Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2005, 15:44   #181
Koning Pinteman
Lokaal Raadslid

Koning Pinteman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
ik weet niet of hannes een leugenaar is, maar zijn artikel is van een bedenkelijk (wetenschappelijk) niveau
getuige hiervan dat het nooit of te nooit in een wentenschappelijk magazine gepubliceerd werd
Nee, dan de "kritiek" van Bruno Yammine op het onderzoek van prof. Hannes. Man, man, dat doen ze in de 1e kandidatuur nog beter. Als je nu een voorbeeld wil hebben van subjectief en doelgericht schrijven, dan moet je dat eens bekijken.

Koning Pinteman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2005, 18:22   #182
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik weet niet of hannes een leugenaar is, maar zijn artikel is van een bedenkelijk (wetenschappelijk) niveau
getuige hiervan dat het nooit of te nooit in een wentenschappelijk magazine gepubliceerd werd
Het zou me anders wreed verwonderd hebben dat dit wél ergens gepubliceerd zou zijn geweest, terwijl zelfs de transfers van de laatste jaren met alle macht en middelen onder tafel gehouden werden.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 januari 2005 om 18:23.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2005, 18:25   #183
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koning Pinteman
Nee, dan de "kritiek" van Bruno Yammine op het onderzoek van prof. Hannes. Man, man, dat doen ze in de 1e kandidatuur nog beter. Als je nu een voorbeeld wil hebben van subjectief en doelgericht schrijven, dan moet je dat eens bekijken.
Weerleg het dan eens.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2005, 20:24   #184
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Het zou me anders wreed verwonderd hebben dat dit wél ergens gepubliceerd zou zijn geweest, terwijl zelfs de transfers van de laatste jaren met alle macht en middelen onder tafel gehouden werden.
Zever. Zo werkt het helemaal niet. Een pakweg Brits tijdschrift gaat zoiets nooit tegenhouden op vraag van een staat.
Oud 15 januari 2005, 20:28   #185
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb hier al vaak mijn argumenten tegen hannes herhaald. Ze komen neer op

(a) hannes gebruikt enkel gemiddelden, wat UITERST verdacht is. Wou hij hier iets verbergen? Een grotere standaardafwijking kan er bv op wijzen dat het gemiddeld hoog was omwille van een kleine elite. Zoiets wordt normaal altijd er bij vermeld, het is CRUCIAAL om een gemiddelde te kunnen beoordelen.

(b) hannes zegt NIKS over demografische data. Waar woonden de rijke industrielen bv, die wellicht het gemiddelde naar boven trekken? Vind je dit niet van elementair belang?

(c) hannes schrijft bepaalde zaken die erop wijzen dat hij nooit objectief was in deze analyse (ik herinner mij de details niet)

Laatst gewijzigd door gm10 : 15 januari 2005 om 20:29.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2005, 20:48   #186
stanislaus
Banneling

stanislaus's schermafbeelding

Standaard

Stuurt den N-VA met hun vrachtwagens naar Transsylvanië, zuig hun bloed eruit en laat hen in verdoemenis ronddolen in dat Rijk dat hun geestesgenoten hebben vernietigd.
stanislaus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2005, 00:05   #187
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Nee, de CD&V doet al jaren niet wat ze zegt, je zal dat wel nog vaker zien.
Eén tsjeef maakt de lente niet. Wat één man op een internetforum verkondigt is nog altijd niet het alfa en omega van een partij.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2005, 01:22   #188
stanislaus
Banneling

Standaard

Citaat:
Hannes schreef -wellicht- rekenkundig een goed artikel. Los van het feit dat alle ideologieën -het nazisme uitgezonderd - zich niet beroepen op een (mythisch) verleden zit er één grote hiaat in zijn studie:
hij plaatst hedendaagse structuren op de 19e eeuw (terwijl hijzelf toegeeft dat de bril van de ambtenaren niet communautair vervormd was). Brabant is dus zijn probleem, want dat kan hij niet splitsen. En laat d�*t nu net de provincie zijn die het meest opbracht.
Oud 16 januari 2005, 01:23   #189
stanislaus
Banneling

Standaard

Citaat:
Vreemd dat u het zegt, want dat laatste -doelgericht schrijven- is nu net wat Hannes doet.
Oud 16 januari 2005, 10:24   #190
Koning Pinteman
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Weerleg het dan eens.
Oeioei, ga met uwen Bruno samenwonen he makker. Hetgeen hij zegt is precies wel het evangelie binnen de BUB? Soit, ik sluit mij aan bij het feit dat prof. Hannes studie genuanceerd kan worden, maar de kritiek die ik op de kritiek van Yammine heb gelezen was ook niet mals hoor.

