Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2005, 20:43   #181
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
dat is zever
binnen vlaanderen bestaan ook scheeftrekkingen
en in London "trekken" ze recht zeker... neen daar trekken ze links, zoals ze rijden

Ernstig even : Storme heeft gelijk als hij zegt dat het individu recht heeft op een eigen mening, levensfilosofie en het recht heeft bepaalde zaken in eigen beheer te nemen of te verkopen en te verhuren aan wie hij dat wil ! Tussen burgers kan geen sprake zijn van discriminatie of racisme, zijn vrije meningsuiting zou moeten onbeperkt zijn.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 20:46   #182
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

[quote=Fieseler]
Citaat:
Ge zoudt U lelijk kunnen verschieten hoor want het gaat hier dus helemaal niet over het aantal zetels maar wie er inzit en hoeveel stemmen deze pipo's hebben gehaald.
Jij zegt dus rond de 30%. Zullen we eens kijken op fgov.be?

Citaat:
Hola pola!
Waar hebben ze een dusdanige democratische reflex waardoor ze een voksraadpleging gaan organiseren?
Zoek dit eens op.
Ik denk dat het er verschillende zijn in Europa hoor.
Inderdaad. Een generatie geleden stemde mannelijk Zwitserland per referendum om vrouwen niet te laten stemmen.

Citaat:
Ik ben blij dat je eindelijk toegeeft dat het smerig en hoe anti democratisch het gekronkel is geweest waarmee de oppositie is bestreden.
Dat is politiek he. Een zaak moet je hen wel toegeven, ze hebben het binnen het bestaande democratisch betel gedaan. Dat zie ik de behangers niet direct doen, die hebben lak aan de wet.

Citaat:
Want: de uitspraak had niets (= NIETS) van doen met het blok zoals het zich heeft aangeboden aan de kiezer in 2003.
Geen enkel argument van na 2001 werd trouwens weerhouden door het arrest van 21/04/2003 hetgeen dit bevestigt.
Dit argument werd trouwens ook gebruikt door de partijen in het Vlaamse parlement die de dotaties van het Vlaams Belang op die gronden toch niet hebben afgenomen.
Dat herinner ik mij anders. Ik zal het eens opzoeken. Maar nog eens, waarom alsnog het programma herschrijven dan?

Citaat:
Hola beste vriend; de raad van state heeft hier helemaal niets mee van doen want de wetten zijn zo vaag gemaakt dat het de individuele parlementair of rechter is die er mee doet wat hij wil.
Trouwens de raad van State heeft van een hoop van die wetten brandhoud gemaakt net omdat ze zo vaag waren.
Je bent erin geslaagd om jezelf binnen 2 zinnen compleet tegen te spreken.

Citaat:
Daarenboven staat dit zelfs in het arrest toen het hof zich onbevoegd verklaarde. Dat arrest heeft daarenboven de regeringspartijen flink op de vingers getikt wegens het willen verbieden van een oppositiepartij via het gerecht ipv in een democratische arena.
Het gerecht is van de pijlers van de democratische arena. Maar ik kan me best voorstellen dat men alles uit de kan heeft proberen te halen.
Oud 19 januari 2005, 20:50   #183
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
dat is zever
huh?
ik wou uw schrijfsel weerleggen dat er geen scheeftrekkingen zijn met het eerste voorbeeld dat in mij opkwam.

Nu countert ge dat met te zeggen dat er nog scheeftrekkingen zijn...

moving target...
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 20:51   #184
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
He? Vergelijk jij hier een grondwet met een religieus boek? Het is blijkbaar goed gesteld met Vlaanderen.
Laat ons zeggen dat het een poging is om met mijn gesprekspartner tot een ernstige discussie te komen. Maar geloof niet dat het erg lukt.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 20:58   #185
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Laat ons zeggen dat het een poging is om met mijn gesprekspartner tot een ernstige discussie te komen. Maar geloof niet dat het erg lukt.
De koran/bijbel/torah met de grondwet vergelijken is een ernstige zaak, maar ik ga je er niet meteen ernstiger door nemen.

