Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2022, 15:09   #181
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Stoppen die maskers dan ook iets in gasvorm zoals rook?
Dat zou iets nieuws zijn voor me.
Hoe kan je dan nog ademen?

Je spreekt alsof zo een masker dragen je totaal niet hindert, alsof het een baat zonder kost is. Dat kan toch niet?
Tijdens de perioden dat de nazi's ze dwongen in winkels, kon ik niet anders dan zeuren, ik raakte bij maar enige inspanning al buiten adem, me telkens nopende tot even erlangs ademen. Bij winkels met trappen, moest ik boven 10-15 sec stilstaan om "in te halen". Ermee fietsen ging totaal niet, toen de Gentse nazi's ze dwongen in de binnenstad was het 500 meter later over en uit voor me. Ik ben > een half jaar genoopt geweest rond te rijden, de kortste weg tussen Brugse en Dampoort is Bargiebrug > Sint Michielshelling > Belfortstraat > Steendam, en in de plaats reed ik via de verbindingsvaart en de grens Sint Salvatorstraat waar hun mondvodzone begon. Het was 1.5-2km langer.
Ik heb later nog een tweede keer gepoogd, omdat de omweg enkele rotte tijdrovende en gevaarlijke punten had, en had dan nog de pech dat het plots regende, waardoor door dat ding ademen totaal onmogelijk werd en ik het afdeed en zo verder FOEI.... reed.
De Nazi's deden toen in de binnenstad trage sluip patrouilles met dezelfde intensiteit als het CAP van een vliegdekschip, en ze zagen me zonder, hielden even in alsof ze gingen stoppen, maar reden dan plots toch door zonder meer.

Ik bedoel maar, er is zoiets als voordeel hebben van iets, maar als dat voordeel ook nadeel impliceert, dan is het kiezen tussen kwalen he.

Alle virussen kunnen gevaarlijk zijn. De meest veilige dingen kunnen gevaarlijk zijn. Daar gaat het hier niet over. Wel over een afweging maken.
Ik ben van mening dat de klooierij die die mondvodden me bezorgen, en al die andere klooierij, die intussen voor prijsstijgingen ordes 25% zorgden, met de nazi's raprap uitkeringen en lonen verhogende om te voorkomen dat ze weer zouden zakken, alzo bestaand geld, spaargeld, definitiet ontwaardende, zijnde hun motief, TOTAAL NIET OPWEGEN tegen de klooierij die het virus bezorgt.
Dat betekent niet dat ik compleet negeer dat er een virus is, laat staan dat ik expres risico ga opzoeken, maar ik ga er mijn leven niet voor veranderen, laat staan erdoor domineren.
De enige moeite die ik deed, was grote doses in korte tijd oplopen, pogen te vermijden. Intussen ben ik zelfs daarmee gestopt. Bvb zaterdag ben ik tussen 50 mensen vlakbij/naast elkaar in een winkelruimte > een uur ook bezig geweest. Ik stond er pas achteraf bij stil.

Ik snap dus niet dat jij zo vrij lijkt te kunnen kiezen op vlak van dat al dan niet dragen.
Je bent toch geen plant he? Of ga je in een soort van Zen slaapmodus die maakt dat je een minimum aan lucht nodig hebt, een beetje zoals duikers in situaties doen?
De gewoonste maskers stoppen het misschien niet maar er zijn zoveel modellen op de markt.
Oud 31 mei 2022, 15:44   #182
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De gewoonste maskers stoppen het misschien niet maar er zijn zoveel modellen op de markt.
Toen mijn vrouw nog in een labo werkte waar clinical trials werden gedaan op allerlei soorten virussen moesten ze een hermetisch gesloten pak aandoen OMDAT dat het enigste is waar een virus niet door kan.
Die mensen lachen met de idee dat een mondmaskertje EENDER welk een virus zou kunnen tegenhouden.
En laat ons nu even een FFP2 masker nemen dat op zich enkele uurtjes IETS kan tegenhouden... denk je dat je mond en neus de enige lichaamsopeningen zijn voor een virus ?

