Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 21 januari 2005, 15:19   #181
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena
Dat is een reactie van Oxfam alleen, deze reactie gaat niet uit van Tsunami 12-12, een een berichtje op een website is nog iets anders dan het breed uitsmeren in de media, als ze het eerlijk hadden willen spelen hadden ze dat eveneens moeten vermelden bij de grote TV-show van 14 januari
Allez Athena, Tsunami 12-12 werd georganiseerd door VTM-VRT.
Wat hadden die dan moeten doen? Breeduit in 't nieuws smeren wat er aan de hand is tussen oxfam en VB?
Ook dan was er weer een andere reden gevonden om over te struikelen.
Misschien had je liever gezien dat ze zo'n banner over het scherm hadden laten lopen? Indien u VB stemt hoeft u NIET te storten?
Jawadde, het kot had te klein geweest.

Laatst gewijzigd door oriana : 21 januari 2005 om 15:20.
oriana is offline  
Oud 21 januari 2005, 15:22   #182
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Allez Athena, Tsunami 12-12 werd georganiseerd door VTM-VRT.
Wat hadden die dan moeten doen? Breeduit in 't nieuws smeren wat er aan de hand is tussen oxfam en VB?
Ook dan was er weer een andere reden gevonden om over te struikelen.
Misschien had je liever gezien dat ze zo'n banner over het scherm hadden laten lopen? Indien u VB stemt hoeft u NIET te storten?
Jawadde, het kot had te klein geweest.
Het was op zijn minst eerlijk geweest, eerst het geld van een miljoen kiezers op zak steken om dan te gaan zeggen dat hun ideologie verwerpelijk is en waarschijnlijk gaan ze nu de mensen die zich misleid voelen en hun geld terugvragen nog eens bijkomend uitschelden voor het vuil van de straat.
athena is offline  
Oud 21 januari 2005, 15:23   #183
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het was op zijn minst eerlijk geweest, eerst het geld van een miljoen kiezers op zak steken om dan te gaan zeggen dat hun ideologie verwerpelijk is en waarschijnlijk gaan ze nu de mensen die zich misleid voelen en hun geld terugvragen nog eens bijkomend uitschelden voor het vuil van de straat.
En waar zeggen ze dat?

Zou jij geld aanvaarden van iemand die je eerst uitmaakt voor smeerlap en niet te betrouwen figuur? Op het risico af dat je daar later altijd weer aan herinnerd zult worden?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.

Laatst gewijzigd door Griffin : 21 januari 2005 om 15:23.
Griffin is offline  
Oud 21 januari 2005, 15:29   #184
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
http://www.volkinnood.org/tsunami.html

dat geld gign dus wel degelijk naar de Tsunami. En ja, de uitspraak van VanHecke was dom en ja het VB is een beetje hypocriet om eerst niet te storten en uiteindelijk wel, maar wat is dat allemaal in vergelijking met de arrogantie om in naam van de slachtoffers 12.500€ extra noodhulp te weigeren omwille van partijpolitieke motieven?
het geld zou via het VIN ook naar ZO-Azie geraakt zijn, maar wel op een heel inefficiente manier.

het VB heeft oxfam door het slijk gehaald, zoals je oa in de post hierboven kan lezen. ze insinueren dat het geld overal blijft plakken en niet bij de mensen terecht komt. vuil populisme trouwens, en dit zonder enig bewijs. deze moddercampagne schaadt het imago van oxfam, en dat kan hen heel wat giften kosten. op langere termijn kan hen dit zelfs meer kosten dan de gift die het VB nu wil geven. hun imago is veel belangrijker dan een éénmalige gift, want niemand wil geld geven aan een onbetrouwbare organisatie. door dit geld te weigeren kunnen ze aantonen dat ze deze onterechte kritiek niet pikken. oxfam kan eigenlijk niet winnen: als ze geld aannemen lijkt het alsof ze zich neerleggen bij de beweringen van het VB, als ze geld weigeren dan zijn ze arrogant en dom. het VB is in deze niet gewoon hypocriet, ze spelen hier verdomme een héél vuil spelletje.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 21 januari 2005, 15:30   #185
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
En waar zeggen ze dat?

Zou jij geld aanvaarden van iemand die je eerst uitmaakt voor smeerlap en niet te betrouwen figuur? Op het risico af dat je daar later altijd weer aan herinnerd zult worden?
U nu niet van den domme houden, ik citeer Oxfam uit een bericht dat jezelf geplaatst hebt: "Hun politiek programma staat haaks op onze visie en praktijk van internationale solidariteit."
Mensen stemmen op een politiek programma, dus zal de visie van de kiezers van het VB ook wel haaks staan op de idealen van Oxfam.

De uitspraak van Vanhecke is een drogreden, in het verleden is het ook al gebeurd dat hulporganisaties giften van toen nog het Vlaams Blok weigerden, dit is gebeurd bij de Kosovocrisis in 1999 door artsen zonder grenzen die er zich deze keer wijzelijk van tussen hebben gehouden.
athena is offline  
Oud 21 januari 2005, 15:32   #186
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Weet er iemand het e-mailadres waarmee je contact kan opnemen om je gestortte geld terug te vragen?
Bij een politieke partij als N-VA aankloppen is zinloos.
Die hebben het niet in handen.
Daarom nogmaals mijn vraag.
Weet er iemand het email-adres van Tsunami 12-12?
Ik ken een paar mensen die hun geld terugwillen............
Oud 21 januari 2005, 15:33   #187
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Bij een politieke partij als N-VA aankloppen is zinloos.
Die hebben het niet in handen.
Daarom nogmaals mijn vraag.
Weet er iemand het email-adres van Tsunami 12-12?
Ik ken een paar mensen die hun geld terugwillen............
Ja, dat moet je vooral doen! D�*�*r zijn die mensen in Azië pas ècht mee geholpen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 21 januari 2005, 15:34   #189
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
ge moet natuurlijk ook willen lezen:
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=91
ik lees daar toch nergens in dat het VB zegt dat oxfam een "criminele" organisatie zou zijn ?

dat ze ze niet erg vertrouwen ? tja sinds wanneer is de vrijheid van mening helemaal afgeschaft ? had men dat dan niet even kunnen laten weten ?

en dan maar zeggen dat er helemaal geen probleem is met de vrijheid van meningsuiting in dit land... even serieus blijven he.

als ik het goed begrijp stond dat dus te lezen op de website van het VB... ? Hoeveel mensen zouden dat dan gelezen hebben of gehoord hebben VOOR VANDAAG ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 21 januari 2005, 15:34   #190
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
het geld zou via het VIN ook naar ZO-Azie geraakt zijn, maar wel op een heel inefficiente manier.

het VB heeft oxfam door het slijk gehaald, zoals je oa in de post hierboven kan lezen. ze insinueren dat het geld overal blijft plakken en niet bij de mensen terecht komt. vuil populisme trouwens, en dit zonder enig bewijs. deze moddercampagne schaadt het imago van oxfam, en dat kan hen heel wat giften kosten. op langere termijn kan hen dit zelfs meer kosten dan de gift die het VB nu wil geven. hun imago is veel belangrijker dan een éénmalige gift, want niemand wil geld geven aan een onbetrouwbare organisatie. door dit geld te weigeren kunnen ze aantonen dat ze deze onterechte kritiek niet pikken. oxfam kan eigenlijk niet winnen: als ze geld aannemen lijkt het alsof ze zich neerleggen bij de beweringen van het VB, als ze geld weigeren dan zijn ze arrogant en dom. het VB is in deze niet gewoon hypocriet, ze spelen hier verdomme een héél vuil spelletje.
Oxfam heeft in het verleden het Vlaams Blok al meermaals door het slijk gehaald, heeft gewelddadige betogingen samen de AEL georganiseerd, heeft een Kauf nicht bei die juden actie op poten gezet en dan is Oxfam verwonderd dat het Vlaams Belang ze extreem-links noemt? Het Vlaams Belang wou evenwel de ideologische tegenstellingen opzij zetten om mensen in nood te helpen, voor Oxfam liggen de prioriteiten duidelijk anders.
athena is offline  
Oud 21 januari 2005, 15:34   #191
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
nogmaals, zij hebben hun verklaring VOOR 14 januari gedaan.
De zaken niet omdraaien hee?
Verder, zie wat Ingenious en Griffin hierover zeggen, ik sluit me volledig hier bij aan.

Je haalt trouwens zelf AZG aan, stemt dat je dan niet tot nadenken? Als zulke organisaties problemen hebben met een partij als het VB?
Of nee, laat me raden, dit is één groot complot weer van linkse zijde waarschijnlijk
Oud 21 januari 2005, 15:36   #192
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oxfam heeft in het verleden het Vlaams Blok al meermaals door het slijk gehaald, heeft gewelddadige betogingen samen de AEL georganiseerd, heeft een Kauf nicht bei die juden actie op poten gezet en dan is Oxfam verwonderd dat het Vlaams Belang ze extreem-links noemt? Het Vlaams Belang wou evenwel de ideologische tegenstellingen opzij zetten om mensen in nood te helpen, voor Oxfam liggen de prioriteiten duidelijk anders.
kan jij hiervan wat bronnen geven, liefst met data en objectieve getuigenissen? Krantenartikels bv?
straffe aantijgingen, die moet je minstens kunnen staven.

Laatst gewijzigd door oriana : 21 januari 2005 om 15:37.
oriana is offline  
Oud 21 januari 2005, 15:37   #193
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ja, dat moet je vooral doen! D�*�*r zijn die mensen in Azië pas ècht mee geholpen...
Mischien willen de mensen het geld wel storten aan een organisatie waar ze wel vertrouwen in hebben, trouwens Oxfam heeft zelf verklaard alle giften waar ze een link met Vlaams Belang ziet terug te storten, je kan je de vraag stellen wie met dit spelletje begonnen is.
athena is offline  
Oud 21 januari 2005, 15:39   #194
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
der is een nieuw beleid inzake avatars pietje. je bent gewaarschuwd.
Ambiorix is offline  
Oud 21 januari 2005, 15:39   #195
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mischien willen de mensen het geld wel storten aan een organisatie waar ze wel vertrouwen in hebben, trouwens Oxfam heeft zelf verklaard alle giften waar ze een link met Vlaams Belang ziet terug te storten, je kan je de vraag stellen wie met dit spelletje begonnen is.
Dat interesseert me niet. Mijn gedachten gaan in de eerste plaats naar de slachtoffers van die ramp in Azië, niet naar een bende kleuters die die slachtoffers politiek willen recupereren, ongeacht aan welke zijde ze staan.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 21 januari 2005, 15:40   #196
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
het VB heeft bij mijn weten van in het begin opgeroepen om het VIN te steunen, een organisatie die niks ervaring in ZO-Azie heeft. van in het begin maken ze oxfam zwart met allerlei ongefundeerde, laag-bij-de-grondse insinuaties als zouden ze geld achterhouden en er zichzelf mee verrijken. dan roepen ze geld te willen geven en verschieten ze ervan dat men hun geld niet wil aannemen. en dan zijn ze verontwaardigd, en kruipen ze in hun slachtofferrolletje, want kijk, 'oxfam zijn de stoute meneren zoals wij altijd gezegd hebben'. en ze hebben het weer mooi gespeeld blijkbaar, want velen trappen er schoon in.
Larie en apekool.
Op geld staat geen naam,het feit dat men katholieker wil zijn dan de paus,is gewoon ingegeven door de partijpolitiek.
Men wil hoe dan ook af van het VB,wel dat men dat dan doet op een politiek correcte manier,waar ze altijd de mond van vol hebben.
Ik vraag me trouwens af of iemand in het getroffen gebied geld zal weigeren omdat het van een in Belgie geweerde partij komt.
doornroosje is offline  
Oud 21 januari 2005, 15:40   #197
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Frank Vanhecke heeft meermaals in het verleden de betrouwbaarheid van Oxfam in twijfel getrokken.
Pietje is offline  
Oud 21 januari 2005, 15:41   #198
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
kan jij hiervan wat bronnen geven, liefst met data en objectieve getuigenissen? Krantenartikels bv?
straffe aantijgingen, die moet je minstens kunnen staven.
http:/www.omdurman.org/oxfam.html
athena is offline  
Oud 21 januari 2005, 15:41   #199
Tegendradigaard

Standaard

Ik volg de politiek toch een klein beetje en ik had tot vandaag niet gehoord dat het VB kritiek had geuit op oxfam. Dus zo publiek zal die aanval wel niet geweest zijn denk ik. Al had ik vorige week een heel drukke week, toch probeer ik elke avond of nacht desnoods een of twee nieuwsuitzendingen mee te pakken. Ik had er niets van gehoord of gezien.
Er was in ieder geval niet veel ruchtbaarheid aan gegeven.

en dan nog denk ik dat het het recht is van iedereen om zijn mening te mogen geven over eender welke organisatie.

Ik denk trouwens dat Van Hecke gelijk heeft als hij oxfam extreem links noemt. Trouwens oxfam bevestigt dit toch zelf in zijn bericht. Ze bevestigen dat hun gedachtengoed haaks staat op dat van het Vlaams Blok en dat noemt men extreem rechts... dus als het haaks staat dan is oxfam... extreem links.

en op zich is dat toch geen probleem ? oxfam mag van mij extreem links zijn. zo rood als maar rood kan zijn. of vinden ze dat misschien zelf een schande van extreem links te zijn ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 21 januari 2005, 15:43   #200
Tegendradigaard

Standaard

Ook van de verklaring van oxfam dat men geen besmet geld wild, wist ik tot op heden niets.

Misschien had oxfam dat toch iets duidelijker kunnen stellen he.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be