![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een lijn tussen Genk en Sittard. Daar teken ik onmiddellijk voor. Momenteel wordt er zwaar geïnvesteerd in Maasmechelen. Het zwaartepunt ligt momenteel vooral op shopping en recreatie. Hoe meer bezoekers, hoe gelukkiger ik en andere Maasmechelaren zullen zijn.
De K3 movie is gedeeltelijk ook in Eisden in een mijnwerkerswoning opgenomen. Een reden te meer om dat spoor te heropenen. Al die kinderen uit Vlaanderen, Nederland en Zuid-Afrika op bedevaart naar het huis van de drie olijke meiden. ![]()
#182 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ik geef af op het feit dat 'gegoede' Hollanders en masse naar hier komen gewoon om minder belastingen te betalen en dit heeft een duidelijk effekt op de woonprijzen hier. En dat zijn niet alleen Nederlands-Limburgers. |
|
![]() |
![]() |
#183 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Naar eigen zeggen is die staatsgrens in Limburg geen cultuurgrens, want men voelt zich Limburger over de staatsgrens heen. Waarom zou het dan een probleem zijn dat mede-Limburgers uit een nabijgelegen stad in het even Limburgse omliggende dorpje komen wonen? Dat mag dan ook niets uitmaken. Die huizenprijzen, daar hebben ongetwijfeld veel mensen van geprofiteerd die 10 jaar of langer geleden hun huis kochten en het nu voor een veel hoger bedrag kunnen verkopen. Zolang de economie van België genoeg blijft verschillen van de Nederlandse om voor zulke prijsverschillen op de woningmarkt te zorgen, en het beleid genoeg verschilt om voor grotere bouwgronden te zorgen, zullen de mede-Limburgers de grens over blijven steken. Daar doe je niks aan. Het is aan de Vlamingen om evt. te overwegen hetzelfde te doen aan de taalgrens met Wallonië. De Jekervallei schijnt heel mooi te zijn... ![]() |
||
![]() |
![]() |
#184 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Waar jij een vermeende band met de Duitsers uit de Akense regio vandaan haalt, is mij een raadsel. Ga het ook maar eens navragen in Nederlands-Limburg, die hebben evenzeer het schijt aan Duitsers als de rest van Nederland. Ik heb me altijd op de eerste plaats een Limburger gevoeld, en op de tweede plaats Vlaming en dan niks meer, maar daar waar Vlaanderen de potentie heeft om tot de top van de wereld op economisch vlak uit te groeien, ontbreekt deze potentie toch nog in Limburg, waar we nog steeds worstelen met het mijnverleden. |
|
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik persoonlijk geef de voorkeur aan heelnederlandse federatie i.p.v onafhankelijk limburg of vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
#186 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#187 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#189 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Carnaval heb je ook in Aalst en Rio de Janeiro, verenigingsleven is een Vlaams fenomeen en ook fanfares lopen in het hele land rond. |
|
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die vergelijkingen hebben dus weinig nut. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#192 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het Limburgs volkslied Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't Nachtegaaltje zingt; Over 't malse korenveld, 't Lied des leeuweriks klinkt; Waar de hoorn des herders schalt, Langs des beekjes boord; refrein: Daar is mijn Vaderland, Limburgs dierbaar oord! Daar is mijn Vaderland, Limburgs dierbaar oord! Waar de brede stroom der Maas, Statig zeewaarts vloeit; Weeldrig sappig veldgewas, Kostlijk groeit en bloeit; Bloemengaard en beemd en bos, Overheerlijk gloort. Waar der vaadren schone taal, Klinkt met heldre kracht; Waar men kloek en fier van aard, Vreemde praal veracht; Eigen zeden, eigen schoon, 't Hart des volks bekoort. Waar aan 't Oud Oranjehuis, 't Volk blijft hou en trouw; Met ons roemrijk Nederland, Eén in vreugd en trouw; Trouw aan plicht en trouw aan God, Heerst van Zuid tot Noord. |
||
![]() |
![]() |
#193 |
Banneling
|
![]() Wel even de laatste strofe aanpassen.
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#195 |
Banneling
|
![]() Heeeet Vlaaaaaams Blooooook zaaaaaaal nooooiiit bolleeeeeuh in Liiiiiiiimbuuuuuuuureg !
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
#197 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat: