![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze geld nodig heeft zuigt ze de Federale leeg hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Vlaanderen heeft een betere kredietrating dan de federale (gebaseerd op Fitch), dus minder risico. Je kan het dan langs 2 kanten bezien. Indien Vlaanderen eenzelfde nettorendement aanbiedt, zou men knettergek om de federale bon aan te schaffen. Maar door de betere rating zou Vlaanderen het zich kunnen veroorloven om iets minder rendement aan te bieden. Ter info: Wallonie zit een paar klasses hoger op het gebied van risico. vergelijkbaar met landen zoals Botswana en Slovenie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het overgrote deel van het geld dat bij de federale binnenkomt is Vlaams geld. Walen gaan liever vissen dan werken, zeg dat Magnette het gezegd heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat doen de Walen. De Vlamingen werken, vandaag & morgen. Meestal 5 dagen per week. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 31 augustus 2023 om 19:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goede zaak de staatsbon of zouden er nog struikelblokken zijn?
![]() Wat wel opvalt is dat er nog veel mensen met veel geld in bezit zijn. (ik ben daar niet bij) ![]() p.s. De staatsbon...
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 31 augustus 2023 om 22:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sinds woensdag kan je een termijn rekening van 1 jaar afsluiten die netto evenveel opbrengt als een staatsbon. De actie loopt nog tot morgen. Laatst gewijzigd door daiwa : 31 augustus 2023 om 22:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die gaan daardoor klanten afpakken van "de grootbanken", kuch. Ik ben overigens al vele jaren spaarklant bij beide. BNP en Argenta. Dat gaan nu meer mensen doen.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 1 september 2023 om 10:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat was vooral de reden dat ik al mijn zakelijke dingen bij KBC heb ondergebracht. Het goede contact met mijn zaakwaarnemer, de sneller respons van mijn verzekeringsmakelaar, de fantastische werking van de app. Dat zijn allemaal dingen die van ondergeschikt belang zijn. Ik vond het belangrijkste dat ze 80 jaar geleden een paar bruine in dienst hebben genomen. Diversiteit is immers belangrijk voor mij.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ontstellende cijfers worden het ondertussen (vanuit het oogpunt van de banksector)
Er wordt al gesproken van 22 miljard dinero's,en het gemiddeld bedrag (ach...statistiek ![]() ![]() Het is zoals ik vreesde,een groot aantal grote vermogens zijn zich ook onder de uier aan het wringen....Het is niet mijn moeke met haar aanvraagje die het bedrag bepaalde,zelfs geen 100000 moekes..... Banken zien dus hoe ook financieel sterke klanten ,aantoonbaar,niet geinteresseerd zijn in nog meer van hun bollenwinkel..... De staatssecretaris zowel als de Premier monkelden al fijntjes dat ze hopen dat de banken de boodschap begrepen hebben,want er zijn nog wat mogelijkheden tot lesgeven.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 1 september 2023 om 17:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De 'keerzijde' van de succesvolle staatsbon?
Moeten wij dat zien als: elke medaille heeft ook een keerzijde?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De banken hebben de voorbije jaren miljarden winst gemaakt. Wat was hun antwoord? Hun trouwe spaarders 1% rente geven en het geld dan op een zichtrekening zetten aan meer dan 3% bij de Nationale Bank. En dat ze geen geld meer zouden hebben om leningen te vertrekken is quatch. Belfius zag 4 miljard ‘vertrekken’ maar het heeft nog altijd meer dan 40 miljard eigen reserve. Bovendien krijgen zij op de Staatsbon een bewaarloon van 0,15%. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 1 september 2023 om 19:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en we weten allemaal dat dat voor 75% Vlaams geld is.