![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Smartphones op wettelijke wijze verbieden op school lijkt me heel goed aanvaardbaar.
Als burgemeester op dictatoriale wijze huisarrest opleggen is dan weer iets heel anders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat om een piepkleine minderheid van gasten die zoveel op hun kerfstok hebben dat ze in een normale maatschappij niet meer zouden mogen rondlopen. Als ons gerecht ook maar een beetje efficiënt werkte, zaten ze nu in een heropvoedingsinstelling en moest de burgemeester geen huisarrest opleggen.
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast is hij ook burgemeester van Antwerpen en verantwoordelijk voor de openbare orde. In dat opzicht is het zijn taak de gevolgen van de fouten van het gerecht te voorkomen. Daar hebben de Antwerpse burgers recht op.
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#188 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
|
![]() Citaat:
Waarom beargumenteert u die stelling niet, ik plaats van louter mij het politiek vijandschap toe te bedelen? Het feit dat in elke politieke strekking moord mogelijk IS, is een bijkomend pleidooi voor de libertarische levenshouding, waarin dat NIET mogelijk is. Moord is fout. Ook als ze politiek mogelijk gemaakt wordt.
![]() |
![]() |
#190 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Diezelfde politiekers gaven de scholen ZELF het recht om te beslissen over het smartphone gebruik. ![]() Daar is dus helemaal geen wet voor nodig. ![]() Citaat:
Een burgemeester heeft geen bevoegdheid om de straf van huisarrest op te leggen als preventie voor een misdrijf dat nog niet gepleegd is. En ook niet als straf voor eerder gepleegde misdrijven die reeds veroordeeld en bestraft werden. ![]()
![]() |
![]() |
#191 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#192 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
En je kunt geen preventie voor openbare orde doen, de handhaving om de orde te bewaren doe je TIJDENS een evenement en pas nadat de openbare orde wordt verstoord. Het is belachelijk dat bdw meent de openbare orde te kunnen handhaven door 47 eerdere amokmakers (zonder juridische grond) op voorhand huisarrest te geven terwijl er nog 544.712 andere potentiële amokmakers in antwerpen rondlopen die de orde zouden kunnen verstoren.....dan verbiedt bdw beter het hele feest door een lockdown tijdens oudejaarsnacht voor antwerpen. ![]()
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven: de zon, de maan en de waarheid. Laatst gewijzigd door Oma : 28 december 2024 om 15:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de leerkrachten ? Daar weten we quasi niets over. En de ouders ? Idem. Laatst gewijzigd door Boduo : 28 december 2024 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De vraag is , wie hier een betere opvoeding zou kunnen gebruiken? Hoe Komt het over bij die 17 jarige? Die voelt zich ongetwijfeld nu ongenaakbaar zonder respect voor politie en burgemeester Mama en papa betalen advocaat kosten en zoontje mag mee op reis Ik heb het gevoel dat we in de toekomst nog gaan horen van deze " jongere" Op sociale media gaat die jongere ook steun vinden bij mensen die het graag zien gebeuren. Dat dewever een klacht kreeg bij het gerecht Als die jongere in de toekomst iets ernstig misdoet, delen ook deze mensen een stuk verantwoordelijkheid
![]() |
![]() |
#196 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() De klacht tegen de wever bij het gerecht is terecht. Ook burgemeesters dienen de WET te volgen en de wever dus ook. Advocaat Abderrahim Lahlahli kan de wever misschien een lesje geven in de scheiding der machten. ![]() Dat wil zeggen dat alleen een rechter huisarrest mag opleggen als STRAF voor een gepleegd misdrijf. Burgemeesters en de wever zijn GEEN rechters en zelfs geen wetgevers. En er werd geen misdrijf gepleegd. Deze 17-jarige werd reeds gestraft voor zijn misdrijf op oudejaar 2023 en krijgt nu straf door huisarrest van een politieker die geen rechter is en dan nog wel huisarrest voor een misdrijf in de toekomst dat niet eens gepleegd kan zijn: oudejaar 2024. ![]() Hoe dikwijls moet dat nog herhaald worden?!?! Stel: gij hebt een snelheidsovertreding begaan en je hebt de boete al betaald, dan ga je akkoord dat de burgemeester jou mag opsluiten voor de verkeersveiligheid door huisarrest op te leggen als straf voor als je in de toekomst nog eens te snel rijdt? ![]() Dat is even absurd, onwettig en krankzinnig. Of niet soms?
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik probeer me nu voor te stellen hoe u zich opwindt over en kwaad maakt op Timothy McVeigh en diens actie die hem volkomen terecht de kop kostte: < ... A Gulf War veteran, McVeigh became radicalized by anti-government beliefs. He sought revenge against the United States federal government for the 1993 Waco siege, as well as the 1992 Ruby Ridge incident. McVeigh expressed particular disapproval of federal agencies such as the Bureau of Alcohol, Tobacco, and Firearms (ATF) and the Federal Bureau of Investigation (FBI) for their handling of issues regarding private citizens. He hoped to inspire a revolution against the federal government, and he defended the bombing as a legitimate tactic against what he saw as a tyrannical government. ... > bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Timothy_McVeigh ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 29 december 2024 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#199 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
We leven in een wereld met veel stuurlui aan wal die met hun reglementen obsessie de boot stuurloos maken Een schoolleraar straf een leerling die pestgedrag toont De ouders straffen het kind niet, maar stappen naar de schooldirecteur Ze vinden de straf onaanvaardbaar en buiten proportie De leraar wordt op het matje geroepen voor een uitbrander bij de directeur De volgende week opnieuw een uitbrander. Er werd een leerling gepest en de ouders klagen dat de leraar niet ingrijpt De volgende week opnieuw een uitbrander Een gsm werd afgenomen van een leerling die tijdens de les op tik tok zat. Voor deze ouders grensoverschrijdend gedrag De leraar heeft er genoeg van, verlaat het onderwijs Al die ouders klagen nu bij de schooldirecteur dat die het lerarentekort onvoldoende aanpakt De schooldirecteur raakt op zijn tandvlees en overweegt te stoppen De regelmentneukers maken de boot stuurloos Ik trek deze lijn door naar bedrijfleiders met het ABVV jeuk Ik trek deze lijn door naar politie die elk woord,stap of daad moeten kunnen verantwoorden Ik trek deze lijn door naar vrijwilligers die stuurlui aan wal ouders op hun dak krijgen En ja, er zijn ook stuurlui aan wal die regelment neuken bij burgemeesters belangrijker vinden dan ordehandhaving op oudejaar avond Maar ik raak blijkbaar ouderwets. Doorzie de goede bedoelingen achter bepaalde beslissing En dan noemen bepaalde mensen dan gezever of zwanzen Ook daar wordt ik ouderwets .derrgelijk taalgebruik zou ik niet gebruiken tav iemand d?*e een andere politieke mening heeft Elementaire beleefdheid staat hoog bij mij
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In libertarisme is moord evengoed mogelijk als in een democratie, wat is me dat nu.