Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2003, 20:47   #181
Dino
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hincapie
Het gaat dus om enkele tientallen allochtonen die amok komen maken. En daarvoor gaat ge een groep van pakweg 200000 mensen veroordelen?
Genuanceerd denken noemen ze zoiets...
Wie veroordeelt hier heel de allochtonen-gemeenschap?

Citaat:
Dat groepje jongeren mag dan crapuul zijn, maar het is en blijft een kleine minderheid. Ik zou het ook niet graag hebben dat men de Vlaming beschouwt als een racist omdat het Blok hier 18% haalt, want ik ben heel verdraagzaam net zoals de meerderheid van de Vlamingen.
1/5 van de Vlamingen is nu niet bepaald een kleine minderheid hoor...

Zoals ook die groep allochtonen waarbij het fenomeen duidelijk is, ook geen minderheid meer is ten aanzien van de proporties...
Dino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2003, 20:48   #182
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Het gaat dus om enkele tientallen allochtonen die amok komen maken. En daarvoor gaat ge een groep van pakweg 200000 mensen veroordelen?
Dat groepje jongeren mag dan crapuul zijn, maar het is en blijft een kleine minderheid. Ik zou het ook niet graag hebben dat men de Vlaming beschouwt als een racist omdat het Blok hier 18% haalt, want ik ben heel verdraagzaam net zoals de meerderheid van de Vlamingen.
Inderdaad, en verdraagzaam zoals de overgrote meerderheid van de Vlaams Blokkers.
En voor enkele tientallen gaat ge toch geen groep van 750.000 mensen veroordelen?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2003, 20:56   #183
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske
verdorie hij is daar weer met zijne flauwe kul,gaat er dan bij wonen,ik denk dat je vlug weg zou zijn,ik begrijp niet dat je zoiets kan verdedigen.ben jij dan toch een masochist,piano.
Dan moet jij mij eens zeggen WAT ik hier verdedig. Straks ga je nog zeggen dat ik goedkeur wat er in Sint Niklaas gebeurd is, ik heb het er niet eens over gehad. Moest je toch mijn mening willen kennen, dan zou ik eerst precies willen weten WAT er daar heeft plaats gehad.
Oud 2 juni 2003, 20:59   #184
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dino
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Van wie zouden het geleerd hebben? Van de Belgen zelf? Hou als politieagent maar eens iemand aan om hem een parkeerbon te geven. De reacties die je dan krijgt zijn ongelooflijk. Toen ik klein was, en ging supporteren op zondag voor mijn locale voetbalploeg, moest maar 1 enkele politieagent op het veld verschijnen, en de hele meute supporters bleven koest.

Sociale kontrole bij de Belgen bestaat al enkele decennia niet meer. Ik heb het nog meegemaakt toen de Belgen nog in familieverband leefden, ze nog zelf voor hun zieken en bejaarden zorgden. Dat is nu nagenoeg helemaal verdwenen. Mede door d�*t feit leven wij nu in een verzuurde maatschappij van welvarende Belgen die hoe langer hoe minder het weinige gunnen aan de andere.
[size=6]Wat een gezeik hier zeg, en blijf eens to the point, backstabber...[/size]

Neem nu maar gewoon aan dat die mannen een stuk crapuul zijn, ok... En inderdaad, er zijn ook inheemse amok-makers, maar geloof me, die maken maar een héél klein deel uit van dat uitschot...
Op dit forum is het niet de gewoonte van te beginnen schelden, ik verwittig je maar. Je bent hier met normale mensen aan de bak, en niet ergens in een café in't Schipperskwartier. Anders rot je maar op naar PoliticsInfo-forum, daar zijn ze zo'n typen zoals jij gewoon.
Oud 2 juni 2003, 21:01   #185
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Thomas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Om terug te keren naar de titel van dit topic zou het een interessante oefening zijn om eens na te gaan hoeveel van die 100 �* 300 allochtone klootzakjes er nu eigenlijk moslim dan wel ex-moslim zijn.
Allee Darwin wil weer het verband kunnen gelegd zien ts overroepen en onbewezen amokmakerij en de Islam.
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2003, 21:03   #186
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
[Sociale kontrole bij de Belgen bestaat al enkele decennia niet meer.

leven wij nu in een verzuurde maatschappij van welvarende Belgen die hoe langer hoe minder het weinige gunnen aan de andere.
-Maar die sociale controle is precies toch nog groot genoeg om geen vandalenstreken uit te halen.

-Jij vindt dus dat we die amok-makerij in de Ster aan de allochtonen moeten "gunnen". Dat is klare taal.
Toon mij eens waar ik dat gezegd zou hebben? Ik heb mijn mening over wat er gebeurd is in De Ster tot nog toe nergens gezegd. Ik heb alleen een opmerking gemaakt op de titel van de openingstopic, toen niemand nog precies wist wat er gebeurd was, stond er al de titel "moslimsgespuis", en dat is een veralgemening waar ik mij tegen verzet. Mag ik soms?
Oud 2 juni 2003, 21:04   #187
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Citaat:
Om terug te keren naar de titel van dit topic zou het een interessante oefening zijn om eens na te gaan hoeveel van die 100 �* 300 allochtone klootzakjes er nu eigenlijk moslim dan wel ex-moslim zijn.
Allee Darwin wil weer het verband kunnen gelegd zien ts overroepen en onbewezen amokmakerij en de Islam.
Citaat:

.

En het zou ook best kunnen dat dit mijn laatste posting is op dit forum.