Yammine: Een belangrijke, eerste vaststelling is dat het economisch betoog ideologisch gekleurd is. "TRING TRING. Hallo, met de pot? Het is hier de ketel om te zeggen dat je zwart ziet."
Gezaghebbende historici zoals Susan Crane stellen dat het normaal en zelfs wenselijk is dat een historicus/a feeling heeft met zijn/haar onderwerp en dat hij/zij niet angstvallig moet proberen afwezig te blijven uit zijn/haar verhaal: "Historians are always 'from' not only their own pasts but also the pasts that they write, insofar as they work on that past in their own lives." CRANE, S., Writing the individual back into Collective memory, in: American Historical review, 1997, blz.1372-1385.

Yammine: POST FACTUM-INTERPRETATIE. ...De nationalistische benaderingswijze van Hannes is dus een post factum implementatie ....
Yammine lijkt mij hierin een fan te zijn van Leopold von Ranke, die met zijn empiristische werkwijze louter wilde "zeigen wie es eigentlich gewesen ist", en te situeren valt in de 2e helft van de 19e eeuw. Jammer voor Ranke (en Yammine) is dat zijn methodiek volledig verworpen is, omwille van het feit dat het voor een historicus onmogelijk is om zijn persoon weg te cijferen bij het schrijven van een werk, en dat derhalve ieder geschiedkundig werk persoonsgebonden is. Wederom verwijs ik hier naar Crane en naar prof. M. Beyen, die dit beiden erkennen en niet afwijzen. (Overigens stond Ranke's kritiek-wetenschappelijke geschiedschrijving in de realiteit binnen een religieus/nationalistisch interpretatiekader...gelijkenis met Yammine?)

Yammine: ...hebben deze provincies dan bij de herverdeling van gelden uit boetes ook recht op een voorkeursbehandeling. Yammine haalt hier dus de 'transfers' binnen Vlaanderen aan. Hierbij verwijs ik u naar het topic dat hier op politics daaromtrent geopend is. Yammine gaat gewoon over de discussie daaromtrent en ziet zijn eenzijdige stelling als een onderbouwend argument.

Over de kritieken op de statistische methodiek van Hannes verwijs ik u door naar anderen, die inzake meer onderlegd zijn. Ik weet niet in welk tijdschrift (hoewel ik het voor u zal nakijken) de kritieken op Yammine verschenen, maar blijkbaar is hij minstens in hetzelfde bedje ziek als de door hem verafschuwde Hannes.

Yammine is ten laatste een klein manipulatorke. Hij impliceert de "Waalse complottheorie" en poneert, zonder verdere uitleg, dat Vlaanderen binnen België in de 20e eeuw tot de rijkste regio ter wereld is uitgegroeid, terwijl hij tussen de regels duidelijk DANKZIJ bedoelt.

Oud 16 januari 2005, 13:00   #191
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oeioei, ga met uwen Bruno samenwonen he makker. Hetgeen hij zegt is precies wel het evangelie binnen de BUB? Soit, ik sluit mij aan bij het feit dat prof. Hannes studie genuanceerd kan worden, maar de kritiek die ik op de kritiek van Yammine heb gelezen was ook niet mals hoor.

Yammine: Een belangrijke, eerste vaststelling is dat het economisch betoog ideologisch gekleurd is. "TRING TRING. Hallo, met de pot? Het is hier de ketel om te zeggen dat je zwart ziet."
Gezaghebbende historici zoals Susan Crane stellen dat het normaal en zelfs wenselijk is dat een historicus/a feeling heeft met zijn/haar onderwerp en dat hij/zij niet angstvallig moet proberen afwezig te blijven uit zijn/haar verhaal: "Historians are always 'from' not only their own pasts but also the pasts that they write, insofar as they work on that past in their own lives." CRANE, S., Writing the individual back into Collective memory, in: American Historical review, 1997, blz.1372-1385.

Yammine: POST FACTUM-INTERPRETATIE. ...De nationalistische benaderingswijze van Hannes is dus een post factum implementatie ....
Yammine lijkt mij hierin een fan te zijn van Leopold von Ranke, die met zijn empiristische werkwijze louter wilde "zeigen wie es eigentlich gewesen ist", en te situeren valt in de 2e helft van de 19e eeuw. Jammer voor Ranke (en Yammine) is dat zijn methodiek volledig verworpen is, omwille van het feit dat het voor een historicus onmogelijk is om zijn persoon weg te cijferen bij het schrijven van een werk, en dat derhalve ieder geschiedkundig werk persoonsgebonden is. Wederom verwijs ik hier naar Crane en naar prof. M. Beyen, die dit beiden erkennen en niet afwijzen. (Overigens stond Ranke's kritiek-wetenschappelijke geschiedschrijving in de realiteit binnen een religieus/nationalistisch interpretatiekader...gelijkenis met Yammine?)

Yammine: ...hebben deze provincies dan bij de herverdeling van gelden uit boetes ook recht op een voorkeursbehandeling. Yammine haalt hier dus de 'transfers' binnen Vlaanderen aan. Hierbij verwijs ik u naar het topic dat hier op politics daaromtrent geopend is. Yammine gaat gewoon over de discussie daaromtrent en ziet zijn eenzijdige stelling als een onderbouwend argument.

Over de kritieken op de statistische methodiek van Hannes verwijs ik u door naar anderen, die inzake meer onderlegd zijn. Ik weet niet in welk tijdschrift (hoewel ik het voor u zal nakijken) de kritieken op Yammine verschenen, maar blijkbaar is hij minstens in hetzelfde bedje ziek als de door hem verafschuwde Hannes.

Yammine is ten laatste een klein manipulatorke. Hij impliceert de "Waalse complottheorie" en poneert, zonder verdere uitleg, dat Vlaanderen binnen België in de 20e eeuw tot de rijkste regio ter wereld is uitgegroeid, terwijl hij tussen de regels duidelijk DANKZIJ bedoelt.
Bruno is een zeer intelligent iemand. Daar zou u nog wat van kunnen leren, ipv u zo te verlagen tot scheldpartijen.
Oud 16 januari 2005, 13:05   #192
Koning Pinteman
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Bruno is een zeer intelligent iemand. Daar zou u nog wat van kunnen leren, ipv u zo te verlagen tot scheldpartijen.
Scheldpartijen? Voor het zeggen dat hij een manipulatorke van woorden is? 't Spreekt. U bent toch degene die graag flaminganten met nazi's vergelijkt? Maar kom, ik denk dat mijn post niet valt te vergelijken met een scheldpartij. Ipv zo een nietszeggend antwoord te plaatsen zou je beter een gegrond weerwoord geven, en de tekst van Yammine verdedigen.

Laatst gewijzigd door Koning Pinteman : 16 januari 2005 om 13:05.
Oud 16 januari 2005, 13:06   #193
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stanislaus
Hannes schreef -wellicht- rekenkundig een goed artikel. Los van het feit dat alle ideologieën -het nazisme uitgezonderd - zich niet beroepen op een (mythisch) verleden zit er één grote hiaat in zijn studie:
hij plaatst hedendaagse structuren op de 19e eeuw (terwijl hijzelf toegeeft dat de bril van de ambtenaren niet communautair vervormd was). Brabant is dus zijn probleem, want dat kan hij niet splitsen. En laat d�*t nu net de provincie zijn die het meest opbracht.
voila, dat is mijn punt (b)
maar ik ga niet akkoord dat je mijn punt (a) weerlegt
als je een gemiddelde wil gebruiken, en zeker op de manier waarop hannes die gebruikt, MOET je dit in het licht van de standaardafwijking doen
indien je niet wil (wat je kan altijd), moet je de mediaan nemen

stel dat we het gemiddelde BNP van de VS en Belgie vergelijken, dan zal de VS veel en veel rijker zijn
echter, ook de standaardafwijking zal veel groter zijn, er is immers een kleine groep van super-rijken die je in Belgie niet hebt, die het gemiddelde omhoog halen
de mediaan zou dus een beter alternatief zijn op basis hiervan
bij hannes hebben we dat inzicht niet, hij is erg karig met data, hij geeft enkel gemiddelde -> waarom?
Oud 16 januari 2005, 13:22   #194
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Intelligent wil nog niet zeggen dat je intellectueel eerlijk bent. Stalin en een rits andere moorddadige dictators waren ook intelligent.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2005, 14:00   #195
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zoiets moeten we dan natuurlijk van de Yann te horen krijgen. Tsss.

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 00:23   #196
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Was dan niet diezelfde Bruno op dat B-plusdebat in Antwerpen? Joenge, wat was hij toen ZIELIG!
Oud 17 januari 2005, 00:27   #197
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Was dan niet diezelfde Bruno op dat B-plusdebat in Antwerpen? Joenge, wat was hij toen ZIELIG!
U was zielig, want u heeft u mond niet opengedaan.
Oud 17 januari 2005, 01:00   #198
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Luddo is niet door een belgicistische moderatrice de les gelezen, is niet beginnen hyperventileren en heeft geen rare smoelen getrokken...
In vergelijking met Bruno is Luddo dus de morele winnaar van het debat!
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 01:14   #199
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Kon ook niet want ik stond "bouche-bée" of zoiets door de hoogstaande interventies van Bruno! Daarbij, mijn rol was LUISTEREN!
Oud 17 januari 2005, 10:06   #200
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Luddo is niet door een belgicistische moderatrice de les gelezen, is niet beginnen hyperventileren en heeft geen rare smoelen getrokken...
In vergelijking met Bruno is Luddo dus de morele winnaar van het debat!
Ik stel vast dat jij daar ook waart!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be