konvooi met zo'n tienduizend-tal voertuigen. Die schatting komt van de politie, niet van de deelnemers zelf: https://twitter.com/realmonsanto/sta...35521383665665 Citaat:
Alberta towing companies reject requests to supply trucks to RCMP Na een dag gepalaver heeft de politie zich teruggetrokken, waarop een hoop boeren de weg vrij hadden om de blokkade te komen vervoegen: https://twitter.com/SydFizzard/statu...41282180190212 Ondertussen ontstaan er nog meer blokkades in de regio: RCMP say more blockades forming in southern Alberta Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trump had het over een Fox News uitzending: https://abcnews.go.com/Politics/pres...ry?id=45610077 Citaat:
Sweden’s gun violence rate has soared due to gangs, report says Citaat:
![]() Citaat:
https://twitter.com/TrueNorthCentre/...65754668810240 |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat gaat zomaar niet hoor.
![]() |
![]() |
#193 |
Minister-President
|
![]() Ah is Trudeau effectief ondergedoken uit angst voor deze revolutie? Waar kan ik daar geloofwaardige verificatie van vinden?
en hoe weet jij WEL welke lokale gazet een goed venster is op de werkelijkheid? Waarschijnlijk die gazetten die met jouw mening aligneren? Dat maakt het zo interessant, sommige zaken zijn geen mening, dat zijn objectieve waarnemingen. Die worden iets makkelijk vervormd en in een wenselijk verhaal gepast, als de afstand verder is (want moeilijker te verifieren). Zo bijvoorbeeld het aantal voertuigen waar het precies over gaat. Ik zag aantallen tot 50.000 voertuigen circuleren (?!). Blijkt niet zo te zijn? Nog zo'n feit is de hoge vaccinatiegraad van de personen aangesloten bij die trucker-federatie. Het gaat zoals zo vaak dus om een kleine maar luide minderheid.
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk ben ik ook gevaccineerd, maar mochten er lantaarnpalen voor vaccinatie dwingelanden opgericht worden dan zou ik daar ook voor juichen he. Denk jij dat er geen "Ariers" in Duitsland waren die de Jodenvervolging verfoeiden ? Laatst gewijzigd door patrickve : 2 februari 2022 om 13:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat zo? Welk is uw bewijs daarvoor?
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() De Canadian Trucking Association (CTA) rapporteert dat :
Welke excuus ga je vinden om hen af te serveren? De BBC en de Toronto star liggen al onder de Truck, de CTA kan er ook nog wel bij. ![]() https://www.trucknews.com/transporta...ta/1003154448/ Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 2 februari 2022 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 2 februari 2022 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |