Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 12 mei 2005, 21:57   #181
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Een wet blijft van kracht tot ze wordt afgevoerd.
Een toepassing ervan die ver in de tijd teruggaat is een uiterst zwak argument om dezeschandalige wetteloosheid goed te praten.
U mag de toepasbaarheid altijd zelf toetsen en een klacht indienen voor majesteitsschennis tegen een cabaretier als Geert Hoste bijvoorbeeld. Eens kijken hoe ernstig de parketten uw klacht zullen opnemen. Veel geluk ermee!
Jan van den Berghe is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:58   #182
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Past ge op het gedoogbeleid voor drugs dezelfde normen toe?
Neen, omdat, in tegenstelling tot de wet op majesteitsschennis, hier tot voor kort een ministerieel rondschrijven bestond dat de parketten opdracht gaf bepaalde drugsdelicten niet te vervolgen.
Oud 12 mei 2005, 21:58   #183
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Het wordt tijd dat het koningschap ceremonieel wordt, dit op korte termijn wel te verstaan
Oud 12 mei 2005, 22:00   #184
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
Het wordt tijd dat het koningschap ceremonieel wordt, dit op korte termijn wel te verstaan
Uit de recente tussenkomst van de koning wordt duidelijk dat het maar al te noodzakelijk is de ongepaste invloed en macht van de Coburgers terug te schroeven.
Oud 12 mei 2005, 22:03   #185
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
U mag de toepasbaarheid altijd zelf toetsen en een klacht indienen voor majesteitsschennis tegen een cabaretier als Geert Hoste bijvoorbeeld. Eens kijken hoe ernstig de parketten uw klacht zullen opnemen. Veel geluk ermee!
Nope.
Principieel vind ik dat zowel Verbeek als Hoste en zelfs majesteitsschenners hun gang moeten kunnen gaan.
Mij stoort enkel de selectiviteit in prioriteit van vervolgen.
Oud 12 mei 2005, 22:04   #186
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®staaf
Past ge op het gedoogbeleid voor drugs dezelfde normen toe?

Neen, omdat, in tegenstelling tot de wet op majesteitsschennis, hier tot voor kort een ministerieel rondschrijven bestond dat de parketten opdracht gaf bepaalde drugsdelicten niet te vervolgen.
Dus als dat rondschrijven 'wat ouder' wordt, en resulteert in uitblijven van vervolgingen, schaart gij u er achter.
't Is genoteerd
Oud 12 mei 2005, 22:06   #187
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mij stoort enkel de selectiviteit in prioriteit van vervolgen.
Er is sprake van selectiviteit wanneer men zou zien dat de procureurs van de verschillende parketten andere prioriteiten stellen. Nu is het zo dat geen enkele procureur wakker ligt van de wet op majesteitsschennis. Men kan dus gerust stellen dat het om een van de zovele achterhaalde wetten gaat uit ons wetboek waarvan een gedeelte nog teruggaat op de Code Napoléon waarvan heel wat artikels totaal verouderd zijn (en bijgevolg ook niet meer toegepast worden).
Oud 12 mei 2005, 22:08   #188
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus als dat rondschrijven 'wat ouder' wordt, en resulteert in uitblijven van vervolgingen, schaart gij u er achter.
't Is genoteerd
???
Oud 12 mei 2005, 22:09   #189
Avan
Burgemeester

Standaard

verdraaiingen, dubbelzinnigheden, leugens ... ik was vergeten: kronkelingen ...
Avan is offline  
Oud 12 mei 2005, 22:12   #190
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avan
verdraaiingen, dubbelzinnigheden, leugens ... ik was vergeten: kronkelingen ...
Ondertussen hebben drie mensen al gevraagd dat aan te tonen (na uw eerste beschuldigingen). Welnu, deze drie wachten, samen met mij, nog altijd.
Oud 12 mei 2005, 22:13   #191
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
???
De wet op majesteitschennis wenst ge niet langer toe te passen, en ge keurt gedogen ervan toe. Op basis van volgende argumenten: 't parket is niet geïnteresseerd om ervoor te vervolgen + 't is al lang geleden dat er nog iemand voorveroordeeld werd.

Ik vroeg me dus af of ge dezelfde maatstaven aan de dag legde i.v.m. softdrugs.
't Parket is evenmin geïntersseerd om ernog veel energie in te steken. Als ze de omzendbrief in acht nemen, zal het binnen afzienbare tijd 'lang geleden zijn' dat er nog iemand voor bezit veroordeeld is.

Als dat uw maatstaven zijn, mag ik concluderen dat ge beide wetteloosheden: softdrugsbezit//gebruik én majesteitsschennis, op eenzelfde wijze zult bejegenen wanneer dezelfde voorwaarden vervuld zijn.
Oud 12 mei 2005, 22:18   #192
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De wet op majesteitschennis wenst ge niet langer toe te passen, en ge keurt gedogen ervan toe. Op basis van volgende argumenten: 't parket is niet geïnteresseerd om ervoor te vervolgen + 't is al lang geleden dat er nog iemand voorveroordeeld werd.

Ik vroeg me dus af of ge dezelfde maatstaven aan de dag legde i.v.m. softdrugs.
't Parket is evenmin geïntersseerd om ernog veel energie in te steken. Als ze de omzendbrief in acht nemen, zal het binnen afzienbare tijd 'lang geleden zijn' dat er nog iemand voor bezit veroordeeld is.

Als dat uw maatstaven zijn, mag ik concluderen dat ge beide wetteloosheden: softdrugsbezit//gebruik én majesteitsschennis, op eenzelfde wijze zult bejegenen wanneer dezelfde voorwaarden vervuld zijn.
Ik raad u aan mijn berichten eens te herlezen: nergens heb ik het immers over wat "IK" zou willen toepassen. Alleen spreek ik over het feit dat de wet op majesteitsschennis niet meer wordt toegepast, en bij de parketten ook geen enkele prioriteit geniet (daar men ver in de geschiedenis moet teruggaan om nog een veroordeling te vinden van die aard). ik heb het nergens "maatstaven", alleen geef ik een beschrijving weer van de toestand zoals die is.

BHV werd echter nog niet zo heel lang geleden door het hoogste rechtscollege van dit land beoordeeld en als ongrondwettelijk afgedaan.

Juist die twee verschillen heb ik aangehaald; wat u er echter van maakt, heb ik helemaal niet geschreven.
Oud 12 mei 2005, 22:20   #193
Broz
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Volledig juist, ik heb dat ook gehoord en ze hebben zelfs die door de koning ondertekende verklaring laten zien.

Koning neutraal??? vergeet het!!!!!!!!

Kiest onomwonden de Waalse kant.
Jongens, de koning zegt juist niets het is de premier die dat zegt. Alles wat door de koning gezegd wordt moet gedekt zijn door de regering. De koning moet trouwens alle wetten ondertekenen, éénmaal is er een uitzondering gemaakt, u weet wel dewelke.
Broz is offline  
Oud 12 mei 2005, 22:22   #194
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Ik heb sterke vermoedens dat de nickname Jan van den Berghe uit meerdere personen bestaat. Soms zegt hij zulke tegenstrijdige dingen. De ene moment is hij ontvankelijk voor kritiek, de andere moment is er geen land mee te bezeilen...
En wat vind u van de uitspraken van uw ''onfeilbare'' leider?

Niet dat wij daar nog van verschieten hoor.

Oorspronkelijk bericht door Hans1
Het wordt weer eens duidelijk: de Vlaams-nationalisten blokkeren België. Spirit heeft de oplossing van BHV tegengehouden door elk compromis te blokkeren.

hier verklaart Hans1 dus de mening van mevr.Onckelinck die toch zo graag dat "compromis" gehad had. Een minuutje later praat Hans1 zich echter weer compleet tegen, en loopt hij FDF-voorzitter Maingain achterna:

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Hans1
Wij staan achter Spirit die de splitsing van BHV tegenhoudt en ons verlost van van de communautaire zever.

Laatst gewijzigd door daiwa : 12 mei 2005 om 22:24.
daiwa is offline  
Oud 12 mei 2005, 22:24   #195
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Broz
Jongens, de koning zegt juist niets het is de premier die dat zegt. Alles wat door de koning gezegd wordt moet gedekt zijn door de regering.
Dit heeft hier niets mee te maken: de koning nam in deze duidelijk een politieke stelling in waarbij hij een voorkeur liet blijken voor de optie die Verhofstadt wil bewandelen, ingaand tegen de oppositie. Blijkbaar mag men dus de koning gebruiken om partijpolitieke spelletjes te spelen.

Daar gaat de bewering dat de koning boven de partijen staat... Hij is blijkbaar slechts een willoze stropop die mag/moet zeggen wat sommigen achter zijn rug hem opleggen en voorschrijven.
Oud 12 mei 2005, 22:24   #196
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Broz
Jongens, de koning zegt juist niets het is de premier die dat zegt. Alles wat door de koning gezegd wordt moet gedekt zijn door de regering. De koning moet trouwens alle wetten ondertekenen, éénmaal is er een uitzondering gemaakt, u weet wel dewelke.
De regering dat is Di Rupo. Dus Di Rupo dekt de koning. Amai, als daar maar geen vodden van komen!

Laatst gewijzigd door luc broes : 12 mei 2005 om 22:25.
luc broes is offline  
Oud 12 mei 2005, 22:24   #197
Avan
Burgemeester

Standaard

...kronkelingen en vaagheden ...
Avan is offline  
Oud 12 mei 2005, 23:22   #198
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Een wet blijft van kracht tot ze wordt afgevoerd.
Een toepassing ervan die ver in de tijd teruggaat is een uiterst zwak argument om dezeschandalige wetteloosheid goed te praten.

Als Verbeek de doos indraait voor revisionisme, dan zou het niet meer dan rechtvaardig zijn dat ze er Geert Hoste bijproppen.
Ik volg even niet meer... was jij nog tegen censuur en voor directe democratie ? Dus mensen moeten in den bak omdat ze niet voor een leider op basis van geboorterecht zijn ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 12 mei 2005, 23:31   #199
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Ik volg even niet meer... was jij nog tegen censuur en voor directe democratie ? Dus mensen moeten in den bak omdat ze niet voor een leider op basis van geboorterecht zijn ?
Kwestie van konsekwentie hee.

Uiteraard hoeft voor mij principieel niemand op basis van een mening de doos in.
Maar als Verbeek erin draait voor revisionisme, dan zou het billijk zijn dat majesteitsschenners er ook indraaien. Beide wetten vigeren nu eenmaal. Het zou onrechtvaardig zijn om de ene wél toe te passen en de andere niet.
Hoste dus naar Bruhhe.
Of Verbeek weer vrij.
Oud 12 mei 2005, 23:55   #200
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Kwestie van konsekwentie hee.

Uiteraard hoeft voor mij principieel niemand op basis van een mening de doos in.
Maar als Verbeek erin draait voor revisionisme, dan zou het billijk zijn dat majesteitsschenners er ook indraaien. Beide wetten vigeren nu eenmaal. Het zou onrechtvaardig zijn om de ene wél toe te passen en de andere niet.
Hoste dus naar Bruhhe.
Of Verbeek weer vrij.
Verbeek vrij dan maar. De wereld heeft humoristen nodig en op die manier winnen we er twee.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be