Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2005, 23:21   #181
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Ik denk niet dat één van ons die illusie kan koesteren... Als je trouwens zag, hoeveel belang-forumleden actief meededen met de aanval op de antiracisten in gent, en als je weet hoeveel voorposters en skinheads op dit forum zitten, dan weet je genoeg.

Hoewel, als ik zie dat er hier een hoop er hun hobby van maken het VB hier te bekritiseren, maar in real-life niet doen, dan zie ik het soms somber in
en het links krapuul dat in Gent de rellen op touw hebben gezet. Ongelooflijk hoe dat je die rellen volledig in de schoenen van de NSV wilt schuiven. Terwijl jullie, zo bleek uit de verhalen van beide zijden, begonnen zijn met het uitdagen.

Wat mij verontrust is dat mensen het vb bekritiseren zonder iets van het vb af te weten en zich laten meeleiden door media, politiekers. Dat wilt zeggen dat mensen niet meer nadenken.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 23:22   #182
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Dit is het laatste wat ik ga zeggen over BROV en recall. Volgens mij zorgen BROV en recall ervoor dat je een systeem krijgt (een directe democratie) dat niet werkbaar zal blijken. Schaf die BROV en recall af -je houdt dan een 'gewone' democratie over (naar mijn mening)- en dat zal wel werkzaam blijken. Kijk bij twijfel om u heen.
Maar verder wordt deze 'BROV en recall'-discussie behoorlijk eindeloos en ik denk dat we elkaars standpunten hierover by now wel kennen. Ik ga er in ieder geval niet verder op in.
Zonder BROV en recall houdt je inderdaad een gewone democratie over, een democratie waarin ze weer vier jaar vrij de kluit kunnen beduvelen.
Na vier jaar schuiven ze dan wel de zwarte piet door naar een zondebok en beloven weer de hemel op aarde.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 23:24   #183
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anakin
Integendeel, hiermee bewijs je dat je het programma tenminste gelezen hebt.
"Zeggen dat je het niet eens ben met iets", is de basis van iedere discussie.
Ik zeg dit omdat er veel onwaarheden over het VB verteld worden door diegenen die "zogezegd" het programma gelezen hebben
En waarom moet ik bewijzen dat ik het programma gelezen heb? Zelfs al zou ik het niet gelezen hebben mag ik ertegen zijn. Ga jij aan VB-stemmers ook vragen om de punten uit het programma op te noemen waar ze voor zijn?
Discussieër mee over de grond van de zaak en maak u niet druk over muggepis.
Oud 10 januari 2005, 23:25   #184
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Zonder BROV en recall houdt je inderdaad een gewone democratie over, een democratie waarin ze weer vier jaar vrij de kluit kunnen beduvelen.
Na vier jaar schuiven ze dan wel de zwarte piet door naar een zondebok en beloven weer de hemel op aarde.
Amen.
Oud 10 januari 2005, 23:26   #185
anakin
Partijlid

anakin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waarom moet ik bewijzen dat ik het programma gelezen heb? Zelfs al zou ik het niet gelezen hebben mag ik ertegen zijn. Ga jij aan VB-stemmers ook vragen om de punten uit het programma op te noemen waar ze voor zijn?
En wat is de grond van de zaak dan ?
Hoe kan je tegen iets zijn als je het niet gelezen hebt ?
anakin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 23:35   #186
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heeft weinig zin, moest ik idd slechts meehuilen met de media, dan nog haal ik na een half uurtje Googlen genoeg programmapunten tevoorschijn waarvan ik dan kan zeggen dat ik het er niet mee eens ben. Ik bewijs er niks mee.
Om een programma af te keuren moet je ook weten wat er instaat, ge moet dus geen half uurtje gaan goochelen om er eentje op te noemen, meer vraagt de man niet.
Aangezien ge regelmatig met die dommeriken discuteert moet ge toch argumenten zat hebben.
En als hij begint te dreigen om op uw muil te toeken kunt ge op mijn hulp rekenen.
Oud 10 januari 2005, 23:38   #187
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anakin
En wat is de grond van de zaak dan ?
Hoe kan je tegen iets zijn als je het niet gelezen hebt ?
De grond van de zaak was toen dat ik een 'linkse jongeman met oogkleppen' werd genoemd.
Hoe je tegen iets kan zijn als je het niet gelezen hebt? Je zei het zelf al; meehuilen met de links media bv. Of gewoon uit domheid.
Hebben alle VB-stemmers het VB-programma gelezen? Hoe kan je voor iets zijn als je het niet gelezen hebt?
Oud 10 januari 2005, 23:42   #188
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U beweerde toch regelmatig met VBers te discuteren.
Hoe doe je dat dan als ge niet weet dat hun argumenten onjuist zijn ?
Door te zeggen Steve heeft het gezegd ?
Wat is dan volgens u de grond van de zaak, dat gij altijd gelijk hebt omdat ge weet wat goed is voor de mensen?
Oud 10 januari 2005, 23:45   #189
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De grond van de zaak was toen dat ik een 'linkse jongeman met oogkleppen' werd genoemd.
Hoe je tegen iets kan zijn als je het niet gelezen hebt? Je zei het zelf al; meehuilen met de links media bv. Of gewoon uit domheid.
Hebben alle VB-stemmers het VB-programma gelezen? Hoe kan je voor iets zijn als je het niet gelezen hebt?
Hoe durven ze zo grof zijn.
Oud 10 januari 2005, 23:45   #190
anakin
Partijlid

anakin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus eigenlijk ben je verontwaardigd omdat iemand je een klein verwijtje gestuurd heeft. En ik die dacht dat het ging over het feit dat het VB racistisch, separatistisch, anti-monarchistisch,enz... is.
Ik heb nooit beweerd dat alle VB-stemmers het programma gelezen hebben.
anakin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 23:46   #191
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan kan je er ook niet tégen zijn
Oud 10 januari 2005, 23:46   #192
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Je bedoelt wellicht het geval van de GvA-redacteur Roger Van Houtte die recent op een zijspoor werd geplaatst. Daar heb ik al enkele jaren geleden actie voor gevoerd om die extreemrechtse rat te weren, helaas toen zonder veel succes.
Ik bedoel eerder de machtsgreep die bij Concentra plaatsgegrepen heeft door de spa. Draai of keer het gelijk ge wil, als ge de media onder kontrole dan is het niet moeilijk om te verkondigen dat alles goed gaat. Trouwens de media zit vol met extreemlinkse ratten, waarom zou er geen rechtse stroming mogen zijn ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 23:58   #193
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om een programma af te keuren moet je ook weten wat er instaat, ge moet dus geen half uurtje gaan goochelen om er eentje op te noemen, meer vraagt de man niet.
Aangezien ge regelmatig met die dommeriken discuteert moet ge toch argumenten zat hebben.
En als hij begint te dreigen om op uw muil te toeken kunt ge op mijn hulp rekenen.
Allee vooruit; Onafhankelijk van vlaanderen, hun standpunt over abortus, hun voorstel tot immigratiestop, hun standpunten t.o.v. vreemdelingen (het feit dat zij over rechten beschikken als zij zich naar onze wetten gedragen, kan het vager? Wat met een Marokkaan die door het rood reed?, verder de mogelijkheid om de eventueel verworven nationaliteit in te kunnen trekken), hun standpunten rond cannabis, en dan nog vele programmapunten waar ik niet tegen ben maar waarvan ik me afvraag hoe ze die gaan uitvoeren (betere wegen ipv superboetes bv. of snelle afbouw van de staatsschuld).
Meer op eenvoudige aanvraag.
Oud 11 januari 2005, 00:07   #194
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe durven ze zo grof zijn.
Jij bent gewoon aan't zeveren in de hoop mij kwaad te krijgen zodat ik dingen schrijf waar je me op zou kunnen pakken vrees ik. Ik heb hier van jou ook nog niet teveel argumenten gelezen. Het enige wat jij doet is vragen stellen, wat niet echt discussieëren is.
Er vroeg me iemand naar de grond van de zaak. En laat nu net toen het feit zijn dat iemand mij een 'linkse jongeman met oogkleppen' noemde. Dat is helemaal niet grof en ik reageerde daar gewoon op.
Dat nu afschilderen alsof ik compleet uit mijn dak ga op dergelijle beweringen is gewoon laag, en bovendien naast de kwestie.
En dat geldt ook voor;
Citaat:
Dus eigenlijk ben je verontwaardigd omdat iemand je een klein verwijtje gestuurd heeft.
Oud 11 januari 2005, 00:22   #195
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allee vooruit; Onafhankelijk van vlaanderen, hun standpunt over abortus, hun voorstel tot immigratiestop, hun standpunten t.o.v. vreemdelingen (het feit dat zij over rechten beschikken als zij zich naar onze wetten gedragen, kan het vager? Wat met een Marokkaan die door het rood reed?, verder de mogelijkheid om de eventueel verworven nationaliteit in te kunnen trekken), hun standpunten rond cannabis, en dan nog vele programmapunten waar ik niet tegen ben maar waarvan ik me afvraag hoe ze die gaan uitvoeren (betere wegen ipv superboetes bv. of snelle afbouw van de staatsschuld).
Het vb is nu eenmaal een conservatieve, rechtse partij. Dus is het normaal dat ze conservatieve, rechtse standpunten innemen.
Trouwens de progressieve linkse partijen doen niet onder in populistisch gezwam. Pak nu Steve met zijn gratis politiek. Of fvdb die wordt teruggefloten als hij de waarheid durft spreken.
Oud 11 januari 2005, 00:32   #196
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Het valt mij op dat, wanneer ik deze thread eens helemaal doorneem, dat er door bepaalde personen eerder gereageerd wordt op eventuele contradicties of ongerijmdheden in posts dan dat er gereageerd wordt met argumenten over de grond van de zaak. Die is in deze topic trouwens allang compleet zoek, het wisselt vrij snel maar er zijn hier blijkbaar ook niet veel mod's omdat tegen te gaan en dan is dat op een internet-forum onafwendbaar.

