Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2005, 11:49   #181
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Alle respect voor die mensen en die zal ik ook helpen waar ik kan.
Meestal zijn het net die mensen die niet met hun armoede te koop lopen
Dat is iets heel fundamenteel hier. [size=4]De echte armen lopen niet met hun problemen te koop.[/size]
[size=4][/size]
t is inderdaad de gouden regel bijna

de echte armen lopen niet met hun problemen te koop.
Maar ziet ge dan ook niet in dat daar juist [size=4]het[/size] probleem ligt ?
En als wij hier pretenderen om [size=4]het[/size] probleem als armen zelf te kunnen oplossen.....
Dan komt het er op aan.in de eerste plaats om met eventuele problemen naar buiten te [size=4]durven [/size]komen.
Daar moet het toch allemaal mee beginnen niet ?
Bovendien is dat ook bij uitstek een liberaal principe
Het is assertiviteit - het is je plan trekken - voor jezelf instaan - je niet laten afzeiken enz. Hetgeen men ons altijd toch zegt wat we juist moeten doen.
Maar wanneer we het dan doen...
dan is t weer niet goed...
Dan zeggen ze weer - ze lopen we met hun armoede te koop.
en dan zijn we comedianten ?
Draai het en keer het hoe je t wil
Wij de armen zullen er toch om te beginnen mee naar buiten moeten durven komen ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 12:00   #182
The Great Old
Lokaal Raadslid

The Great Old's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie
Het is een verkeerde opvatting om te denken dat iedereen hulp kan krijgen bij het OCMW. Je inkomen wordt bekeken en zodra je ongeveer 50 euro zit boven het bedrag wat een gezinshoofd aan de dop krijgt, mag je het vergeten om enige vorm van steun te krijgen en moet je zelf maar zien hoe je het redt.
En waarom zou dit niet terecht zijn? Het is toch de bedoeling dat het OCMW als laatste vangnet in werking treedt, voor mensen die echt geen andere inkomsten hebben.

"What is conservatism? Is it not adherence to the old and tried, against the new and untried?"

Abraham Lincoln
1809 - 1865
The Great Old is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 12:02   #183

Standaard

En om op uw vraag van vannacht terug te komen.
Er kunnen van alle mogelijke redenen zijn voor mensen om niet meer bij hun ouders te wonen....Ge kunt zoiets niet als criteria hanteren. Gij kunt in uw directe omgeving weliswaar vrij accuraat vaststellen wie er precies echt hulpbehoevend is en wie niet. De vraag is hier bovendien ook hoe kunt ge als als overheid bepalen wie er echt hulpbehoevend is en wie niet. Omdat ge dat volgens mij nooit kunt - en omdat het zelfss nog niet mogelijk blijkt om een accurate definitie te bepalen - ben ik er voorstander van om tenminste een minimum pakket basisbehoeften voor iedereen - arm en rijk gratis te maken. En ik weet zeker dat het uiteindelijk resultaat veel minder gaat kosten en onze definities hebben we niet meer nodig omdat er geen armen meer zijn enz. En misschien is onze belangenorganisatie dan ook niet meer nodig. Want tenslotte zou zo n organisatie in een beschaafd en ontwikkeld land uberhaupt helemaal niet nodig mogen zijn he.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 7 maart 2005, 12:03   #184

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Great Old
En waarom zou dit niet terecht zijn? Het is toch de bedoeling dat het OCMW als laatste vangnet in werking treedt, voor mensen die echt geen andere inkomsten hebben.
Maar gij wilde dat ocmw zijnde ne vorm van subsidiering toch afschaffen he.
Oud 7 maart 2005, 12:10   #185

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Great Old
Het conservativisme leert ons in deze dat het niet loont om te herverdelen.
Voor alle zekerheid. Anders gaat ge t misschien nog ontkennen.
Oud 7 maart 2005, 12:18   #186
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
K heb getwijfeld of ik op jouw vraag wel zou antwoorden. Je kan als buitenstaander nooit weten wat de echte oorzaak van iemands armoede is. Een indiaans gezegde - Oordeelt nooit over uw broeder voordat gij twee weken in zijn mocassins hebt gelopen.
Maar in veel gevallen is het wel de oorzaak van armoede.
Veel jongeren verlaten het ouderlijk huis om van het gezeur van de ouders af te zijn.
Na enige tijd keren ze terug naar huis met een pak schulden en problemen die de ouders moeten oplossen.
Ik betwijfel trouwens dat ge een arme zijt al hebt ge het wellicht niet breed.
Voor meer luxe moet men werken hé.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 12:22   #187
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie
Maar die mensen kunnen niet van het OCMW leven hoor, die krijgen geen financiele steun. Men zal hen als antwoord geven dat ze hun auto en hun huis maar moeten verkopen. Het is een verkeerde opvatting om te denken dat iedereen hulp kan krijgen bij het OCMW. Je inkomen wordt bekeken en zodra je ongeveer 50 euro zit boven het bedrag wat een gezinshoofd aan de dop krijgt, mag je het vergeten om enige vorm van steun te krijgen en moet je zelf maar zien hoe je het redt.
.

Een arme kan zijn geld niet aan een grote woning besteden. Een arme zal dus ook nooit achteraf komen klagen. Ik vind dat de armen trouwens maar heel weinig klagen, misschien wel té weinig.
Juist maar die auto is natuurlijk niet betaald hé net zo min als de huishuur.
Oud 7 maart 2005, 12:22   #188
The Great Old
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Maar gij wilde dat ocmw zijnde ne vorm van subsidiering toch afschaffen he.
Ik stelde alleen dat het terecht was dat het OCMW niet tussenkomt voor mensen die al een werkloosheidsuitkering krijgen.

Ik heb hier nooit gezegd dat ik het OCMW volledig wilde afschaffen , maar nu je het zegt, ik zal er eens over nadenken

"What is conservatism? Is it not adherence to the old and tried, against the new and untried?"

Abraham Lincoln
1809 - 1865

Laatst gewijzigd door The Great Old : 7 maart 2005 om 12:23.
Oud 7 maart 2005, 12:25   #189
Don Quichote
Banneling

Standaard

Noem mij eens een bedrag per maand waar iedereen recht zou op hebben.
Iedereen dan he, niet alleen diegenen die van zichzelf zeggen dat ze arm zijn en niet kunnen werken.
Het zal een massa geld zijn dat de staat maandelijks moet voorzien.
Waar gaan ze dat geld halen?

Diegenen die dan werken zullen plots een mooie opslag krijgen, en een hoop van hen gaan dan ook het wat kalmer aandoen.
Nog een massa mensen erbij die niet meer gemotiveerd zijn om nog een slag te doen.

Het is nu al een ramp om jonge mensen te proberen wijsmaken dat scholing heel belangrijk is.
Er gaan dan weeral een massa jongeren erbij komen die alleen maar wachten tot ze 18 jaar zijn om dan met het handje open te gaan staan.

Het zal niet werken.
Het zal ook niet gebeuren.
Zelfs als de staat geld genoeg zou hebben gaan ze dat niet doen, omdat je de maatschappij en economie op iets langere termijn kapot maakt.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 12:26   #190
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is iets heel fundamenteel hier. [size=4]De echte armen lopen niet met hun problemen te koop.[/size]

t is inderdaad de gouden regel bijna

de echte armen lopen niet met hun problemen te koop.
Maar ziet ge dan ook niet in dat daar juist [size=4]het[/size] probleem ligt ?
En als wij hier pretenderen om [size=4]het[/size] probleem als armen zelf te kunnen oplossen.....
Dan komt het er op aan.in de eerste plaats om met eventuele problemen naar buiten te [size=4]durven [/size]komen.
Daar moet het toch allemaal mee beginnen niet ?
Bovendien is dat ook bij uitstek een liberaal principe
Het is assertiviteit - het is je plan trekken - voor jezelf instaan - je niet laten afzeiken enz. Hetgeen men ons altijd toch zegt wat we juist moeten doen.
Maar wanneer we het dan doen...
dan is t weer niet goed...
Dan zeggen ze weer - ze lopen we met hun armoede te koop.
en dan zijn we comedianten ?
Draai het en keer het hoe je t wil
Wij de armen zullen er toch om te beginnen mee naar buiten moeten durven komen ?
We verschillen hierin amper van mening, alleen heb ik nog geen zuivere definitie van arm zijn gekregen.
Oud 7 maart 2005, 12:28   #191

Standaard

Citaat:
We verschillen hierin amper van mening, alleen heb ik nog geen zuivere definitie van arm zijn gekregen.
Volgens mij bestaat die definitie niet. Als ik eerlijk moet zijn voel ik mij ook niet arm - ik vind mijzelf geen sukkelaar - verre van. Maar materieel gezien ben ik wel arm.
Oud 7 maart 2005, 12:29   #192

Standaard

armoede is een symptoom van sociaal-economisch isolement ?
Oud 7 maart 2005, 12:31   #193

