Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2023, 16:42   #181
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarom stemt 20% van de Vlamingen dan op het extreem-rechtse Blok ?
kunt ge dat "extreemrechtse" van het VB nu al duiden en aantonen, of blijft het als vanouds bij inhoudloos schelden ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2023, 17:01   #182
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het personage Conings in het narratief deed dat. De echte Conings, daar weten we niet veel van he. Werd die geframed ? Afgemaakt ? Wie zal het zeggen he.
Ik vrees dat ie afgemaakt werd.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2023, 17:02   #183
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
kunt ge dat "extreemrechtse" van het VB nu al duiden en aantonen, of blijft het als vanouds bij inhoudloos schelden ???
Het VB is volgens mij heel links.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2023, 17:09   #184
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hou me op de hoogte wanneer een noord afrikaanse moslim een kleine van twee jaar voor zijn LOL gaat neerschieten hee samen met haar kinderoppas, en een kerel die toevallig op een bankje daar zat.
Ik vind het niet direct terug, maar heb toch ooit een filmpje gezien waar getoond werd hoe in een soort klas-situatie kinderen oefenden op poppen om mensen te onthoofden of te kelen.

Met de zoekfunctie op yt "children thaught beheading" zie je wel info, maar niet het erg praktische filmpje dat ik bedoel.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2023, 17:13   #185
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Omdat het 1 niets met het ander te maken heeft.
Belgische extreem-rechtse aspirant terroristen Daan & Kayley hebben niets te maken met de enige extreem-rechtse partij in ons land, en die hun kiezers. Interessante theorie.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2023, 17:14   #186
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat jij schrijft is een evidentie.

Alleen past dat niet in de leefwereld van sommige fans van extreem-rechts. Die leven in hun fictie dat de overheid linkse terroristen laat doen, en enkel jaagt op extreem-rechtse terroristen.

Op wat ze die idiotie baseren, blijft daarbij totaal onduidelijk.
Dat lijkt me dan weer een andere idee-fixe van jou.
In ieder geval zie ik wel regelmatig veel koppen in de krant dat vanuit justitie en aanverwanten, gesproken wordt van rechts-extremistische terreurverdachten, terwijl het toch telkens maar om individuele kleine garnalen gaat.

Men jankt ook dat de Bende van Nijvel extreem-rechts zou zijn. Dat kan juist zijn. Het kan ook mis zijn. Er is in ieder geval nog geen fluit van bewezen.
De terreurgroep CCC daarentegen ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2023, 19:03   #187
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het VB is volgens mij heel links.
Maar alleen voor eigen volk. In theorie.

Volgens mij zijn de VB politici exact hetzelfde als de andere. In de mogelijkheid om te graaien, zullen ze graaien.
Oud 12 november 2023, 19:07   #188
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

De linkse bende heeft zich terug van haar beste kant laten zien op het V. B. congres, jammer dat er gene flik ik heeft geklopt zoals ze gewoonlijk doen als het de zogenaamde misse partij is die ook democratisch verkozen is met bijna één Miljoen stemmen.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2023, 19:51   #189
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom stemt 20% van de Vlamingen dan op het extreem-rechtse Blok ?
Dat is het probleem van een fantasie voorstelling met stromannetjes te hebben he. Dan begrijp je de werkelijkheid niet.

Een 25% van de Vlamingen stemt op een partij die wat hypocrieten voor extreem-rechts willen doen doorgaan omdat dat nu eenmaal hun fantasietje is en hen electoraal goed uitkomt. Terwijl het de enige partij is die opkomt TEGEN het extreem-rechtse gedachtengoed in Vlaanderen, de moslims.

Dat er hier en daar een mafkees rondloopt die "nostalgie-extreem-rechts" is waar die partij die de hypocrieten extreem rechts noemen, niks mee te maken heeft, komt dan onbegrijpelijk over voor die mensen met waanvoorstellingen he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2023, 19:54   #190
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Ah, gij denkt dat alle VB'ers terrorisme steunen..?
Dat is zoals denken dat iedereen met een islamitische hoofddoek islamitisch terrorisme steunt.....?
Dat laatste is natuurlijk stukken dichter bij de werkelijkheid...
Dat merk je op scholen en zo bij een aanslag, en het feit bijvoorbeeld dat mensen met een kopvod geen minuut stilte willen houden voor een vermoorde leerkracht en zo.
Oud 12 november 2023, 19:57   #191
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Belgische extreem-rechtse aspirant terroristen Daan & Kayley hebben niets te maken met de enige extreem-rechtse partij in ons land, en die hun kiezers. Interessante theorie.
Inderdaad. In uw waanvoorstelling is dat allemaal hetzelfde, maar in werkelijkheid dus totaal niet. Dat komt ervan van smoezen te gebruiken voor politiek gewin, op den duur geloof je ze zelf he.

Ik neem aan dat je even consequent in uw waanvoorstelling bent van de link tussen moslim terroristen en "gewone" moslims. Want daar IS die link stukken sterker.
Oud 12 november 2023, 20:11   #192
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. In uw waanvoorstelling is dat allemaal hetzelfde, maar in werkelijkheid dus totaal niet. Dat komt ervan van smoezen te gebruiken voor politiek gewin, op den duur geloof je ze zelf he.

Ik neem aan dat je even consequent in uw waanvoorstelling bent van de link tussen moslim terroristen en "gewone" moslims. Want daar IS die link stukken sterker.
Dat is toch exact dezelfde situatie, waarbij je een hoop mensen hebt die één of andere overtuiging hebben en die binnen de grenzen van de wet beleven.

Een hang naar de glorietijd van Mohammed versus een hang naar de glorietijd van het graafschap Vlaanderen. Allebei achterhaalde heimwee naar een tijd die toch voorbij is, maar die met romantiek en soms pathos gekoesterd wordt.

Je hebt dan in het continuüm mensen die dat met irrantante hardnekkigheid aan hun medeburgers opdringen (wahabieten aan de ene kant, Vlaams belangers aan de andere).

En dan heb je aan het uiteinde de Van Themsches, Breiviks en Bin Ladens.

Dat een rationeel man als jij dat niet inziet.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2023, 20:13   #193
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Hou me op de hoogte wanneer "extreemrechtse blokkers" massale bomaanslagen gaan plegen met tientallen doden als gevolg.
Uw Noorse maat was vrij massaal.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 12 november 2023, 20:19   #194
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat is toch exact dezelfde situatie, waarbij je een hoop mensen hebt die één of andere overtuiging hebben en die binnen de grenzen van de wet beleven.

Een hang naar de glorietijd van Mohammed versus een hang naar de glorietijd van het graafschap Vlaanderen. Allebei achterhaalde heimwee naar een tijd die toch voorbij is, maar die met romantiek en soms pathos gekoesterd wordt.
Kijk, ik vind moslims helemaal niet idioot (op het domme verhaal na dat ze als religie hebben). Zij hebben, zoals je terecht stelt, exact het streven dat wij ook (zouden moeten) hebben: de andere afmaken.

Vanuit hun oogpunt is alles logisch, zij willen gans de wereld koloniseren en aan hen onderwerpen.

Het punt is natuurlijk dat wij dat ook (terug zouden moeten) willen.

Vandaar dat moslims en wij onverzoenbare vijanden zijn, omdat we allebei hetzelfde willen, elk voor EIGEN VOLK.

Het is niet omdat uw tegenstander perfect logisch en juist terwerk gaat voor zijn eigen voordeel en U daarbij wil onderwerpen en elimineren, dat je voor die zijn streven "respect" moet opbrengen he. Nee, je moet exact hetzelfde doen, en hem dus proberen te onderwerpen en elimineren.

Het idiote is mee te doen met de vijand he.

Dat gezegd, ik denk niet dat het VB "terug wil naar de glorietijd van het Graafschap Vlaanderen" he. Het wil gewoon de vijanden van het huidige Vlaamse volk buitenkieperen. Dat zijn de moslims, en dat waren en zijn nog altijd, de Franstalige sociale zekerheids-uitzuigers he.
Oud 12 november 2023, 20:23   #195
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan heb je aan het uiteinde de Van Themsches, Breiviks en Bin Ladens.

Dat een rationeel man als jij dat niet inziet.
Daar waar de Van Themsches en de Breiviks uitzonderingen en deels halve garen zijn, heb je bij de moslims niet enkel de Ben Ladens, maar ongeveer elke tiende moslim is een messenslijper he. Daar waar er meestal weinig volk staat te juichen als een Breivik zijn uitzonderlijke daad doet, staat in het algemeen gans de Ummah te juichen als er weer zo een moslim messensleper zijn daadje gedaan heeft he. Het zijn trouwens niet alleen "spectaculaire" daden stijl een leerkracht zijn kop afsnijden of zo, het zijn ook de dagelijkse verkrachtingen, misdaden en vandalisme, he. Het normale moslim zijn in een land van ongelovige prooien.

Het was geen uitzonderlijke moslim Breivik die in Frankrijk de scholen en bibliotheken in brand is gaan steken he. Het waren enorm grote groepen.

