Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 16 april 2003, 09:27   #181
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Intussen geen antwoord gekregen.

Conclusie: ze weten het zelf niet.
Pojke,

1) Op dit forum weten de meesten al op wie ze gaan stemmen, jij ook, en ze zullen niet zo gauw van gedacht veranderen!
2)Wie het programma van het Blok wil kennen moet maar de site bezoeken of de talloze discussies hier lezen!
3) De mensen die op het blok stemmen durven er voor uitkomen op dit forum in tegenstelling tot de anderen die enkel goedkope laster kunnen verkopen tegen het Blok en de mensen hier!
4) �* bon entendeur salut!
Wat een dooddoener!
Heb ik gelijk of heb ik gelijk?
jan hyoens is offline  
Oud 16 april 2003, 09:33   #182
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hahaha. Dit lijkt wel op een oratio pro domo...
Jan van den Berghe is offline  
Oud 16 april 2003, 09:33   #183
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Pojke,

1) Op dit forum weten de meesten al op wie ze gaan stemmen, jij ook, en ze zullen niet zo gauw van gedacht veranderen!
2)Wie het programma van het Blok wil kennen moet maar de site bezoeken of de talloze discussies hier lezen!
3) De mensen die op het blok stemmen durven er voor uitkomen op dit forum in tegenstelling tot de anderen die enkel goedkope laster kunnen verkopen tegen het Blok en de mensen hier!
4) �* bon entendeur salut!
Wat een dooddoener!
Heb ik gelijk of heb ik gelijk?
Geen gelijk.
1) blijkbaar weten sommige leden van pzrtijen niet waar ze voor stemmen
2) Ik lees het programma, ik heb vragen, ik stel ze in een van de talloze discussies hier, ik krijg geen antwoord.
3) inderdaad, sommige mensen kennen geen schaamte. Aan u om uit te mekan wie ik bedoel.
4) u spreekt Frans, en dat is in strijd met uw programma. Let op of ze gooien u nog uit de partij.
Paulus de Boskabouter is offline  
Oud 16 april 2003, 09:37   #184
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een losse babbel met een frisse pint erbij doet veel wonderen!Alleen een steen verandert nooit van gedacht!
Inderdaad. Uit ervaring weet dat heel wat mensen hun ideeën wat bijstellen wanneer ze met ons over de VB-standpunten hebben gepraat. Er leven heel wat vooroordelen en in een gesprek wordt duidelijk dat ze meestal nergens op slaan. Onlangs nog met een jonge frisse meid gesproken van 23 jaar. Het begon met haar opmerking: "Jamaar, er zijn toch geen grotere racisten dan Vlaams Blokkers. Ben jij er ook zo één?" Waarop ik antwoordde: "Ja, de laatste wel, dat eerste niet." En daarna hebben we een avond lang gepraat (wel niet allemaal over politiek), maar het resultaat was dat deze jongedame toegaf: "Ik wist niet dat het allemaal zo in elkaar zat."
Oud 16 april 2003, 09:39   #185
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Een losse babbel met een frisse pint erbij doet veel wonderen!Alleen een steen verandert nooit van gedacht!
Inderdaad. Uit ervaring weet dat heel wat mensen hun ideeën wat bijstellen wanneer ze met ons over de VB-standpunten hebben gepraat. Er leven heel wat vooroordelen en in een gesprek wordt duidelijk dat ze meestal nergens op slaan. Onlangs nog met een jonge frisse meid gesproken van 23 jaar. Het begon met haar opmerking: "Jamaar, er zijn toch geen grotere racisten dan Vlaams Blokkers. Ben jij er ook zo één?" Waarop ik antwoordde: "Ja, de laatste wel, dat eerste niet." En daarna hebben we een avond lang gepraat (wel niet allemaal over politiek), maar het resultaat was dat deze jongedame toegaf: "Ik wist niet dat het allemaal zo in elkaar zat."
Was ze blond?
Oud 16 april 2003, 09:44   #186
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Was ze blond?
Neen, donkerzwart haar en mooie donkere ogen. Geen dom blondje dus.
Oud 16 april 2003, 09:48   #187
merel
Gouverneur

merel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
merel schreef:
Quote:
Zegt iemand die sympathie heeft voor linksextremisme omdat het idealisme ervan uitstraalt!!!!