Laatst gewijzigd door StV : 31 mei 2022 om 15:45.
StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2022, 18:48   #183
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik had nog moeten toevoegen: het corona mondvodden verhaal, voor mij, begon, toen nadat het bedrijf stilgelegd geweest was door vakbonden met corona als uitleg, als een soort van staking, waarop de bedrijfsleiding besloot te sluiten. Een week later, vrijdagnamiddag, belden ze me thuis op, en vroegen of ik het zag zitten om terug te komen werken. Ik zei ja, en toen ik er de maandag arriveerde kwam de directe baas op me af met donkerblauw katoenen mondmaskers. Daar hadden ze dus in dat telefoontje niet over gerept.
Ik heb het nog, als een soort van goodwill poging, gepoogd aan te doen. Ik zag als brildrager direct niks meer, en daar eindigde dat mondvoddenverhaal even voor me.
Maar enkele maanden later, kwamen ze er terug mee af, gepusht door de nazi's. Met die blauwwitte wegwerp maskers. Ik kon die aandoen, zag nog, maar van zodra ik bukte of me iets inspande, was het weer over en uit met werken. Sindsdien nooit meer gedragen op 't werk, zelfs niet toen er overal uithing dat het verplicht was, alleen enkelingen droegen het, daarna enkel leiding en bezoek dat door de fabriek ging.
Maar toen kwamen de nazi's op de proppen met het dwingen om winkels binnen te mogen. Ik heb nog automaten her en der afgereden, overwegende daar te beginnen kopen, maar de prijs was 3 keer deze in supermarkten.

Uiteindelijk heb ik me zelf 1 gemaakt, die me toeliet het langer uit te houden,
een reep van een zwart polyester elastaan sport t shirt, uitgerokken om de mazen wat open te trekken en een knoop achter de nek.
Maar zoals gezegd meer voor de show dan om door te ademen. En velen met mij. Ik herinner me nog de grappige situatie dat winkelpersoneel een jonge gast zonder masker uit de winkel zette, terwijl de kassierster het onder haar neus hangen had.
Dat sommigen het blijkbaar wèl kunnen uithouden, wijst op een verschil. Ik adem traag, neus in en uit, bij warm weer mond uit, en grote longinhoud.
Maar zo veel verschil kan dat toch niet maken?
Dus dat jij dat blijkbaar totaal geen probleem mee hebt, vind ik raar. Ofwel span je je fysiek totaal niet in.
Op mijn werk zag ik anderen precies sukkelen als mij, en ook genoopt tot af.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2022, 18:49   #184
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StV Bekijk bericht
Toen mijn vrouw nog in een labo werkte waar clinical trials werden gedaan op allerlei soorten virussen moesten ze een hermetisch gesloten pak aandoen OMDAT dat het enigste is waar een virus niet door kan.
Die mensen lachen met de idee dat een mondmaskertje EENDER welk een virus zou kunnen tegenhouden.
En laat ons nu even een FFP2 masker nemen dat op zich enkele uurtjes IETS kan tegenhouden... denk je dat je mond en neus de enige lichaamsopeningen zijn voor een virus ?
Da's waar, maar er is natuurlijk een verschil: in zo een labo wilde men GEEN besmettingen van het personeel. Niks, nada, geen enkele.

Met die maskers wilde men gewoon maar WAT MINDER besmettingen. FFP2 maskers zouden wel iets moeten doen. Aan de andere kant, aanvankelijk waren er ook enkele studies die leken aan te geven dat besmetting via de ogen ook een pad was, maar verder hebben we daar niks meer van gezien.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2022, 18:56   #185
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus dat jij dat blijkbaar totaal geen probleem mee hebt, vind ik raar. Ofwel span je je fysiek totaal niet in.
Op mijn werk zag ik anderen precies sukkelen als mij, en ook genoopt tot af.
De truuk die ik gevonden had, was om een blad A4 papier op te plooien tot een band, en die aan de twee elastiekjes te nieten van zo een blauw masker.

Ik trok dat masker dan over mijn kop, en plaatste de papierband in mijn nek. Dat maakte dat het masker op mijn neus zat, en als een piramide naar beneden toe open stond. Ik kon dus vrij ademen door mijn neus, die onder het masker zat, maar naar de opening langs onder "keek". Zo heb ik anderhalf jaar rondgelopen. Ik heb mij in totaal 9 zulke maskers gemaakt. Van ver gezien kon niemand eigenlijk zien dat ik het niet juist droeg. Toen een collega die last had achter zijn oren van zo een masker, mijn techniek zag, deed hij het over, en merkte ook dat hij veel beter kon ademen. "ha de slimmerik" kwam 'em zeggen Ik heb een paar navolgelingen gehad.

Maar daar waar dat masker problematisch bleef, was bij conversaties. Ik heb al een licht gehoorprobleem, en de hoge frequenties gaan er met dat masker totaal uit. Ik heb enorm veel moeite om mensen te verstaan met zo een vod op hun bakkes, en zelfs met mijn truuk wordt het geluid toch benadeeld.
Oud 31 mei 2022, 18:59   #186
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ze druppeltjes, aerosolen, met virus, "vangen", lijkt me feit. Dat is gewoon fysica. Filteren doen ze dus zeker. In welke mate is een volgende discussie.
Maar wat telt is het geheel.
Als mensen prutsen aan dat masker, als ze het langer dragen, als het nat is, of net droogt (water in aerosolen verdampt = virus, van kleinere grootte orde, kan er los doorheen waaien?), dan doet dat teniet waarvoor het dient.
Zelfs gewoon gedrag, een masker op hebben, je daardoor veiliger voelen, en daarom meer risico nemen.
Dat lijkt me allemaal zo evident dat een klein kind dat door heeft.
Maar de nazi's en hun aanhangers zaten de maskers als een soort Definitieve Oplossing te propaganderen, net zoals ze later met vaccinatie deden.
Ik ben er mettertijd steeds meer overtuigd van geraakt dat heel die mondvoddenklooierij, louter als motief had de epidemie in de samenleving goed genoeg zichtbaar te maken, om hun andere klooierijen te helpen doen accepteren. Want denk die mondvodden eens weg. Alsof ze er nooit geweest waren. De epidemie zou voor heel veel mensen nagenoeg onzichtbaar geworden zijn. Dat zou het hen lastiger hebben gemaakt.
Oud 31 mei 2022, 19:03   #187
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben er mettertijd steeds meer overtuigd van geraakt dat heel die mondvoddenklooierij, louter als motief had de epidemie in de samenleving goed genoeg zichtbaar te maken, om hun andere klooierijen te helpen doen accepteren.
Misschien. Maar het gevaar is dat we zinvolheid zoeken waar er geen is. We zoeken logica waar er gekte was. Ik weet nog altijd niet of we met sluwe lullen, dan wel halve garen te maken hadden.
Oud 31 mei 2022, 19:14   #188
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De truuk die ik gevonden had, was om een blad A4 papier op te plooien tot een band, en die aan de twee elastiekjes te nieten van zo een blauw masker.

Ik trok dat masker dan over mijn kop, en plaatste de papierband in mijn nek. Dat maakte dat het masker op mijn neus zat, en als een piramide naar beneden toe open stond. Ik kon dus vrij ademen door mijn neus, die onder het masker zat, maar naar de opening langs onder "keek". Zo heb ik anderhalf jaar rondgelopen. Ik heb mij in totaal 9 zulke maskers gemaakt. Van ver gezien kon niemand eigenlijk zien dat ik het niet juist droeg. Toen een collega die last had achter zijn oren van zo een masker, mijn techniek zag, deed hij het over, en merkte ook dat hij veel beter kon ademen. "ha de slimmerik" kwam 'em zeggen Ik heb een paar navolgelingen gehad.