Kijk, ik vind dat de grondwet niet kan beoordeeld worden op punten, je moet kijken naar kwalitatieve criteria. En dan zie ik: Belgie bestaat al (een vredige) 175 jaar, de inwoners hebben enorm veel welvaart, hebben veel meer rechten dan gelijkaardige landen, wordt gerespecteerd en zelfs gebruikt bij de creatie van nieuwere naties. Een wet die bepaalde elementen van deze grondwet beschermt, kan ik dus enkel maar toejuichen. Het is natuurlijk jammer dat een bepaalde groep mensen zich hierdoor gepakt voelt, maar dat wil niet zeggen dat ze gelijk hebben, een grondwet a la carte bestaat nergens.
Oud 19 januari 2005, 20:59   #186
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
toch niet hoor
ik denk dat % zetels in Belgie goed overeen komt met het % van de stemmen
Citaat:
dat is zever
wat zal het zijn?
Oud 19 januari 2005, 21:01   #187
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
huh?
ik wou uw schrijfsel weerleggen dat er geen scheeftrekkingen zijn met het eerste voorbeeld dat in mij opkwam.

Nu countert ge dat met te zeggen dat er nog scheeftrekkingen zijn...

moving target...
Wat? Ik heb het over de overeenkomst proportie zetels en proportie stemmen in Belgie, jij haalt er een communautaire doch TOTAAL VERSCHILLENDE zaak bij, daar reageer ik dan op, en dan ben ik volgens jou moving the target.
Oud 19 januari 2005, 21:03   #188
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat zal het zijn?
Wel beste vriend, de laatste uitspraak heeft niks te maken met het eerste, want het is een reactie op een post van jou waarin je compleet van onderwerp veranderde. Je vergelijkt een appel met een banaan.
Oud 19 januari 2005, 21:15   #189
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel beste vriend, de laatste uitspraak heeft niks te maken met het eerste, want het is een reactie op een post van jou waarin je compleet van onderwerp veranderde. Je vergelijkt een appel met een banaan.
Okee, ik ben blij dat je het toegeeft
Oud 19 januari 2005, 21:20   #190
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, ik vind dat de grondwet niet kan beoordeeld worden op punten, je moet kijken naar kwalitatieve criteria. En dan zie ik: Belgie bestaat al (een vredige) 175 jaar, de inwoners hebben enorm veel welvaart, hebben veel meer rechten dan gelijkaardige landen, wordt gerespecteerd en zelfs gebruikt bij de creatie van nieuwere naties. Een wet die bepaalde elementen van deze grondwet beschermt, kan ik dus enkel maar toejuichen. Het is natuurlijk jammer dat een bepaalde groep mensen zich hierdoor gepakt voelt, maar dat wil niet zeggen dat ze gelijk hebben, een grondwet a la carte bestaat nergens.
Ik neem je op je woord... Leg eens de grondwet van 1830 naast deze anno 2004 waar het gaat over rechten en vrijheden. Meer nog, leg eens de wetgeving, rechtsleer en jurisprudentie over die materies naast elkaar. Zijn we er op dat vlak op vooruit gegaan of niet?

In 1830 heette het nog terecht dat wij het meest liberale land in Europa waren; met de censuurwetten van de laatste tijd -incluis het knoeien met de basisteksten- gaat die stelling allang niet meer op.
Oud 19 januari 2005, 22:17   #191
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Okee, ik ben blij dat je het toegeeft
Niks toe te geven, jij hebt jezelf verward, denk ik.
Oud 19 januari 2005, 22:18   #192
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Ik neem je op je woord... Leg eens de grondwet van 1830 naast deze anno 2004 waar het gaat over rechten en vrijheden. Meer nog, leg eens de wetgeving, rechtsleer en jurisprudentie over die materies naast elkaar. Zijn we er op dat vlak op vooruit gegaan of niet?

