![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Partijlid
|
![]() Het grootste moslimland van allemaal: Indonesië is toch ook een democratie. De Koram ligt daar netjes naasr het wetboek. En zo heb je nog Turkije, Libanon, Albanië, bosnië, Malesië, Irak, Afghanistan,....
[size=1]Le fanatisme est l'apanage des ignorants.[/size] Ik ben een tolerante liberaal, maar eigenlijk is dat een pleonasme. "How can our religion be a cause of danger? Islam teaches kindness and love for humanity. Islam is moderation, not extremists. Extremists are not real Muslims. They just give us a bad name." - A 48-year-old housewife from Rawalpindi, Pakistan |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Burger
|
![]() Mijn kapper zegt altijd tegen mij dat hij - met uitzondering van mij - nooit in de zaak met klanten spreekt over sex, politiek en geloof. Hij heeft gelijk. Zie de discussie hier. Dit onderwerp heeft als uitgangspunt de hoge criminaliteit door allochtonen aan de orde te stellen aan de hand van onbetwisbaar feitenmateriaal.
Niet ontkennend dat veel allochtonen moslim zijn, merk ik op dat er in de door mij geciteerde berichtgeving alsmede in mijn commentaar geen relatie is genoemd dan wel is gesuggereerd tussen criminaliteit en geloofsovertuiging. Wel staat vast dat dat de ergst denkbare vorm van criminaliteit, in casu terreur, de islam als basis heeft. Als echter de (Nederlandse) justitie allochtonen vrijspreekt waarvan, aan de hand van aangetroffen docimentatie en materiaal, vast staat dat zij voornemens waren om aanslagen te plegen, terwijl een blaag die in zijn vriendenkring uitsprak dat hij een moskee in de fik wilde steken drie jaar celstraf opgelegd heeft gekregen, wie zijn wij dan om hier even via dit segment van het forum de kwestie moslims versus de rest van de wereld op te lossen. Daar dient een apart ''topic'' (zoals dat tegenwoordig in goed Nederlands blijkt te heten) voor te worden opgestart. Cor Schorel [email protected] [email protected] [email protected] [email protected]
![]() |
#183 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
[size=1]Le fanatisme est l'apanage des ignorants.[/size] Ik ben een tolerante liberaal, maar eigenlijk is dat een pleonasme. "How can our religion be a cause of danger? Islam teaches kindness and love for humanity. Islam is moderation, not extremists. Extremists are not real Muslims. They just give us a bad name." - A 48-year-old housewife from Rawalpindi, Pakistan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Twaalf maanden voor stichten brand in Mevlana-moskee 14 Juni 2005 Een 25-jarige man uit Capelle aan den IJssel is maandag veroordeeld tot twaalf maanden celstraf, waarvan zes voorwaardelijk, voor brandstichting in de Rotterdamse Mevlana-moskee. De man had vorig jaar november onder invloed van drank en drugs een stapel hout neergelegd tegen de toegangsdeur van de moskee en deze in brand gestoken. Hij was tot zijn daad gekomen na de moord op filmmaker Theo van Gogh. Met de brandstichting wilde hij een daad stellen, omdat hij vond dat Marokkanen teveel problemen veroorzaken www.nmo.nl ----------------------- Moskee in brand, dan óók een kerk EDE - Toen er in de roerige tijd kort na de moord op Theo van Gogh werd geprobeerd om brand te stichten in een moskee in Ede, kwamen drie Marokkaanse jongeren op het idee om dan óók een kerk in brand te steken. ,,Je wilt stoer doen, maar als je er dan eenmaal staat is het tóch anders'', zei één van de drie vrijdag voor de rechtbank in Arnhem. De brandstichting ging uiteindelijk niet door. De voorbereiding ervan was vrijdag echter voldoende om een werkstraf van 40 uur, een voorwaardelijke celstraf van zes maanden en verplichte begeleiding te eisen tegen de oudste van de drie verdachten. Dat de eis niet veel hoger was, dankt de 18-jarige Edese jongen aan het feit dat het al veel beter met hem gaat, sinds hij wordt begeleid de jeugdreclassering. Deze begeleiding werd ingesteld na een veroordeling op 4 maart, wegens een aantal inbraken. Ook dat de jongen bij deze veroordeling al een werkstraf opgelegd had gekregen, werd door de officier meegewogen in haar eis. De 18-jarige jongen verklaarde vrijdag voor de rechter dat hij met zijn vrienden wasbenzine had gekocht, en vervolgens bij een kinderboerderij en een winkelcentrum had uitgeprobeerd of je daar wel brand mee zou kunnen stichten. Op basis van hun bevindingen verdeelden ze de wasbenzine over een aantal kleine flesjes. Ze wilden eerst wat ruiten ingooien bij de kerk en vervolgens de brandende flesjes met wasbenzine naar binnen gooien. Op woensdagavond ging de brandstichting niet door, omdat ze twijfelden welke kerk ze nu precies moesten nemen. De keuze was aanvankelijk gevallen op de gereformeerde kerk aan de Hoflaan. Later die dag kwam een tweede kerk in beeld. Toen de keuze uiteindelijk toch viel op de gereformeerde kerk, zou donderdagavond een nieuwe poging worden ondernomen. Er bleek die avond echter licht te branden in de kerk en de drie jongens wilden niet dat er mensen gewond zouden raken. Volgens de 18-jarige verdachte werden de flesjes met wasbenzine daarna verstopt in wat bosjes bij de kerk en is er verder door de jongens verder niet meer over het plan gesproken. Vrijdagavond werden de drie jongens vervolgens opgepakt door de politie. ,,Maar ook als dat niet was gebeurd, zouden we het plan niet hebben uitgevoerd'', zo liet de 18-jarige de rechtbank vrijdag weten. Dat werd bevestigd door de twee andere verdachten. Deze twee minderjarige jongens worden in juni pas berecht, maar waren vrijdag opgeroepen als getuigen in de strafzaak tegen hun vriend. Tegenover de politie hadden alledrie de jongens verklaard dat zij wel degelijk nog van plan waren geweest om de kerk in brand te steken. Voor de rechtbank verzekerden twee van hen vrijdag echter dat die verklaringen onder druk waren afgelegd. De derde verklaarde zelfs een dergelijke verklaring in het geheel niet te hebben afgelegd. ,,Die benzine was bestemd voor mijn scooter'', aldus deze minderjarige verdachte. De advocaat van de 18-jarige Edenaar vroeg om vrijspraak, omdat haar cliënt uiteindelijk zelf had besloten om van brandstichting af te zien en ook omdat de volgens haar onder druk afgelegde verklaringen onvoldoende bewijs zouden opleveren. De rechtbank doet uitspraak op 22 april. Bron: Edestad ------------------ bron: Pamela Hemelryck (....) Maar de 24-jarige autochtone man die onlangs door de rechtbank Roermond tot TWEE jaar cel is veroordeeld wegens het beramen van een aanslag op een moskee in Venray moet van die uitspraak vreemd hebben opgekeken. Was er tegen hem dan wél voldoende bewijs? Het enige wat justitie hem kon maken was dat hij in de buurt van de moskee had rondgereden met molotov-coctails in zijn auto. Iedereen kan natuurlijk op zijn klompen aanvoelen wat hij daarmee van plan was, maar feit blijft dat hij aan de uitvoering nooit is toegekomen. Toen hij werd aangehouden had zijn plan zelfs al laten varen, omdat de moskee door de politie werd bewaakt. Maar bij een verkeerscontrole liep hij alsnog tegen de lamp. De rechtbank Roermond had echter geen enkele moeite met de bewijsvoering. Sterker nog: twee medeplichtigen, die alleen bij het maken van de coctails aanwezig waren geweest c.q. daarbij hebben geholpen, zijn elk tot vier maanden cel veroordeeld. Of die moskee-verdachte ook reeds veroordelingen lopen had wegens inbraken wordt nergens vermeld.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Partijlid
|
![]() Zo, en daarom hebben we plots met een partijdige justitie die allochtonen minder zwaar veroordeelt dan autochtonen? Meent u nu echt alle feiten, omstandigheden, oorzaken, enz voldoende doorgrond te hebben om te besluiten dat er "weldegelijk een grote discrepantie is in de verschillende uitspraken" ?
U kent de allochtone jongens persoonlijk? U was er bij toen de man besloot de moskee niet in brand te steken (nota bene omdat de politie die bewaakte). U kent het totaal onbesproken karakter en de goedaardigheid van de man? Enz. Enz.
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommigen op dit forum beweren dat dit idd het geval is, door de Koran. Ge zegt net hetzelfde: Citaat:
Ik zal zeer simpel antwoorden: IRA, ETA, RAF, CCC, FLNC, AD. link met de Islam? Om dan nog niet te spreken over de aanslag in Oklahoma City of in het station van Bologna... Dus zoals ge ziet: we zijn nog altijd, zij het op de limiet, on-topic. 8)
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 1. eerste verhaal: brandstichting: twaalf maanden cel (6 met uitstel) ; 2. tweede verhaal: een poging tot brandstichting : 6 maanden met uitstel (om het simpel te houden), wel erbij zeggen dat hij met succes begeleid wordt ; 3. derde verhaal: het beramen van brandstichting: twee jaar effectief. Ik zie evenveel discrepantie tussen uw eerste en uw derde verhaal (twee autochtone); ge wijst er niet echt op (vergeten mss??? ![]() Nu ga ik u iets vertellen dat mss totaal nieuw is voor u: in het strafrecht geldt het principe van de individualisering van de straf, dwz dat men INDIVIDUEEL kijkt naar de feiten en naar de dader en PER DOSSIER beoordeeld. Daarom gebeurt het dat twee mensen in dezelfde zaak voor dezelfde feiten twee verschillende straffen krijgen. Dus als het over verschillende zaken gaat... Sorry da'k zo lang geweest ben, maar het leek mij belangrijk de puntjes op de i te zetten.
![]() |
![]() |
#188 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Over volwassenheid gesproken... ![]() Ik probeer nu even normaal te antwoorden, Leg mij de positie van de vrouw uit in andere godsdiensten, maar doe dit door je te baseren op heilige geschriften dus niet met voorbeelden. Dat was mijn vraag ook. Jij gaf echter voorbeelden van landen, maar dat was niet wat ik je gevraagd had.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door sinan123 : 24 juni 2005 om 14:48. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Gelukkig hebben wij Europeanen de geest van de kruistochten al een slordige 1000 jaar achter ons gelaten, en net nu worden we geappeleerd om "begrip" en wat al niet meer te hebben voor Moslim-(of Joden, of Boedhisten)onzin...t is GOD-geklaagd! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De meeste van de Joodse, Moslim of Christelijke geschriften zijn opgetekende hallucinaties van arme analfabeten die niet beter wisten dan dat God kwaad was als het donderde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Democratie binnen de islam ? My ass ! ![]() Ciao |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk het niet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#194 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Enneh... ó ja, in onze kerken mag ieder zijn/haar eigen plek kiezen Citaat:
Maar het probleem van de conservatieve hard-liners blijft wel. Citaat:
Atilla, U en nog enkele andere 'democratisch verruimden' op dit forum doen me meer denken aan een struisvogel die, kop in 't zand, hardnekkig probeert geen weet te hebben van de uitwassen van zijn broeder-struisvogels en de dieperliggende psychologische oorzaken die eraan ten grondslag liggen. Naar ik lichtjes vermoed is een serieus en kritisch zélfonderzoek van de verhouding moslim/mens en moslim/moslima binnen de moslim-gemeenschap voorlopig nog niet aan de orde. Mischien kunt U als 'democratisch verruimde' iets in dien aard even voorstellen aan uw plaatselijke imam ? U weet maar nooit. ![]() Ciao |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is de vraag... Citaat:
[QOTE=]Dat ontken ik niet en kan alleen maar toegejuicht worden. Maar het probleem van de conservatieve hard-liners blijft wel.[/quote] Dit is het punt: de Islam heeft natuurlijk (en helaas) zijn hard-liners, zijn orthodoxen, maar die bestaan in alle godsdiensten, ook bij de Christenen, ook bij de Joden, ook bij de Hindoes, en weet ik nog wat. Daarnaast bestaan er tal van Moslims die vóór democratie en moderniteit binnen de Islam zijn. Het probleem is een POLITIEK probleem, geen RELIGIEUS, waarbij men de Koran, en één interpretatie ervan, gebruikt voor politieke doelstellingen. Het is dié interpretatie die moet worden aangevochten. En daarvoor, dat je het wilt of niet, zal je samen met de modernisten binnen de Islam moeten samenwerken. Citaat:
En is het Vaticaan nu niet juist HET voorbeeld van wat Christendom zou moeten zijn????? Moet dit land de Christelijke regels niet naleven??? Dus heeft het wel iets te maken met deze discussie. Citaat:
En wees niet bang, dat zelfonderzoek is aan de gang ... 8)
![]() |
![]() |
#197 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat een nietszeggende prietpraat. Welke ideeën zijn er dan precies over genomen ? Het is duidelijk dat een pionnetje ( paardje van Troje) door de VlamingBang partij uitgezet is bij de Metro. Geen zweem van kritiek. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alsof de geheime dienst dat als zijn neus zal hangen, wie en wat ze allemaal controleren. Alle godsdiensten moet je op het zelfde hoopje gooien. Heel het Religiedom alle dictaturen van de geest. Ook de VlamingBang partij. De rest van zijn antwoord is een lange aaneenschakeling van "ik vind, ik vind" argumenten. Geeuw, genant ... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Big_daddy : 27 juni 2005 om 12:39. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Circe cencureren is voldoende ... Je bent blokblind en geen klein beetje ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Lange tenen zeg, zo lang zelfs dat ze tot de meest duistere middeleeuwen teruggaan ![]() |
|
![]() |
![]() |