Ik, sympathie voor linksEXTREMISME ?

Waar haal je dat?

uit je posting bij "islamitisch extremisme in België"

"Wat je nu zegt, wie elk partijprogramma doorneemt, zal in elk programma punten vinden waarmee hij of zij het eens is. Wie elk programma doorleest zal in enkele programmas punten vinden die er voor hem of haar ideologisch absoluut niet in kunnen. Deze punten kom ikzelf tegen bij de extremistische partijen. In de rechtsextremistische kan ik me totaal niet vinden, de linksextremistische steun ik niet, maar kunnen wel mijn "sympathie" wegdragen, omdat het idealisme er van afstraalt"

Ok, betrapt.

Wat niet wegneemt dat een terecht "rechts" standpunt ook niet mijn sympathie kan hebben he.
merel is offline  
Oud 16 april 2003, 09:50   #188
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door merel
Ok, betrapt.
Waarom dan de zaak eerst ontkennen? Uit lijkt wel op Claes, mijn naam is haas...
Oud 16 april 2003, 09:52   #189
jan hyoens

Standaard

Citaat:

Geen gelijk.
1) blijkbaar weten sommige leden van pzrtijen niet waar ze voor stemmen
2) Ik lees het programma, ik heb vragen, ik stel ze in een van de talloze discussies hier, ik krijg geen antwoord.
3) inderdaad, sommige mensen kennen geen schaamte. Aan u om uit te mekan wie ik bedoel.
4) u spreekt Frans, en dat is in strijd met uw programma. Let op of ze gooien u nog uit de partij.
1) Uit een universitaire studie bleek dat de Vlaams blokstemmer het best op de hoogte was van het programma van zijn partij en van de politiek in het algemeen!
2)geen antwoord? Tot nu toe hebben we op al uw opmerkingen ( zelfs de domste) een antwoord gegeven!
3) Spasten, gagabeffers, linkse liberalen,... keuze genoeg!
4) Ik spreek ook Engels, Duits en een beetje Spaans! Zoals de meeste Blokkers die mensen van de wereld zijn!
jan hyoens is offline  
Oud 16 april 2003, 09:54   #190
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door merel
Citaat:
merel schreef:
Quote:
Zegt iemand die sympathie heeft voor linksextremisme omdat het idealisme ervan uitstraalt!!!!

Ik, sympathie voor linksEXTREMISME ?

Waar haal je dat?

uit je posting bij "islamitisch extremisme in België"

"Wat je nu zegt, wie elk partijprogramma doorneemt, zal in elk programma punten vinden waarmee hij of zij het eens is. Wie elk programma doorleest zal in enkele programmas punten vinden die er voor hem of haar ideologisch absoluut niet in kunnen. Deze punten kom ikzelf tegen bij de extremistische partijen. In de rechtsextremistische kan ik me totaal niet vinden, de linksextremistische steun ik niet, maar kunnen wel mijn "sympathie" wegdragen, omdat het idealisme er van afstraalt"

Ok, betrapt.

Wat niet wegneemt dat een terecht "rechts" standpunt ook niet mijn sympathie kan hebben he.
Bestaan er dan onterechte rechtse standpunten?
jan hyoens is offline  
Oud 16 april 2003, 10:01   #191
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bestaan er dan onterechte rechtse standpunten?
don't get me started
Oud 16 april 2003, 10:09   #192
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik spreek ook Engels, Duits en een beetje Spaans! Zoals de meeste Blokkers die mensen van de wereld zijn!
In de VB-partijleiding zijn er zelfs enkelen die vloeiend Zweeds, Noors en Bulgaars spreken.
Oud 16 april 2003, 10:14   #193
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

1) Uit een universitaire studie bleek dat de Vlaams blokstemmer het best op de hoogte was van het programma van zijn partij en van de politiek in het algemeen!

