Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 29 mei 2005, 10:06   #181
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joskewiet
Ja, natuurlijk, men had weer de 'goede' rechters gevonden...
Uit het onderzoek bleek duidelijk hoe wankel de hele zaak was, maar er 'moest' absoluut een 'schuldig' uit de bus komen...'in naam des konings', jawel, in de meest letterlijke zin...
Alweer zo'n boerenuitleg
Pietje is offline  
Oud 29 mei 2005, 10:07   #182
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Dit doet me zo'n beetje denken aan de executies van verzetslieden van het IRA louter omdat ze er hun steun aan verleenden.

Ook al was het maar om brood te voorzien voor de IRA-militanten.

Verdienen zulke mensen de doodstraf? Natuurlijk niet..
Maar je kan heus wel begrijpen dat de britten haar vijanden wil liquideren, net zoals België de Vlaams Nationalisten liquideerde na 1945.

De enige nuance ligt hem vooral in het feit dat het niet haar nazi-vijanden waren, maar dat België komaf deed met een oude kanker.

Immers, en tot grote vreugde van Pietje, werden waalse collaborateurs helemaal NIET veroordeeld, laat staan vermoord.
Zeg, Raven, in plaats van anderen uit te lachen zou je eens moeten uitleggen waarom je zulke onzin verkoopt?
Er werden pakweg evenveel Franstaligen als Vlamingen na de oorlog voor collaboratie terechtgesteld.
Oud 29 mei 2005, 10:45   #183
joskewiet
Banneling

joskewiet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Ah nee ?? Lees de actualiteit van die dagen er dan nog maar eens op na.
Waarom trouwens moest Léon Degrelle anders naar het Spanje van zijn goede vriend Franco vluchten ??
Tussen haakjes, dat Degrelle überhaupt is kunnen vluchten is hoogst verdacht. De man had heel wat info over politici in dit landje, en men zou hem liever kwijt dan rijk geweest zijn...
joskewiet is offline  
Oud 29 mei 2005, 10:48   #184
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tussen haakjes, dat Degrelle überhaupt is kunnen vluchten is hoogst verdacht. De man had heel wat info over politici in dit landje, en men zou hem liever kwijt dan rijk geweest zijn...
Zou zou zou zou.....................daar koop je niks mee.

Trouwens, enig idee hoeveel "vlaamse ss-ers" er naar Argentinië zijn "kunnen" vluchten ?? ("Odessa")[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Pietje on 29-05-2005 at 11:49
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Trouwens, enig idee hoeveel "vlaamse ss-ers" er naar Argentinië zijn "kunnen" vluchten ?? ("Odessa")[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Pietje on 29-05-2005 at 11:48
Reason:

Citaat:

Trouwens, enig idee hoeveel "vlaamse ss-ers" er naar Argentinië zijn "kunnen" gevlucht ?? ("Odessa")[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Trouwens, enig idee hoeveel "vlaamse ss-ers" er naar Argentinië zijn "kunnen" gevlucht ?? ("Odessa")[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Pietje : 29 mei 2005 om 10:49.
Pietje is offline  
Oud 29 mei 2005, 10:51   #185
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de "man heel wat info had over politici in dit landje", dan laat men hem niet vluchten naar Spanje waar hij nog tientallen jaren in volledige vrijheid heeft geleefd!
Rare manier om hem het zwijgen op te leggen!
Oud 29 mei 2005, 10:53   #186
joskewiet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
2 voornaamste reden

-Pooien van de Vlaamse vriendinnen, of homo-prostitutie, of beiden
-Drugs & diefstal

Ik ben een eerlijke mens, net als jij, dus ik rij met een fietsje, jij met dat half-ijzeren/half kartonnen blikje waarschijnlijk.
Neen, te voet of met de fiets(gekocht in den Aldi
joskewiet is offline  
Oud 29 mei 2005, 10:57   #187
joskewiet
Banneling

Standaard

Citaat:
Alweer zo'n boerenuitleg
Wat heeft dat met 'boeren' te maken?
Ik heb gelijk, en dat weet ge...8) Daarom dat ge zo nijdig wordt...
joskewiet is offline  
Oud 29 mei 2005, 10:58   #188
joskewiet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Als de "man heel wat info had over politici in dit landje", dan laat men hem niet vluchten naar Spanje waar hij nog tientallen jaren in volledige vrijheid heeft geleefd!
Rare manier om hem het zwijgen op te leggen!
Ze wilden geen proces met hem, want dan had hij vanalles kunnen zeggen, over al die zgn. 'braven' tijdens den oorlog...
joskewiet is offline  
Oud 29 mei 2005, 10:59   #189
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb gelijk, en dat weet ge......
Als je zeker bent dat je gelijk hebt, zal je dat moeten bewijzen. En btw, er is wel meer nodig om mij nijdig te krijgen.
Pietje is offline  
Oud 29 mei 2005, 11:01   #190
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze wilden geen proces met hem, want dan had hij vanalles kunnen zeggen, over al die zgn. 'braven' tijdens den oorlog...
Wie zijn "ZE". Je replies staan bol van veronderstellingen. Niet erg geloofwaardig.
Pietje is offline  
Oud 29 mei 2005, 11:01   #191
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als Degrelle zoveel wist (want dat beweerde u), en "ze" waren er bang voor, dan sturen "ze" hem niet op pensioen naar het Spanje van Franco. (Alsof hij daar niet kon praten.)
Dan krijgt hij onmiddellijk na de bevrijding een kogel in het hoofd.
Oud 30 mei 2005, 08:31   #192
joskewiet
Banneling

Standaard

Citaat:
Als Degrelle zoveel wist (want dat beweerde u), en "ze" waren er bang voor, dan sturen "ze" hem niet op pensioen naar het Spanje van Franco. (Alsof hij daar niet kon praten.)
Dan krijgt hij onmiddellijk na de bevrijding een kogel in het hoofd.
Toch niet, op een proces had hij moeten spreken, om zichzelf uit de tocht te zetten; in Spanje kon het hem allemaal niet meer schelen natuurlijk.
Een man uit één stuk, diene Degrelle. Nen echte oorlogsheld. Dat doen er maar weinigen hem na...
joskewiet is offline  
Oud 30 mei 2005, 08:34   #193
joskewiet
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie zijn "ZE". Je replies staan bol van veronderstellingen. Niet erg geloofwaardig.
'Ze' zijn dezelfde soort crapullekes die ervoor gezorgd hebben dat Nihoul niet bij de bende van Dutroux gerekend werd; het zijn dezelfden die ervoor gezorgd hebben dat de eerste minsiter-president van Congo, Lumumba, vermoord werd; het zijn dezelfde die Mobutu in het zadel hebben geholpen en gedurende meer dan dertig de hand boven het hoofd gehouden hebben; het zijn dezelfden die van dit land de karikatuur gemaakt hebben die het nu is.
Het zijn, m.a.w., de ZAKKENVULLERS VAN HET BELGICISTISCHE REGIME!8)
joskewiet is offline  
Oud 30 mei 2005, 08:34   #194
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch niet, op een proces had hij moeten spreken, om zichzelf uit de tocht te zetten; in Spanje kon het hem allemaal niet meer schelen natuurlijk.
Een man uit één stuk, diene Degrelle. Nen echte oorlogsheld. Dat doen er maar weinigen hem na...
Ik had het niet over een proces, hé.

Een kogel door het hoofd, afgedaan als wraakactie van het verzet.
En een eeuwig zwijgende Degrelle tot gevolg...

Niet dat ik voor dit soort methoden pleit, maar ik denk dat een echt gevaarlijke Degrelle na de oorlog zo zou zijn behandeld, en niet met een riant pensioen in Spanje bedacht.
Oud 30 mei 2005, 08:38   #195
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ragnarok
Mijn leven wordt er niet door beheerst en angst ken ik niet. Haat heb ik in overvloed, haat voor alles wat slecht is voor mijn ras, volk en land.
Basis psychologie voor Ragnarok :
Haat is een gevolg van angst.

