Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 2 mei 2005, 12:12   #181
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV
Ik begrijp werekleijk waar uw frustatie niet.
Het simpel gegeven dat nog NIEMAND van het kartel hier op dit forum eens
te te volgen strategie v
Ik begrijp je bericht niet. Vermoedelijk is één en ander in je PC blijven steken. Even opnieuw proberen?
robert t is offline  
Oud 2 mei 2005, 12:18   #182
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johanna
Wie denk jij wel dat ge zijt? Is het omdat Annemans zo brutaal en onbeschoft Pieter De Crem aanpakte, dat jij denkt dit ook te moeten doen met forumbezoekers die jouw mening niet delen?

CD&V/N-VA blijft Vlaamse Burgemeesters trouw

Begrijp werkelijk waar uw frustatie niet.
Wie ik ben : simpelweg een bezorgde Vlaming die durft een vraag te stellen
aan de kartel-aanhangers. Verder niet.

Een vraag trouwens, waar nog niemand van jullie een antwoord wil of kan op
geven.
WAT IS DE TE VOLGEN STRATEGIE VAN HET KARTEL INZAKE BHV TENEINDE
JULLIE HET VERTROUWEN IN DIT KARTEL KUNNEN BEHOUDEN?

Getuigt deze vraag van einige prententie? Toch fijn anderzijds dat U mij op een lijn met Gerolf zet. Daar zou ne mens pretentie van krijgen !

Kan me anderzijds nog steeds niet van de indruk ontdoen dat mensen als
Uzelf, Marie-José en Clemens wel een kartel-mandaat hebben.
Want de regeringsdeelname is veel belangrijker dan de Vlaamse zaak.
Men moet enkel maar eens zien wat het kartel GEZEGD heeft en wat het
kartel GEDAAN heeft.

Dat ze maar heel blij zijn dat er een Vlaams Belang bestaat, anders was BHV nu al lang geklasseerd of opgelost voor Walen.
Oud 2 mei 2005, 12:26   #183
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Foei, foei! Knuppeltje.
Ge weet toch ook zekers dat het n-va er vooral moet inblijven om "nog vele andere goeie zaken" voor de Vlamingen te realiseren.
Een prachtige realisatie voor alle Belgen zou het invoeren van democratie zijn.
Maar daarvoor hoeft de N-VA niet in de Vlaamse regering te blijven.
Dat is de verste bekommernis van de N-VA'ers.

Persoonlijk vind ik het een goeie zaak als de belovers van de N-VA blijven plakken op hun stoelke: zo verliest een non-partijtje al haar krediet en kan een kiezerspotentiëel van 400.000 flaminganten andermaal dispers verdeeld worden over andere partijen die (nog) minder gevaarlijk zijn voor de Belgische eenheid. Ik ben er immers vast van overtuigd dat het N-VA-electoraat de sukkeling van haar partij niet zo lichtvoetig zal verschonen als de partaaimannekes �* la Clemens-Johanna e.a. presteren. Je zou haast denken dat ze hopen op een N-Va-aanse kruimel van de regeringstafel: zo krampachtig klampen ze vast aan een quasi overbodig N-VA-mandaatje. Of vallen er omwille van hun aandoenlijk gatlikken der N-VA reeds brokken te rapen?
Oud 2 mei 2005, 12:31   #184
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
te te volgen strategie v
Als VB-er kan ik er wèl begrip voor opbrengen. De bedoeling van de VLD was om CD&V-NVA uit mekaar te spelen. Gelukkig is dat niet gelukt.
Vlaams-nationalisten hebben uiteraard een gezond wantrouwen tegenover CD&V, maar nu moet de VLD en SPa-Spirit gedwongen worden en zo nodig uitmekaar gespeeld.
Maar welke strategie, dat is me ook niet erg duidelijk. Maar de leuze moet blijven: Splitsen zonder betalen. Wie dat laat vallen zal bloeden in het stemhokje.
luc broes is offline  
Oud 2 mei 2005, 12:32   #185
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een vraag trouwens, waar nog niemand van jullie een antwoord wil of kan op
geven.
WAT IS DE TE VOLGEN STRATEGIE VAN HET KARTEL INZAKE BHV TENEINDE
JULLIE HET VERTROUWEN IN DIT KARTEL KUNNEN BEHOUDEN?
Zal ik u daar als Belgicist eens op antwoorden?

Wat N-VA had kunnen doen:
*Niet in een regering stappen vóór B-H-V gesplitst was
*Na het alsnog instappen de goedkeuring der splitsing prioritair stellen
*Het eigen voorstel goedkeuren (ook als het van het VB overgenomen werd)

Wat de N-VA nu nog kan doen om de meubelen te redden:
*De stemming eisen van de splitsing
*Bij weigering of alarmbel: uit de regering stappen
*Gerechtelijke procedure starten tegen de partijen die de grondwet niet respecteren.

Simpel hee?
Al de rest is prietpraat voor de vaak en krampachtig vastklampen aan postjes ipv aan principes..
Oud 2 mei 2005, 13:37   #186
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf

*Gerechtelijke procedure starten tegen de partijen die de grondwet niet respecteren.

Simpel hee?
Al de rest is prietpraat voor de vaak en krampachtig vastklampen aan postjes ipv aan principes..
Dat is gesproken zie. Maar is het je bedoeling niet om de N-VA om zeep te helpen? Lees ik hier dan geen contradictie van je standpunten? Maar altijd leuk om postings te lezen, leven in de brouwerij moet er zijn, al hebben jij en ik totaal verschillende brouwers.
robert t is offline  
Oud 2 mei 2005, 13:51   #187
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johanna
Je bent hier aan het afdwalen, maar het komt mij even goed uit om iets recht te zetten.

Klara Hertogs, je kent ze wel, verantwoordelijk voor inhoud artikels op de website van www.vlaamsekring.net geeft in een tekst over Irma Laplasse deze informatie door:

Als ik het boek “Irma Laplasse” geschreven door Karel Van Isacker erop nalees, dan vind ik nergens een passage die deze informatie gegeven door Klara Hertogs, kan bevestigen.

Volgens ik in bovenstaand boek kon lezen, waren het Duitse soldaten die deze jongens hebben neergeschoten.
Karel Van Isacker steunt hier op zeer betrouwbare bronnen.

Het is dankzij het grondig onderzoek van Karel Van Isacker in de zaak van Irma Laplasse dat men een herziening van haar proces kon bekomen.

Klara beschadigt door valse informatie de nagedachtenis van Irma Laplasse
Dat zijn wél zéér zware aantijgingen ten adresse van Klara Hertogs. Zij heeft de repressie zélf meegemaakt, dus goedgeplaatst om hier iets meer over te schrijven. Het is overigens niet omdat Van Isacker iets anders beweerd, betrouwbaar of niet, dat het 'verhaal' dat u ophangt over de feiten die Klara aanhaalt gestoeld zouden zijn op leugens. Ik meen overigens niet dat de nagedachtenis van Irma Laplasse door Klara beschadigd wordt, eerder door zij die de collaboratie van een déél van de Vlaamse beweging nooit vergeven hebben én onschuldigen zoals Irma Laplasse geliquideerd hebben.

Er zijn redenen genoeg om Klara wél te geloven. Misschien moet u het boek Repressie zonder maat of einde van R. Derine eens lezen. Of Ieder zijn zwarte uitgegeven door het Davidsfonds!

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant
KVE is offline  
Oud 2 mei 2005, 14:25   #188
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Dat is gesproken zie.
Dat vind ik ook zie!

Citaat:
Maar is het je bedoeling niet om de N-VA om zeep te helpen?
Maakt dat het dan minder juist gesproken?

Citaat:
Lees ik hier dan geen contradictie van je standpunten?
Waar zie jij de contraductie dan?

Citaat:
Maar altijd leuk om postings te lezen, leven in de brouwerij moet er zijn, al hebben jij en ik totaal verschillende brouwers.
En nu een reactie op de inhoud van Superstaaf's argumenten graag.
Oud 2 mei 2005, 14:38   #189
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Dat vind ik ook zie!

Maakt dat het dan minder juist gesproken?

Waar zie jij de contraductie dan?

En nu een reactie op de inhoud van Superstaaf's argumenten graag.
De contradictie van Superstaaf zijn betoog zit in het feit dat
enerzijds Staaf de N-VA naar de verdoemenis wenst en anderzijds de partij hints geeft om uit de zogenaamde impasse te geraken. Eigenaardig standpunt, al weet je met Staaf nooit.
robert t is offline  
Oud 2 mei 2005, 14:52   #190
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Met Staaf weet je idd nooit, alleen....
Zou het niet kunnen dat hij de N-VA naar 'verdoemenis wenst' omdat ze niet doet wat ze volgens hem (en niet alleen volgens hem!) zou moeten doen?
Ik heb Staaf namelijk nog niets anders horen zeggen dan dat de grondwet gerespecteerd hoort te worden én dat het voorstel van de burgemeesters nooit had mogen afgeschoten worden omdat het VB het op tafel gooide.

Verder weet jij zelf ook wel dat de N-VA zijn laatste greintje geloofwaardigheid op het spel zet als ze gewoon zou blijven zeteltjesplakken indien BHV niet zonder prijs gesplitst geraakt. Eender wie van de rest van de politieke meute zijn woord niet houdt.
Oud 2 mei 2005, 14:52   #191
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Simpel hee?

Krijg ik een antwoord van ne Belgicist, op mijn vraag aan de NVA gericht.
Straffe toebak, zeg. Toch mij dank Superstaaf.

Touwens, wat vinden jullie van het antwoord van Staaf, mannen van't kartel?

Welnu,
Oud 2 mei 2005, 15:27   #192
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Met Staaf weet je idd nooit, alleen....
Zou het niet kunnen dat hij de N-VA naar 'verdoemenis wenst' omdat ze niet doet wat ze volgens hem (en niet alleen volgens hem!) zou moeten doen?
Ik heb Staaf namelijk nog niets anders horen zeggen dan dat de grondwet gerespecteerd hoort te worden én dat het voorstel van de burgemeesters nooit had mogen afgeschoten worden omdat het VB het op tafel gooide.

Verder weet jij zelf ook wel dat de N-VA zijn laatste greintje geloofwaardigheid op het spel zet als ze gewoon zou blijven zeteltjesplakken indien BHV niet zonder prijs gesplitst geraakt. Eender wie van de rest van de politieke meute zijn woord niet houdt.
Beste Knuppel, als Staaf zegt dat de grondwet moet gerespecteerd worden en dat het voorstel
van de burgemeesters diende gerespecteerd te worden, ook als het voorstel door het Belang ingediend werd, daar ben ik 100 % mee akkoord. Wat BVH
betreft heb ik uit de partijstandpunten die ik regelmatig krijg begrepen dat, wat er ook beslist wordt, en het zal voor de Vlamingen nefast zijn, zelfs ik begrijp dat, een partijcongres zal beslissen over de houding die de N-VA hieromtrent aanneemt. Aangezien de N-VA, wat je er ook mag van denken, een zeer kritische achterban heeft, is het voor mij duidelijk dat iedere oplossing die de Vlamingen zal kosten, onverbiddellijk zal afgeschoten worden. Je zin "Eender wie van de rest van de politieke meute
zijn woord niet houdt." vind ik merkwaardig. Je neemt hier steevast de N-VA onder vuur, over de andere partijen die echt verantwoordelijk zijn voor deze vaudeville, mocht ik van je hand tot nu toe bijzonder weinig kritiek vernemen. Je knuppel slaat precies altijd in dezelfde richting.
robert t is offline  
Oud 2 mei 2005, 15:38   #193
luc broes

Standaard

Citaat:
Beste Knuppel, als Staaf zegt dat de grondwet moet gerespecteerd worden en dat het voorstel
van de burgemeesters diende gerespecteerd te worden, ook als het voorstel door het Belang ingediend werd, daar ben ik 100 % mee akkoord. Wat BVH
betreft heb ik uit de partijstandpunten die ik regelmatig krijg begrepen dat, wat er ook beslist wordt, en het zal voor de Vlamingen nefast zijn, zelfs ik begrijp dat, een partijcongres zal beslissen over de houding die de N-VA hieromtrent aanneemt. Aangezien de N-VA, wat je er ook mag van denken, een zeer kritische achterban heeft, is het voor mij duidelijk dat iedere oplossing die de Vlamingen zal kosten, onverbiddellijk zal afgeschoten worden. Je zin "Eender wie van de rest van de politieke meute
zijn woord niet houdt." vind ik merkwaardig. Je neemt hier steevast de N-VA onder vuur, over de andere partijen die echt verantwoordelijk zijn voor deze vaudeville, mocht ik van je hand tot nu toe bijzonder weinig kritiek vernemen. Je knuppel slaat precies altijd in dezelfde richting.
Dat is wellicht omdat we speciaal van NVA méér verwachten dan van 'Belgen'
luc broes is offline  
Oud 2 mei 2005, 15:49   #194
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
te te volgen strategie v
En toen viel mijn partijgenoot in een diepe slaap...
Zwarte Spion is offline  
Oud 2 mei 2005, 15:53   #195
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Simpel hee?
Belgiscisten begrijpen zelfs waar het over gaat en hoe het opgelost dient te worden!

Dan is mijn conclusie zeer duidelijk: NV-A heeft maar één ding voor ogen en dat is namelijk het behouden van de (miniem) verworven MACHT!

Vlaanderen is er weer aan voor de moeite en de belgen der belgen van de BUB en dergelijke lachen zich weer een ongeluk!
Zwarte Spion is offline  
Oud 2 mei 2005, 16:06   #196
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Als het alleen dat zou zijn, akkoord.
Soms krijg ik de indruk dat er meer achter zit. Je moet er de postings van haatspuier Zwarte Spion even op nalezen, bij mijn weten toch ook een partijlid. Gelukkig zijn er bij het Vlaams Belang, zoals in iedere partij trouwens, redelijke mensen aanwezig met wie te praten valt. Tenzij ik me vergis, behoor je tot de laatste categorie.
robert t is offline  
Oud 2 mei 2005, 16:16   #197
luc broes

Standaard

Citaat:
Als het alleen dat zou zijn, akkoord.
Soms krijg ik de indruk dat er meer achter zit. Je moet er de postings van haatspuier Zwarte Spion even op nalezen, bij mijn weten toch ook een partijlid. Gelukkig zijn er bij het Vlaams Belang, zoals in iedere partij trouwens, redelijke mensen aanwezig met wie te praten valt. Tenzij ik me vergis, behoor je tot de laatste categorie.
Het is verstandig om op schadelijke provocaties nooit te reageren.
Folge dem Tore nicht in seine Torheit damit du ihm nicht gleich werdest
Ik was op missie in Zweden, en kreeg die goede raad bij mijn ontbijt.
We behoren tot dezelfde categorie!
luc broes is offline  
Oud 2 mei 2005, 16:27   #198
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het is verstandig om op schadelijke provocaties nooit te reageren.
Folge dem Tore nicht in seine Torheit damit du ihm nicht gleich werdest
Ik was op missie in Zweden, en kreeg die goede raad bij mijn ontbijt.
We behoren tot dezelfde categorie!
Bedankt voor de goede raad, die ik zal trachten op te volgen. Mooi citaat trouwens, die Zweden zijn zo gek nog niet.
robert t is offline  
Oud 2 mei 2005, 17:04   #199
Johanna
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE
Dat zijn wél zéér zware aantijgingen ten adresse van Klara Hertogs. Zij heeft de repressie zélf meegemaakt, dus goedgeplaatst om hier iets meer over te schrijven. Het is overigens niet omdat Van Isacker iets anders beweerd, betrouwbaar of niet, dat het 'verhaal' dat u ophangt over de feiten die Klara aanhaalt gestoeld zouden zijn op leugens. Ik meen overigens niet dat de nagedachtenis van Irma Laplasse door Klara beschadigd wordt, eerder door zij die de collaboratie van een déél van de Vlaamse beweging nooit vergeven hebben én onschuldigen zoals Irma Laplasse geliquideerd hebben.

Er zijn redenen genoeg om Klara wél te geloven. Misschien moet u het boek Repressie zonder maat of einde van R. Derine eens lezen. Of Ieder zijn zwarte uitgegeven door het Davidsfonds!

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant
Wel Koen ik heb dat boek van prof.Raymond Derine eertijds gelezen en naar ik mij herinner staat daar niets specifieks over Irma Laplasse.

Dat die verzetslieden zijn doodgeschoten door de Duitse soldaten, werd aan Karel Van Isacker door Fred Laplasse schriftelijk medegedeeld.

Dus er zijn redenen genoeg om er van uit te gaan dat Klara zich hier schromelijk vergist, wanneer zij aanhaalt: “... Later is gebleken dat de schietpartij, die Irma zou hebben uitgelokt, gebeurd is tussen twee rivaliserende verzetsgroepen die elkaar het licht in de ogen niet gunden. Maar Irma moést sterven!”

De onschuld van Irma Laplasse bewijs je zeker niet met valse info over de feiten, zoals is gebeurd op de website www.vlaamsekring.net van Klara Hertogs.

Beter zou jij het boek “Irma Laplasse” van Karel Van Isacker eens lezen om dan vast te stellen dat deze Vlaamse volksvrouw kon worden vrijgesproken gewoon met de feiten zoals zich hebben voorgedaan en zoals ze zijn beschreven door Van Isacker.

Het is trouwens ook dank zij het speurwerk van Karel Van Isacker dat er een herziening van het proces is gekomen. Voor mij blijft de veroordeling van Irma Laplasse een schande, omdat zij zeker en vast handelde als een moeder die haar zoon wilde beschermen.

Wel herinner ik mij dat het Vlaams Blok en andere extreem-rechtse groeperingen de sereniteit waarin deze herziening van het proces moest gebeuren in het gedrang brachten. We zullen het nooit weten, maar m.i. heeft dit een invloed gehad op de uitspraak.
Johanna is offline  
Oud 2 mei 2005, 17:06   #200
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is idd ongeveer wat ik Robert t wilde antwoorden.

Ik ben een Vlaams-nationalist en verwacht van allebei de Vlaams-nationalistische partijen dat ze zich anders gedragen dan de Pest Voor Vlaanderen en de 'Vlaamse' bloedbroeders van de PS. De CD&V krijgt (voorlopig) het voordeel van zeer grote twijfel. Ik heb de tsjeven immers nog niet horen zeggen dat ze de N-VA ook op federaal niveau in een 'Vlaams' kartel willen. Daar kan niet anders dan een 'goeie' reden voor zijn.

Ik heb mijn ultieme les geleerd tijdens het Lambermontakkoord, waar Bert Anciaux en Patrick van Krunkelsven de traditie van Hugo Schiltz hebben verdergezet. We weten waar die mannen vandaag zitten. Het kan dus nog erger dan bij de CD&V.
Je kan moeilijk van mij verlangen dat ik de opvolger van de VU nog blindelings mijn vertrouwen schenk. Zelfs de GB-supermarkt moet zijn klanten met iets beters verdienen dan met mooie woorden en loze beloften alleen.

De N-VA beweert bijvoorbeeld tegen het cordon te zijn?
Doorbreek het dan begot inplaats van wat Jan Loones onlangs deed!
Hoeveel is jullie oproep tot eendracht en samenwerking bijvoorbeeld waard als jullie tégen ELK voorstel van het VB, en vóór het behoud van Vlaamse centen aan de Taaie stemmen?

Ik verwacht NIETS van de belgicistische partijen. Wat niet belet dat ik ze, in tegenstelling tot wat jij mij in de schoenen schuift, voortdurend op dit eigenste forum laat weten wat ik over hen denk.
Van de Vlaams-nationalistische partijen verwacht ik echter MINSTENS dat ze hun conclusies trekken als ze bedrogen worden door de 'Vlaamse' coalitiepartijen waar ze hun vertrouwen aan schonken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be