*Laat zien die studie.
*maar stond er ook in dat ze het programma BEGRIJPEN?
*Dat ze op de hoogte zijn kan ik goed geloven. Voortdurend wordt iedereen bestookt met jullie folders.

2)geen antwoord? Tot nu toe hebben we op al uw opmerkingen ( zelfs de domste) een antwoord gegeven!

Rijm dan eens hoofdstuk 1 met hoofdstuk 2
Ik heb het antwoord nergens gelezen hier.

Je vergeet nog HOLEBIS, Jan.

4) Ik spreek ook Engels, Duits en een beetje Spaans! Zoals de meeste Blokkers die mensen van de wereld zijn!

Blijkt dat jullie veel naar de Costa del Sol op vakantie gaan. So what?
Mensen van de wereld.... ik hoop dat je snapt wat het wil zeggen.

Oud 16 april 2003, 10:42   #194
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:

*Laat zien die studie.
*maar stond er ook in dat ze het programma BEGRIJPEN?
*Dat ze op de hoogte zijn kan ik goed geloven. Voortdurend wordt iedereen bestookt met jullie folders.

Rijm dan eens hoofdstuk 1 met hoofdstuk 2
Ik heb het antwoord nergens gelezen hier.

Je vergeet nog HOLEBIS, Jan.

Blijkt dat jullie veel naar de Costa del Sol op vakantie gaan. So what?
Mensen van de wereld.... ik hoop dat je snapt wat het wil zeggen.

1) Het was een studie die kort na de laatste verkiezingen was verschenen, toen bepaalde politici (vdbossche) opperden dat het afschaffen van de stemplicht een middel was om het blok te stoppen! Uit de studie bleek echter dat het Blok het trouwste kiespubliek had en werd dat idee dus maar gauw verticaal geklasseerd!
Wat het blok onderscheidt van de andere partijen is dat ze op een duidelijke en klare manier haar programma naar voren brengt (dus geen verborgen agenda's of ander complotten)! Het feit dat het blok veel folders moet verspreiden is gewoon het gevolg dat ze in tegenstelling tot de andere partijen geen gratis reclame kan maken op de staatzender of de commerciële zenders!

2) er is geen verband! zo simpel is dat!

3) zwijgt daarover! straks hebben we bartje op onze nek!

4) verleden jaar was ik op vakantie in Turkije en niemand in de partij die daarvan een probleem maakte! En blokkers maken er een punt van om verzorgd en beleefd naar buiten te komen!
jan hyoens is offline  
Oud 16 april 2003, 10:45   #195
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
2) er is geen verband! zo simpel is dat!
Prachtige opmerking.

Dat er geen verband is besef ik ook.
hoofdst. 1:Vlaanderen onafhankelijk <=> hoofdst. 2:België republiek.
Slaat idd nergens op.
Oud 16 april 2003, 13:12   #196
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Gezien er geen zinnige reacties komen op mijn vragen kan ik het volgende concluderen over het Vlaams Blok programma;

*het is niet echt volledig samenhangend
*het spreekt zichzelf tegen op bepaalde punten
*het biedt geen concrete oplossingen buiten enorme mééruitgaves waarbij niet vermeld wordt waar het geld vandaan moet komen - besparingen op??
*het is volledig gebaseerd op Walen en vreemdelingen
*de meeste van de voorgestelde oplossingen zijn oubollig en totaal passé
*de meeste van de voorgestelde oplossingen zijn irreëel en dus onhaalbaar
*Wat niet gebaseerd is op Walen of vreemdelingen, is gebaseerd op een opgeklopt 'onveiligheidsgevoel' of zaken die op de trein besproken worden door 'Jan-met-de-pet'
Oud 16 april 2003, 13:19   #197
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En daar onze linkse jongens er alleen maar op uit zijn hun eigen vooringenomenheid bevestigd te zien, laten we dat dan ook maar doen! Een mens gelukkig maken is immers een mooie deugd.

Citaat:
Gezien er geen zinnige reacties komen op mijn vragen kan ik het volgende concluderen over het Vlaams Blok programma;
Citaat:
Inderdaad. U mag dat toch niet verwachten van die laaggeschoolde "Blokkers", nietwaar.