En de moslims die niet direct meededen waren tevreden he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 november 2023 om 20:24.
Oud 12 november 2023, 20:23   #196
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw Noorse maat was vrij massaal.
Eigenlijk opvallend gelaten die reactie op de massa-aanslagen uit islam-hoek. Die gaat ondertussen ook al meer dan 10jaar mee. Zullen we de "islam-verwezenlijkingen" in Europa er eens naast leggen ??
Wat heeft een enkeling trouwens te maken met de aanwezigheid van massa's extreemrechtsen in Europa, waarover sommigen hier duchtig fantaseren ???

Ik ben er trouwens zeker van dat "links" hoopt op een nieuwe Breivik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 12 november 2023 om 20:31.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2023, 20:32   #197
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar waar de Van Themsches en de Breiviks uitzonderingen en deels halve garen zijn, heb je bij de moslims niet enkel de Ben Ladens, maar ongeveer elke tiende moslim is een messenslijper he. Daar waar er meestal weinig volk staat te juichen als een Breivik zijn uitzonderlijke daad doet, staat in het algemeen gans de Ummah te juichen als er weer zo een moslim messensleper zijn daadje gedaan heeft he. Het zijn trouwens niet alleen "spectaculaire" daden stijl een leerkracht zijn kop afsnijden of zo, het zijn ook de dagelijkse verkrachtingen, misdaden en vandalisme, he. Het normale moslim zijn in een land van ongelovige prooien.

Het was geen uitzonderlijke moslim Breivik die in Frankrijk de scholen en bibliotheken in brand is gaan steken he. Het waren enorm grote groepen.

En de moslims die niet direct meededen waren tevreden he.
DE nazaten van "zwaanst na ni hee" juichen ook met Breivik. Ze doen dat in hun living of middels een straffe uitspraak aan te toog. Het is bij moslims wat makkelijker vast te stellen omdat die meer op straat leven. Da's al.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 12 november 2023, 20:35   #198
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Liefde is ... samen pijpbommen maken. Ik zie de huiselijke taferelen bij Daan en Kayley al zo voor me.

De vele oude sympathisanten op dit forum gaan een traantje wegpinken bij de gedachte aan dergelijk romantisch tafereel.
Ziet er nog een sympathiek koppeltje uit.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2023, 20:37   #199
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het personage Conings in het narratief deed dat. De echte Conings, daar weten we niet veel van he. Werd die geframed ? Afgemaakt ? Wie zal het zeggen he.
De familie mocht het lichaam niet zien, dat zegt genoeg.

De zelfmoord theorie van het regime zou slechts één schotwonde mogen opleveren hé...

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2023, 20:39   #200
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk, ik vind moslims helemaal niet idioot (op het domme verhaal na dat ze als religie hebben). Zij hebben, zoals je terecht stelt, exact het streven dat wij ook (zouden moeten) hebben: de andere afmaken.

Vanuit hun oogpunt is alles logisch, zij willen gans de wereld koloniseren en aan hen onderwerpen.

Het punt is natuurlijk dat wij dat ook (terug zouden moeten) willen.

Vandaar dat moslims en wij onverzoenbare vijanden zijn, omdat we allebei hetzelfde willen, elk voor EIGEN VOLK.

Het is niet omdat uw tegenstander perfect logisch en juist terwerk gaat voor zijn eigen voordeel en U daarbij wil onderwerpen en elimineren, dat je voor die zijn streven "respect" moet opbrengen he. Nee, je moet exact hetzelfde doen, en hem dus proberen te onderwerpen en elimineren.

Het idiote is mee te doen met de vijand he.

Dat gezegd, ik denk niet dat het VB "terug wil naar de glorietijd van het Graafschap Vlaanderen" he. Het wil gewoon de vijanden van het huidige Vlaamse volk buitenkieperen. Dat zijn de moslims, en dat waren en zijn nog altijd, de Franstalige sociale zekerheids-uitzuigers he.
Het punt is dat hun ideaal verwijst naar een tijd dat iedereen hier blank en christen was.

Ik ben geen van de islam, zoals van geen enkele religie. Maar de reden waarom er mensen uit alle continenten hier zijn is geen veroveringsdrang. Het is gewoon glabalisering. In 1500 hadden wij amper weet van een wereld voorbij het Midden Oosten en vice versa. En als je er weet van had kostte het maanden om er te geraken. Het is een soort luddietenactie om die globalisering tegen te willen gaan. En die werkt in alle richtingen. Er wonen massa's westerlingen in de Arabische wereld, in Afrika, ... En die hebben ook hun invloed. Die samenlevingen zijn westerser dan vroeger. We staren ons blind op die hardline islamisten en de VBers en co zwijgen als vermoord over de hopen jongeren in die landen die het juk van de religie willen afwerpen. En vroeg of laat zullen ze dat doen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be