Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 6 mei 2005, 12:54   #181
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
't Zal lang duren:
Haha, u spartelt nog wat, maar u beseft maar al te goed dat hier een partij-VB-er én een ontgoochelde ex-NVA-er er samen mee instemmen dat de NVA in de Vlaamse regering is blijven zitten! U weet wat dat betekent....

Egidius
Egidius is offline  
Oud 6 mei 2005, 13:03   #182
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Haha, u spartelt nog wat, maar u beseft maar al te goed dat hier een partij-VB-er én een ontgoochelde ex-NVA-er er samen mee instemmen dat de NVA in de Vlaamse regering is blijven zitten! U weet wat dat betekent....

Egidius
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Broes
Jammer om je te moeten ontgoochelen beste Superstaaf, maar ik begrijp niet wat je bent aan het chronometreren.
Ik, VBer ga akkoord met mijn maat NVAer. Tijdloos !!
Komaan beste wederstrevers!
Kort samengevat komt Lucs uitspraak erop neer: "Egidius, ge hebt gelijk, maar ik als VB'er heb toch 'gelijker' (want dat zijn de goei-remember!)"

Ik zal pas schrik krijgen mocht bij een volgende verkiezingen de N-VA haar huidige kartel opzeggen en konsekwent met haar programma (VB-light) gemene zaak maken met het Boze Belang.
Dat zou heel wat bangelijker zijn dan het geflirt van één of twee forumflaminganten.
Maar zoveel konsekwentie, wegcijferen van eigenbelang en politieke moed, dat lijkt mij waarlijk teveel gevraagd. Nachtmerries hebben de positieve eigenschap te verdwijnen bij het eerste Belgische ochtendgloren.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 6 mei 2005 om 13:03.
Supe®Staaf is offline  
Oud 6 mei 2005, 13:32   #183
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Komaan beste wederstrevers!
Kort samengevat komt Lucs uitspraak erop neer: "Egidius, ge hebt gelijk, maar ik als VB'er heb toch 'gelijker'
Goed geprobeerd, maar dat is niet wat ik in Lucs berichten lees.

Citaat:
Ik zal pas schrik krijgen mocht bij een volgende verkiezingen de N-VA haar huidige kartel opzeggen en konsekwent met haar programma (VB-light) gemene zaak maken met het Boze Belang.
Dat zou heel wat bangelijker zijn dan het geflirt van één of twee forumflaminganten.
Haha, de retractio...
Allé, ik ben toch blij dat ge hier met zoveel woorden kunt toegeven dat Luc en ik wat dit onderwerp betreft 100 pct op dezelfde lijn zitten. Verbazend toch hé Staaf?
Enne, wat de partijen betreft: zoals eerder reeds uitgelegd vind ik verschillende vlaamsgezinde partijen op verschillende niveau's een aanwinst.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 6 mei 2005, 13:58   #184
luc broes

Standaard

Citaat:
Goed geprobeerd, maar dat is niet wat ik in Lucs berichten lees.

Haha, de retractio...
Allé, ik ben toch blij dat ge hier met zoveel woorden kunt toegeven dat Luc en ik wat dit onderwerp betreft 100 pct op dezelfde lijn zitten. Verbazend toch hé Staaf?
Enne, wat de partijen betreft: zoals eerder reeds uitgelegd vind ik verschillende vlaamsgezinde partijen op verschillende niveau's een aanwinst.
Egidius
Onze goede vriend Mourreaux van de PS zegt verontwaardigd precies hetzelfde: De splinters van de oude VU zitten overal en ze hebben nog nooit zoveel invloed gehad.
luc broes is offline  
Oud 6 mei 2005, 14:20   #185
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haha, de retractio...
Een goede soldaat weet wanneer hij zijn armen in de lucht moet steken.
Oud 7 mei 2005, 00:31   #186
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard BHV, de sfeer is goed

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Das tactisch ook veel slimmer voor hen. I.e. de alarmbel kan maar 1 keer gebruikt worden. Als ze dat nu al doen en de vlamingen stemmen het opnieuw kunnen ze er niks aan doen. Beter eerst CD&V/N-VA met postjes naar de federale regering lokken, das veiliger voor Di Rupo. :/
Di Rupo en het Franstalig Blok rond FDF lijkt inderdaad in het vooruitzicht van een eindspurt naar dinsdag zijn tactische positie te hebben besproken. Het is daarbij niet uit te sluiten dat het niet meer tot een alarmbelprocedure mag komen. Denk echter dat het CD&V/ NVA scenario wat bij het haar getrokken is. Of de splitsing zou er dan moeten komen en zonder prijs. Maar zolang Franstalig België zich laat meeslepen door de FDF-elite in de Vlaamse rand rond Brussel komt daar niets van in huis.
In elk geval is alle uitstel (sedert september vorig jaar) nu wel opgebruikt zeker. Hopelijk krijgen de Vlaamse partijen nog de kans voor het uitvoeren van een deel van hun belofte : de splitsing stemmen in het parlement. Of spelen de VerhofstadtLD ook hier weer hun vuile bourgeoisie PVV-rol.
Pol is offline  
Oud 7 mei 2005, 02:17   #187
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Egidius
Dat vind ik een uitstekend idee vanwege de n-va vooral als het met die splitsing de botte kant uitgaat...
Stel je voor wat een consequente houding van de n-va electoraal zou betekenen voor het ... Vlaams Belang.
Oud 7 mei 2005, 08:29   #188
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Dat vind ik een uitstekend idee vanwege de n-va vooral als het met die splitsing de botte kant uitgaat...
Stel je voor wat een consequente houding van de n-va electoraal zou betekenen voor het ... Vlaams Belang.
Nogmaals mijn mening herhalen: ik denk dat het nu taktisch juist is dat CD&V-NVA zich door de VLD niet laat uit mekaar spelen, maar NVA moet wel de druk op de ketel houden.
Anderzijds is plechtig beloven niet in een regering stappen zonder 'Splitsing zonder betalen', en een jaar lang in die regering zitten zonder die splitsing geen consekwente houding.
Hopelijk krijgt NVA wat stemmen bij om wille van de huidige taktiek als die slaagt, maar het Vlaams Belang zal zeer waarschijnlijk stemmen winnen om wille van gebroken beloften.

Laatst gewijzigd door luc broes : 7 mei 2005 om 08:31.
luc broes is offline  
Oud 7 mei 2005, 11:23   #189
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Gisteren iemand Polspoel en Desmet gezien?
De burgemeester van Linkebeek wierp daar op dat ook de jonge, armere Franse bewoners van de rand (die er ook al generaties wonen) weggedreven worden door de hoge woonprijzen. Dat sociaal verhaal zou dus niet enkel voor de arme Nederlandstalige jongere mensen opgaan.
Waar hij volgens mij ook gleijk in had, is dat grootsteden nu eenmaal uitbreiden. Dat ambtenaren, rijke handelaars, ... zich een plaatsje in de buitenwijken willen verwerven lijkt logisch. (En zei spreken dan blijkbaar ook vaker Frans.)
Volgens mij komt het BHV-probleem dan ook vooral neer op een problematiek ivm sociale huisvestiging.
Als ik het verkeerd heb en/of als dit hier in dit topic of elders op dit forum al besproken is, gelieve me er dan rustig op te wijzen. Ik kan namelijk moeilijk alles lezen hier.
StevenNr1 is offline  
Oud 7 mei 2005, 11:31   #190
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg eens uit vanuit welke invalshoek de splitsing van BHV zonder prijs extremistisch zou zijn.

Egidius

Stevaert lost B-H-V op, zegt hij

BRUSSEL - ,,Ik heb een idee van oplossing. 't Is een wit konijn, maar dan één met gebroken poten en een oor af.'' Dat zegt SP.A-voorzitter Steve Stevaert. De uitspraak laat de Wetstraat even hopen

Ik ben eens benieuwd welk gedrocht dit weer zal zijn, als hij zelf al zegt dat het met haken en ogen aan elkaar hangt beloofd dat al niet veel goeds.

Laatst gewijzigd door daiwa : 7 mei 2005 om 11:32.
daiwa is offline  
Oud 7 mei 2005, 11:56   #191
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
De burgemeester van Linkebeek wierp daar op dat ook de jonge, armere Franse bewoners van de rand (die er ook al generaties wonen) weggedreven worden door de hoge woonprijzen. Dat sociaal verhaal zou dus niet enkel voor de arme Nederlandstalige jongere mensen opgaan.

en hoe denk je dat het komt dat de woonprijzen zo duur zijn in de Vlaamse rand??? Juist: doordat het Franstalig kapitaalkrachtig electoraat van de heer Van Eycken massaal naar de Rand verhuist...

Citaat:
Waar hij volgens mij ook gleijk in had, is dat grootsteden nu eenmaal uitbreiden.

je gelooft toch niet dat dat de reden is waarom hij een uitbreiding van Brussel wil? Uiteraard uitbreiden grootsteden uit, maar wat heeft de taalgrens daar mee te maken?? Brussel kan toch evengoed uitbreiden zonder die taalgrens te verleggen?? De enigste bedoeling van Van Eycken is dan ook de aanhechting van de faciliteitengemeenten aan het Brussels gewest, neit omdat dat "logisch" zou zijn, maar wel omdat de verfransing dan officiëel toegestaan wordt...

heb zelden zo'n arrogantie gezien als in P&P gisternavond. Leo Peeters deed het heel goed...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat

Laatst gewijzigd door Seba : 7 mei 2005 om 11:57.
Seba is offline  
Oud 7 mei 2005, 12:02   #192
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

en hoe denk je dat het komt dat de woonprijzen zo duur zijn in de Vlaamse rand??? Juist: doordat het Franstalig kapitaalkrachtig electoraat van de heer Van Eycken massaal naar de Rand verhuist...

je gelooft toch niet dat dat de reden is waarom hij een uitbreiding van Brussel wil? Uiteraard uitbreiden grootsteden uit, maar wat heeft de taalgrens daar mee te maken?? Brussel kan toch evengoed uitbreiden zonder die taalgrens te verleggen?? De enigste bedoeling van Van Eycken is dan ook de aanhechting van de faciliteitengemeenten aan het Brussels gewest, neit omdat dat "logisch" zou zijn, maar wel omdat de verfransing dan officiëel toegestaan wordt...

heb zelden zo'n arrogantie gezien als in P&P gisternavond. Leo Peeters deed het heel goed...
Inderdaad, volgens die kerel is dat het enigste dat bespreekbaar is.
daiwa is offline  
Oud 7 mei 2005, 12:09   #193
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Uiteraard breiden grootsteden uit, maar wat heeft de taalgrens daar mee te maken??
Zoals ik reeds zei zou het toch kunnen dat de meesten die zich nu in het uitbreidende Brussel komen vestigen eerder Franstalig zijn...
StevenNr1 is offline  
Oud 7 mei 2005, 12:16   #194
luc broes

Standaard

Citaat:
Zoals ik reeds zei zou het toch kunnen dat de meesten die zich nu in het uitbreidende Brussel komen vestigen eerder Franstalig zijn...
Dat is mogelijk, en als die zich in Vlaanderen wensen te vestigen, dan moeten ze Nederlands leren.
Hitler had Lebensraum nodig. Is dat jullie voorbeeld?
luc broes is offline  
Oud 7 mei 2005, 12:54   #195
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die heeft alles te maken met de verder gaande stadsvlucht waarmee Brussel te kampen heeft, een verschijnsel dat tegelijkertijd gepaard gaat met de verdere verpaupering en immigratiestroom van de hoofdstad. Brusselaars die het zich kunnen veroorloven, kopen een ruimere woning in de Rand. Dit heeft voor hen een dubbel voordeel: enerzijds zijn ze weg uit Brussel dat een onaangename leefstad is geworden (ook weg van de steeds grotere aanwezigheid van allochtonen), anderzijds is Brussel toch nog heel dichtbij waardoor ze hun boodschappen, sociaal leven, werk in een Franstalige omgeving grotendeels kunnen behouden.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 7 mei 2005, 13:13   #196
StevenNr1

Standaard

Dat is in veel steden zo natuurlijk. Dus eigenlijk moet men er voor zorgen dat Brussel terug aantrekkelijk wordt voor de begoeden?
Maar ondertussen kan me toch in de rand tweetaligheid voorzien met goede mogelijkheid voor sociale huisvestiging?
StevenNr1 is offline  
Oud 7 mei 2005, 13:16   #197
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ondertussen kan me toch in de rand tweetaligheid voorzien met goede mogelijkheid voor sociale huisvestiging?
Waarom?
En als de Franstaligen zich nu eens gewoon zouden aanpassen?
Oud 7 mei 2005, 13:38   #198
luc broes

Standaard

Citaat:
Dat is in veel steden zo natuurlijk. Dus eigenlijk moet men er voor zorgen dat Brussel terug aantrekkelijk wordt voor de begoeden?
Heeft men in wallonië ooit tweetaligheid voorzien voor de honderduizenden die er gingen werken? voorziet men nu tweetaligheid in de Ziekenhuizen te Brussel dat zelfs wettelijk tweetalig moet zijn?
luc broes is offline  
Oud 7 mei 2005, 13:46   #199
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou de Rand tweetalig moeten worden? Omdat er Franstaligen een huis kopen? Moet de Duitse regering dan ook de gemeenten aan de Nederlandse grens tweetalig maken omdat daar de laatste jaren veel Nederlanders zijn komen wonen?

Wie zich ergens vestigt, moeten weten wat hij doet en bijgevolg ook aanvaarden dat met de verhuis men zich ook naar taal zal moeten aanpassen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 7 mei 2005, 15:04   #200
StevenNr1

Standaard

OK, ik snap het.
StevenNr1 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be