Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2005, 11:14   #181
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

1. Indien het werkelijk zo is als je zelf voorstelt, waarom dan zeuren over het feit dat "ze" niet "willen" werken? Komt dit niet enigszins onlogisch over?

Waarom moeten we dan nog meer werklozen toelaten, en gezinshereniging bij werklozen toelaten? En zie maar eens al MIJN stellingen: Ik beweer steeds dat er GEEN werk genoeg is.
Uit eigen ervaring als werfverantwoordelijke weet ik hoe het gesteld is met de "gezondheid" van de allochtonen. En daar bedoel ik werkelijk een bepaalde groep mensen mee. En neen het waren geen Polen, Tjechen die zeer vlug invalide werden.

2. Het "binnenhalen" van gastarbeiders werd stopgezet in 1977.

Inderdaad, maar het regulariseren van ILIGALEN blijft bestaan. U mag zich niet doodstaren op het woordje gastarbeider.

3. Aansluiting bij een mutualiteit is verplicht. Geldt voor iedereen. Een asielzoeker over dezelfde kam scheren als een gelukzoeker getuigt van verregaande cynisme en weinig vermogen tot empathie.

Heel juist, wanneer ze over een inkomen beschikken, en niet afhankelijk zijn geworden van het OCMW. Want zij weten beter dan wij, wanneer madamme een klein huisje huurt, er met haar kinderen gaat wonen, zij eveneens een uitkerin krijgt! Zij weten beter de weg dan de autochtoon, die dan nog beschikt over een schaamtegevoel!

4. Eender wie die in Belgie heeft gewerkt (ongeacht de nationaliteit) en bijgevolg heeft afgedragen aan de sociale zekerheid, is pensioengerechtigd. De verblijfplaats op het ogenblik dat een pensioen wordt toegekend is van geen belang. De pensioengerechtigde Vlamingen die aan de Coasta Brava wonen, hebben volgens je redenering geen recht meer op een pensioen? Hun aantal is nochtans "navenant groot".

Ik heb nergens, maar dan ook nergens over een pensioen gesproken. Ik heb over een invaliditeitsuitkering gesproken. (dus toch niet zo goed gelezen!)
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2005, 11:21   #182
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
De mensen welke een uitkering bekomen van invaliditeit, moeten zich niet meer laten keuren, in het land waar ze uitkering bekomen.
Maar ze kunnen zic laten "keuren" in hun thuisland!
Laatst was er een reportage van de nl tv welke die MISTOESTANDEN eens duidelijk heeft in kaart gebracht.
En NEEN, het zijn niet allemaal profiteurs. Maar het overgrote gedeelte wel.
Voor die ene goede kan men het licht niet laten branden.

En het inhoudelijk ingaan op Uw puntjes.
Deze zijn reeds inhoudelijk weerlegd door Knuppel.
Ik hoef daar niets aan toe te voegen, aangezien U eerstens mijn uitleg in tweifel trekt, en nu na het antwoord van een andere person ook dat in twijfel trekt. Dus verder kan ik ook niet debateren. Ja en neen zijn lang om strijden.
Gelieve wel in het vervolg de dingen bij hun juiste benaming te noemen. Eerst spreek je over pensioenen, nu zijn het plots invaliditeitsuitkeringen geworden.

Indien U geen debat wenst aan te gaan met iemand die Uw beweringen in twijfel trekt, is er ook bijgevolg geen sprake meer van een debat. Blijkbaar geeft U de voorkeur aan het uitwisselingen van ideeën met gelijkgezinden die Uw gedachtengoed uiteraard bevestigen. Vriendelijk verzoek dan niet meer te spreken over een "debat". Komt Uw geloofwaardigheid alleen maar ten goede.
Oud 16 januari 2005, 11:22   #183
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Google!
"Google" de gemakkelijkheidsoplossing van iemand die 'studies" aanhaalt om zijn gelijk te bewijzen.

Mij goed. U wenst niet verder te debatteren. Dat is Uw goed recht. Discussie gesloten.
Oud 16 januari 2005, 11:28   #184
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Ik heb nergens, maar dan ook nergens over een pensioen gesproken. Ik heb over een invaliditeitsuitkering gesproken. (dus toch niet zo goed gelezen!)
Ter afsluiting van ons "debat"

Citaat:
De "ziekelijke" vreemde arbeiders, welke in hun thuisland een pensioen bekomen zijn navenant hoog.
Blijkbaar kan ik beter "lezen" dan U denkt.

QED
Oud 16 januari 2005, 11:33   #185
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Ter afsluiting van ons "debat"

Blijkbaar kan ik beter "lezen" dan U denkt.

QED
Inderdaad, maar begrijpend lezen is er niet bij.
Een ziekelijke heeft een invaliditeitspensioen, en dit moet steeds gekeurt worden.
Maar ik geef toe, het is wat dubieus gesteld van mij.
Daar heeft U wel een punt.
Als men het schrijft begrijpt men het heel gemakkelijk.
Voor de lezer is het natuurlijk moeilijker. Dus er is hier sprake van een misverstand! Waarvoor mijn exuses
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2005, 14:55   #186
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
De puberteit, de apejaren... 't is niet gemakkelijk. Ik leef mee met Damienne, maar ja, elke job heeft zijn zware kanten.
En waarom zou je als nieuwe belg nog ijverig studeren, als je weet dat je vreemde familienaam alleen al garant is voor een stempelkaart? Zelfs al ben je hier geboren, heb je hier altijd gewoond en heb je de Belgische nationaliteit?
'Puberteit', wat een laf excuus.
Op de zevende dag vandaag verklaarde Tony Mari dat het zelfs bijna onmogelijk was om allochtone meisjes op ketnet te laten komen, zelfs al werden ze met de taxi afgehaald en weggebracht, nog hadden de moeders er geen vertrouwen in.
Dingen die ze bij de autochtonen niet deden.
Hij verklaarde naderhand dat die positieve discriminatie niet gezond was, want een negatieve discriminatie tegenover de autochtonen.

De allochtone ouders hebben een fundamentele achterstand als het op opvoeden aankomt, van integreren willen ze zelden weten, een allochtone 'pummel' van puberale leeftijd heeft blijkbaar meer te zeggen dan zijn moeder.

Niet komen klagen dat de werkloosheid onder allochtonen zo groot is, ze verrekken van te studeren, de basisprincipes van onze wetgeving te aanvaarden.
Wie zijn gat brandt, moet op de blaren zitten.
Oud 16 januari 2005, 18:52   #187
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
'Puberteit', wat een laf excuus.
Op de zevende dag vandaag verklaarde Tony Mari dat het zelfs bijna onmogelijk was om allochtone meisjes op ketnet te laten komen, zelfs al werden ze met de taxi afgehaald en weggebracht, nog hadden de moeders er geen vertrouwen in.
Dingen die ze bij de autochtonen niet deden.
Hij verklaarde naderhand dat die positieve discriminatie niet gezond was, want een negatieve discriminatie tegenover de autochtonen.

De allochtone ouders hebben een fundamentele achterstand als het op opvoeden aankomt, van integreren willen ze zelden weten, [size=4]een allochtone 'pummel' van puberale leeftijd heeft blijkbaar meer te zeggen dan zijn moeder.[/size]

Niet komen klagen dat de werkloosheid onder allochtonen zo groot is, ze verrekken van te studeren, de basisprincipes van onze wetgeving te aanvaarden.
Wie zijn gat brandt, moet op de blaren zitten.
Ik hoop dat de goody-goodies dit eens wat grondiger zullen lezen.
En niet alleen omdat het strookt met mijn eigen ervaringen.
Heel juist verwoord, Horus!!!
Oud 16 januari 2005, 19:25   #188
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De puberteit, de apejaren... 't is niet gemakkelijk. Ik leef mee met Damienne, maar ja, elke job heeft zijn zware kanten.
En waarom zou je als nieuwe belg nog ijverig studeren, als je weet dat je vreemde familienaam alleen al garant is voor een stempelkaart? Zelfs al ben je hier geboren, heb je hier altijd gewoond en heb je de Belgische nationaliteit?
Citaat:
Warrige zever, een hoop archaïsche vooroordelen en racistische cliché's. Misschien goed voor aan een of andere toog.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2005, 19:27   #189
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Of als we dan toch bezig zijn:
Waarom zou je als autochtone belg nog ijverig werken, als je weet dat je blanke huidskleur alleen al garant is voor een roofoverval?

Of zou dat misschien ook onder "Warrige zever, een hoop archaïsche vooroordelen en racistische cliché's. Misschien goed voor aan een of andere toog" vallen?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 09:05   #190
Conquistador
Vreemdeling

Conquistador's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Conquistador
Standaard

Citaat:
Wie is er nu ook alweer manager van het jaar 2004?

Ajit Shetty klink nu niet echt Vlaams en toch is het een man van allochtone origine! Als je hard werkt, attitude toont, je inzet en opportuniteiten grijpt dan zal je wel interessante jobs kunnen afdwingen! En als ik kijk naar de studiebeurzen en studentenjobs dan zie ik wel kansen genoeg voor de minder gegoede allochtoon die er echt wil geraken!

Als je gaat solliciteren met een arrogante attitude en van nature een hekel hebt aan alle vorm van autoriteit omdat je tijdens je humaniorajaren nooit hebt geleerd om je neer te leggen bij beslissingen (ook al zijn die beslissingen niet altijd wat jij wou) dan heb je inderdaad geen schijn van kans in het bedrijfsleven!

Waar een wil is, is een weg!
Oud 18 januari 2005, 09:45   #191
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zo is dat maar!
Oud 18 januari 2005, 10:33   #192
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
De allochtone ouders hebben een fundamentele achterstand als het op opvoeden aankomt, van integreren willen ze zelden weten, een allochtone 'pummel' van puberale leeftijd heeft blijkbaar meer te zeggen dan zijn moeder.
Is dat bij autochtone ouders ook niet meer en meer het geval?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conquistador
Als je gaat solliciteren met een arrogante attitude en van nature een hekel hebt aan alle vorm van autoriteit omdat je tijdens je humaniorajaren nooit hebt geleerd om je neer te leggen bij beslissingen (ook al zijn die beslissingen niet altijd wat jij wou) dan heb je inderdaad geen schijn van kans in het bedrijfsleven!
Groot gelijk! Veel laaggeschoolde allochtonen zijn het niet gewoon te luisteren naar een ander. Onlangs nog meegemaakt met iemand uit Bosnië op m'n vakantiewerk. Ze weigerde bepaalde zaken te doen ivm higiëne (slachthuis) en zat de verantwoordelijke constant te pesten ipv te doen wat haar gevraagd is. Ze is dan ook ontslagen.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 13:01   #193
woollywalter
Vreemdeling

woollywalter's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar woollywalter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conquistador

Ajit Shetty klink nu niet echt Vlaams en toch is het een man van allochtone origine! Als je hard werkt, attitude toont, je inzet en opportuniteiten grijpt dan zal je wel interessante jobs kunnen afdwingen! En als ik kijk naar de studiebeurzen en studentenjobs dan zie ik wel kansen genoeg voor de minder gegoede allochtoon die er echt wil geraken!

Voor het grootste deel geef ik je gelijk. Maar het feit dat hij familie is, zal wel een beetje geholpen hebben zeker??
woollywalter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 13:03   #194
Agitator
Schepen

Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt dat gemeten met uw 'puberteitsmeter'? En de significantie van uw statistisch onderzoek is wetenschappelijk gegarandeerd?

Santé.
Tuurlijk niet. Dat is nu éénmaal wat men pleegt te noemen: een algemene indruk.

Cheers.
Agitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 13:05   #195
Agitator
Schepen

Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
In België hebben we voorlopig weinig steun, maa wat niet is, kan komen...
Of voorgoed wegblijven...8)

Cheers.
Agitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 13:37   #196
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door woollywalter
Voor het grootste deel geef ik je gelijk. Maar het feit dat hij familie is, zal wel een beetje geholpen hebben zeker??
Jaren geleden reeds hoorde ik door iemand uit het kader van Janssen Pharma (iemand met VB sympathieën!) met veel lof spreken over Ajit Shetty.
Hij heeft direct Nederlands geleerd en voelt zich ook niet te beroerd om aan het plaatselijke verenigingsleven deel te nemen.
Oud 18 januari 2005, 15:01   #197
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

En waar de wil weg is....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 17:19   #198
Conquistador
Vreemdeling

Conquistador's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Conquistador
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
En waar de wil weg is....
Waar de wil weg is daar moeten de betrokkenen minder zagen en klagen. En vooral achteraf niet komen zeuren dat ze gediscrimineerd worden of geen kansen krijgen! Niemand krijgt kansen in de schoot geworpen want kansen moet je grijpen!

Ik merk trouwens iedere dag opnieuw dat ook bij de Vlaams onverdraagzamen 'de wil weg is'!

Nu nog iemand vinden die een sluitende definitie vindt voor 'de Vlaams overdraagzamen' !?
Oud 18 januari 2005, 18:16   #199
Blazer
Schepen

Blazer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas
Voor kinderen van ouders die al geen werk krijgen , is dat nog veel moeilijker.
Werk krijgen? Ik dacht da je werk moest zoeken?

Laatst gewijzigd door Blazer : 18 januari 2005 om 18:16.
Blazer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 19:00   #200
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Eerst diplomaatje verdienen.
Want daarzonder 'krijg' je juist niks.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be