Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 5 mei 2005, 16:39   #181
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
In België en in het buitenland steek ik mijn liefde voor het vaderland niet onder stoelen of banken, al is er wel een verschil. In Frankrijk hang ik dus niet de nationale driekleur uit. Waar zou dat goed voor zijn?
Waarom hangt u uw vlag niet uit als u uw liefde voor de belgische hoer niet onder stoelen of banken steekt? U moet zich beter leren uitdrukken, vrees ik, want uw woorden zijn voor verkeerde interpretatie vatbaar, vrees ik.
lomeanor is offline  
Oud 5 mei 2005, 16:41   #182
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Waarom hangt u uw vlag niet uit als u uw liefde voor de belgische hoer niet onder stoelen of banken steekt? U moet zich beter leren uitdrukken, vrees ik, want uw woorden zijn voor verkeerde interpretatie vatbaar, vrees ik.
Zoals ik al zei: in Frankrijk hang ik de nationale vlag niet uit, in België wel.

Maar heeft het eigenlijk wel zin om met iemand te discussiëren die zijn geboorteland als een 'hoer' beschimpt?
Oud 5 mei 2005, 16:43   #183
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Dit is bv. een Nederlander die het goed gesnapt heeft. Daar kan Dimitri nog wat van leren:

Laatst gewijzigd door Yann : 5 mei 2005 om 16:43.
Yann is offline  
Oud 5 mei 2005, 16:43   #184
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, want ik vind dat een bekrompen redenering. Ongeacht de provocatie van sommige Nederlanders op Belgisch grondgebied, vind ik niet dat ik hen zou kunnen dwingen om terug naar Nederland te verhuizen.
Alleen al voor dat soort denken verdien je het keurmerk 'bekrompen'... Jij bent echt 100 jaar te laat geboren: een klein Bismarckje schuilt in je, vriend Yann!
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline  
Oud 5 mei 2005, 16:45   #185
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Alleen al voor dat soort denken verdien je het keurmerk 'bekrompen'... Jij bent echt 100 jaar te laat geboren: een klein Bismarckje schuilt in je, vriend Yann!
Wat is er bekrompen aan een feitelijke vaststelling???
Oud 5 mei 2005, 16:45   #186
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei: in Frankrijk hang ik de nationale vlag niet uit, in België wel.

Maar heeft het eigenlijk wel zin om met iemand te discussiëren die zijn geboorteland als een 'hoer' beschimpt?
U zei duidelijk dat u ook in het buitenland uw liefde niet onder stoelen of banken stak.

En iedereen is het waard om mee te discussiëren. Ik kan natuurlijk wel begrijpen dat u bang bent dat u de ogen geopend worden en u de belgische miskleun voor het eerst in al haar ware verderfelijke glorie zult zien. Maar wees niet bang, ik zal u aan de tepels van die vuige hoer laten zuigen tot u dik bent gevreten en aan haar duivelse boezem is slaap zult valen. Slaap maar een rustige slaap, met de zekerheid op verbeelde Waalse liefde die een collaborateur en landverrader als u toekomt. Geniet van uw beeld van belgië, en hoop dat u nooit de waarheid zult zien. Ik ben namelijk bang dat u uzelf anders niet meer in de spiegel zult durven zien, omdat u zo vervuild bent door al uw omgang met de verdrukkers van ons vlaanderland.
lomeanor is offline  
Oud 5 mei 2005, 16:50   #187
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat is er bekrompen aan een feitelijke vaststelling???
Ik heb het niet over je 'feitelijke vaststelling' (die overigens een interpretatie is), maar over je discours...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline  
Oud 5 mei 2005, 16:53   #188
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
U zei duidelijk dat u ook in het buitenland uw liefde niet onder stoelen of banken stak.
Ja, en ik zei daarom dat dat wel wat verschilde met de manier waarop ik mijn liefde voor België in het binneland uit. Of is dat enkel mogelijk mbv vlaggen?

Citaat:
En iedereen is het waard om mee te discussiëren. Ik kan natuurlijk wel begrijpen dat u bang bent dat u de ogen geopend worden en u de belgische miskleun voor het eerst in al haar ware verderfelijke glorie zult zien. Maar wees niet bang, ik zal u aan de tepels van die vuige hoer laten zuigen tot u dik bent gevreten en aan haar duivelse boezem is slaap zult valen. Slaap maar een rustige slaap, met de zekerheid op verbeelde Waalse liefde die een collaborateur en landverrader als u toekomt. Geniet van uw beeld van belgië, en hoop dat u nooit de waarheid zult zien. Ik ben namelijk bang dat u uzelf anders niet meer in de spiegel zult durven zien, omdat u zo vervuild bent door al uw omgang met de verdrukkers van ons vlaanderland.

Wat een verzuurde reactie. U draait de rollen om:

Ik kan natuurlijk wel begrijpen dat u bang bent dat u de ogen geopend worden en u de VlaemSSche miskleun voor het eerst in al haar ware verderfelijke glorie zult zien. Maar wees niet bang, ik zal u aan de tepels van die vuige hoer laten zuigen tot u dik bent gevreten en aan haar duivelse boezem is slaap zult valen. Slaap maar een rustige slaap, met de zekerheid op verbeelde VlaemSSche liefde die een collaborateur en landverrader als u toekomt. Geniet van uw beeld van Vlaanderen, en hoop dat u nooit de waarheid zult zien. Ik ben namelijk bang dat u uzelf anders niet meer in de spiegel zult durven zien, omdat u zo vervuild bent door al uw omgang met de verdrukkers van ons Belgenland.

Simpel toch?

Laatst gewijzigd door Yann : 5 mei 2005 om 16:54.
Yann is offline  
Oud 5 mei 2005, 16:56   #189
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dit is bv. een Nederlander die het goed gesnapt heeft. Daar kan Dimitri nog wat van leren:
Leuk gevonden, maar mijn seksuele voorkeur ligt toch ietsje anders.
Dimitri is offline  
Oud 5 mei 2005, 17:00   #190
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Leuk gevonden, maar mijn seksuele voorkeur ligt toch ietsje anders.
Ik vind dat wel een grappige reklame.

Ik hoop dat veel scholen naar die voorstelling gaan kijken.
Oud 5 mei 2005, 18:45   #191
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Ik kan natuurlijk wel begrijpen dat u bang bent dat u de ogen geopend worden en u de VlaemSSche miskleun voor het eerst in al haar ware verderfelijke glorie zult zien. ...
Heeft u enig argument om zo te suggereren dat lomeanor een fascist is? Op deze manier, door elke Vlaming een fascist en een SS'er te noemen, gaan mensen nog denken dat fascisme iets normaals is. Gooi niet te snel met begrippen waarmee u een vierde van de Vlaamse bevolking benoemt. Wat u doet is schandelijk en een belediging voor mensen die echt onder het fascisme geleden hebben. U verziekt het hele begrip met uw vuige taal.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 5 mei 2005, 19:10   #192
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Heeft u enig argument om zo te suggereren dat lomeanor een fascist is? Op deze manier, door elke Vlaming een fascist en een SS'er te noemen, gaan mensen nog denken dat fascisme iets normaals is. Gooi niet te snel met begrippen waarmee u een vierde van de Vlaamse bevolking benoemt. Wat u doet is schandelijk en een belediging voor mensen die echt onder het fascisme geleden hebben. U verziekt het hele begrip met uw vuige taal.
U heeft het niet gesnapt. Die tekst was een reactie op de nonsens van Lomeanor.

En sinds wanneer is 1/4de = 4 % ???

Laatst gewijzigd door Yann : 5 mei 2005 om 19:11.
Yann is offline  
Oud 5 mei 2005, 19:17   #193
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik vind dat wel een grappige reklame.

Ik hoop dat veel scholen naar die voorstelling gaan kijken.
... dan is het nu enkel nog wachten op die waarop prins Filip wordt gesodomiseerd? Heel grappig, inderdaad... Ik vind het een smakeloze reclame (ook al zou het PF zijn, bijvoorbeeld), bedoeld om veel volk naar een waarschijnlijk zwakke (of arty-farty, of kijk-eens-wat-ik-durf) voorstelling.
ossaert is offline  
Oud 5 mei 2005, 19:23   #194
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet overdrijven. De campings worden in Europa over het algemeen grotendeels bevolkt door Nederlanders. Ik heb het dan meer over de vakanties in hotels, vakantiehuisjes... Raar of zelden dat ik in Frankrijk Nederlands hoor praten. Of misschien in een Novotel halverwege Spanje...
Raar of zelden Nederlands horen praten in Frankrijk. Maar jongen, toch... Tijdens mijn kindertijd/vroege jeugd ben ik jaren aan een stuk met m'n ouders meerdere malen per jaar naar Frankrijk getrokken: wij vonden ALTIJD Nederlanders waarmee we speelden. ALTIJD.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 5 mei 2005, 19:26   #195
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, want ik vind dat een bekrompen redenering. Ongeacht de provocatie van sommige Nederlanders op Belgisch grondgebied, vind ik niet dat ik hen zou kunnen dwingen om terug naar Nederland te verhuizen.
U heeft nog steeds niet uitgelegd waar de provocatie dan eigenlijk in schuilt. En u heeft al evenmin kunnen verklaren waarom u zich stoort aan het wapperen van een Nederlandse vlag, maar geen problemen heeft met een bende Italianen die al toeterend door Brussel rijdt verwoed zwaaiend met de Italiaanse driekleur.
Oud 5 mei 2005, 19:28   #196
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Oei, oei, dat is wel een flinke belediging voor een belgicist! Vergeleken worden met een Duitser! Was het nu nog "klein Napoleontje" geweest, dan zwol bubbel Yann op van trots.
Oud 5 mei 2005, 20:08   #197
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Raar of zelden Nederlands horen praten in Frankrijk. Maar jongen, toch... Tijdens mijn kindertijd/vroege jeugd ben ik jaren aan een stuk met m'n ouders meerdere malen per jaar naar Frankrijk getrokken: wij vonden ALTIJD Nederlanders waarmee we speelden. ALTIJD.
Ik zit op elk jaar 2,5 maand in Frankrijk, al moet ik toegeven dat ik van campings geen ervaring heb.
Oud 5 mei 2005, 20:20   #198
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zit op elk jaar 2,5 maand in Frankrijk, al moet ik toegeven dat ik van campings geen ervaring heb.
Ongetwijfeld stop u dan een dikke stapel watten in uw oren opdat u het vele Nederlands niet zou horen dat er tijdens de vakantiemaanden wordt gesproken.
Oud 5 mei 2005, 21:43   #199
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U heeft het niet gesnapt. Die tekst was een reactie op de nonsens van Lomeanor.

En sinds wanneer is 1/4de = 4 % ???
Hij heeft het helemaal niet over mijn 'nonsens', hij heeft het over het feit dat u iedereen zonder enige reden een SS'er noemt. Daar is geen excuus voor.
lomeanor is offline  
Oud 5 mei 2005, 22:14   #200
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ongetwijfeld stop u dan een dikke stapel watten in uw oren opdat u het vele Nederlands niet zou horen dat er tijdens de vakantiemaanden wordt gesproken.
Of u een walkman met Middeleeuwse muziek.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be