Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 28 februari 2005, 20:31   #181
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Bush is niet meer pro-israel dan clinton . Het palestijns conflict is meer dan zwart-wit zoals u het bekijkt. Feit is dat ronduit zich op hetzelfde niveau plaats als extreem-links tav Bush en de oorlog in Irak, bijna exact dezelfde kritiek..
Komaan, even serieus. Ook extreem-rechts was vertegenwoordigd. U schakelt ons toch ook niet gelijk met Blood&Honour of Combat18. Toch waren zij ook op de betoging. Volksnationalisten zijn pro-Palestina. Ik ben volksnationalist dus ik ben anti-Sharon. Ik ben trouwens ook nooit Clinton-fan geweest.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 28 februari 2005, 20:40   #182
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Komaan, even serieus. Ook extreem-rechts was vertegenwoordigd. U schakelt ons toch ook niet gelijk met Blood&Honour of Combat18. Toch waren zij ook op de betoging. Volksnationalisten zijn pro-Palestina. Ik ben volksnationalist dus ik ben anti-Sharon. Ik ben trouwens ook nooit Clinton-fan geweest.
extreemrechts zijn ook niet van de slimsten..

Ik ben zelf rechts, en ben niet uitgesproken Bush adept, maar ik zou nóoit tegen hem gaan betogen, dat is gewoon onzin.
We hebben twee keuzes:
ofwel gaan we hem uitkafferen en roepen "bush go home". Stel dát 'ie dat dan doet, en op z'n eigen houtje alles begint te organiseren is het kot hier weer te klein.
ofwel, keuze twee dus, gaan we met hem proberen te praten, gaan we gezamenlijke oplossingen zoeken, en gaan we proberen hem te laten voelen dat de EU een partner is waarmee rekening moet gehouden worden.

Je kan dat laatste gewoon afschieten met allerlei vooroordelen, maar kom dan maar eens af met een goed alternatief. De Amerikanen zijn amerikanen, punt uit, je kan hun mentaliteit of wereldvisie niet zomaar gaan veranderen. Daarbij komt dat zijn nu éenmaal wereldmacht, én wereldleider z�*jn, hoe je het ook draait of keert.
Ambiorix is offline  
Oud 28 februari 2005, 20:43   #183
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
extreemrechts zijn ook niet van de slimsten..

Ik ben zelf rechts, en ben niet uitgesproken Bush adept, maar ik zou nóoit tegen hem gaan betogen, dat is gewoon onzin.
We hebben twee keuzes:
ofwel gaan we hem uitkafferen en roepen "bush go home". Stel dát 'ie dat dan doet, en op z'n eigen houtje alles begint te organiseren is het kot hier weer te klein.
ofwel, keuze twee dus, gaan we met hem proberen te praten, gaan we gezamenlijke oplossingen zoeken, en gaan we proberen hem te laten voelen dat de EU een partner is waarmee rekening moet gehouden worden.

Je kan dat laatste gewoon afschieten met allerlei vooroordelen, maar kom dan maar eens af met een goed alternatief. De Amerikanen zijn amerikanen, punt uit, je kan hun mentaliteit of wereldvisie niet zomaar gaan veranderen. Daarbij komt dat zijn nu éenmaal wereldmacht, én wereldleider z�*jn, hoe je het ook draait of keert.
Tuurlijk niet, maar aan je vlaggen in je onderschrift te zien ben je toch volksnationalist. Dan kan je toch ook niet anders dan tegen het anti-Palestijnse beleid van Bush zijn. Dat wilt niet zeggen dat je moet gaan betogen, ik ben ook niet gegaan hoor. [size=1](Ik zat op school.)[/size][size=2] Maar je moet bij je principes blijven, en die van mij zijn niet die van Bush. En je moet er idd het beste van proberen te maken door gesprekken.[/size]
Oud 28 februari 2005, 20:53   #184
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Tuurlijk niet, maar aan je vlaggen in je onderschrift te zien ben je toch volksnationalist. Dan kan je toch ook niet anders dan tegen het anti-Palestijnse beleid van Bush zijn. Dat wilt niet zeggen dat je moet gaan betogen, ik ben ook niet gegaan hoor. [size=1](Ik zat op school.)[/size][size=2] Maar je moet bij je principes blijven, en die van mij zijn niet die van Bush. En je moet er idd het beste van proberen te maken door gesprekken.[/size]
Ja, ik maak ook sterk onderscheid in de verschillende kwesties waar Bush aktief in is. Het Palestijnse volk verdient hulp, verdient respect, en verdient bovenal een eigen staat. Ik juich de recentelijke vredes processen vooral toe. Aan de andere kant moeten de zelfmoordacties zeker ook stoppen. Ik kan vrijheidsstrijders zeker begrijpen, maar onschuldige burgers (kinderen, tieners, vrouwen, en kinderen inbegrepen) vermoorden, liefst in een zo bloedig en grootschalig mogelijke aanslag, dat is echt té ver gaan, en verklaart de Israëlische woede die zich vertaalt in willekeurige raketaanvallen op "terroristenleiders" (meestal een hele huizenblok waar die leider nog niet eens aanwezig was). Dus je ziet, het is een zeer moeilijk probleem, en je kan niet zomaar volmondig akkoord zijn met éen van beide partijen "omdat" je volksnationalist bent. Ik ben voor vrede, desnoods vrede die instand gehouden wordt door de VN en prikkeldraad en muur, maar geef de Palestijnen dan ook waar ze recht op hebben.
Ambiorix is offline  
Oud 28 februari 2005, 20:57   #185
Ambiorix

Standaard

Citaat:
idd, in het verleden is zijn beleid zeer anti-palestijns geweest. Vandaag de dag geef ik zeker toe dat ze nog altijd -om het mooi uit te drukken- een boontje voor Sharon en companie hebben. Je kan wel niet ontkennen dat er stappen in de goeie richting gezet worden om echt wel aan die Palestijnse staat te werken.
Ambiorix is offline  
Oud 28 februari 2005, 21:47   #186
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Er zijn idd positieve vooruitzichten, en maar goed ook. En natuurlijk zijn bomaanslagen niet dé manier om iets te bereiken, maar als je ziet dat in landen als VK en Spanje er al deze middelen worden gebruikt mag je er niet van verwonderd zijn dat mensen in het midden oosten er naartoe grijpen. Maja. Ik hoop gewoon dat Bush en iets mindere pro-joodse houding aanneemt in de toekomst. Anderzijds ben ik natuurlijk ook eerder voorstander van Bush dan van Kerry. Ik ben en blijf eerder rechts dan links.

Laatst gewijzigd door Vlaams-nationalist : 28 februari 2005 om 21:47.
Oud 1 maart 2005, 09:51   #187
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

op de webstek van ronduit-n-va ...en dan die tekst erbij. Precies alsof Bush een crimineel van het type hoessein is. Ik vind dit walgelijk. Ze zijn in mooi gezelschap met hun anti-amerikanisme. Amerika is verdorie een pool van vrijheid als men ze vergelijkt met de duisternis in de Islam landen. Blijkbaar is de nachtrust van criminelen op guantanamobay belangrijker dan de vergassing van koerden en andere misdaden van het Sadam regime waaraan door Bush een einde is gesteld. Op 30 januari hielden de Irakezen voor de eerste keer in de geschiedenis vrije verkiezingen. Er waren problemen, er waren problemen op voorhand en er zullen ook achteraf nog problemen zijn - maar de hoop die die dag ontstond was echt. Toen de oorlog in Irak begon stonden allerlei vredesactivisten klaar om zogezegd bugerdoelwitten in de Irak als menselijk schild te gaan beschermen ... ze werden echter gebruikt om militaire doelwitten en partijlokalen van de baathpartij te beschermen. Nu terroristen de iraakse burger willen beletten hun democratisch stemrecht uit te oefenen ... hoo je ze niet , nergens. Blijkbaar is de haat tegen de Vs( zeker als er een rechtse-conservatief aan het hoof staat) belangrijker dan een toekomst voor Irak...
die oorlog kende voor- en tegenstanders, nog steeds... zelf had ik daar minder problemen mee maar de N-VA/VU kent een traditie van pacifisme.

Wat de rest van Bush betreft:
Het eigenzinnig optreden van de VS wordt ook op andere gebieden duidelijk. Denken we maar aan het niet-ratificeren van het Kyoto-protocol en de flagrante schendingen van de Conventie van Genève bij de behandeling van gevangenen op Guantánamo.
De N-VA-jongeren willen dat de VS zich inschakelt in de hedendaagse wereldorde en daarbij het gezag van de Verenigde Naties erkent waardoor diplomatie en mensenrechten het uitgangspunt worden van elk internationaal optreden.

Daar ken ik me in vinden hoor. Al zou ik er niet tegen betogen. Dat ook niet is gebeurd.
Bovendien is RNVA niet zo ziek in het linkse bedje dat ze enkel rechtse staatshoofden aanvallen en de andere al dan niet linkse gerust laten...
Oud 1 maart 2005, 10:58   #188
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bush is niet meer pro-israel dan clinton . Het palestijns conflict is meer dan zwart-wit zoals u het bekijkt. Feit is dat ronduit zich op hetzelfde niveau plaats als extreem-links tav Bush en de oorlog in Irak, bijna exact dezelfde kritiek..
Nee, het zit anders. Volgens u mag men niet anders dan lofbetuigingen aan het adres van Meester Bush sturen, als men dat niet doet hoort men volgens u per definitie bij 'extreem links'.

Blijkbaar is alles extreem links als het niet in de kraam van het VB past?
Oud 1 maart 2005, 11:32   #189
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Nee, het zit anders. Volgens u mag men niet anders dan lofbetuigingen aan het adres van Meester Bush sturen, als men dat niet doet hoort men volgens u per definitie bij 'extreem links'.

Blijkbaar is alles extreem links als het niet in de kraam van het VB past?
We stellen gewoon vast dat de nva liever in linkse tot extreem-linkse kringen vertoeft dan bij de radikale Vlaamse Beweging! Heb je u geen vragen gesteld als je in de anti-bush betoging tussen een zooitje extreem-linkse en extreem-rechtse nuttige idioten bevond?
jan hyoens is offline  
Oud 1 maart 2005, 11:59   #190
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
We stellen gewoon vast dat de nva liever in linkse tot extreem-linkse kringen vertoeft dan bij de radikale Vlaamse Beweging! Heb je u geen vragen gesteld als je in de anti-bush betoging tussen een zooitje extreem-linkse en extreem-rechtse nuttige idioten bevond?
dan scheelt er iets aan uw 'vast-stelingsvermogen'
Oud 1 maart 2005, 12:24   #191
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
dan scheelt er iets aan uw 'vast-stelingsvermogen'
Is dat het laatste ordewoord om de niet-splitsing van BHV goed te praten?
jan hyoens is offline  
Oud 1 maart 2005, 13:19   #192
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Is dat het laatste ordewoord om de niet-splitsing van BHV goed te praten?
dat is een antwoord op uw nonsens.
Er zullen best wel belangers geen fan zijn van Bush, denk ik. zijn die dan extreem links ??
Oud 1 maart 2005, 13:58   #193
jan hyoens

Standaard

Citaat:
dat is een antwoord op uw nonsens.
Er zullen best wel belangers geen fan zijn van Bush, denk ik. zijn die dan extreem links ??
Natuurlijk! maar die gaan zich niet belachelijk maken door achter een ché-vlag te lopen! Ik ben trouwens benieuwd hoeveel van die salonflaminganten we op 6 maart zullen zien! Dat is andere koek dan braafjes meelopen met de kudde!
jan hyoens is offline  
Oud 1 maart 2005, 13:58   #194
ilfalco
Minister-President

Standaard

Er is een verschil tussen geen fan zijn van Bush en samen met hamer en sikkel tegen bush gaan betogen en de man gelijk stellen aan een misdadiger als hoessein....
ilfalco is offline  
Oud 1 maart 2005, 14:01   #195
Piet Hein
Minister

Standaard

Bush en saddan leiden alle twee aan hoogheidswaanzin te vergelijken met fidel castro Poetin enz.
Piet Hein is offline  
Oud 1 maart 2005, 14:02   #196
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Bush en saddan leiden alle twee aan hoogheidswaanzin te vergelijken met fidel castro Poetin enz.
Bush en satan?
jan hyoens is offline  
Oud 1 maart 2005, 14:05   #197
Piet Hein
Minister

Standaard

Al die "grote" wereldleiders zijn toch allemaal dezelfde. Dat bedoel ik.
Piet Hein is offline  
Oud 1 maart 2005, 14:25   #198
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Natuurlijk! maar die gaan zich niet belachelijk maken door achter een ché-vlag te lopen! Ik ben trouwens benieuwd hoeveel van die salonflaminganten we op 6 maart zullen zien! Dat is andere koek dan braafjes meelopen met de kudde!
wat heeft rnva nu eigenlijk met che vlaggen te maken ?
Oud 1 maart 2005, 15:09   #199
jan hyoens

Standaard

Citaat:
wat heeft rnva nu eigenlijk met che vlaggen te maken ?
vraag dat aan sebastien! hij was daar!
jan hyoens is offline  
Oud 1 maart 2005, 15:14   #200
Piet Hein
Minister

Standaard

Hijwas daar niet hij was trouwens die besliste dat het geen goed idee was.
Piet Hein is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be