Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2005, 00:40   #181
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Kijk eens naar jezelf MENEER DE PROFESSOR !!!!!!!!! Heb jij soms die topkwaliteit ?? ZAAG !!!!
u bevestigt mijn stelling, waarvoor dank
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2005, 00:41   #182
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
En dat is volgens u de definitie van "democratisch goedgekeurd" : door de voltallige regering goedgekeurd ?
30 mensen die beslissen dat 10 miljoen burgers geen radio mogen oprichten (tenzij ze geen partij zijn, en dan nog)?
Egidius
Door hoeveel personen zijn die 30 mensen verkozen denkt u?
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2005, 00:42   #183
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

en ik wil benadrukken wat eigenbelngers verzwijgen, en dat is het overdudelijk feit dat het eigenbelang de Belgische wetgeving wil omzeilen.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2005, 00:42   #184
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
De EU-wetgeving, daar die coördinerend is.
Goed. Dat geeft al iets meer duidelijkheid. Dank u.
Oud 28 mei 2005, 00:42   #185
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Nogmaals: ook een kleine partij (ondertussen toch terug 7,5%) heeft het recht op zijn mening. Dat kunt u niet verbieden.
Noch een kleine noch een grote partij heeft het recht de vrije meningsuiting in te perken of te verbieden. Het Groen-initiatief is dus vanuit democratisch oogpunt inderdaad hoogst bedenkelijk.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2005, 00:43   #186
Abiogenesis
Lokaal Raadslid

Abiogenesis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groen!?
Ja het VB bekritiseren mag duidelijk niet he. Alles behalve dat! Dat ze de wet overtreden,dat vinden ze hier allemaal normaal! Als dat het regime is waar het VB voor gaat: 'ik vind de wet niet goed dus ik zie nie in waarom ik ze moet naleven!'
Er wordt geen wet overtreden, er werd een legale oplossing gezocht en gevonden. GROEN! wil weer maar eens wat regeltjes laten aanpassen. Dat GROEN! en het VB nooit beste vrienden zullen worden staat vast, maar als GROEN! de volgende verkiezingen zou willen stijgen (en VB eventueel zakken) kunnen ze beter stoppen met stommiteiten zoals deze. Jullie bekritiseren ons, en als wij dan terug kritiek hebben, dat zou niet mogen?

Bekritiseren mag, maar als je blijkbaar zelfs de feiten reeds verdraait nog voor de zender 1 klank heeft laten horen (wet niet overtreden maar omzeild...) en dan niet tegen kritiek van onze kant kan, dan moet je geen kritiek geven. Het verhaal van ons liefste Vera staat ook vol fouten...

ZIJ ziet gelukkig wel in dat de wet omzeild is (zou u ook beter doen dat van de toren te blazen dat de wetten niet nageleefd worden). Doch zij spreekt over extremisten (chance dat GROEN! zo normaal is...dat er nog 7% op stemt gaat er bij mij niet in, maar gelukkig verschillen meningen anders zou het maar saai zijn. 1/4de Vlamingen zijn extremisten? Ik denk eerder dat men daar over kan spreken als het een klein aantal aangaat).

En het Vlaams Belang is NIET veroordeeld (Vlaams Blok is een andere zaak) Dat in Blok en daarna Belang dezelfde mensen inzitten maakt mij niet uit. Als bedrijf A failliet is en diezelfde personen starten zaak B op kan je ook niet zeggen dat B failliet is.

Dan mijn aanval op de personen van GROEN! zelf was er misschien over (maar ik had reeds wat gedronken ) Maar ik blijf er wel bij: Is tandpaste misschien iets slecht in hun ogen? (zoals de chocolade- sigaretten)

Ik zeg niet dat iemand die meer verzorgd is meer heeft in te brengen. Maar een beetje verzorgd, hoe klein de partij ook is, mag toch zeker.

En ja, ook dit zal volgens mij bijdragen tot meer kiezers, daar ben ik vrij zeker van, een schone vrouw zal ook makkelijker werk vinden dan een scharminkel. Mensen hun eerste indruk is nu eenmaal het uiterlijk. (hoe spijtig dit ook kan zijn.)

Nogmaals ik zeg niet dat een "mooie" mens beter is dan een "lelijke".[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Abiogenesis on 28-05-2005 at 01:47
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Ja het VB bekritiseren mag duidelijk niet he. Alles behalve dat! Dat ze de wet overtreden,dat vinden ze hier allemaal normaal! Als dat het regime is waar het VB voor gaat: 'ik vind de wet niet goed dus ik zie nie in waarom ik ze moet naleven!'
Er wordt geen wet overtreden, er werd een legale oplossing gezocht en gevonden. GROEN! wil weer maar eens wat regeltjes laten aanpassen. Dat GROEN! en het VB nooit beste vrienden zullen worden staat vast, maar als GROEN! de volgende verkiezingen zou willen stijgen (en VB eventueel zakken) kunnen ze beter stoppen met stommiteiten zoals deze. Jullie bekritiseren ons, en als wij dan terug kritiek hebben, dat zou niet mogen?

Bekritiseren mag, maar als je blijkbaar zelfs de feiten reeds verdraait nog voor de zender 1 klank heeft laten horen (wet niet overtreden maar omzeild...) en dan niet tegen kritiek van onze kant kan, dan moet je geen kritiek geven. Het verhaal van ons liefste Vera staat ook vol fouten...

ZIJ ziet gelukkig wel in dat de wet omzeild is (zou u ook beter doen dat van de toren te blazen dat de wetten niet nageleefd worden). Doch zij spreekt over extremisten (chance dat GROEN! zo normaal is...dat er nog 7% op stemt gaat er bij mij niet in, maar gelukkig verschillen meningen anders zou het maar saai zijn. 1/4de Vlamingen zijn extremisten? Ik denk eerder dat men daar over kan spreken als het een klein aantal aangaat).

En het Vlaams Belang is NIET veroordeeld (Vlaams Blok is een andere zaak) Dat in Blok en daarna Belang dezelfde mensen inzitten maakt mij niet uit. Als bedrijf A failliet is en diezelfde personen starten zaak B op kan je ook niet zeggen dat B failliet is.

Dan mijn aanval op de personen van GROEN! zelf was er misschien over (maar ik had reeds wat gedronken ) Maar ik blijf er wel bij: Is tandpaste misschien iets slecht in hun ogen? (zoals de chocolade- sigaretten)

Ik zeg niet dat iemand die meer verzorgd is meer heeft in te brengen. Maar een beetje verzorgd, hoe klein de partij ook is, mag toch zeker.

En ja, ook dit zal volgens mij bijdragen tot meer kiezers, daar ben ik vrij zeker van, een schone vrouw zal ook makkelijker werk vinden dan een scharminkel. Mensen hun eerste indruk is nu eenmaal het uiterlijk. (hoe spijtig dit ook kan zijn.)

Nogmaals ik zeg niet dat een "mooie" mens beter is dan een "lelijke".[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Bekritiseren mag, maar als je blijkbaar zelfs de feiten reeds verdraait nog voor de zender 1 klank heeft laten horen (wet niet overtreden maar omzeild...) en dan niet tegen kritiek van onze kant kan moet je geen kritiek geven. Het verhaal van ons liefste Vera staat ook vol fouten...

ZIJ ziet gelukkig wel in dat de wet omzeild is (zou u ook beter doen dat van de toren te blazen dat de wetten niet nageleefd worden). Doch zij spreekt over extremisten (chance dat GROEN! zo normaal is...dat er nog 5% op stemt gaat er bij mij niet in, maar gelukkig verschillen meningen anders zou het maar saai zijn) en het Vlaams Belang is NIET veroordeeld (Vlaams Blok is een andere zaak) Dat in Blok en daarna Belang dezelfde mensen inzitten maakt mij niet uit. Als bedrijf A failliet is en diezelfde personen starten zaak B op kan je ook niet zeggen dat B failliet is.

Nogmaals ik zeg niet dat een "mooie" mens beter is dan een "lelijke".[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Abiogenesis : 28 mei 2005 om 00:47.
Abiogenesis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2005, 00:44   #187
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
en ik wil benadrukken wat eigenbelngers verzwijgen, en dat is het overdudelijk feit dat het eigenbelang de Belgische wetgeving wil omzeilen.
ja, we hebben wel door dat u dat wil benadrukken, en ik denk dat de "eigenbelangers" wel zelf doorhebben dat het VB de Belgische wetgeving wil omzeilen, anders zaten ze niet in Duitsland tiens

mensen die over de grens gaan tanken ontwijken de Belgische regelgeving evengoed
Oud 28 mei 2005, 00:44   #188
Egidius

Standaard

Citaat:
Mijn stelling is dat de wetgeving, zolang ze niet gewijzigd is, dient nageleefd. Ik ken niet noodzakelijk ook de motivatie van die wet.
De Duitsers moesten dus de Nurenbergwetten naleven volgens u?

Egidius
Oud 28 mei 2005, 00:44   #189
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
u bevestigt mijn stelling, waarvoor dank
Jouw "kwaliteit" bestaat er enkel uit het aan iedereen opdringen van je bekrompen en eigenwijze ideeën. Een omhooggevallen studentje dat vol is van zichzelf .
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2005, 00:45   #190
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
0

of heb ik iets gemist en kunnen wij plots onze ministers verkiezen?
Oud 28 mei 2005, 00:46   #191
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Blijkbaar weet u niet dat daar waar de EU-wetgeving van toepassing is, de nationale wetgevingen geharmoniseerd en bijgewerkt moeten worden. De beperkingen die dus in de Belgische wetgeving bestaan, zijn dus tegenstrijdig aan de EU-regels. Ieder land heeft echter tijd om haar eigen wetgeving bij te werken. Ondertussen staat het evenwel de EU-burger vrij om de reeds geldende EU-wetgeving in andere landen toe te passen, daar waar dat mogelijk is. In het geval van de tv- en radiolicenties is dat wel duidelijk.
Ik had inderdaad een vermoeden dat de EU-wetgeving hier zwaarder doorwoog. Aangezien ik vermoedde dat u daarover een iets klaarder antwoord zou kunnen geven, stelde ik de vraag nog eens aan u.
Oud 28 mei 2005, 00:46   #192
Egidius

Standaard

Citaat:
Door een paar tientallen in hun partijhoofdkwartier en in het beste geval door enkele honderden kamerleden.

Wat is uw punt?

Egidius[edit]
[size=1]After edit by Egidius on 28-05-2005 at 01:47
Reason:

Citaat:
Door een paar tientallen in hun partijhoofdkwartier en in het beste geval door enkele honderden kamerleden.

Wat is uw punt?

Egidius[/size]

Citaat:
Door een paar tientallen in hun partijhoofdkwartier en in het beste geval door enkele honderden partijleden.

Wat is uw punt?

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 28 mei 2005 om 00:47.
Oud 28 mei 2005, 00:47   #193
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja, we hebben wel door dat u dat wil benadrukken, en ik denk dat de "eigenbelangers" wel zelf doorhebben dat het VB de Belgische wetgeving wil omzeilen, anders zaten ze niet in Duitsland tiens

mensen die over de grens gaan tanken ontwijken de Belgische regelgeving evengoed
Gaan tanken is niet hetzelfde als partijppolitieke radio uitzenden. Tanken is hier trouwens niet verboden. Moet je mij geen onsamenhangendheid verwijten...

Toch wel vreemd dat die "eigenbelangers" zelf niet durven uitspreken dat ze die Belgische wetgeving inderdaad willen omzeilen.
als het ove een ander gaat, zijn ze der als de kipen bij, maar beginnen we over hun eigen, dan zijn ze hun kop kwijt... [edit]
[size=1]After edit by Het Skill Effect on 28-05-2005 at 01:49
Reason:

Citaat:

Gaan tanken is niet hetzelfde als partijppolitieke radio uitzenden. Tanken is hier trouwens niet verboden. Moet je mij geen onsamenhangendheid verwijten...

Toch wel vreemd dat die "eigenbelangers" zelf niet durven uitspreken dat ze die Belgische wetgeving inderdaad willen omzeilen.
als het ove een ander gaat, zijn ze der als de kipen bij, maar beginnen we over hun eigen, dan zijn ze hun kop kwijt... [/size]

Citaat:

Gaan tanken is niet hetzelfde als radio uitzenden. Moet je mij geen onsamenhangendheid verwijten...

als het ove een ander gaat, zijn ze der als de kipen bij, maar beginnen we over hun eigen, dan zijn ze hun kop kwijt... [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Het Skill Effect : 28 mei 2005 om 00:49.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2005, 00:49   #194
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vroeg u het verschil te verklaren tussen het radioverbod van de nazi's en de communistische dictators enerzijds en dat van de Vlaamse regering anderzijds. Wijst het feit dat u die vraag omzeilt er misschien op dat er geen verschil te vinden is?

Egidius
Het gaat enkel om een verbod voor partijpolitieke zenders. Afgaande op wat Jan VDB hier meedeelde zou de EU-wetgeving uiteindelijk toch zwaarder doorwegen en is er mogelijk geen wettelijk bezwaar meer.
Oud 28 mei 2005, 00:49   #195
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jouw "kwaliteit" bestaat er enkel uit het aan iedereen opdringen van je bekrompen en eigenwijze ideeën.
ik nodig iedereen uit om mijn ideeën aan te vallen, ik reageer steeds zin per zin en ben geen censuur-freak. Ipv ideeën aan te vallen verkies jij daarentegen om persoonlijk te worden (u maakte trouwens identiek hetzelfde verwijt in de topic over Verbeke toen u volledig vastgereden zat). Dat is jouw goed recht, maar het komt niet erg geloofwaardig over

Citaat:
Een omhooggevallen studentje dat vol is van zichzelf .
ik heb de pretentie niet om op dit forum anderen uit te maken voor "omhooggevallen studentje" wanneer ik vastzit (en dat gebeurt evengoed), zo vol ben ik alvast neit van mijzelf
Oud 28 mei 2005, 00:50   #196
Egidius

Standaard

Citaat:
Jouw "kwaliteit" bestaat er enkel uit het aan iedereen opdringen van je bekrompen en eigenwijze ideeën. Een omhooggevallen studentje dat vol is van zichzelf .
Nog een scheldorgel...

Het valt op dat links zich hier out als tegenstander van meer democratie, en bij gebrek aan argumenten dan maar aan het schelden gaat.

Hoe treurig om zien het ook is, het is boeiend.

Egidius
Oud 28 mei 2005, 00:51   #197
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Gaan tanken is niet hetzelfde als partijppolitieke radio uitzenden
dat is de bedoeling van een analogie

Citaat:
Tanken is hier trouwens niet verboden.
accijnzen ontwijken wel: als ik aan de pomp sta moet ik accijnzen betalen
Oud 28 mei 2005, 00:52   #198
Egidius

Standaard

Citaat:
Het gaat enkel om een verbod voor partijpolitieke zenders. Afgaande op wat Jan VDB hier meedeelde zou de EU-wetgeving uiteindelijk toch zwaarder doorwegen en is er mogelijk geen wettelijk bezwaar meer.
Kennis is macht...

Egidius
Oud 28 mei 2005, 00:53   #199
Seba
Europees Commissaris

Standaard

de vraag voor Pietje blijft in idere geval staan:

Citaat:
omdat de Zwitsers een "volk van banken juweliers" zijn, zijn ze dus meer betrokken bij de politiek?
Oud 28 mei 2005, 00:54   #200
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Om de absurditeit van uw redenering aan te tonen : de Nurembergwetten werden bij parlementaire meerderheid goedgekeurd. Volgens hadden de Duitsers zich daar dus aan te houden.

Egidius
Wat een vergelijking. Die Nurembergwetten waren wel in strijd met de mensenrechten. Ik zie niet in hoe uw mensenrechten op gelijkaardige manier kunnen geschonden worden door een verbod op partijpolitieke zenders dat volgens de EU-wetgeving dan nog zou vervallen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be