Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2023, 18:54   #181
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als god ons goed in elkaar gestoken had, moesten we geen voorhuiden afhaken en al zeker geen tuinkruiden roken.
Dat is te wijten aan de zondeval...
Genesis 1:29 is nochtans zeer duidelijk: alle zaaddragende gewassen zijn ons door God gegeven. Geen wonder dus dat minions van de duivel het ons willen ontzeggen en imitaties maken omdat de natuur niet te patenteren is.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2023, 20:33   #182
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Cannabis is een plant met een lange geschiedenis van medicinaal gebruik. De plant bevat een complexe mix van stoffen, waaronder cannabinoïden, die een verscheidenheid aan therapeutische eigenschappen hebben. Desondanks is cannabis in veel delen van de wereld illegaal en wordt het vaak beschouwd als een drug met geen enkele medische waarde.

Filosofisch gezien kan de houding ten opzichte van cannabis worden gezien als een uitdrukking van onze houding ten opzichte van genezing en het menselijk lijden. Wanneer we cannabis illegaal maken en mensen beletten het te gebruiken, geven we eigenlijk toe dat we niet bereid zijn om het lijden van anderen te verminderen als dit betekent dat we ons standpunt over drugsgebruik moeten herzien.

Het is waar dat cannabis een potentieel verslavende stof is, net als vele andere geneesmiddelen. Maar dit is geen reden om het te verbieden voor mensen die het nodig hebben om hun pijn te verlichten of andere medische aandoeningen te behandelen. Het is belangrijk om te onthouden dat er vele stoffen zijn die we als medicijn gebruiken, die ook verslavend kunnen zijn of bijwerkingen kunnen hebben. Maar we kiezen ervoor om ze te gebruiken omdat we de voordelen hoger achten dan de risico's.

Bovendien heeft de wetenschap aangetoond dat cannabis effectief kan zijn bij de behandeling van een breed scala aan aandoeningen, waaronder chronische pijn, spierkrampen, epilepsie, glaucoom, angst en depressie. Veel patiënten vinden cannabis een effectiever alternatief voor traditionele medicijnen, die vaak bijwerkingen hebben of niet voldoende zijn om de symptomen te verlichten.

Het legaliseren van medicinale cannabis zou patiënten de mogelijkheid bieden om veilig en legaal toegang te krijgen tot de medicatie die ze nodig hebben. Het zou ook onderzoek naar de therapeutische eigenschappen van cannabis stimuleren en artsen in staat stellen om het beter te begrijpen en voor te schrijven.

In wezen gaat het legaliseren van medicinale cannabis over het erkennen van de waarde van het menselijk leven en de inspanningen om het te verbeteren. Het gaat over het bieden van hoop en genezing aan mensen die lijden, zelfs als het betekent dat we ons standpunt over drugs moeten herzien. Filosofisch gezien is het een daad van menselijkheid en mededogen, en een erkenning van de intrinsieke waarde van elk individu en hun recht op gezondheid en welzijn.
Elk individu moet het recht hebben traditionele middelen te kiezen of alternatieve.
Waarom mag ik schadelijkere drugs op voorschrift krijgen maar ben ik gestigmatiseerd door iets natuurlijk te nemen wat mij beter hielp? Waarom werd ik als tiener naar de illegale markt gedwongen en stootte ik op muren omdat ze na duizendtal jaar besloten een oorlog tegen een werkend medicijn te voeren?
Stop met beul spelen en legalize it!!!
Oud 5 mei 2023, 05:55   #183
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Genesis 1:29 is nochtans zeer duidelijk: alle zaaddragende gewassen zijn ons door God gegeven. Geen wonder dus dat minions van de duivel het ons willen ontzeggen en imitaties maken omdat de natuur niet te patenteren is.
Als god ons goed in elkaar gestoken had, was er geen zondeval geweest...
Oud 5 mei 2023, 07:34   #184
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als god ons goed in elkaar gestoken had, was er geen zondeval geweest...
Is het God die de mensheid naar de klote doet of minions van den duvel?
Men kan cannabis meteen legaliseren, maar ze kiezen ongehoorzaamheid aan de natuurlijke orde en geven zichzelf daarbij opslag met uw geld.
Oud 5 mei 2023, 07:45   #185
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat mag u geloven.
Citaat:
Men kan cannabis meteen legaliseren
Verbied planten maar eens te groeien. Zeker kruid zoals hennep.
Citaat:
Maar ze kiezen ongehoorzaamheid aan de natuurlijke orde en geven zichzelf daarbij opslag met uw geld.
Als u met "ze" onze corruptici bedoeld. Yep, en ik denk niet dat u anders zou zijn in die situatie.

