![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ALLES herleid jij tot een man-vrouw gegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn stilte is wegens bedroefdheid, maar ik werd genoodzaakt mij te verantwoorden omdat cis-woman zich beledigd zouden voelen.
Maar het raakt me diep en verder heb ik daar geen woorden voor. Laten wij toch bidden en steun betuigen aan de getroffen zielen. We kunnen ons daar niets bij voorstellen na enkele anekdotes. Gebeden en innerlijk medeleven.
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat betreffende forummer sprak over "meneer". Ok?
Tenzij de meneer nu een vrouw geworden is. Laatst gewijzigd door NieuwNoors : 26 juli 2022 om 11:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij hebben daarbij (minstens tot nu toe) geen bedoeling om mekaar te behoeden voor vergetelheden. Maar als ik vb. een kleinkind ergens moet oppikken, dan vermoed ik dat de mama het fijn moet vinden om een berichtje te ontvangen. Om maar dit vb. te geven. Zelfs al is dat niet nodig voor dat kleinkind, en begint het meer nodig te worden voor mezelf ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() van DHL krijgt ge zo ook een mailtje he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doe aub geen uitnodigingen aan mensen als je weet dat ze er niet van houden. Doe dat uit naastenliefde. Maar ook voor je eigen fysieke integriteit, mocht ik je kennen in riel laaif.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat mij stoort is het gebrek aan empathie en de hardvochtigheid waarmee mensen dan gekruisigd worden voor een vreselijke, menselijke fout dat onopzettelijk het leven kostte aan hun kind en waarvoor ze al tot levenslang veroordeeld zijn voor hun onoplettendheid/verstrooidheid tot schuldgevoelens en verdriet over het ergste dat een ouder kan overkomen....dat is een veel zwaardere straf dan gelijk welke celstraf. Overigens wat verantwoordelijkheid betreft zou je ook kunnen stellen dat omstaanders/toevallige voorbijgangers etc.. dan de plicht hebben om alert te zijn en in zulk geval hulp moeten bieden als ze een kind op een parking alleen in een auto zien op een hete zomerdag? Dat heet "voor elkaar zorgen"? Bij zulk ongeluk door onoplettendheid, vergeetachtigheid of verstrooidheid is er overigens geen schuldvraag (zoals voor een misdaad) want het was niet opzettelijk. ![]() En voor de voorstanders van verplichte overheidsbetutteling ter voorkomen van zulke ongelukken: misschien een babyfoon in de auto? ![]()
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is misschien nog wel de beste oplossing. Een berichtje sturen dat de kleine in de crèche is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die uitzondering ben ik nog nooit tegengekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als je dan afkomt met verhalen waarin vrouwen hun kind vergaten, dan zoekt ze allerlei dingen die er niet toe doen. Terwijl die ene vrouw haar verhaal schreef in de trend van :"Tot ik het zelf voorhad dacht ik, dit overkomt mij nooit.". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel, in uw wereld zijn vrouwen Opperwezens, tot u met de neus op de feiten gedrukt wordt.
Ik heb inderdaad nog nooit zo'n haatvolle seksistische vrouw als u ontmoet, gelukkig. In al zij verdriet, in al zijn schuldgevoelens wilt u die man nog extra straffen, want als u rechter mocht zijn... Voor mij is dit om te kotsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het stelt enerzijds de mama gerust en anderzijds worden jullie op deze manier behoed voor vergetelheid. Je ziet, het moet allemaal niet zo ingewikkeld zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |