Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2024, 11:40   #181
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Zo ook mijn vrouw (ze verdient trouwens 20% meer dan ik), en we hebben samen nochtans 3 dochters opgevoed. Meer dan het klassieke zwangerschapsverlof heeft ze nooit opgenomen. Vandaag komt er wel wekelijks een poetsvrouw (veelal om de vloeren te onderhouden, en om de paar maanden de ramen). Dat mijn vrouw zou thuisblijven is hier nooit ter sprake gekomen.
Ik vind dat persoonlijke keuzes. Of zoals een (trad) vriendin me ooit zei dat zij en haar man hadden gekozen voor wat meer welzijn ipv meer welvaart.

Mijn moeder is ook lang thuisgebleven en ik heb daar alleen maar goede herinneringen aan. Ons huis was nog een echte Thuis.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 augustus 2024 om 11:42.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2024, 11:45   #182
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik vind dat persoonlijke keuzes. Of zoals een (trad) vriendin me ooit zei dat zij en haar man hadden gekozen voor wat meer welzijn ipv meer welvaart.
Uiteraard is dat een keuze. Maar ik heb toch ondervonden dat kinderen die in crèches zijn geweest (zoals mijn dochters) sneller en gemakkelijker "zelfstandig" worden bij het opgroeien, dan de "moederskindjes" uit zo'n "trad-gezin". Maar dat is dus enkel mijn persoonlijke mening.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2024, 11:49   #183
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard is dat een keuze. Maar ik heb toch ondervonden dat kinderen die in crèches zijn geweest (zoals mijn dochters) sneller en gemakkelijker "zelfstandig" worden bij het opgroeien, dan de "moederskindjes" uit zo'n "trad-gezin". Maar dat is dus enkel mijn persoonlijke mening.
Uiteraard kom ik uit een ander tijdperk. Wij werden zelfstandig geboren. Het was sowieso een tijd van trek uw plan. De straat onze velo en later onze 50 cc was ons internet.
Oud 17 augustus 2024, 12:01   #184
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Mijn moeder is ook lang thuisgebleven en ik heb daar alleen maar goede herinneringen aan. Ons huis was nog een echte Thuis.
Een gezin dat een eigen woning wil (kopen of bouwen) is verplicht om twee verdieners te hebben, tenzij dat één van beiden een grootverdiener zou zijn.
En of dat voor welvaart of welzijn is, laat ik in het midden, maar huishuur betalen met een pensioen is alleszins geen welvaart en ook geen welzijn.

Citaat:
Oud 17 augustus 2024, 12:09   #185
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of ook eens naar de bomma of tante.

De crèche. Sportkamp.

Dan beginnen de klusjes. Altijd moeten de kindjes weg of ze moeten klusjes doen. Ja, dan zijn ze het wel beu thuis op hun 17-18 jaar. En dan heb je er 1 of 2.

Bij die buitenlandse en moslima's. Daar is geen geld voor, doe uw benen nog eens open. Er is hier toch niets anders te doen van vermaak. 5 tot 10...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2024, 12:53   #186
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een gezin dat een eigen woning wil (kopen of bouwen) is verplicht om twee verdieners te hebben, tenzij dat één van beiden een grootverdiener zou zijn.
En of dat voor welvaart of welzijn is, laat ik in het midden, maar huishuur betalen met een pensioen is alleszins geen welvaart en ook geen welzijn.
Alles staat of valt met geld dat is zeker zo. Maar er is natuurlijk ook huis en huis. Je kan tevreden zijn met een simpele rijwoning ergens rond Ninove die je stap voor stap renoveert en of je kan gaan voor het bouwen van een nieuwe villa ergens in de streek van Damme .
Oud 17 augustus 2024, 12:54   #187
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Alleenstaande moedertjes die willen die kindjes bijhouden tot hun 70ste.

Er is voor niets geld. Mja... Doe uw benen nog eens open.

Neen, neen ze moeten klusjes doen en veel weg zijn. Zeg...
Ik heb lucht nodig in dit huis.

En zo touwtrekken moe en va, 20 jaar lang zeker.

Zeg, ik ben hier weg... We gaan toch weer niet kuisen, zeker?
Aah, het dochtertje wordt volwassen.

Oud 17 augustus 2024, 13:09   #188
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo ook mijn vrouw (ze verdient trouwens 20% meer dan ik), en we hebben samen nochtans 3 dochters opgevoed. Meer dan het klassieke zwangerschapsverlof heeft ze nooit opgenomen. Vandaag komt er wel wekelijks een poetsvrouw (veelal om de vloeren te onderhouden, en om de paar maanden de ramen). Dat mijn vrouw zou thuisblijven is hier nooit ter sprake gekomen.
Zeer verstandig van je vrouw.
Hier idem: alleen zwangerschapsverlof opgenomen. Ook geen ouderschapsverlof ( ik weet zelfs niet of dat vroeger bestond).

Gewoon blijven werken dus. Wel niet fulltime maar toch altijd 20-30 u/ week.
Ondanks onze 3 kinderen waarvan 1 een beperking heeft en heel veel extra zorg nodig had. = véél extra kosten!

Ik heb 2 schoonzussen ; de ene heeft 2 kinderen en de andere 3 kinderen. Allebei waren ze huisvrouw en allebei zijn ze rond hun 30j door hun man in de steek gelaten/ ingewisseld voor een jongere vrouw. Dit is wel al lang geleden maar dat was echt armoede!
Geen inkomen en alleen een beetje kindergeld, nu groeipakket en van de vader kinderalimentatie wanneer het hem eens uitkwam.

Beide schoonzussen hebben een tijdje van een leefloon moeten leven.Schrijnend vind ik.

Het is een héél groot risico om thuisblijfmoeder te worden.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2024, 13:19   #189
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Alleenstaande moedertjes die willen die kindjes bijhouden tot hun 70ste.

Er is voor niets geld. Mja... Doe uw benen nog eens open.

Neen, neen ze moeten klusjes doen en veel weg zijn. Zeg...
Ik heb lucht nodig in dit huis.

En zo touwtrekken moe en va, 20 jaar lang zeker.

Zeg, ik ben hier weg... We gaan toch weer niet kuisen, zeker?
Aah, het dochtertje wordt volwassen.

Wat zit gij hier toch altijd te L..len TV-verslaafde?
En wie zijn "ze"?
En waarom vrouwen "vrouwtjes" noemen alsof vrouwen infantiele wezens zouden zijn....

Ik heb van u nog bijna nooit een normale, begrijpelijke reactie gelezen want ik begrijp niks van uw gebral/ gebroebel.
Mss ben ik ook zo'n dom en infantiel vrouwtje?
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2024, 13:37   #190
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Wat zit gij hier toch altijd te L..len TV-verslaafde?
En wie zijn "ze"?
En waarom vrouwen "vrouwtjes" noemen alsof vrouwen infantiele wezens zouden zijn....

Ik heb van u nog bijna nooit een normale, begrijpelijke reactie gelezen want ik begrijp niks van uw gebral/ gebroebel.
Mss ben ik ook zo'n dom en infantiel vrouwtje?
Wat is er anders te doen in een verpauperde, verwaarloosde buurt? Voor vermaak of die kinderen iets te laten doen is er toch geen geld. We maken er nog wel wat bij met de zegeningen van God. Amen.

Wat versta je er niet aan?
Oud 17 augustus 2024, 13:51   #191
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een woning destijds was nog wel wat anders dan een woning nu.

En als die tweeverdieners nu in een bestaande woning komen die te koop staan, dan is het enige dat je hoort dat "dit" er direct uit moet, en dat "dat" niet in hun smaak valt ...
Een paar jaren "kamperen" om dan verder te springen, zit er ook niet meer in.

Verder is het nog niet zo slecht dat actuele vijftigers/zestigers rustig afwachten hoe het huwen/samenwonen van hun kroost verloopt, en dan met gerust hart kunnen beslissen hoeveel (en hoe) ze sponsoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2024, 13:55   #192
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Tegenover die tradwives van in de titel staan natuurlijk zure links-groene veganistische geitenwollensokken magere panlatten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 17 augustus 2024 om 13:56.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2024, 14:02   #193
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

En als die tweeverdieners nu in een bestaande woning komen die te koop staan, dan is het enige dat je hoort dat "dit" er direct uit moet, en dat "dat" niet in hun smaak valt ...

Verder is het nog niet zo slecht dat actuele vijftigers/zestigers rustig afwachten hoe het huwen/samenwonen van hun kroost verloopt, en dan met gerust hart kunnen beslissen hoeveel (en hoe) ze sponsoren.
Hehe.

Wanneer wordt de spaarrente is hoger dan de inflatie?

Als we dood zijn.
Oud 17 augustus 2024, 14:18   #194
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je moet in forex doen, dat is de grootste financiële markt ter wereld.

Neen, goud en zilver dat is ook al passe.
Van werken leef je, je gaat er niet rijk van worden Zenne.

Laat al maar zo. We kennen er te weinig van.
Oud 17 augustus 2024, 15:33   #195
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Inderdaad of zoals wel al eens wordt gezegd....Het leven op zich is niet duurder maar we leven wel veel duurder.
Oud 17 augustus 2024, 15:59   #196
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ja, maar met maar één wedde zouden we het heel erg moeilijk hebben gehad om een lening vast te krijgen. En de afbetaling vd hypothecaire lening was toch bijna het dubbele van de huishuur dat we voordien betaalden.
En mijn ouders waren toen nog zelf bezig hun huis af te betalen en restaureren. Ik durf gerust zeggen, de eerste twee drie jaar heeft het financieel serieus gespannen. T'is toen dat ik begon bij te klussen "na mijn uren" (schilderen en behangen).

Citaat:
Oud 17 augustus 2024, 16:18   #197
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, maar met maar één wedde zouden we het heel erg moeilijk hebben gehad om een lening vast te krijgen. En de afbetaling vd hypothecaire lening was toch bijna het dubbele van de huishuur dat we voordien betaalden.
En mijn ouders waren toen nog zelf bezig hun huis af te betalen en restaureren. Ik durf gerust zeggen, de eerste twee drie jaar heeft het financieel serieus gespannen. T'is toen dat ik begon bij te klussen "na mijn uren" (schilderen en behangen).
Het was inderdaad niet zelden dat de man toen na zijn dagtaak nog wat ging bijklussen alsook de zaterdag zeker in de beginjaren.

Ach ja mensen leefden toen ook een pak goedkoper. Geen centrale verwarming dikwijls geen badkamer geen ingebouwde keukens geen internet soms zelfs geen telefoon op restaurant gaan was er ook niet bij net als het jaarlijks verlof niet veel anders was dan weekje kust of Ardennen op de camping met niet zelden de koffer vol patatten en ajuinen

Een Mercedes dat was een auto voor de notaris of Mijnheer Doktoor de bediende of arbeider deed het met een VW Kevertje of een Dauphine

En op het werk had iedereen zijn boterhammen mee.....een broodje gaan halen aan 5 euro met een blik Schweppes Agrum dat bestond nog niet.

Andere tijden

Maar we wijken af

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 augustus 2024 om 16:21.
Oud 17 augustus 2024, 16:20   #198
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Uiteraard, radicale moslims en extreemrechts Maga zijn hier in hetzelfde bedje ziek. Beiden willen de emancipatie van de vrouw terugdringen. Vandaar oa de anti-abortusmaatregelen en ‘terug naar de vrouw aan de haard’.
Bange zelfverklaarde alfa-mannetjes.
Torenhoog pleonasme

Citaat:
Oud 17 augustus 2024, 16:23   #199
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het was inderdaad niet zelden dat de man toen na zijn dagtaak nog wat ging bijklussen alsook de zaterdag zeker in de beginjaren.

Ach ja mensen leefden toen ook een pak goedkoper. Geen centrale verwarming dikwijls geen badkamer geen ingebouwde keukens geen internet soms zelfs geen telefoon op restaurant gaan was er ook niet bij net als het jaarlijks verlof niet veel anders was dan weekje kust of Ardennen op de camping met niet zelden de koffer vol patatten en ajuinen

Een Mercedes dat was een auto voor de notaris of Mijnheer Doktoor de bediende of arbeider deed het met een VW Kevertje of een Dauphine

En op het werk had iedereen zijn boterhammen mee.....een broodje gaan halen aan 5 euro met een blik Schweppes Agrum dat bestond nog niet.

Andere tijden

Maar we wijken af
Daar illustreert ge nu hoe het was toen mijn ouders juist getrouwd waren.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 17 augustus 2024 om 16:23.
Oud 17 augustus 2024, 16:49   #200
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Uiteraard, radicale moslims en extreemrechts Maga zijn hier in hetzelfde bedje ziek. Beiden willen de emancipatie van de vrouw terugdringen. Vandaar oa de anti-abortusmaatregelen en ‘terug naar de vrouw aan de haard’.
Bange zelfverklaarde alfa-mannetjes.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be