Maar daar waar dat masker problematisch bleef, was bij conversaties. Ik heb al een licht gehoorprobleem, en de hoge frequenties gaan er met dat masker totaal uit. Ik heb enorm veel moeite om mensen te verstaan met zo een vod op hun bakkes, en zelfs met mijn truuk wordt het geluid toch benadeeld.
Dat lijkt een beetje op waar baleinen voor worden gebruikt.
Ik kon ook zoiets gebricoleerd hebben, maar het is nogal wat meer naaiwerk.
De goed rekbare stof goed straktrekken vooraleer te knopen, maakte dat het aan de zijkanten van de neus een beetje van de huid af stond. Probleem was dat de spanning na enige tijd voor gevoel 'snijden in tvel' zorgde.
Ik heb toen een 2de gemaakt, dubbel geplooid (nieuwe eis van de nazi's - 2 lagen stof of meer) en met rekkerdraad (van hoeden) samen genaaid in aparte stukjes, zodat ik de spanning "per plaats" kon doen verschillen.
Een zaterdagvoormiddag ervoor verklooid, maar het liet me toe vrijer te ademen op zo een manier dat het zich zelfs bij een heel nabije inspectie niet verraadde. Je moest het eigenlijk omhoog houden tegen een lamp, dan zag je de truuk pas.
Dat hoorprobleem, dito. Op een bepaald moment moesten de werknemers zich buiten verzamelen voor een toespraak inzake belang van mondvod dragen. Geen woord verstond ik ervan lol. Die gast, een veiligheidscoordinator of hoe noemt dat, deed aan het eind zijn mondvod af en zei dat er sancties gingen volgen bij niet dragen. Ik riep terug schrijf mij maar op. Die dreiging was zodanig buiten de realiteit dat het belachelijk was. Het was niet dat velen weigerden het te dragen, je kon er gewoon niet mee blijven werken lol.
En je zag ook dat de leiding dat wist, alleen tja, ze moesten van de nazi's, en dat impliceerde minstens de indruk wekken, haha.
Oud 31 mei 2022, 19:33   #189
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien. Maar het gevaar is dat we zinvolheid zoeken waar er geen is. We zoeken logica waar er gekte was. Ik weet nog altijd niet of we met sluwe lullen, dan wel halve garen te maken hadden.
Er is altijd gevaar van complotten te zien die er niet zijn.
Misschien maak ik me daar ook schuldig aan.
Maar ik hanteer de strategie van zaken op een rijtje te zetten, en kijken of er een lijn te zien is, waarmee ik bedoel, vanuit een bepaald perspectief, passen de individuele elementen bij elkaar. Ze vullen elkaar aan als een plan. Dat perspectief is daarmee motief geworden.
En dat valt eenvoudig verder te checken.
Als er weer iets nieuws wordt beslist, en het past met het motief, is dat een bevestiging.
Op den duur, wordt het zo duidelijk dat je kan voorspellen wat ze als volgende stap gaan doen. En als dat bingo blijkt, weet je dat het geen gekte enz was he.
En dat leidt ook tot wat ze soms noemen 'het grote verhaal', de big picture.
Van meet af aan, zag ik die productie lockdowns en consumptiesponsoring in hun economische context, productie daalt, vraag stijgt, prijzen stijgen. De typische spiraal, die we zien in elke cyclus, datgene dat maakt tot cyclus.
Het virus bood een opportuniteit (geval geen opzettelijke loslating / Wuhan lab), en de nazi's grepen die met beide handen.
Je hebt het zelf nog enigszins zo aangegeven, via die wortel voor de ezel hangen. In elke fase, suggereerden de nazi's een vrijheid terug na braaf gehoorzamen. Toen het stilaan duidelijk werd dat de prijsstijgingen blijvertjes werden, en ze ook raprap indexaanpassingen deden om dat te helpen, schroefden ze hun corona klooierijen terug.
Dat illustreert wat ik bedoelde met motief, rode lijn, perspectief, voorspellen.
De "logica" van centrale planning, IS logica, alleen, niet op vlak van de gehanteerde excuses natuurlijk.
Daar net omgekeerd, boelveel tegenstrijdigheden, soms/vaak tot het ridicule toe.
Dus halve garen, nee. Er zijn teveel dingen beslist die een niveau van domheid vereisen die gewoon niet realistisch is.
Oud 31 mei 2022, 19:42   #190
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Moest ik nu een corona dwang oeps sorry bedoel maatregelen-adept zijn, ik vind dat we die paar rare snuiters die nu nog steeds met een mondvod rondlopen, tegen de grond moeten duwen, hun masker aftrekken, erop pissen en tussen hun boterhammen steken.
Wij mensen moeten als een team sterk ogen tegen de vyand out there.
Die gasten doen ons ogen als wappies, als sukkels, en nodigen zo de vyand out there uit tot ons durven aanvullen.
We moeten Maatregelen nemen tegen deze mondvoddragers.
Oud 31 mei 2022, 21:32   #191
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dat ze druppeltjes, aerosolen, met virus, "vangen", lijkt me feit. Dat is gewoon fysica. Filteren doen ze dus zeker. In welke mate is een volgende discussie.
Maar wat telt is het geheel.
Als mensen prutsen aan dat masker, als ze het langer dragen, als het nat is, of net droogt (water in aerosolen verdampt = virus, van kleinere grootte orde, kan er los doorheen waaien?), dan doet dat teniet waarvoor het dient.
Zelfs gewoon gedrag, een masker op hebben, je daardoor veiliger voelen, en daarom meer risico nemen.
Dat lijkt me allemaal zo evident dat een klein kind dat door heeft.
Maar de nazi's en hun aanhangers zaten de maskers als een soort Definitieve Oplossing te propaganderen, net zoals ze later met vaccinatie deden.
Ik ben er mettertijd steeds meer overtuigd van geraakt dat heel die mondvoddenklooierij, louter als motief had de epidemie in de samenleving goed genoeg zichtbaar te maken, om hun andere klooierijen te helpen doen accepteren. Want denk die mondvodden eens weg. Alsof ze er nooit geweest waren. De epidemie zou voor heel veel mensen nagenoeg onzichtbaar geworden zijn. Dat zou het hen lastiger hebben gemaakt.
Daar ben ik dus ook van overtuigd !
Heel die komedie van die mondmaskers was ENKEL en ALLEEN om de perceptie te creëren "er is een pandemie"... anders merkte men niet eens dat er een zogezegde "pandemie" was ... en pandemie volgens de nieuwe definitie sinds 2009 door het WHO !
StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 06:03   #192
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar ben ik dus ook van overtuigd !
Heel die komedie van die mondmaskers was ENKEL en ALLEEN om de perceptie te creëren "er is een pandemie"... anders merkte men niet eens dat er een zogezegde "pandemie" was ... en pandemie volgens de nieuwe definitie sinds 2009 door het WHO !
Dat was het ook, enkel die speciale maskers werken nog een beetje als je ze goed gebruikt en regelmatig vervangt, maar die waren niet beschikbaar. Het is dus puur psychologie, de bevolking denkt dan dat je iets doet tegen het probleem en het zou je gedrag aanpassen omdat je steeds herinnerd wordt dat het nog steeds pandemie is.

