![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
|
![]() Citaat:
Vrouw zijn is ook geen stiel. Gehandicapt zijn ook niet. Wil je dan de rechten van vrouwen en gehandicapten? Ik herhaal dus mijn vraag: waarom zou je de rechten van een hetero willen als geen hetero bent? Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op welke objectieve gronden gebeurt dit onderscheid? Dat is de enige vraag die hier gesteld wordt. Dat is ook de enige vraag waar geen antwoord op komt.
![]() |
![]() |
#184 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Is het dan niet beter de situtie legaal te verankeren in het voordeel van het kind?
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je niet weet waarover de discussie gaat zwijg dan ...
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
bv: de niet-adoptant heeft legaal geen inspraak, geen legale band met het kind. In de realiteit komt dat erop neer dat als de relatie stukgaat de niet-adoptant geen rechten & plichten meer heeft tov het kind (bv: alimentatie, bezoekrecht etc), terwijl zij toch samen de beslissingen genomen hebben om het kind te adopteren.
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Egidius |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben in deze discussie geen betrokken partij, u kunt dus deze keer niet beweren dat ik hier mijn enge belangen verdedig. Staat er ergens in de grondwet/wet het recht op papa en mama? Daar gaat het toch om. Als u mij kunt aantonen dat twee mannen of twee vrouwen het beduidend slechter afbrengen met kindjes opvoeden dan een man en een vrouw, dan ben ik tegen adoptie door homokoppels en lesbiennekoppels.
![]() |
![]() |
#191 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Eternity : 22 juni 2005 om 08:26. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Als het de voorstanders van homo-adoptie werkelijk om het belang van het kind gaat, dan wacht men beter tot enkele generaties exclusief door homokoppels opgevoede kinderen gepasseerd zijn en hun bevindingen in wereldwijde, langlopende onderzoeken opgetekend zijn. In afwachting kan de wet beter geen experimenten organiseren. Egidius |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#197 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Er zijn wel degelijk studies geweest ivm kinderen opgevoed door holebi's. Ik ga hier nu geen uitspraken over doen, omdat ik zou moeten studeren op dit eigenste moment en mijn bewering dan ook nog niet kan staven, maar ik zal dit op gepaste tijd doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | ||
|
![]() Citaat:
Waarom zou een mens de rechten van de gehandicapten nodig hebben als hij geen gehandicapte is, dat is de vraag. Citaat:
Of ze gelijke rechten hebben of niet, is trouwens het punt niet. Waarom zou je recht hebben op de specifieke rechten van een andere groep als je niet tot die groep behoort: dat was de vraag. Egidius |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
1) Geen enkel probleem ondervinden met hun seksuele of genderidentiteit 2) Geen enkel probleem ervaren bij hun persoonlijke ontwikkeling 3) Geen enkel probleem ondervinden bij het aangaan van sociale relaties (American Psychological Association, 07.2004) En dat kinderen met twee (lesbische) moeders die inmiddels de leeftijd van 7-18 jaar bereikt hebben; niet meer gepest worden dan kinderen uit heterogezinnen (Borghs, 2003, pp. 18-21) American Psychological Association (07.2004). Resolution on sexual orientation, parents and children. [22.06.2005, American Psychological Association: http://www.apa.org/ ] Borghs, P. (2003). Kinderen in Lesbische gezinnen. Zizo, pp. 18-21. [22.06.2005, Holebifederatie: www.holebifederatie.be ] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Artikel 11 Gec. G.W. : Het genot van de rechten en de vrijheden aan de Belgen toegekend moet zonder discriminatie verzekerd worden. Artikel 346 B.W. : Niemand kan worden geadopteerd door meer dan een persoon, behalve door twee echtgenoten van verschillend geslacht. Aangezien volgens artikel 11 Gec. G.W. De rechten van de Belgen zonder discriminatie moeten verzekerd worden, is Artikel 346 B.W. dus eigenlijk in strijd met de grondwet. |
||
![]() |
![]() |