![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De huidige censuurwetten werden door een politieke elite ingevoerd:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af hoeveel Joden de rechters van Verbeke, na lectuur, in de soep draaiden.........
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De maatschappij wordt hierdoor onderverdeeld in twee klassen mensen 1/Enerzijds De Übermenschen.
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | ||
Europees Commissaris
|
![]() je slaagt weer nagels met koppen dat het niet normaal is Superstaaf
![]() alleen hier even een nuance aanbrengen: Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doch in dat geval spreken we niet meer van een mening doch van een daad. Wie in een gebouw waar veel mensen zijn "Brand!!!" schreeuwt, pleegt ongeveer eenzelfde daad als zou hij het alarm in werking zetten. Dit isniet langer een mening, doch een daad. Het signaal of bevel is afgesproken en wanneer we een afgesproken signaal geven, gaat het niet langer over een mening. Iets anders ligt het bij de kwestie van overste-ondergeschikte. Ook hier bewegen we ons op de grens van daad en mening. Wanneer je dienstneemt in het leger, dan weet je vooraf dat je een bevel tot doden kan krijgen. In principe geef je dan op voorhand te kennen, dat je je eigen vrije wil uitschakelt en ondergeschikt maakt aan die van de macht waaraan je je onderwerpt. Je geeft te kennen dat je eventueel bereid bent het bevel op te volgen. Dus blijft in dit geval toch de vrije wil van tel (zolang we over vrijwillige inlijving spreken) Zelfs dan kan je op het ultieme moment weigeren een bevel op te volgen. Het zal onaangename gevolgen hebben, maar de mogelijkheid te weigeren blijft toch ter beschikking................. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Banneling
|
![]() Heb mijn twijfels over de straf van die vent. Is hij niet gewoon gek? Zou hij niet beter op therapie gaan i.p.v. een jaar in den bak te gaan zitten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Idem voor diegenen die geloof hechten aan zijn "wetenschappelijk" werk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 16 april 2005 om 19:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang ze hun gekheden niet in daden omzetten, kunnen we gekken probleemloos hun gangetje laten gaan. Er bestaat in Europa een sekte die zwangere maagden aanbidt. Die sekte gaat zich te buiten aan sado-masochisme, ranselingen en pijn. Ze geilt op een bloederige vent die aan een kruis genageld hangt. Ze gelooft dat hun opperhoofd onfeilbaar is. Ze maakt zich sterk dat haar aanhangers, net als zelfmoordterroristen na hun dood verderleven. Ze bedreigt hun afvalligen met eeuwige brandstraffen, een hel waarin je tot het einde der tijden afgefakkeld wordt. Ze verplicht hun aanhangers om elke week vreemde rituelen bij te wonen: na een half uur mummelen gaan de gelovigen over tot kannibalisme en drinken het bloed en eten het lichaam van de stichter van hun vereniging. Ze bezondigt zich aan sexisme, want laat in weerwil van de wet op discriminatie enkel mannen toe om voor te gaan in de eredienst. Ze legt diezelfde mannelijke bedienaren een abjecte sexuele moraal op: die mogen de vrouwtjes niet plezieren. Maar als ze zich ter compensatie vergrijpen aan minderjarige jongetjes, wordt dit misdrijf vaak verdoezeld of afgekocht met geld dat ze van de clubleden in de loop der tijden verzamelden. Ondanks het feit dat officiëel zowat 90% van de Europeanen tot die sekte behoren, ondervinden we van hun theorieën nog bitter weinig last. Nochtans subsidieert de staat het uiten van al deze gekkigheden op de koop toe. Beken dat Verbeeks zever in vergelijking hiermee klein bier is. Die krijgt geen subsidies van de staat. Tenzij je een jaar gratis eten en logies in den bak zo wenst te noemen.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 16 april 2005 om 19:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#191 |
|
![]() waarom alleen verbod op negationisme van WOII? waarom kan ik nog steeds de genocides op de indianen ontkennen? waarom kan ik nog steeds vrijelijk de genocides in Rwanda, Uganda, of een ander land waar negerbendes elkaar de kop in slagen, ontkennen? waarom kan ik de Armeense genocide ontkennen (wat velen effectief ook doen)?
Die wet is duidelijk een inbreuk op de vrije mening, volgens mij is ze gecreeërd (en ook in andere West-Europese landen) door mensen die dachten "ooh kijk eens aan hoe politiek correct wij wel niet zijn". |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
|
![]() Citaat:
Wat heeft duidenden Hutu's ertoe gebracht om een paar honderduizend Tutsi's te vermoorden? Wat heeft duizenden Serdviers ertoe gebracht om massamoorden van Srebrenica te plegen?
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 16 april 2005 om 20:37. Reden: (met dank aan Firestone) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
|
![]() Citaat:
het zal je verbazen, maar in feite verdedig ik de rev/neg wet niet. Waar ik wel op blijf hameren, en wat er bij Staaf er niet in kan is dat 'meningen' geen onschuldige zaken zijn, dat een slimme en continue propaganda menesen tot bizarre dingen kan brengen. Staaf blijft met een zeer gevaarlijk simplisme schermen, weigert te aanvaarden dat mensen tot bepaalde daden kunnen worden gebracht. Zie mijn opmerkingen over de Kristallnacht, de Rwandeese genocide etc.
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#195 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die hoeven niet met veel woordenkramerij omzwachteld te worden. Citaat:
Toch stoelt uw 'ingewikkelde' argumentering daarop. Uiteraard vind je het onprettig dat die ballon simpelweg doorprikt wordt. Citaat:
![]() ![]() ![]() Als het voor die rechters 'safe' is, om Verbeke te lezen, dan toch voor iedereen? Je merkt het: wanneer je het simpel houdt, dan kom je tot dezelfde conclusies als ik: het argument dat die teksten gevaar voor aanzetten tot geweldzijn is bullshit. Bedankt om het te illustreren. ![]() Citaat:
Vijftig jaar lang (landurig hee?) na de holocaust mochten de revisionisten continu hun propaganda slijten. Antwoord me met een concreet getal Hoeveel Joden zijn e als gevolg van die lectuur nog vergast? Hoeveel lezers zijn er overgegaan tot vergassing van Joden? Als uw antwoord kleiner of gelijk is aan nul, begraaf dan alstublieft uw onozele argument. Doe dan niet langer de moeite om het ingewikkeld in te kleden, en aanvaard dat er voor sommige stellingen een simpel antwoord mogelijk is. Citaat:
Ik zal het nogmaals simpel herhalen: Propaganda alleen volstaat niet. De wil en beslissing van de ontvanger moet ermee vrijwillig gecombineerd zijn om tot daden over te gaan. Snappie? Citaat:
Zeker niet. Waarschijnlijk enkel diegenen waar 'een steekje aan los zat' en die zelf met dergelijke ideeën in hun hoofd zaten, propageerden, en de wil hadden ze uit te voeren. A.h.w. hun 'eigen volk.'
![]() |
![]() |