Toch nog even voor de duidelijkheid; ik ben niet de alwetende die vervuld van zijn gelijk de wereld rondtrekt met een blijde boodschap. Ik tracht enkel andere mensen te overtuigen van mijn politieke ideeën als dat in een discussie ter sprake komt. Is dat verboden of zelfs nog maar hovaardig?
En het feit dat ik een gedeelte van de VB-kiezers ronduit dom durf te noemen is omdat ik ook vind dat die mensen dom zijn. En nogmaals; dat is geen verwijt enkel een vaststelling. Het wil ook niet zeggen dat dat enkel voor het VB zo is. Er zijn gewoon domme mensen in de samenleving (of gaat iemand dat ontkennen?) en die moeten ook stemmen. Probleem is dat juist die mensen heel gevoelig zijn voor de stemmingmakerij waaraan het VB zich schuldig maakt.
Dit gezegd zijnde;

Barst maar los!!
Oud 11 januari 2005, 00:38   #197
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Het vb is nu eenmaal een conservatieve, rechtse partij. Dus is het normaal dat ze conservatieve, rechtse standpunten innemen.
Trouwens de progressieve linkse partijen doen niet onder in populistisch gezwam. Pak nu Steve met zijn gratis politiek. Of fvdb die wordt teruggefloten als hij de waarheid durft spreken.
Dat is inderdaad vrij logisch. Net zo logisch als het feit dat ik, als niet rechts-conservatief, me niet in die standpunten kan vinden.
Dat Steve en co zich ook schuldig maken aan populistisch gezwam ga ik niet ontkennen. Daar maakt iedere partij zich schuldig aan.
Oud 11 januari 2005, 00:45   #198
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez we komen dichter.
Citaat:
Onafhankelijk van vlaanderen
Daar kunt ge tegen zijn maar weet je ook waarom ?
Citaat:
hun standpunt over abortus
Daar zijn wel meer mensen tegen, ook in andere partijen.
Weet ge ook wat hun standpunt in deze is ?
Citaat:
hun voorstel tot immigratiestop
Er was amper sprake van het VB toen de immigratiestop er gekomen is.
Waarom bent u er tegen ? Zoekt ge een job in die richting ?
Belgie is overbevolkt en we hebben werklozen op overschot.
Citaat:
hun standpunten rond cannabis
Wat is daar mis mee ?
De meeste andere partijen zijn daar tegen.
Oud 11 januari 2005, 00:50   #199
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor BigF

Blijft natuurlijk het feit dat sommigen het liever houden zoals het is. En verder, wat is er verkeerd aan dom zijn (nu, dat zegt ge trouwens ook), uiteindelijk is het zoiets als zwart zijn, of weet ik wat. Voornamelijk een aangeboren iets. Het zijn trouwens alleen dommerikken (en slimmerikken vol complexen) die anderen verwijten van dom te zijn. Voor alle duidelijkheid, daartussen catologeer ik u niet (ken u hiervoor trouwens te weinig).
En toch ook nog over links/rechts. De extreemlinkse regimes hebben er totnutoe (voor zover ze nog bestaan) niet veel van terechtgebracht.

Laatst gewijzigd door Bob : 11 januari 2005 om 00:52.
Oud 11 januari 2005, 00:53   #200
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent gewoon aan't zeveren in de hoop mij kwaad te krijgen zodat ik dingen schrijf waar je me op zou kunnen pakken vrees ik.
Inderdaad, maar niet om u kwaad te krijgen, gewoon om te weten waar je heen wilt.
Zeggen het VB is foei is nu ook weer niet het argument bij uitstek.
Trouwens, op argumenten gaat ge toch niet lang in. Denk maar aan onze discusie over het BROV.
Bovendien is er geen enkele reden om kwaad te worden.
Of zou je liever op hun muil slaan als ge geen gelijk krijgt en jij met tien tegen één bent ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be