Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2024, 11:28   #181
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
In diverse Europese landen, zoals Duitsland, België of Frankrijk, is er discussie over de manier waarop criminaliteitscijfers worden gerapporteerd, vooral bij daders met dubbele nationaliteit. Als een persoon met bijvoorbeeld een Marokkaans-Duitse of Turks-Belgische achtergrond betrokken is bij een misdrijf, kan er bewust voor worden gekozen om de buitenlandse achtergrond (Marokkaans, Turks, enz.) niet te benadrukken en in plaats de focus te leggen op de Europese nationaliteit (Duits, Belgisch, enz.)

In Zweden zijn er verhitte debatten geweest over de criminaliteitscijfers en de nationaliteit van verdachten, met name met betrekking tot bendegeweld en immigratie. Critici hebben de autoriteiten of media beschuldigd van het bagatelliseren van de buitenlandse achtergrond van daders door hun Zweedse nationaliteit te benadrukken of hun dubbele nationaliteit niet te vermelden.

Door bij een misdaad enkel de Belgische, Duitse of Zweedse nationaliteit van een dader te vermelden en een eventuele dubbele nationaliteit weg te laten, voedt de pers ongewild een reputatie van ongeloofwaardigheid. De lezer ontwikkelt bijna automatisch een reflex om zich af te vragen of de betrokken persoon inderdaad alleen Belg, Duitser of Zweed is, of dat er sprake is van een dubbele nationaliteit.

Deze twijfel en de daaruit voortvloeiende argwaan zijn niet onterecht. Door bewust relevante informatie weg te laten, wordt het vertrouwen in objectieve berichtgeving ondermijnd.

Niet onterecht wordt dan gezegd, dat bepaalde feiten worden verzwegen in functie van een specifieke agenda of narratief te ondersteunen, wat uiteindelijk de geloofwaardigheid van de journalistiek schaadt ... en dit geldt aldus ook voor bronnen die data aanleveren voor websites die zogenaamd objectieve data verzamelen ...
Als in de berichtgeving van welke MSM dan ook sprake is van "jongeren" (tout court), weet iedereen "hoe laat het is".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2024, 11:45   #182
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
In diverse Europese landen, zoals Duitsland, België of Frankrijk, is er discussie over de manier waarop criminaliteitscijfers worden gerapporteerd, vooral bij daders met dubbele nationaliteit. Als een persoon met bijvoorbeeld een Marokkaans-Duitse of Turks-Belgische achtergrond betrokken is bij een misdrijf, kan er bewust voor worden gekozen om de buitenlandse achtergrond (Marokkaans, Turks, enz.) niet te benadrukken en in plaats de focus te leggen op de Europese nationaliteit (Duits, Belgisch, enz.)

In Zweden zijn er verhitte debatten geweest over de criminaliteitscijfers en de nationaliteit van verdachten, met name met betrekking tot bendegeweld en immigratie. Critici hebben de autoriteiten of media beschuldigd van het bagatelliseren van de buitenlandse achtergrond van daders door hun Zweedse nationaliteit te benadrukken of hun dubbele nationaliteit niet te vermelden.

Door bij een misdaad enkel de Belgische, Duitse of Zweedse nationaliteit van een dader te vermelden en een eventuele dubbele nationaliteit weg te laten, voedt de pers ongewild een reputatie van ongeloofwaardigheid. De lezer ontwikkelt bijna automatisch een reflex om zich af te vragen of de betrokken persoon inderdaad alleen Belg, Duitser of Zweed is, of dat er sprake is van een dubbele nationaliteit.

Deze twijfel en de daaruit voortvloeiende argwaan zijn niet onterecht. Door bewust relevante informatie weg te laten, wordt het vertrouwen in objectieve berichtgeving ondermijnd.

Niet onterecht wordt dan gezegd, dat bepaalde feiten worden verzwegen in functie van een specifieke agenda of narratief te ondersteunen, wat uiteindelijk de geloofwaardigheid van de journalistiek schaadt ... en dit geldt aldus ook voor bronnen die data aanleveren voor websites die zogenaamd objectieve data verzamelen ...
Er lijkt mij een veel eenvoudigere verklaring: men weet gewoon niet of iemand een dubbele nationaliteit heeft of niet.
Oud 9 oktober 2024, 10:51   #183
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Nog een voorbeeld van de gesubsidieerde immigratie door "links."
Stemmen kopen, zo kan men het ook noemen.

https://zuerst.de/2024/10/08/wagenkn...nd-auslaender/
Oud 9 oktober 2024, 23:12   #184
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Als in de berichtgeving van welke MSM dan ook sprake is van "jongeren" (tout court), weet iedereen "hoe laat het is".
Inderdaad !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2024, 09:35   #185
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

De reden is natuurlijk dat het Duitse, en ook andere Westblokse regimes, bendes vreemdelingen binnendoet om genoeg problemen te hebben om de bezigheidszekerheid ehm foutje bedoel werkzekerheid bij Overheid te Verzekeren. Da is nie uit idiotie of zo, da is gewoon ne politieke keuze van 't regime.
Overheid heeft problemen vandoen als uitleg voor hun afwezigheid op de werkvloer.
Alleen tja, als hun productieve bevolkingsdelen zodanig gaan shruggen dat er nie genoeg meer te takseren valt, wordt dat effe problematischer. Vandaar ook dat het Vrije Westen het Westblok werd - om de productieven tot dwangarbeiters te reduceren, maar tja, Goesting is lastig afdwingbaar, de baten/kosten zijn nie best, plus, die worden je steeds vyandiger gezind, waardoor je met een thuisfront opgescheept raakt, dat natuurlijk prioriteit krijgt boven alle Expeditie Avonturen in Goezlamoremostoekraine.
En om nie zelf gevierendeeld te raken, pogen ze het productieve bevolkingsdeel een Gemeenschappelijke Vyand voor te schotelen, in de hoop dat het zo van hen weg gaat kijken.
Gargamel Rusland, Gargamel Hamas, Gargamel Hezbollah, Gargamel Iran, Gargamel China, Gargamel Noord Korea, net als indertijd Gargamel Saddam Hoessein.
Die betichtten ze van bezit van wapens van massa destructie, die ze echter nooit triomfantelijk aan de wereldpers konden tonen, in de zin van, kijk Menschen we hebben jullie 8000 miljard dollar Nuttig besteed, zonder gingen jullie nu in alle kleuren van de regenboog liggen spartelen en gaspen op de grond. Wir Schaffen Bullsjit.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2024, 14:01   #186
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
De reden is natuurlijk dat het Duitse, en ook andere Westblokse regimes, bendes vreemdelingen binnendoet om genoeg problemen te hebben om de bezigheidszekerheid ehm foutje bedoel werkzekerheid bij Overheid te Verzekeren. Da is nie uit idiotie of zo, da is gewoon ne politieke keuze van 't regime.
Overheid heeft problemen vandoen als uitleg voor hun afwezigheid op de werkvloer.
Alleen tja, als hun productieve bevolkingsdelen zodanig gaan shruggen dat er nie genoeg meer te takseren valt, wordt dat effe problematischer. Vandaar ook dat het Vrije Westen het Westblok werd - om de productieven tot dwangarbeiters te reduceren, maar tja, Goesting is lastig afdwingbaar, de baten/kosten zijn nie best, plus, die worden je steeds vyandiger gezind, waardoor je met een thuisfront opgescheept raakt, dat natuurlijk prioriteit krijgt boven alle Expeditie Avonturen in Goezlamoremostoekraine.
En om nie zelf gevierendeeld te raken, pogen ze het productieve bevolkingsdeel een Gemeenschappelijke Vyand voor te schotelen, in de hoop dat het zo van hen weg gaat kijken.
Gargamel Rusland, Gargamel Hamas, Gargamel Hezbollah, Gargamel Iran, Gargamel China, Gargamel Noord Korea, net als indertijd Gargamel Saddam Hoessein.
Die betichtten ze van bezit van wapens van massa destructie, die ze echter nooit triomfantelijk aan de wereldpers konden tonen, in de zin van, kijk Menschen we hebben jullie 8000 miljard dollar Nuttig besteed, zonder gingen jullie nu in alle kleuren van de regenboog liggen spartelen en gaspen op de grond. Wir Schaffen Bullsjit.
Hoeveel forummers zouden hier een snars van snappen?

Ben je stoned als je zoiets ineen flanst?
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2024, 14:07   #187
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

---
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 10 oktober 2024 om 14:09.
Oud 22 januari 2025, 17:59   #188
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Er lijkt mij een veel eenvoudigere verklaring: men weet gewoon niet of iemand een dubbele nationaliteit heeft of niet.
.... en als het toch niet anders kan dan is betrokkene psychisch gestoord !
Nu weer een Afghaan en natuurlijk compleet doorgedraaid. Wat anders ? Wie gaat nu willekeurig doden en dan nog een kind.
Er staat Duitsland een grote verrassing te wachten na de verkiezingen nu in Februari!
Men kan het gejammer al horen in de reguliere media.
De erfenis en dus de verantwoordelijkheid van Merkel is verpletterend.
In Europa hebben nog zoiets rondlopen : Van der Leyen!

Citaat:
Afghaanse man (28) valt groep kinderen aan in park in Duitse Aschaffenburg: volwassene (41) en peuter (2) gedood

Bij een steekpartij in de Duitse stad Aschaffenburg zijn woensdagmiddag twee doden en twee zwaargewonden - onder wie een kind - gevallen.
Dat meldt de politie.
De dodelijke slachtoffers zijn een tweejarige jongen en een 41-jarige man. Een 28-jarige Afghaanse staatsburger, de vermoedelijke dader, werd ter plaatste opgepakt.
wee andere mensen liggen zwaargewond in het ziekenhuis. Onder de zwaargewonden zou zich opnieuw een jong kind bevinden.

Verdachte zou geschiedenis van psychische problemen hebben

https://www.hln.be/buitenland/afghaa...dood~a8da42fe/

Laatst gewijzigd door Anselmo : 22 januari 2025 om 18:00.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2025, 18:50   #189
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Het enige wat ik me hierbij afvraag is: besef je dat dat dom is maar neem je dat standpunt desondanks toch in (uit een zekere koppigheid), of begrijp je effectief niet dat als je echt inzicht wilt in een bredere materie dat een brede studie je meer kan leren dan louter "eigen ervaringen"?

Is het kwade wil of echt gewoon domheid, in feite.

zeg het maar
Vertel eens, waarom zouden we moeten aannemen dat wetenschappers allemaal een soort heiligen zijn zonder enig eigenbelang en die enkel en alleen zoeken naar de volledige waarheid?

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 22 januari 2025 om 18:50.
Oud 22 januari 2025, 18:57   #190
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ge hebt altijd extremisten. Als die de wet overtreden, dan gaan ze de gevangenis is.
Daar hebben de lijken in Maagdenburg en Aschaffenburg weinig aan hé.
Oud 22 januari 2025, 19:16   #191
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HLN
Verdachte zou geschiedenis van psychische problemen hebben
En hij was in behandeling bij de Saoedi-Arabische psychiater die onlangs in Maagdenburg liet zien hoe geïntegreerd hij volgens alle studies was?
Oud 22 januari 2025, 19:33   #192
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Vertel eens, waarom zouden we moeten aannemen dat wetenschappers allemaal een soort heiligen zijn zonder enig eigenbelang en die enkel en alleen zoeken naar de volledige waarheid?

Het prachtige aan/van de wetenschappelijke methode is dat ze geheel gratis bruikbaar/toepasbaar is door iederéén die daar een beetje inspanning voor kan en wil doen.

Wetenschap is immers allesbehalve een esoterisch construct dat verzuipt in de 'geheime boodschappen' en uitsluitend voor 'magiërs' toegankelijke 'mysteries'.

Diegenen die (zouden willen) proberen er wél zoiets van te maken, dienen op z'n minst te worden gewantrouwd, maar nog beter ware ze onmiddellijk te lantaarnpalen: dan zijn we meteen van die oplichters verlost.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2025, 14:25   #193
gunter5148

Standaard

https://www.zerohedge.com/geopolitic...rely-us-energy

De STOMSTE Duitser ooit aan het woord;
ik vat samen; (na de kerncentrales gesloten te hebben) we moeten zien dat we niet te afhankelijk worden van russische energie, en nu, we moeten zien dat we niet te afhankelijk worden van amerikaanse energie.

Hallo, dumme Idiot, welke goedkope energie gaan we dan WEL gebruiken om ons industrieel producerend apparaat terug aan de praat te krijgen???
Oud 23 januari 2025, 20:43   #194
gunter5148

Standaard

Hier.
Helaas is het satire. Ik zal het er nog eens goed bijzetten. Helaas is het SATIRE, want straks denken de woke-zotten en anti-bio's nog dat ik Duitse politiekers voor een vuurpeleton wil zetten.

https://www.youtube.com/watch?v=P0rrtGTg53s&t=50s

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 23 januari 2025 om 20:45.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2025, 17:57   #195
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Feitelijk verdiend dit een apart draadje.
Krijgen ze nu toch ballen in Duitsland of is het verkiezingskoorts.

Als het erdoor komt vrees ik dat wij hier de pineut gaan zijn, vooral als ge de wever zijn asiel beleid voorsteld dat het maar in werking zou gaan vanaf 2029,trek daarmee naar den oorlog met een windhaan op kop.
Citaat:
Knalharde asielomwenteling in Duitsland? CDU-leider gaat voor permanente grenscontroles en 100.000 uitzettingen per jaar, zelfs met steun van AfD

Geen compromissen, geen uitstel en geen ruimte voor illegale migratie. Na jaren van verdeeldheid en groeiende frustratie over het Duitse migratiebeleid, belooft Friedrich Merz, de kanselierskandidaat van de conservatieve CDU/CSU, een radicale omslag. Hij wil de controle terugpakken met permanente grenscontroles, uitzettingen en een herziening van Europese afspraken. De oppositieleider is vastberaden om de koerswijziging door te drukken – zelfs met steun van de AfD.
Citaat:
100.000 uitzettingen per jaar
Naast grenscontroles pleit Merz voor een forse verhoging van het aantal uitzettingen. Hij wil dat er jaarlijks meer mensen worden uitgezet dan er illegaal binnenkomen, wat zou neerkomen op meer dan 100.000 uitzettingen per jaar. Ter vergelijking: momenteel ligt dit aantal rond de 20.000.

Verder wil hij dat uitgeprocedeerde asielzoekers en criminele vreemdelingen onbeperkt vastgehouden kunnen worden, totdat ze vrijwillig vertrekken of gedwongen worden uitgezet. Dit had volgens Merz ook van toepassing moeten zijn op de Afghaanse dader van de steekpartij in Aschaffenburg.
https://www.hln.be/buitenland/knalha...-afd~af7f77e6/
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2025, 18:01   #196
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

de wever zijn asielplan, om u dood te ergeren aan de windhaan van antwerpen..

Citaat:
Plan De Wever bevat strengste asielbeleid ooit: deze maatregelen op migratie moeten ruim 1,5 miljard euro besparingen opleveren
De toekomstige Arizona-regering wil het migratiebeleid helemaal over een andere boeg gooien. Zo wil ze maar liefst 1,58 miljard euro besparen. Hoe? Door minder geld te pompen in de opvang van asielzoekers en financiële steun van vluchtelingen. Alleen valt dat plan in duigen als er meer mensen dan verwacht hun toevlucht zoeken in België, dus mikken de onderhandelaars op ‘het strengste asielbeleid ooit. Maar is dat wel realistisch?
https://www.hln.be/binnenland/plan-d...ren~aad5a3970/
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be