Vaarwel,

Darwin
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2003, 21:10   #188
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dino
1/5 van de Vlamingen is nu niet bepaald een kleine minderheid hoor.
De homo's zullen blij zijn dat te horen!
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2003, 21:12   #189
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op dit forum is het niet de gewoonte van te beginnen schelden, ik verwittig je maar. Je bent hier met normale mensen aan de bak, en niet ergens in een café in't Schipperskwartier. Anders rot je maar op naar PoliticsInfo-forum, daar zijn ze zo'n typen zoals jij gewoon.
Het eerste deel van uw post is consequent met het tweede deel. Wanneer vertrekt ge?
Oud 2 juni 2003, 21:13   #190
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

die islamieten hebben in de ster weeral eens bewezen wat voor krapuul ze zijn , ISLAMIETEN ZIJN PARASIETEN
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2003, 21:15   #191
Dino
Burger

Standaard

Beste Piano,

Mijn oprechte excuses als ik met het woord "backstabber" op uw tenen heb getrapt.
Oud 2 juni 2003, 21:16   #192
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Thomas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo®
die islamieten hebben in de ster weeral eens bewezen wat voor krapuul ze zijn , ISLAMIETEN ZIJN PARASIETEN
We zijn helemaal niet racistisch hoor
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2003, 21:17   #193
Dino
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Het eerste deel van uw post is consequent met het tweede deel. Wanneer vertrekt ge?
Ja, maar zijn opmerkingen zijn gerechtvaardigd...

politiek correct, weet u wel...
Oud 2 juni 2003, 21:19   #194
Dino
Burger

Standaard

Citaat:
Ik heb alleen een opmerking gemaakt op de titel van de openingstopic, toen niemand nog precies wist wat er gebeurd was, stond er al de titel "moslimsgespuis", en dat is een veralgemening waar ik mij tegen verzet. Mag ik soms?
Waarom is dit een veralgemening? Het was gespuis en het waren moslims... zelfs die Kosovaar. Wat is het probleem?
Oud 2 juni 2003, 21:33   #195
Het Vraagteken
Provinciaal Statenlid

Het Vraagteken's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Het Vraagteken
Standaard

Onzin: tussen de 57 personen die opgepakt zijn (en dus welliswaar PREVENTIEF, een deel kan niets met de zaak te maken hebben) zaten ook enkele autochtonen, niet eens van de minsten onder de gsm-bende..

verder heeft het geen zin de relschoppers onder de naam moslim te klasseren. Ik spreek over autochtone hooligans toch ook niet als "christenen"? De religie die een aantal van de overtreders (maar hoogstwaarschijnlijk een AANTAL) belijden, doet hier niet ter zake. Stop toch met die zinloze discriminerende associaties te leggen.
Oud 2 juni 2003, 21:52   #196
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

percloride's schermafbeelding

Standaard

ik begin toch te twijfelen aan het geestelijk vermogen van ThePiano, let op dit is geen verwijd of scheldpartij, maar de manier waarop hij GEEN standpunt inneemt doet mij twijfelen of ThePiano wel weet waarover er geschreven word.
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2003, 21:55   #197
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
ik begin toch te twijfelen aan het geestelijk vermogen van ThePiano, let op dit is geen verwijd of scheldpartij, maar de manier waarop hij GEEN standpunt inneemt doet mij twijfelen of ThePiano wel weet waarover er geschreven word.
Voor zover ik kan nagaan was het helemaal geen bezetting van De Ster. Er is wat handgemeen geweest zonder veel gevolgen. Gewoon de onruststokers oppakken en voor de jeugdrechter brengen (als het minderjarigen waren).

Percloride: als je graag de scheldtoer op wil gaan, ik sta open voor elk idee, persoonlijke aanvallen worden hier niet zo gewaardeerd
Oud 2 juni 2003, 22:00   #198
Ebbe
Burger

Ebbe's schermafbeelding

Standaard

Ik ben die racistische,onverdraagzame en agressieve moslims meer dan zat!
Zoiets maak je hier niet mee met chinezen,perugianen,brazilianen,.......
De oplossing van het probleem is voor mij heel simpel....terugsturen!
Niet alleen hier,maar overal ter wereld maken zij ambras!
Ik denk dat het in die mensen hun cultuur ingebakken is om met
conflikten te moeten leven,anders zijn ze niet gelukkig.
Walgelijk hoe hier sommigen in de verdedeging gaan voor dat krapuul!
Oud 2 juni 2003, 22:00   #199
Het Vraagteken
Provinciaal Statenlid

Het Vraagteken's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Het Vraagteken
Standaard

zoals hij zelf zei wenst hij geen definitief standpunt in te nemen ( om het dan toch weer af te kraken -in het beste geval- of geen antwoord te geven -als het eerste niet lukt- zolang hij geen duidelijk inzicht heeft in de situatie. Misschien iets wat jij ook beter zou doen.

Maar hoe de situatie ook zit, "moslimgespuis" is een onjuiste en racistisch getinte veralgemening, en daar reageert iedereen op die nog geen last heeft van spastische facistische reflex.
Oud 2 juni 2003, 22:07   #200
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

percloride's schermafbeelding

Standaard

zie je wel ThePiano, dat je niet leest wat er geschreven staat, ik heb duidelijk geschreven dat dit geen scheldpartij is, maar jij aanziet dit dus wel als een scheldpartij, dit is een voorbeeld van hoe jij andersdekende
behandeld, uitdagend en kleinerend, ikzelf kan daar tegen hoor, ik wil je alleen duidelijk maken hoe jij bij andere mensen overkomt.
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be