Standaard

Armoede is zes miljard mensen op een planeet genoemd aarde die zichzelf hebben wijsgemaakt dat ze elkaar moeten beconcurreren om zichzelf te kunnen handhaven ?
Oud 7 maart 2005, 12:32   #194
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En om op uw vraag van vannacht terug te komen.
Er kunnen van alle mogelijke redenen zijn voor mensen om niet meer bij hun ouders te wonen....Ge kunt zoiets niet als criteria hanteren. Gij kunt in uw directe omgeving weliswaar vrij accuraat vaststellen wie er precies echt hulpbehoevend is en wie niet. De vraag is hier bovendien ook hoe kunt ge als als overheid bepalen wie er echt hulpbehoevend is en wie niet. Omdat ge dat volgens mij nooit kunt - en omdat het zelfss nog niet mogelijk blijkt om een accurate definitie te bepalen - ben ik er voorstander van om tenminste een minimum pakket basisbehoeften voor iedereen - arm en rijk gratis te maken. En ik weet zeker dat het uiteindelijk resultaat veel minder gaat kosten en onze definities hebben we niet meer nodig omdat er geen armen meer zijn enz. En misschien is onze belangenorganisatie dan ook niet meer nodig. Want tenslotte zou zo n organisatie in een beschaafd en ontwikkeld land uberhaupt helemaal niet nodig mogen zijn he.
En ik ben tegen gratispakketten.
Ieder moet voor zichzelf kunnen uitmaken waar hij zijn geld aan besteedt.
Wilt ge van uw leefloon met een auto rijden en in een caravan gaan wonen dan is dat uw zaak.
Oud 7 maart 2005, 12:37   #195
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij bestaat die definitie niet. Als ik eerlijk moet zijn voel ik mij ook niet arm - ik vind mijzelf geen sukkelaar - verre van. Maar materieel gezien ben ik wel arm.
Toch zal die er moeten zijn.
Ge kunt toch niet iedereen zelf laten beslissen wat hij minstens moet krijgen.
Oud 7 maart 2005, 12:40   #196

Standaard

Armoede is in alle geval HET wereldprobleem nr 1. Volgens mij vinden praktisch alle andere problemen die we hebben er hun oorsprong in. Het gaat erover dat we onvoldoende georganiseerd omgaan met schaarste. Er is overbevolking - sommige mensen panikeren. Zonder armoede zou osama bin laden geen terroristen kunnen vinden.

Armoede vind haar oorzaak in de meest grootschalige vorm van georganiseerde misdaad allertijden = het kapitalisme. Dat kapitalisme pleegt een permanente terroristische aanslag op miljarden mensen in de wereld door hen de toegang tot hun basisbehoeften af te snijden. Door van de grond waarvan alle mensen moeten leven koopwaar te maken. Een belegging voor de oudere dag van een enkeling ?

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 maart 2005 om 12:41.
Oud 7 maart 2005, 12:42   #197
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Armoede is zes miljard mensen op een planeet genoemd aarde die zichzelf hebben wijsgemaakt dat ze elkaar moeten beconcurreren om zichzelf te kunnen handhaven ?
Dat probeer ik al de hele tijd duidelijk te maken.
Veel mensen voelen zich arm omdat anderen het beter hebben dan zij.
Toch hebben ze véél meer dan de mens van zestig jaar geleden.
Toen voelden ze zich niet arm omdat niemand luxe had.
Oud 7 maart 2005, 12:43   #198

Standaard

Citaat:
Toch zal die er moeten zijn.
Ge kunt toch niet iedereen zelf laten beslissen wat hij minstens moet krijgen.
Met een basisloon kunt ge dat wel
ofwel doet ge geen klopt en hebt ge alles wat ge nodig hebt maar niets meer.
of als ge vindt dat ge meer moet krijgen dan moet ge werken.
simpel toch.
Oud 7 maart 2005, 12:45   #199
The Great Old
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Met een basisloon kunt ge dat wel
ofwel doet ge geen klopt en hebt ge alles wat ge nodig hebt maar niets meer.
of als ge vindt dat ge meer moet krijgen dan moet ge werken.
simpel toch.
en voor dat basisloon dat je toelaat geen klop te doen mogen dan anderen gaan werken? en dat vind jij moreel ok ?

Abraham Lincoln
1809 - 1865
Oud 7 maart 2005, 12:50   #200

Standaard

Citaat:
Dat probeer ik al de hele tijd duidelijk te maken.
Veel mensen voelen zich arm omdat anderen het beter hebben dan zij.
Toch hebben ze véél meer dan de mens van zestig jaar geleden.
Toen voelden ze zich niet arm omdat niemand luxe had.
Zie maar ik probeer ook al heel de tijd uit te leggen dat ik die luxe allemaal niet zo perse hoef. Maar basale dingen zoals grond - dat is niet te betalen. Dat is ook het cynische juist dat
ne computer is voor mij geen basisbehoefte
maar er worden zoveel nieuw computers gemaakt en er worden er zoveel weggesmeten dat als ge niet perse de nieuwste wilt voor niks ne computer kunt hebben.
Ondertussen moet ge wel zien dat ge op t einde van de maand nog geld hebt om brood te kopen. Bij t einde van de vorige maand kon ik hier bijna niet meer meedoen omdat de pillekes voor mijn muis plat waren en ik geen nieuwe kon kopen. Hier zou dat nu niet erg zijn - maar stel dat ge op t internet dan juist ergens een job hebt gevonden en ge kunt niet op tijd antwoorden omdat u pillekes van u muis plat zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be