![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V. |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Egidius |
|
![]() |
![]() |
#182 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kort samengevat komt Lucs uitspraak erop neer: "Egidius, ge hebt gelijk, maar ik als VB'er heb toch 'gelijker' (want dat zijn de goei-remember!)" Ik zal pas schrik krijgen mocht bij een volgende verkiezingen de N-VA haar huidige kartel opzeggen en konsekwent met haar programma (VB-light) gemene zaak maken met het Boze Belang. Dat zou heel wat bangelijker zijn dan het geflirt van één of twee forumflaminganten. Maar zoveel konsekwentie, wegcijferen van eigenbelang en politieke moed, dat lijkt mij waarlijk teveel gevraagd. Nachtmerries hebben de positieve eigenschap te verdwijnen bij het eerste Belgische ochtendgloren.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 6 mei 2005 om 13:03. |
||
![]() |
![]() |
#183 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Allé, ik ben toch blij dat ge hier met zoveel woorden kunt toegeven dat Luc en ik wat dit onderwerp betreft 100 pct op dezelfde lijn zitten. Verbazend toch hé Staaf? Enne, wat de partijen betreft: zoals eerder reeds uitgelegd vind ik verschillende vlaamsgezinde partijen op verschillende niveau's een aanwinst. Egidius |
||
![]() |
![]() |
#184 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#186 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
In elk geval is alle uitstel (sedert september vorig jaar) nu wel opgebruikt zeker. Hopelijk krijgen de Vlaamse partijen nog de kans voor het uitvoeren van een deel van hun belofte : de splitsing stemmen in het parlement. Of spelen de VerhofstadtLD ook hier weer hun vuile bourgeoisie PVV-rol. |
|
![]() |
![]() |
#187 | |
|
![]() Citaat:
Stel je voor wat een consequente houding van de n-va electoraal zou betekenen voor het ... Vlaams Belang.
![]() |
#188 | |
|
![]() Citaat:
Anderzijds is plechtig beloven niet in een regering stappen zonder 'Splitsing zonder betalen', en een jaar lang in die regering zitten zonder die splitsing geen consekwente houding. Hopelijk krijgt NVA wat stemmen bij om wille van de huidige taktiek als die slaagt, maar het Vlaams Belang zal zeer waarschijnlijk stemmen winnen om wille van gebroken beloften. Laatst gewijzigd door luc broes : 7 mei 2005 om 08:31. |
|
![]() |
![]() |
#189 |
|
![]() Gisteren iemand Polspoel en Desmet gezien?
De burgemeester van Linkebeek wierp daar op dat ook de jonge, armere Franse bewoners van de rand (die er ook al generaties wonen) weggedreven worden door de hoge woonprijzen. Dat sociaal verhaal zou dus niet enkel voor de arme Nederlandstalige jongere mensen opgaan. Waar hij volgens mij ook gleijk in had, is dat grootsteden nu eenmaal uitbreiden. Dat ambtenaren, rijke handelaars, ... zich een plaatsje in de buitenwijken willen verwerven lijkt logisch. (En zei spreken dan blijkbaar ook vaker Frans.) Volgens mij komt het BHV-probleem dan ook vooral neer op een problematiek ivm sociale huisvestiging. Als ik het verkeerd heb en/of als dit hier in dit topic of elders op dit forum al besproken is, gelieve me er dan rustig op te wijzen. Ik kan namelijk moeilijk alles lezen hier. |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stevaert lost B-H-V op, zegt hij BRUSSEL - ,,Ik heb een idee van oplossing. 't Is een wit konijn, maar dan één met gebroken poten en een oor af.'' Dat zegt SP.A-voorzitter Steve Stevaert. De uitspraak laat de Wetstraat even hopen Ik ben eens benieuwd welk gedrocht dit weer zal zijn, als hij zelf al zegt dat het met haken en ogen aan elkaar hangt beloofd dat al niet veel goeds. Laatst gewijzigd door daiwa : 7 mei 2005 om 11:32. |
|
![]() |
![]() |
#191 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() en hoe denk je dat het komt dat de woonprijzen zo duur zijn in de Vlaamse rand??? Juist: doordat het Franstalig kapitaalkrachtig electoraat van de heer Van Eycken massaal naar de Rand verhuist... Citaat:
![]() je gelooft toch niet dat dat de reden is waarom hij een uitbreiding van Brussel wil? Uiteraard uitbreiden grootsteden uit, maar wat heeft de taalgrens daar mee te maken?? Brussel kan toch evengoed uitbreiden zonder die taalgrens te verleggen?? De enigste bedoeling van Van Eycken is dan ook de aanhechting van de faciliteitengemeenten aan het Brussels gewest, neit omdat dat "logisch" zou zijn, maar wel omdat de verfransing dan officiëel toegestaan wordt... heb zelden zo'n arrogantie gezien als in P&P gisternavond. Leo Peeters deed het heel goed...
Laatst gewijzigd door Seba : 7 mei 2005 om 11:57. |
|||
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#193 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#194 | |
|
![]() Citaat:
Hitler had Lebensraum nodig. Is dat jullie voorbeeld? |
|
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#196 |
|
![]() Dat is in veel steden zo natuurlijk. Dus eigenlijk moet men er voor zorgen dat Brussel terug aantrekkelijk wordt voor de begoeden?
Maar ondertussen kan me toch in de rand tweetaligheid voorzien met goede mogelijkheid voor sociale huisvestiging? |
![]() |
![]() |
#197 | |
|
![]() Citaat:
En als de Franstaligen zich nu eens gewoon zouden aanpassen?
![]() |
#198 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie zich ergens vestigt, moeten weten wat hij doet en bijgevolg ook aanvaarden dat met de verhuis men zich ook naar taal zal moeten aanpassen. |
|
![]() |
![]() |
#200 |
|
![]() OK, ik snap het.
|
![]() |