Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2005, 23:33   #181
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
Is het omdat 'gestudeerde' Vlamingen mij gezegd hebben dat ik niet de rotzak mag uithangen dat ik het niet deed?
Is het omdat mijn ouders mij gezegd hebben dat ik niet de rotzak mag uithangen dat ik het niet deed?

Neen, het is omdat ik respect en zelfrespect genoeg heb om te beseffen dat ik de rotzak niet moet uithangen!

Die ****kken weten goed genoeg wat mag en wat niet mag maar ze hebben NUL DE BOTTEN respect voor onze maatschappij en zo'n afvallige mensen moet ERUIT!!!
Neen, maar jij bent in een heel andere cultuur grootgebracht.

Plus, je voelde je niet bedreigd in het land waar je opgroeide: wees maar zeker dat allochtone jongeren zich vandaag de dag bedreigd voelen met al dat Vlaams Blok gedoe. Probeer maar eens te vatten dat 1 op 4 mensen 'je buiten willen'. Bedenk zelf hoe jij denkt over een bepaalde groep als je hoort dat iemand van die groep iets negatiefs doet (bv. roddelen ofzo). Onmiddellijk ga je de hele groep van datzelfde verdenken... puur uit zelfbehoud.
Het is dus niet verwonderlijk dat de allochtonen nu argwaan hebben naar alle autochtonen toe en die allemaal over dezelfde kam scheren.
Het werkt in twee richtingen:
- Allochtone criminaliteit is (net als werkloosheid) een voedingsboden voor het Vlaams Blok
- Het Vlaams Blok is een voedingsboden voor allochtone criminaliteit
...
Oud 24 juni 2005, 23:37   #182
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben
ten eerste, deze topic gaat over publiekelijk toegankelijke zwembaden en niet over sommige wijken.

Maar kom, de situatie in sommige wijken weet ik ook wel en ga ik nu niet dwarsliggen.

Het gaat dus over zwembaden: en ja, zoals ik eerder zei: waarom kom ik er nooit amok makende jongeren tegen?

ten tweede, al die mensen die op dit forum steeds weer klagen over allochtonen (het zijn trouwens steeds weer dezelfde personen, interessant om te weten, dit is een aparte topic waard), zijn dat allemaal bewoners van Borgerhout? Hier klopt toch iets niet: eerst beweren dat in sommige wijken de vlamingen volledig buiten gekegeld zijn, en dan kom je op deze forum een pak vlamingen tegen die toch nog in Borgerhout wonen...komaan, wie maakt ge wat wijs...

Ik had gezegd dat ik nooit die 'verkeerde' allochtonen tegenkom in zwembaden, laten we de discussie dan ook verderzetten over zwembaden en niet uitwijken naar probleembuurten. Als je niet oplet, komt ge nog terecht in de Sahara, en daar heb je helemaal geen zwembaden, wel een pak Noord-Afrikanen, maar geen zwembaden.

Dus nogmaals: waarom krijg ik nooit prul met allochtonen terwijl sommigen van ons steeds weer en steeds weer prul hebben ?(en dit in zwembaden uiteraard, laten we bij het onderwerp blijven)
Volgens mij is dat antwoord vrij simpel:
Het gaat over de manier hoe jij naar hun toe bent.
Als je niet racistisch bent, vrij van vooroordelen en niet op een angsthebbende en afgunstige manier naar hun kijkt waardoor zij zich niet slecht voelen gaan ze je gerust laten.
Hoe reageer jezelf als iemand je bekijkt al een stuk vuil?
En als iemand je gewoon bekijkt en goeiedag tegen je zegt?
Dit hoeft zelfs niet heel expliciet te gebeuren, het kan desnoods onbewust.
Je voelt zelf ook heel snel aan bijvoorbeeld wie wel en wie niet betrouwbaar is. Zo gaat dat daar ook ...volgens mij.
Oud 24 juni 2005, 23:39   #183
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Ik onthoud alleen maar dat de problemen in die zwembaden blijkbaar verdwijnen als de politie zich er eens een tijdje mee gaat moeien.

Maw hoeft een Burgemeester met een "probleemzwembad" gewoon maar een order te geven aan zijn politiekorps........

En als de ellende blijft duren een C4 (of hoe heet dat in de ambtenarij)

Soms,heel soms,moet het niet ingewikkelder zijn dan dat........
En veel hangt dan ook nog af op de wijze waarop de politie zich er mee moeit...
anders gaat dat het averechtse effect hebben nl. meer deviant gedrag...
Oud 24 juni 2005, 23:41   #184
Groentje-18

Standaard

Citaat:
juist nog meegemaakt:

ik zat in de auto en reed naar huis. Zie ik daar op de stoep een beeldschone jonge vrouw lopen, met korte rok en al...je kon het gewoon niet laten haar na te kijken. Voor mij reed een auto met twee allochtone jongeren, ook zij hadden haar natuurlijk opgemerkt. Ze toeterden en zij keek om en toen ze zag dat het om allochtonen ging, liet zij duidelijk haar ergenis blijken. Jammer voor haar dat geen autochtonen waren, hé.

Ik vroeg mij nu af, wat zou nu omgaan in die vrouw. Zou ze denken: o nee, daar heb je die islamitische snotapen die mij lastig vallen, duidelijk omdat ik blank ben en er sexy bij loop, die racistiche jongeren hebben mijn eer gekrenkt, die seksueel gefrustreerde islamieten kunnen geen respect opbrengen voor vrouwen...

Wat als het nu vlaamse jongeren waren. Zou zij dan denken: hé, kijk eens, ik word opgemerkt door jongens, ben ik nu geen blonde godin of niet. Zij zou zich gevleid voelen, in het getoeter zou zij een bevestiging zien van haar schoonheid...

Maar niet dus als het om allochtonen gaat...

Wat ik maar wil zeggen, mensen die steeds kakken op allochtonen, zoals bv. hier op deze forum, hebben eerder vooroordelen en hanteren twee maten en gewichten. Dat 'gekak' op allochtonen wordt hen eerder ingegeven door xenofobie en psychotische achtervolgingswaanzin in plaats van dat ze echt iets meegemaakt hebben.

Die gevallen die jammer genoeg wel iets negatiefs meegemaakt hebben, hebben waarschijnlijk ergens gelijk als ze een bepaalde oordeel hebben over allochtonen.

Maar wat dan met al die andere die steeds weer kakken op allochtonen, zonder dat er reden toe is. Zij laten zich blindelings leiden door propaganda en indoctrinatie. Het zijn meelopers, een beetje zoals zombies. Ze gebruiken hun verstand niet. Ergens hebben ze een negatief verhaal over allochtonen opgepikt, en opeens durven ze zelf niet eens met een allochtoon in dezelfde bushalte te wachten op de bus...erg hé
Het is misschien een ietsiepietsie exreem uitgedrukt maar je hebt zeker gelijk!!
Dat is idd zo!!
Oud 24 juni 2005, 23:42   #185
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Het Vlaams Blok is een voedingsboden voor allochtone criminaliteit...
Dit is nu net de mentaliteit van de laatste 25 jaar die ons de hele ellende opgeleverd heeft. Men heeft aan de migrantengemeenschap nooit duidelijk durven maken waaraan ze zich te houden heeft. Bij elke misstap van een van hen heeft men zich uitgeput in het vinden van excuses tot op het punt dat ze het zelf nog zijn gaan geloven. Of het was werkloosheid of autochtoon racisme of gebrekkige taalkennis of de botsing van culturen of eender wat maar nooit de fout van de persoon in kwestie. En nu het hier en daar echt uit de hand loopt is het de fout van het blok. Te gemakkelijk als u het mij vraagt.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2005, 23:44   #186
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door panzer
Insinueer je nu da we't zelf zoeken ofwa?? Weet ik veel, misschien kom je niet op de juiste plaatsen (of juist wel)

Ik kan u naar bepaalde plaatsen mee nemen waar één verkeerd oogcontact volstaat mijn beste. Wegkijken als je ze passeert is de boodschap, anders heb je stront aan de knikker!!
WEGKIJKEN ALS JE ZE PASSEERT??? Excuse me???

En u bent verwondert dat ze daar 'ineens' amok gaan maken ??
Oud 24 juni 2005, 23:47   #187
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
>Tiens, en in andere landen hebben ze toch geen VB maar wel dezelfde problematiek????
Nee idd. Geen VB, wel partijen met dezelfde ideologiën maar met andere naampjes.
Oud 24 juni 2005, 23:48   #188
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
absoluut.................voor het "zwart behang" ist simpel : als een allochtoon werkt, dan "neemt hij werk af van de "eigen bevolking".................werkt hij niet, dan ist ne luierik die profiteert............................op die simplistische manier, heb je natuurlijk wel altijd gelijk. VB-ers doen er trouwens ALLES aan opdat allochtonen geen werk kunnen krijgen, juist opdat ze hen dan kunnen stigmatiseren.
Idd!!! Zo is 't!
Applaus applaus!!
Oud 24 juni 2005, 23:52   #189
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
nog zoiets: in hun folderke stond nu: "Universiteit Antwerpen/ Universiteit Allochtoon?" En dan zo'n uitleg die erop neerkwam dat de unif hier veel te veel moeite doet om er allochtonen binnen te krijgen. Zogenaamd meer aandacht aan hen besteden (extra bijlessen of zoiets). "wie geassimileerd is heelt niets exrta nadog."
Hoe willen ze de problemen dan opgelost krijgen? Betere studies is een van de belangrijkste -mss wel het belangrijkste- punten waarop er verbetering moet komen.
(voor mij nog maar eens het bewijs dat het blok geen oplossingen heeft)
Ik ben blij dat ze toegeven dat ze assimilatie willen en geen integratie zoals ze beweren!!

(Assimilatie = de eigen cultuur opgeven om de andere over te nemen -> bedreiging voor de groep -> bedreiging voor het zelfbeeld -> groep gaat er alles aan doen om dit tegen te houden !!
Integratie = (ongeveer) samenleven met een andere cultuur. -> Niemand vraagt hun om de eigen "minderwaardige" cutluur op te geven, gevolg: hun zelfbeeld is niet bedreigd, we beschouwen ze minimum als evenwaardig en respecteren elkaar... -> geen problemen
Oud 24 juni 2005, 23:57   #190
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piazzolla
VB heeft geen concrete oplossingen voor vreemdelingenprobleem? Was het niet iets als de vlieger op of met den boot ...

(niet dat ik achter extreme oplossingen sta, voor alle duidelijkheid)
Jawel, ze hebben zeker 'n oplossing nl. 'wie een hoefddoek draagt keert zijn terugkeercontract' ...
Dus mensen die een doek rond of op hun hoofd dragen moeten terug... zwart of blank, geen discriminatie meer.
Oud 25 juni 2005, 00:04   #191
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois
Dit is nu net de mentaliteit van de laatste 25 jaar die ons de hele ellende opgeleverd heeft. Men heeft aan de migrantengemeenschap nooit duidelijk durven maken waaraan ze zich te houden heeft. Bij elke misstap van een van hen heeft men zich uitgeput in het vinden van excuses tot op het punt dat ze het zelf nog zijn gaan geloven. Of het was werkloosheid of autochtoon racisme of gebrekkige taalkennis of de botsing van culturen of eender wat maar nooit de fout van de persoon in kwestie. En nu het hier en daar echt uit de hand loopt is het de fout van het blok. Te gemakkelijk als u het mij vraagt.
Daarom dat ik er trachtte de nadruk op te leggen dat je het van twee kanten moest bekijken
(VB voedingsbodem voor criminaliteit bij de geviseerde groepen maar criminaliteit ook voedingsboden voor VB)
Oud 25 juni 2005, 00:54   #192
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
En ja, wat dit betreft: ik hoor dit wel steeds op het nieuws en dergelijke, maar als ik nooit zoiets meemaak, en zelfs niet getuige van ben...hoe kunt ge van mij verwachten dat ik dit dan ga geloven.

Weet wat ik ervan denk: deze "problematiek" is zwaar overroepen. Dergelijke verhalen hoort ge alleen de laatste 2 of 3 jaar...maar hoezo, die allochtonen, gingen zij dan tot 2 jaar terug niet zwemmen of hoe zit dat? Of waren zij toen braver en nu opeens niet?

Graag wat antwoorden HIEROP, en geen citytrip naar Borgerhout!!! Dank U
Heb jij met je eigen ogen gezien dat de aarde rond is, en het gat in de ozon al gezien? Of geloof je dat ook niet?
MT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2005, 01:02   #193
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
juist nog meegemaakt:

ik zat in de auto en reed naar huis. Zie ik daar op de stoep een beeldschone jonge vrouw lopen, met korte rok en al...je kon het gewoon niet laten haar na te kijken. Voor mij reed een auto met twee allochtone jongeren, ook zij hadden haar natuurlijk opgemerkt. Ze toeterden en zij keek om en toen ze zag dat het om allochtonen ging, liet zij duidelijk haar ergenis blijken. Jammer voor haar dat geen autochtonen waren, hé.

Ik vroeg mij nu af, wat zou nu omgaan in die vrouw. Zou ze denken: o nee, daar heb je die islamitische snotapen die mij lastig vallen, duidelijk omdat ik blank ben en er sexy bij loop, die racistiche jongeren hebben mijn eer gekrenkt, die seksueel gefrustreerde islamieten kunnen geen respect opbrengen voor vrouwen...

Wat als het nu vlaamse jongeren waren. Zou zij dan denken: hé, kijk eens, ik word opgemerkt door jongens, ben ik nu geen blonde godin of niet. Zij zou zich gevleid voelen, in het getoeter zou zij een bevestiging zien van haar schoonheid...

Maar niet dus als het om allochtonen gaat...

Wat ik maar wil zeggen, mensen die steeds kakken op allochtonen, zoals bv. hier op deze forum, hebben eerder vooroordelen en hanteren twee maten en gewichten. Dat 'gekak' op allochtonen wordt hen eerder ingegeven door xenofobie en psychotische achtervolgingswaanzin in plaats van dat ze echt iets meegemaakt hebben.

Die gevallen die jammer genoeg wel iets negatiefs meegemaakt hebben, hebben waarschijnlijk ergens gelijk als ze een bepaalde oordeel hebben over allochtonen.

Maar wat dan met al die andere die steeds weer kakken op allochtonen, zonder dat er reden toe is. Zij laten zich blindelings leiden door propaganda en indoctrinatie. Het zijn meelopers, een beetje zoals zombies. Ze gebruiken hun verstand niet. Ergens hebben ze een negatief verhaal over allochtonen opgepikt, en opeens durven ze zelf niet eens met een allochtoon in dezelfde bushalte te wachten op de bus...erg hé

Een vraagje.... was jij ook aan het claxonneren?
Ik bedoel maar dat er zoiets bestaat als respect, snap je.
Er is een verschil tussen iemand aankijken of liggen claxonneren en woorden naroepen.
Oud 25 juni 2005, 01:10   #194
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Waarom zou ik dan mijn mening herzien? De oorzaak van het probleem ligt voor het grootste deel bij de racistische Belgen en daar zijn er ondertussen bijna 1 miljoen van.
Bron? Cijfertjes a.u.b.
Mijn gedacht ligt de oorzaak bij die mannen met hun handtasjes, daar worden die gasten dol van.
Het is niet omdat jij je graag als intellectueel wilt voordoen dat we jou maar op je woord geloven.
Of ken je zogezegd weer mensen die het in je oor gefluisterd hebben?
Oud 25 juni 2005, 01:16   #195
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Het is een scheldwoord waarmee men zich in Zuid-Afrika laatdunkend over zijn zwarte medemens placht uit te laten. Ziezo, je hebt weer wat bijgeleerd vandaag.
Raar... ik dacht wij in Vlaanderen leven. We zullen onze taal maar laten vallen, want er kan altijd een woord tussen zitten dat ergens op de wereldbol een scheldwoord is.
Flikker toch op man. (klein voorbeeldje)
Oud 25 juni 2005, 01:21   #196
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
ik kijk (meestal) niet weg.
zeker niet als ze gewoon passeren. als je dan al gaat wegkijken ben je wel parano ze.
Alé mensen, in het vervolg niet meer wegkijken anders hebben ze het recht om je lastig te vallen.
Zo dan???
Oud 25 juni 2005, 01:25   #197
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Oh jawel hoor. Een bepaalde racistische partij heeft de laatste twintig jaar gezorgd een spreekbuis voor de primitiefste en meest verwerpelijke ideologie. Ze heeft nog NOOIT een realistische oplossing voor eventuele samenlevingsproblemen aangereikt, maar heeft er in tegendeel voor gezorgd dat die racistische gevoelens nog een extra voedingsbodem kreeg en heeft de twee bevolkingsgroepen steeds meer als "vijanden" tegenover elkaar geprofileerd. Ik ben er van overtuigd dat het wel degelijk die racistische partij is die in hoofdzaak verantwoordelijk is voor de houding van bepaalde jongeren tegenover de Belgen in het algemeen. We krijgen m.a.w. allemaal een slechte reputatie omwille van dat racistische uitschot. Excuseer me als ik me misschien wat cru uitdruk, maar dat is de enige taal die sommige mensen schijnen te begrijpen...
Je bedoelt SPA die haar eigen volk laat stikken en de allochtoon in de watjes legt om toch maar die stemmen er nog bij de krijgen?
Oud 25 juni 2005, 01:35   #198
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piazzolla

Eerst was er het VB en daaruit is het vreemdelingenprobleem onstaan. Voila, VB in den bak en probleem opgelost, meer moet da nie zijn voor Rafke.

ROFL!
De logica zelve.......volgens meesterbrein Raf.
Oud 25 juni 2005, 04:05   #199
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Kriziz. ik ben onlangs nog in Kelchterhoef geweest. Leuke sfeer-zeker met de paintball mogelijkheden nu-. Veel gebronsde jongemannen met bijhorende dames([size=1]ik hou van de natuur[/size]).
Vooral Italianen. Ik heb de indruk dat je daar geen ruzie moet zoeken, want ook deze "allochtonen" zijn op hun pret gesteld.

Daarentegenover, de laatste keer ik op het Bloso domein Hofstade ben geweest was het Burkaville. Met de nodige vuile blikken en de bergen beledigingen aan mijn vriendins adres.
Hazewinkel Blaasveld-ook een bloso domein-. Bepaalde hoeken, die zich tot zwemmen lenen zijn gewoon verboden gebied als je niet tot een bepaalde groep hoort. En dan spreken we niet over jonge "Belgische" schoffies met een grote bek.
Oud 25 juni 2005, 05:28   #200
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Daarom dat ik er trachtte de nadruk op te leggen dat je het van twee kanten moest bekijken
(VB voedingsbodem voor criminaliteit bij de geviseerde groepen maar criminaliteit ook voedingsboden voor VB)
Maar u doet het weer. Decennialang is de migrantengemeenschap door de hulpverlening, pers en politiek wijsgemaakt dat criminaliteit een aanvaardbare reactie is op werkloosheid en racisme. Quod non!

Nu gaat u en een hoop anderen ze nog het bestaan en succes van het blok als excuus aanpraten. En u en dezelfde hoop anderen beweren dan dat het blok een simplistisch programma voert.

Hoe eerder de migrantengemeenschap duidelijk gemaakt wordt dat dit soort situaties gewoon niet door de beugel kan, de tijd van excuses achter de rug ligt en dat de inspanningen nu ook wel eens van hun kant mogen komen hoe sneller er van een multiculturele "samen-leving" iets in huis kan komen.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be