Laatst gewijzigd door maddox : 5 mei 2023 om 07:46.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2023, 07:56   #186
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat mag u geloven.

Verbied planten maar eens te groeien. Zeker kruid zoals hennep.

Als u met "ze" onze corruptici bedoeld. Yep, en ik denk niet dat u anders zou zijn in die situatie.
Ze verbieden het toch? Ze hebben toch mensen voor de rechter gedaagd die de gedoogde plant voor hulpbehoevende mensen groeiden?
Ze hebben een meisje met epilepsie toch van kinds af een stigma aangeleerd omdat ze met dat kruid geholpen is? Ze hebben haar ouders toch aangepraat naar Nederland te verhuizen om hun kind van zorg te voorzien terwijl ze de wet op kindermoord wel willen aanpassen?.

Ik zou wel anders zijn omdat ik geen fuck om geld of macht geef. Ik heb mijn eigen bezigheden en passies waarvoor die politiek en hun plebs me een stigma en probleem aanpraatte en wilt vervolgen als ik daarin zou groeien.
Oud 5 mei 2023, 08:31   #187
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men kan cannabis meteen legaliseren, maar ze kiezen ongehoorzaamheid aan de natuurlijke orde en geven zichzelf daarbij opslag met uw geld.
Dat iedereen aan zijn eigen plant mag lebberen daar heb ik geen probleem mee zolang het maar geen gif planten zijn.

Maar scheikundigen vermengen die planten nogal graag met geen al te gezonde produkten en verkopen die.
Ook cannabis maken ze synthetische van wat allicht ook niet zo goed is.

Onlangs op een tv programma gezien maar ik weet niet meer waar precies dat ze cannabis gelegaliseerd hadden en bijna op slag viel die handel stil en begon de synthetische verkoop.

Het is dus niet eenvoudig allemaal.
Geld primeert en van Drugs doden ligt de onderwereld niet wakker.
Integendeel. 20000 doden in Mexico enkel en alleen tussen criminelen.
En bovenop nog vele Drugs doden van klanten.
Oud 5 mei 2023, 08:47   #188
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat iedereen aan zijn eigen plant mag lebberen daar heb ik geen probleem mee zolang het maar geen gif planten zijn.

Maar scheikundigen vermengen die planten nogal graag met geen al te gezonde produkten en verkopen die.
Ook cannabis maken ze synthetische van wat allicht ook niet zo goed is.

Onlangs op een tv programma gezien maar ik weet niet meer waar precies dat ze cannabis gelegaliseerd hadden en bijna op slag viel die handel stil en begon de synthetische verkoop.

Het is dus niet eenvoudig allemaal.
Geld primeert en van Drugs doden ligt de onderwereld niet wakker.
Integendeel. 20000 doden in Mexico enkel en alleen tussen criminelen.
En bovenop nog vele Drugs doden van klanten.
Waarom zouden mensen die geholpen zijn met cannabis overschakelen naar synthetische?
We moeten ASAP van dat stigma af en ervoor zorgen dat mensen die ermee gebaat zijn legaal geholpen kunnen worden.
Voor mij is het te laat, maar er zijn voldoende lotgenoten die er baat bij hebben.
Oud 5 mei 2023, 09:12   #189
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allah denkt daar anders over.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2023, 11:05   #190
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zouden mensen die geholpen zijn met cannabis overschakelen naar synthetische?
We moeten ASAP van dat stigma af en ervoor zorgen dat mensen die ermee gebaat zijn legaal geholpen kunnen worden.
Voor mij is het te laat, maar er zijn voldoende lotgenoten die er baat bij hebben.
Omdat wanneer het legaal is je toch een voorschrift nodig hebt. Vele zullen dat dus niet krijgen.
En de straatdealers verliezen klanten en schakelen mee om ze terug te winnen.

Wie dus drugs legaal wil maken zal ook een manier moeten vinden om de dealers weg te krijgen van de straat.
Oud 5 mei 2023, 11:18   #191
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat wanneer het legaal is je toch een voorschrift nodig hebt. Vele zullen dat dus niet krijgen.
En de straatdealers verliezen klanten en schakelen mee om ze terug te winnen.

