![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn moeder is ook lang thuisgebleven en ik heb daar alleen maar goede herinneringen aan. Ons huis was nog een echte Thuis. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 augustus 2024 om 11:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard is dat een keuze. Maar ik heb toch ondervonden dat kinderen die in crèches zijn geweest (zoals mijn dochters) sneller en gemakkelijker "zelfstandig" worden bij het opgroeien, dan de "moederskindjes" uit zo'n "trad-gezin". Maar dat is dus enkel mijn persoonlijke mening.
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En of dat voor welvaart of welzijn is, laat ik in het midden, maar huishuur betalen met een pensioen is alleszins geen welvaart en ook geen welzijn.
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De crèche. Sportkamp. Dan beginnen de klusjes. Altijd moeten de kindjes weg of ze moeten klusjes doen. Ja, dan zijn ze het wel beu thuis op hun 17-18 jaar. En dan heb je er 1 of 2. Bij die buitenlandse en moslima's. Daar is geen geld voor, doe uw benen nog eens open. Er is hier toch niets anders te doen van vermaak. 5 tot 10... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleenstaande moedertjes die willen die kindjes bijhouden tot hun 70ste.
Er is voor niets geld. Mja... ![]() Neen, neen ze moeten klusjes doen en veel weg zijn. Zeg... Ik heb lucht nodig in dit huis. En zo touwtrekken moe en va, 20 jaar lang zeker. Zeg, ik ben hier weg... We gaan toch weer niet kuisen, zeker? Aah, het dochtertje wordt volwassen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier idem: alleen zwangerschapsverlof opgenomen. Ook geen ouderschapsverlof ( ik weet zelfs niet of dat vroeger bestond ![]() Gewoon blijven werken dus. Wel niet fulltime maar toch altijd 20-30 u/ week. Ondanks onze 3 kinderen waarvan 1 een beperking heeft en heel veel extra zorg nodig had. = véél extra kosten! Ik heb 2 schoonzussen ; de ene heeft 2 kinderen en de andere 3 kinderen. Allebei waren ze huisvrouw en allebei zijn ze rond hun 30j door hun man in de steek gelaten/ ingewisseld voor een jongere vrouw. Dit is wel al lang geleden maar dat was echt armoede! ![]() Geen inkomen en alleen een beetje kindergeld, nu groeipakket en van de vader kinderalimentatie wanneer het hem eens uitkwam. Beide schoonzussen hebben een tijdje van een leefloon moeten leven.Schrijnend vind ik. Het is een héél groot risico om thuisblijfmoeder te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zit gij hier toch altijd te L..len TV-verslaafde? En wie zijn "ze"? En waarom vrouwen "vrouwtjes" noemen alsof vrouwen infantiele wezens zouden zijn.... ![]() Ik heb van u nog bijna nooit een normale, begrijpelijke reactie gelezen want ik begrijp niks van uw gebral/ gebroebel. Mss ben ik ook zo'n dom en infantiel vrouwtje? ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat versta je er niet aan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als die tweeverdieners nu in een bestaande woning komen die te koop staan, dan is het enige dat je hoort dat "dit" er direct uit moet, en dat "dat" niet in hun smaak valt ... Een paar jaren "kamperen" om dan verder te springen, zit er ook niet meer in. Verder is het nog niet zo slecht dat actuele vijftigers/zestigers rustig afwachten hoe het huwen/samenwonen van hun kroost verloopt, en dan met gerust hart kunnen beslissen hoeveel (en hoe) ze sponsoren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegenover die tradwives van in de titel staan natuurlijk zure links-groene veganistische geitenwollensokken magere panlatten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 17 augustus 2024 om 13:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer wordt de spaarrente is hoger dan de inflatie? Als we dood zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet in forex doen, dat is de grootste financiële markt ter wereld.
![]() Neen, goud en zilver dat is ook al passe. Van werken leef je, je gaat er niet rijk van worden Zenne. Laat al maar zo. We kennen er te weinig van. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En mijn ouders waren toen nog zelf bezig hun huis af te betalen en restaureren. Ik durf gerust zeggen, de eerste twee drie jaar heeft het financieel serieus gespannen. T'is toen dat ik begon bij te klussen "na mijn uren" (schilderen en behangen).
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ach ja mensen leefden toen ook een pak goedkoper. Geen centrale verwarming dikwijls geen badkamer geen ingebouwde keukens geen internet soms zelfs geen telefoon op restaurant gaan was er ook niet bij net als het jaarlijks verlof niet veel anders was dan weekje kust of Ardennen op de camping met niet zelden de koffer vol patatten en ajuinen ![]() Een Mercedes dat was een auto voor de notaris of Mijnheer Doktoor de bediende of arbeider deed het met een VW Kevertje of een Dauphine ![]() En op het werk had iedereen zijn boterhammen mee.....een broodje gaan halen aan 5 euro met een blik Schweppes Agrum dat bestond nog niet. Andere tijden ![]() Maar we wijken af ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 augustus 2024 om 16:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 17 augustus 2024 om 16:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |