Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2005, 10:01   #181
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door woffer
Wetenschap staat hier volledig buiten, ik haal hier gewoon aan wat de natuurlijke gang des levens is. Op een bepaald moment in de evolutie is er de stap gezet van aseksuele naar seksuele voortplanting. Hierbij is de biologische regel dat voortplanting enkel kan gebeuren door genenuitwisseling van de 2 verschillende geslachten, bij ons de zaadcel en de eicel. Wetenschappelijk is het idd mogelijk, zelfs vandaag al, een embryo te maken met het genetisch materiaal van 2 individuen van hetzelfde geslacht. Dit neemt niet weg dat homo's eigl een foutje van de natuur zijn.
waarom zijn homoseksuelen dan na al die jaren van schitterende evolutie nog steeds aanwezig?

You're only as old as the boys you feel
james is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 10:02   #182
stephen-
Gouverneur

stephen-'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar stephen-
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
nee, dat vind ik geen reden. kinderen vinden homoseksualiteit helemaal niet abnormaal. jammer genoeg worden heel wat kinderen wel van jongsaf aangeleerd dat een mama en papa hebben normaal is en dat 2 mama's hebben raar is, en dat 2 papa's hebben ziek is. indien een kind met homo-ouders op school dit constant te horen krijgt kan het ongelukkig worden. maar dan is het niet ongelukkig omdat het homo-ouders heeft, maar omdat zijn school suckt.
Vreemd dat jullie blijkbaar allemaal direct uitsluiten dat het kind ongelukkig kan zijn door de homoseksualtiet van zijn ouders. In de vuilbak ermee, zonder erbij stil te staan.
Nu, je kan het kind onmogelijk van zijn omgeving gaan weghalen, dus een kind gaat die invloeden altijd hebben. Maar je gaat dan moeten onderzoeken of het al dan niet ongelukkig is door de homoseksualiteit van de ouders. Je moet dan ook niet blijven zoeken en het uiteindelijk maar op de school steken. Want wie weet wordt er op school helemaal niet negatief gereageerd op zo'n situatie.
stephen- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 10:06   #183
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stephen-
Vreemd dat jullie blijkbaar allemaal direct uitsluiten dat het kind ongelukkig kan zijn door de homoseksualtiet van zijn ouders. In de vuilbak ermee, zonder erbij stil te staan.
Nu, je kan het kind onmogelijk van zijn omgeving gaan weghalen, dus een kind gaat die invloeden altijd hebben. Maar je gaat dan moeten onderzoeken of het al dan niet ongelukkig is door de homoseksualiteit van de ouders. Je moet dan ook niet blijven zoeken en het uiteindelijk maar op de school steken. Want wie weet wordt er op school helemaal niet negatief gereageerd op zo'n situatie.
Again... meer dan 500 studies wereldwijd hebben aangetoond dat de homoseksuele relatie van de ouders geen invloed heeft op de gezondheid van het kind.

blijkbaar legt u dat zomaar naast u neer..

Oud 1 juni 2005, 10:07   #184
woffer
Lokaal Raadslid

woffer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
Homofobie, in tegenstelling tot homosexualiteit, is niet iets dat je van bij je geboort meekrijgt, het is iets dat je aanleert.
Over de oorzaken van homoseksualiteit is nog weinig geweten. Het is niet zo dat er een soort 'homo-gen' bestaat. Er bestaat wel een soort van 'genetische aanleg' voor homoseksualiteit. Dit zijn meestal defectjes die effect hebben op de hormonenspiegel, de aangeboren gedragspatronen, ...
Maar het is niet zo dat mensen op basis van hun genetisch materiaal homo zijn of niet. Er zijn vele externe factoren die meespelen, die kunnen gaan van temperatuurswijziging tijdens de embryonale fase tot sociale gebeurtenissen van het kind. Zeggen dat homoseksualiteit genetisch bepaald is is dus wetenschappelijk onjuist.
woffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 10:07   #185
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je de vorige replys gelezen Stephen?

Dan zou je moeten weten dat het argument van "kind ongelukkig door sexualiteit ouders" onzin is.

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 10:08   #186
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over de oorzaken van homoseksualiteit is nog weinig geweten. Het is niet zo dat er een soort 'homo-gen' bestaat. Er bestaat wel een soort van 'genetische aanleg' voor homoseksualiteit. Dit zijn meestal defectjes die effect hebben op de hormonenspiegel, de aangeboren gedragspatronen, ...
Maar het is niet zo dat mensen op basis van hun genetisch materiaal homo zijn of niet. Er zijn vele externe factoren die meespelen, die kunnen gaan van temperatuurswijziging tijdens de embryonale fase tot sociale gebeurtenissen van het kind. Zeggen dat homoseksualiteit genetisch bepaald is is dus wetenschappelijk onjuist.
hij zegt niet dat het genetisch bepaald is, hij zegt dat het aangeboren is.

Oud 1 juni 2005, 10:09   #187
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit neemt niet weg dat homo's eigl een foutje van de natuur zijn.
Ik ben daar nog niet zo zeker van.
En dan nog, moest het al zo zijn, is er nog steeds geen reden waarom de "foutjes" geen kinderen mogen opvoeden.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 10:09   #188
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
ik heb je al 2 keer gevraagd om welke reden een kind dan ongelukkig zou zijn, maar je geeft geen antwoord. er bestaat geen homofoobgen. abnormaal vinden kinderen het ook niet. zeg me dan eens welk probleem dat kind zou kunnen hebben met homo-ouders waardoor het ongelukkig wordt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 10:10   #189
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van dit soort vragen ga ik helemaal over mijn nek. Als kinderen niet gepest worden omdat ze twee vaders of twee moeders hebben, dan worden ze wel gepest omdat ze scheel kijken, een bril dragen, een beugel hebben, ros haar hebben en te mager of te dik zijn....ect. Het is sowieso onmogelijk om kinderen tegen alle gevaren en alle teleurstellingen van het leven in bescherming te nemen. Bovendien leidt overbescherming wellicht tot mensen die weerloos in het leven zullen staan. Toch ook geen leuk vooruitzicht?
Oud 1 juni 2005, 10:11   #190
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Van dit soort vragen ga ik helemaal over mijn nek. Als kinderen niet gepest worden omdat ze twee vaders of twee moeders hebben, dan worden ze wel gepest omdat ze scheel kijken, een bril dragen, een beugel hebben, ros haar hebben en te mager of te dik zijn....ect. Het is sowieso onmogelijk om kinderen tegen alle gevaren en alle teleurstellingen van het leven in bescherming te nemen. Bovendien leidt overbescherming wellicht tot mensen die weerloos in het leven zullen staan. Toch ook geen leuk vooruitzicht?
+ je vergeet het feit dat er een pure logica fout inzit, het is niet de fout van de ouders van het gepeste kind, maar de fout van de ouders van het pestende kind.

Frank Dane
Oud 1 juni 2005, 10:12   #191
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
euhm, ja. ik herhaal: om welke redenen zou die dan ongelukkig zijn?
Omdat hij in tegenstelling met zijn vriendjes en de andere pakweg 50% van zijn school géén papa én mama heeft.

Maar oef: er zit nog eentje in zijn klas die lijdt aan mucoviscidose en een andere zijn papa zit in de bak...en dat justifieert uiteraard zijn situatie hé...

Dat deze laatste groep in een precaire en niet intentionele situatie is verzeild geraakt die als absolute calamiteit kan worden omschreven terwijl hij er wettelijk is ingeduwd mag uiteraard de pret niet drukken hé...
Oud 1 juni 2005, 10:13   #192
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
+ je vergeet het feit dat er een pure logica fout inzit, het is niet de fout van de ouders van het gepeste kind, maar de fout van de ouders van het pestende kind.
Zeer juist.
Oud 1 juni 2005, 10:14   #193
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Omdat hij in tegenstelling met zijn vriendjes en de andere pakweg 50% van zijn school géén papa én mama heeft.
Maar oef: er zit nog eentje in zijn klas die lijdt aan mucoviscidose en een andere zijn papa zit in de bak...en dat justifieert uiteraard zijn situatie hé...
Dat deze laatste groep in een precaire en niet intentionele situatie is verzeild geraakt die als absolute calamiteit kan worden omschreven terwijl hij er wettelijk is ingeduwd mag uiteraard de pret niet drukken hé...
Juist, iedereen van mijn klas heeft levi jeans & ik niet

Pas op of ik ga nog mensen overhoop schieten uit frustratie

Frank Dane
Oud 1 juni 2005, 10:17   #194
stephen-
Gouverneur

Standaard

Citaat:
- Homofobie, in tegenstelling tot homosexualiteit, is niet iets dat je van bij je geboort meekrijgt, het is iets dat je aanleert.
- Natuurlijk zullen er ook gezinsdramas gebeuren in holebi-gezinnen, er zullen echtscheidingen zijn waarbij kinderen te lijden hebben, alleen is de kans daartoe veel kleiner, de ouders zullen zorgvuldig gescreend worden in tegenstelling tot een heterokoppel dat kinderen baart, wat niet altijd voortkomt uit een doordachte Beslissing, in tegenstelling tot adoptie.