Wie dus drugs legaal wil maken zal ook een manier moeten vinden om de dealers weg te krijgen van de straat.
Er zal altijd een overvloed aan wiet zijn. Zowel medisch als recreatief kan er op verdiend worden. Ik zie dus niet in waarom mensen zouden overschakelen naar synthetische eens het legaal is. Het omgekeerde zal eerder waar zijn.
Oud 5 mei 2023, 11:30   #192
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zal altijd een overvloed aan wiet zijn. Zowel medisch als recreatief kan er op verdiend worden. Ik zie dus niet in waarom mensen zouden overschakelen naar synthetische eens het legaal is. Het omgekeerde zal eerder waar zijn.
Ik zou het antwoord niet weten.
Maar in het betreffende tv programma was de terugval gewone wiet 80% na legalisatie en toename illegale synthetische ook 80%.

Dealers kijken naar winst en kopers naar wat beschikbaar is denk ik.

Laatst gewijzigd door Mambo : 5 mei 2023 om 11:31.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2023, 14:20   #193
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Mijn echtgenote heeft veel pijn ingevolge arthrose. Gisteren nog heb ik op drie verschillende Nederlandse sites gepoogd een CBD-product te kopen.
Telkens was het antwoord dat ze het product niet naar België konden (mochten) sturen. Zielig eng België/Belgique.
Oud 5 mei 2023, 14:55   #194
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Mijn echtgenote heeft veel pijn ingevolge arthrose. Gisteren nog heb ik op drie verschillende Nederlandse sites gepoogd een CBD-product te kopen.
Telkens was het antwoord dat ze het product niet naar België konden (mochten) sturen. Zielig eng België/Belgique.
In BE zijn toch ook CBD shops waar ze zelfs toppen verkopen?
Misschien mag die CBD niet verstuurd worden omdat het THC gehalte te hoog is?
CBD alleen werkt niet bij mij, ik moet THC hebben.
Oud 5 mei 2023, 14:58   #195
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou het antwoord niet weten.
Maar in het betreffende tv programma was de terugval gewone wiet 80% na legalisatie en toename illegale synthetische ook 80%.

Dealers kijken naar winst en kopers naar wat beschikbaar is denk ik.
Vreemd. Als we hier kwaliteitscannabis kunnen kopen, waarom zouden we dan synthetische raadplegen?
Het is echt tijd voor een legalisering wat de deur opent naar meer onderzoek en zalving van de medicinalen .
Iedereen rond mij heeft met eigen ogen aanschouwd dat wiet mijn stoornis verlicht.

Mijn leven had heel anders geweest als er zo geen stigma aan verbonden was en ik had nooit op pensioen gegaan.
Oud 5 mei 2023, 18:46   #196
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vreemd. Als we hier kwaliteitscannabis kunnen kopen, waarom zouden we dan synthetische raadplegen?
Het is echt tijd voor een legalisering wat de deur opent naar meer onderzoek en zalving van de medicinalen .
Iedereen rond mij heeft met eigen ogen aanschouwd dat wiet mijn stoornis verlicht.

Mijn leven had heel anders geweest als er zo geen stigma aan verbonden was en ik had nooit op pensioen gegaan.
Ik denk dat de maatschappij en politiek wel open staat voor tenminste een deel legalisatie van drugs.
Zolang ze zuiver en niet vermengt zijn met acide en benzeen en god weet wat nog.

Maar de straat criminaliteit verhinderd dat.

Hoewel het in België misschien nog meevalt.
Oud 5 mei 2023, 22:34   #197
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het blijft gezever. Iemand met 3 hersencellen die samenwerken kan prima wiet kweken.
Oud 5 mei 2023, 22:43   #198
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het blijft gezever. Iemand met 3 hersencellen die samenwerken kan prima wiet kweken.
Dat kost energie en energie is duur, niet iedereen heeft een tuin.
En hoe gaat ge iemand met vergevorderde MS laten kweken?
Het moet ook legaal worden dat er wetenschappelijk onderzoek kan gedaan worden.
Oud 5 mei 2023, 22:43   #199
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de maatschappij en politiek wel open staat voor tenminste een deel legalisatie van drugs.
Zolang ze zuiver en niet vermengt zijn met acide en benzeen en god weet wat nog.

Maar de straat criminaliteit verhinderd dat.

Hoewel het in België misschien nog meevalt.
Ik denk eerder dat hun lobbyhoererij met de big pharma het belet.
Oud 5 mei 2023, 22:59   #200
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kost energie en energie is duur, niet iedereen heeft een tuin.
En hoe gaat ge iemand met vergevorderde MS laten kweken?
Alsof mensen geen vrienden of welwillende familie kunnen hebben.
Citaat:
Het moet ook legaal worden dat er wetenschappelijk onderzoek kan gedaan worden.
Illegaal onderzoek werkt ook hoor.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be