Citaat:
Juist, maar toen hadden we juist teveel gedronken na die beruchte cantus waarna we dan ook nog een aantal "getinte medeburgers" in elkaar hadden geslagen.

Citaat:
*het biedt geen concrete oplossingen buiten enorme mééruitgaves waarbij niet vermeld wordt waar het geld vandaan moet komen - besparingen op??
Hoeft ook niet. We nemen de ziekte van de Walen over: gewoon poen scheppen en ons voor de rest geen zorgen maken.

Citaat:
Tja, wat wilt u. De een heeft een bal om zijn frustratie uit te werken; de ander slaat zijn vrouw; de ander gaat naar een striptent; weer een ander scheldt op de Walen en die andere schiet op "getinte medeburgers". Deze twee laatste categorieën zijn natuurlijk Vlaams Blokkers, want alwie in de partij wil komen moet dergelijke heldendaden kunnen voorleggen.

Citaat:
Natuurlijk, maar zeg dat niet te luid. Ze komen ergens uit een gescheidenisboekje uit de lagere school toen we leerden over de Codex Hamoerabi.

Citaat:
Hoe kan dat ook anders? Vlaams Blokkers zijn immers, naar wat hier iemand zei en dat vernomen heeft uit goede en betrouwbare bron, niet echt zo intelligent.

Citaat:
*Wat niet gebaseerd is op Walen of vreemdelingen, is gebaseerd op een opgeklopt 'onveiligheidsgevoel' of zaken die op de trein besproken worden door 'Jan-met-de-pet'
Gelukkig is er nog die trein (toch een vervoermiddel waar het stikt van de Agalev'ers) en vooral de dorpskroeg waar de domme boerenlullen ons honderden onnozelheden opdissen.
Oud 16 april 2003, 13:22   #198
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
En daar onze linkse jongens er alleen maar op uit zijn hun eigen vooringenomenheid bevestigd te zien, laten we dat dan ook maar doen! Een mens gelukkig maken is immers een mooie deugd.

Citaat:
Citaat:
Inderdaad. U mag dat toch niet verwachten van die laaggeschoolde "Blokkers", nietwaar.

Citaat:
Juist, maar toen hadden we juist teveel gedronken na die beruchte cantus waarna we dan ook nog een aantal "getinte medeburgers" in elkaar hadden geslagen.

Citaat:
Hoeft ook niet. We nemen de ziekte van de Walen over: gewoon poen scheppen en ons voor de rest geen zorgen maken.

Citaat:
Tja, wat wilt u. De een heeft een bal om zijn frustratie uit te werken; de ander slaat zijn vrouw; de ander gaat naar een striptent; weer een ander scheldt op de Walen en die andere schiet op "getinte medeburgers". Deze twee laatste categorieën zijn natuurlijk Vlaams Blokkers, want alwie in de partij wil komen moet dergelijke heldendaden kunnen voorleggen.

Citaat:
Natuurlijk, maar zeg dat niet te luid. Ze komen ergens uit een gescheidenisboekje uit de lagere school toen we leerden over de Codex Hamoerabi.

Citaat:
Hoe kan dat ook anders? Vlaams Blokkers hebben immers, naar wat hier iemand zei en dat vernomen heeft uit goede en betrouwbare bron, niet echt zo intelligent.

Citaat:
Gelukkig is er nog die trein (toch een vervoermiddel waar het stikt van de Agalev'ers) en vooral de dorpskroeg waar de domme boerenlullen ons honderden onnozelheden opdissen.
Blij dat je eens EERLIJK antwoordt!
Oud 16 april 2003, 13:23   #199
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blij dat je eens EERLIJK antwoordt!
Misschien niet, misschien wel. Aan u de keuze, daar ik niet graag zou willen dat u nu ongelukkig wordt. Een mens plezieren is immers een goede zaak, zoals ik eerder al zei.
Oud 16 april 2003, 13:24   #200
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

De reactie van de VB-militant als je hem vragen stelt;

*Linkse zelfverklaarde intellectueel!
*Wij moeten dat niet uitleggen!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be