Ik denk dat jouw angst tov adoptie voortkomt uit angst dat jouw mogelijke kinderen je sexualiteit niet zullen aanvaarden, iets dat voortkomt uit je huidige vlaams blok visie op de maatschappij waar homosexuelen nogaltijd minderwaardig zijn (ook al zie je jezelf als normaal).
I could be wrong offc, ik ben geen psychiater, het is gewoon een gedacht dat ik heb, en het is zeker niet aanvallend bedoeld.
Ik heb inderdaad angst ja. Zo van, wat als het toch fout gaat. (Hiermee bedoel ik niet de situaties die zich ook voordoen bij een heterokoppel, maar het feit dat je het kind bij een homokoppel plaatst) Je kan dat toch geen enkel kind in de wereld aandoen.
Moest ik 100% zeker zijn dat de homoseksualiteit geen enkel negatief effect kan hebben zou ik ook voor homo-adoptie zijn. Waarom zou ik er dan tegen zijn.
Maar het lijkt me gewoon dat je om problemen vraagt als je homo-adoptie gaat toelaten. (Dit is natuurlijk maar mijn gevoel ivm homo-adoptie, dus zie het niet als een argument om homo-adoptie tegen te gaan)
Oud 1 juni 2005, 10:17   #195
woffer
Lokaal Raadslid

woffer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door james
waarom zijn homoseksuelen dan na al die jaren van schitterende evolutie nog steeds aanwezig?
Direct gevolg van onze genetische variabiliteit. Mutaties zullen altijd blijven bestaan....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door james
hij zegt niet dat het genetisch bepaald is, hij zegt dat het aangeboren is.
Is ook niet juist: deze externe factoren waarover ik het had kunnen ook plaatsvinden na de geboorte.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
En dan nog, moest het al zo zijn, is er nog steeds geen reden waarom de "foutjes" geen kinderen mogen opvoeden.
Helemaal waar. Homo's zijn niet per definitie slechtere ouders als hetero's.
woffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 10:19   #196
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb inderdaad angst ja. Zo van, wat als het toch fout gaat. (Hiermee bedoel ik niet de situaties die zich ook voordoen bij een heterokoppel, maar het feit dat je het kind bij een homokoppel plaatst) Je kan dat toch geen enkel kind in de wereld aandoen.
Moest ik 100% zeker zijn dat de homoseksualiteit geen enkel negatief effect kan hebben zou ik ook voor homo-adoptie zijn. Waarom zou ik er dan tegen zijn.
Maar het lijkt me gewoon dat je om problemen vraagt als je homo-adoptie gaat toelaten. (Dit is natuurlijk maar mijn gevoel ivm homo-adoptie, dus zie het niet als een argument om homo-adoptie tegen te gaan)
Dus je geeft toe dat je post uit angst, komt die angst dan uit onwetendheid?
In dat geval wil ik best een paar wetenschappelijke reportjes opduikelen, of pure logica gaat je misschien ook al veel verder helpen[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Eternity on 01-06-2005 at 11:21
Reason:
--------------------------------

Citaat:
In dat geval wil ik best een paar wetenschappelijke reportjes opduikelen, of pure logica gaat je misschien ook al veel verder helpen[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
In dat geval wil ik best een paar wetenschappelijke reportjes opduikelen, of pure logica gaat je misschien ook al veel verder helpen

ik edit deze post binnen 2 secondjes, even een paar quotes opzoeken.[/size]
[/edit]

Frank Dane

Laatst gewijzigd door Eternity : 1 juni 2005 om 10:21.
Oud 1 juni 2005, 10:19   #197
stephen-
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Heb je de vorige replys gelezen Stephen?

Dan zou je moeten weten dat het argument van "kind ongelukkig door sexualiteit ouders" onzin is.
Het is niet omdat de meerderheid hier verkondigt dat het argument "kind ongelukkig door seksualiteit ouders" onzin is, dat dat daarom zo is hé.
Oud 1 juni 2005, 10:21   #198
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat de meerderheid hier verkondigt dat het argument "kind ongelukkig door seksualiteit ouders" onzin is, dat dat daarom zo is hé.
Misschien kunt u daarom beter even informeren hoe het zit met de huidige generatie kinderen die wordt opgevoed door holebikoppels, of gewoonweg informeren bij een paar volwassenen die uit deze situaties voorkomen ipv uit onwetendheid te blijven handelen.

Frank Dane
Oud 1 juni 2005, 10:22   #199
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Juist, iedereen van mijn klas heeft levi jeans & ik niet
Dus om even uw logica te volgen: U wil een wet die het dragen van levi jeans verplicht?

Citaat:
Pas op of ik ga nog mensen overhoop schieten uit frustratie
En daarenboven dit besluit op de hoop van uw 500 studies werpen.
Oud 1 juni 2005, 10:22   #200
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
Denk er eens aan hoe ne kleine zich gaat voelen later op school als hem 2 vaders heeft en daarmee op school wordt gepest ? .
Stel je voor dat je als vader Dillen, Dewinter, Jean-Marie De Decker, Rob Klop hebt. Moeten we niet zorgen voor sterilisatie van bepaalde mensen?
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be