Je kan de redenering ook omkeren : waarom zou je iets haten als je het niet als een bedreiging ziet?

Trouwens zeggen dat je iets een bedreiging vindt is synoniem aan het feit dat je het vreest. Die overdreven uiterlijke features (massa tattoes, kaalgeschoren, ruige kleding, ...) die mensen in jouw subcultuur zichzelf toekennen is een soort van muur rond jullie innerlijke angsten zodat je die niet hoeft te moeten confronteren.
headinajar is offline  
Oud 30 mei 2005, 08:42   #196
joskewiet
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had het niet over een proces, hé.

Een kogel door het hoofd, afgedaan als wraakactie van het verzet.
En een eeuwig zwijgende Degrelle tot gevolg...

Niet dat ik voor dit soort methoden pleit, maar ik denk dat een echt gevaarlijke Degrelle na de oorlog zo zou zijn behandeld, en niet met een riant pensioen in Spanje bedacht.
Net wat ik zei, dat probeerden ze, maar hij was hen te vlug af. Vergeet niet dat hij een taaie soldaat was, he, onze Leon...
joskewiet is offline  
Oud 30 mei 2005, 08:46   #197
joskewiet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Basis psychologie voor Ragnarok :
Haat is een gevolg van angst.

Je kan de redenering ook omkeren : waarom zou je iets haten als je het niet als een bedreiging ziet?

Trouwens zeggen dat je iets een bedreiging vindt is synoniem aan het feit dat je het vreest. Die overdreven uiterlijke features (massa tattoes, kaalgeschoren, ruige kleding, ...) die mensen in jouw subcultuur zichzelf toekennen is een soort van muur rond jullie innerlijke angsten zodat je die niet hoeft te moeten confronteren.
Hmmm... Ja, daar zit veel waarheid in. Maar dat geldt dan toch ook voor jouw VB-haat, he head? Toch?
joskewiet is offline  
Oud 30 mei 2005, 08:47   #198
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ragnarok
Dat zeg jij, ik vind het juist goed dat mijn kinderen zullen opgroeien tot sterke en gezonde blanke nationaal-revolutionairen.
En wat als je zoon of dochter als ze jong-volwassen zijn je ideeën bekritiseren en rebeleren tegen je ideologie. Want dat is nu eenmaal typisch aan kinderen als ze zelfstandig beginnen denken en hun eigen interpretaties aan de realiteit beginnen te geven, dat ze rebeleren tegen hun ouders. Wat als ze toevallig meer progressief geörriënteerde ideeën beginnen verkondigen...
headinajar is offline  
Oud 30 mei 2005, 08:51   #199
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Hmmm... Ja, daar zit veel waarheid in. Maar dat geldt dan toch ook voor jouw VB-haat, he head? Toch?
Ik heb geen haat tegen mensen die het VB aanhangen. Ik heb er trouwens in mijn kennissenkring, maar dat neemt niet weg dat ik erg scherp tegen hun ideeën durf ingaan. En ik geef zeker openlijk toe dat ik het ergste vrees als deze partij aan de macht komt. Ik verschuil mijn angsten niet achter een rookgordijn van tattoes, piercings en ruige praat.
headinajar is offline  
Oud 30 mei 2005, 09:10   #200
joskewiet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Ik heb geen haat tegen mensen die het VB aanhangen. Ik heb er trouwens in mijn kennissenkring, maar dat neemt niet weg dat ik erg scherp tegen hun ideeën durf ingaan. En ik geef zeker openlijk toe dat ik het ergste vrees als deze partij aan de macht komt. Ik verschuil mijn angsten niet achter een rookgordijn van tattoes, piercings en ruige praat.
Allez dan, dan is't goe...
Enne, ge moet genen bang hebben van het VB. Als het aan de macht komt, zal de samenleving erop vooruitgaan, voor IEDEREEN die van goede wil is.
En moest ge toch nen ambetanterik bij het VB tegenkomen die u bedreigt, zegt dan maar dat ge mij kent... Hij zal dan wel afdruipen...8)
joskewiet is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be