Psychologische werking mondkapjes: 'Het kan een waarschuwend effect hebben'
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nede...ogisch-werking
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 16:49   #193
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moest ik nu een corona dwang oeps sorry bedoel maatregelen-adept zijn, ik vind dat we die paar rare snuiters die nu nog steeds met een mondvod rondlopen, tegen de grond moeten duwen, hun masker aftrekken, erop pissen en tussen hun boterhammen steken.
Wij mensen moeten als een team sterk ogen tegen de vyand out there.
Die gasten doen ons ogen als wappies, als sukkels, en nodigen zo de vyand out there uit tot ons durven aanvullen.
We moeten Maatregelen nemen tegen deze mondvoddragers.
Dat is toch die mensen hun zaak net zoals ik op straat zo lopen met roze, liefst gebruikte, vrouwenslip op mijn hoofd.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 18:12   #194
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat is toch die mensen hun zaak net zoals ik op straat zo lopen met roze, liefst gebruikte, vrouwenslip op mijn hoofd.
Het was ook mensen hun zaak van dat niet te doen, maar toen kwamen de dwingelanden af he.
Oud 2 juni 2022, 22:03   #195
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Van roze gesproken, vandaag langs de baan in een parkje zien liggen: een rooswitte mondvod, precies als die blauwwitte standaard wegwerp, maar dus rooswit. Nooit eerder gezien. Wat zou de modestyle - boodschap daarin vervat zijn?
Oud 2 juni 2022, 22:09   #196
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het was ook mensen hun zaak van dat niet te doen, maar toen kwamen de dwingelanden af he.
Dat is wat ik met dit onderwerp beoogde.
Ik draaide de zaken om.
Ik moei me nu, ik heb nu commentaar, op mondvoddragers.
Zoals vroeger, anderen commentaar hadden, kritiek hadden, op niet mondvoddragers.
Het grappige, en tekenende nu is, dat de laatste criticasters nu de goedpraters zijn.
De aanvallers zitten nu hetzelfde doel te verdedigen. Ze zijn van truitje gewisseld.
Oud 2 juni 2022, 23:18   #197
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is wat ik met dit onderwerp beoogde.
Ik draaide de zaken om.
Ik moei me nu, ik heb nu commentaar, op mondvoddragers.
Zoals vroeger, anderen commentaar hadden, kritiek hadden, op niet mondvoddragers.
Het grappige, en tekenende nu is, dat de laatste criticasters nu de goedpraters zijn.
De aanvallers zitten nu hetzelfde doel te verdedigen. Ze zijn van truitje gewisseld.
Ik zie al eens iemand of een koppel met een mondmasker rondlopen. Niet zo dikwijls.
Op zich heb ik daar geen probleem mee. Een beetje grimlachen en dat is het zowat.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 05:59   #198
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In New York zag ik nogal wat mensen met een stars and stripes masker rondlopen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 06:25   #199
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Zolang het niet verplicht is mogen ze doen wat ze willen al denk ik wel dat jongerenbendes die ook gebruiken om niet herkend te worden, maskers waren niet voor niets verboden voor Corona.
Misschien niet verboden maar je werd wel meer gecontroleerd.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 3 juni 2022 om 06:25.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 06:27   #200
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zag in de week ook zo iemand, hij deed dat omdat z'n broer ferm ziek geweest was van Covid '19.

Ik zei dat dat eigenlijk geen reden was. Mijn vrouw haar broer is gestorven aan Corona, toch laten wij ons leven niet bepalen door schrik voor Corona.

De man liep boos weg.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be