In 1830 heette het nog terecht dat wij het meest liberale land in Europa waren; met de censuurwetten van de laatste tijd -incluis het knoeien met de basisteksten- gaat die stelling allang niet meer op.
Dat is onzin. Censuur zou er in bestaan dat het behang bv zijn programma niet kan bekend maken.
Oud 19 januari 2005, 22:25   #193
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is onzin. Censuur zou er in bestaan dat het behang bv zijn programma niet kan bekend maken.
En kan het dat nu nog wel denk je?
Speel nou eens voor de verandering niet de naïveling... De inperkingen op de vrije meningsuiting zijn een gevaar voor de democratie omdat je vandaag juist niet meer weet -niet meer m�*g weten- waarvoor een partij of politicus precies opkomt. Het establishment heeft hier lelijk in zijn eigen voeten geschoten.

En het einde van de betuttelingen is nog lang niet in zicht...
Oud 19 januari 2005, 22:28   #194
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Je vergelijkt een appel met een banaan.
Citaat:
Niks toe te geven, jij hebt jezelf verward, denk ik.
we komen beter overeen dan je denkt. Dat was nu net mijn punt, in Wallonie is een parlementszetel een appel, in Antwerpen een banaan, in Limburg een vijg etc.

Schreeftrekkingen a volonte, weinig democratisch en dat was mijn punt nu net

bedankt!
Oud 19 januari 2005, 22:29   #195
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
we komen beter overeen dan je denkt. Dat was nu net mijn punt, in Wallonie is een parlementszetel een appel, in Antwerpen een banaan, in Limburg een vijg etc.

bedankt!
en jouw punt dus ook klaarblijkelijk
Oud 19 januari 2005, 22:37   #196
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

bedankt!
Wat is er mis met representatieve democratie? Ben je ook 1 van die mensen die denkt dat een referendum het summum van de democratie is?
Oud 19 januari 2005, 22:39   #197
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
En kan het dat nu nog wel denk je?
Wel ik stel vast dat je hun programma kan bekijken op internet. In China of Zimbabwe, waar echte censuur bestaat, is zoiets niet evident.

Citaat:
Speel nou eens voor de verandering niet de naïveling... De inperkingen op de vrije meningsuiting zijn een gevaar voor de democratie omdat je vandaag juist niet meer weet -niet meer m�*g weten- waarvoor een partij of politicus precies opkomt. Het establishment heeft hier lelijk in zijn eigen voeten geschoten.

En het einde van de betuttelingen is nog lang niet in zicht...
Ik denk dat we maar al te goed weten waar het blok voor staat, dat maken ze duidelijk genoeg. Maar dat het establishment zichzelf constant in de voeten schieten inzake het behang, daar moet je mij niet van overtuigen.

Laatst gewijzigd door gm10 : 19 januari 2005 om 22:41.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 22:41   #198
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en jouw punt dus ook klaarblijkelijk
Je bent met jezelf aan het discussieren nu.
Oud 19 januari 2005, 22:59   #199
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, en niemand die mekaars taal spreekt. Dat zou de wereld nogal een impuls geven. En ook Westvlamingen die geen Limburgers meer verstaan, want het AN is voor hen ook maar een taal die ze gebruiken om elkaar te kunnen verstaan. Dat is de toekomst.
En laat het nu net over het niet spreken van de taal gaan.
Als je vanonder de schaduw van uw kerktoren wilt vandaan komen leert ge best de andere taal. Eisen dat die anderen uw taal leren gaat wat ver.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 23:06   #200
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
Een traditioneel marokaans koppel is meestal een koppel van de eerste generatie. Ondertussen zitten we al aan de tweede generatie en het is al bewezen dat die niet zoveel kinderen willen als hun ouders.
En de tweede generatie spreekt al Nederlands durf hopen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be