Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2005, 06:53   #181
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Waarom zou ze lid moeten zijn bij de CD&V? Ik ben ook lid van het ACV en ik denk er nog niet aan om lid te worden van die partij.

Maar dan zijnde gij nen katholieke communist, of hoe moet ik da nu zien...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 06:58   #182
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet
u bent wel gemakkelijk om te praten als vakbondvertegenwoordiger vind ik,denkt u zo iets te bereiken?
3 miljoen leden moet je verdienen,door achter hen te staan en niet door constant van mening te veranderen,zo bereik je niks.

De vakbond achter de leden staan, ... jawade, mag ik daar nekeer goe mee lachen, ?

Hun lidgeld opstrijken en daar de grote jan mee uithangen ja.
Oud 15 juli 2005, 07:05   #183
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
Mijn indruk is dat u als délégué hier op dit forum het meest genuanceerde standpunt naar voor brengt.

Het asolute gelijk bestaat nooit. Het is altijd zoeken naar de waarheid en zoeken naar evenwicht.

Daarom heb ik nooit meegedaan aan de goedkope dialectiek van de goede en de kwaden, de patroons en het werkvolk, de linksen en de rechtsen, de kaloten en de socialsisten. Zij die dat deden hebben dat gedaan voor de creatie van een vijandbeeld en dus voor manipulatie van de waarheid.

Het vormen van een eigen mening, en het samen zoeken naar oplossingen, als je dat doet dan wordt je pas mens in plaats van ergens een ideologie -papegaai.
Ja realist blijven is het best
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 07:22   #184
Sokkie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
De vakbond achter de leden staan, ... jawade, mag ik daar nekeer goe mee lachen, ?

Hun lidgeld opstrijken en daar de grote jan mee uithangen ja.
Heeft u daar dan ervaring mee? Kan je daar dan concrete voorbeelden van geven. Ik zou niet willen dat je beschuldigd wordt van laster hé...
Sokkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 07:26   #185
Sokkie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Tja, de kleur van uw zak ken ik voorlopig nog niet...
Mijn verlof is pas in augustus gepland... en ik rij gewoon maar naar Schiphol (een dik uurtje langer rijden) en dat is het... Voor mij moeten de eigenbelangers de staking niet laten... Want ik besef maar al te best dat zulke stakingen goed zijn voor het land en zijn bevolking...

Ik vind het enkel spijtig dat mijn duurverdiende centjes naar Nederland gaan...

En ja, als een jobke van een vakbondsman/vrouw in het gedrang komt, dan hoeft men uiteraard niet de normale rechtsgang te volgen... Men hoeft dan zelfs geen rekening te houden met tienduizenden mensen die op reis gaan... Evenmin met de enorme verliezen die bij Biac zullen optreden (en waarvan de directie geenszins de gevolgen zal van dragen!).. maar ook voor andere firma's...

Moest mijn moeke me niet fatsoenlijk opgevoed hebben, ik zou zeggen <<bende moderne terroristen>>...
Zuurverdiende centjes? Ik wist niet dat de fils �* papa moeten werken. Ik dacht altijd dat die de centjes van papa en mama opsoupeerden...

Uw moeke zal u dan toch niet zo goed hebben opgevoed.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Sokkie on 15-07-2005 at 08:26
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Mijn verlof is pas in augustus gepland... en ik rij gewoon maar naar Schiphol (een dik uurtje langer rijden) en dat is het... Voor mij moeten de eigenbelangers de staking niet laten... Want ik besef maar al te best dat zulke stakingen goed zijn voor het land en zijn bevolking...

En ja, als een jobke van een vakbondsman/vrouw in het gedrang komt, dan hoeft men uiteraard niet de normale rechtsgang te volgen... Men hoeft dan zelfs geen rekening te houden met tienduizenden mensen die op reis gaan... Evenmin met de enorme verliezen die bij Biac zullen optreden (en waarvan de directie geenszins de gevolgen zal van dragen!).. maar ook voor andere firma's...

Moest mijn moeke me niet fatsoenlijk opgevoed hebben, ik zou zeggen <<bende moderne terroristen>>...
Zuurverdiende centjes? Ik wist niet dat de fils �* papa moeten werken. Ik dacht altijd dat die de centjes van papa en mama opsoupeerden...

Uw moeke zal u dan toch niet zo goed hebben opgevoed.[/size]

[size=1]After edit by Sokkie on 15-07-2005 at 08:26
Reason:

Citaat:

Zuurverdiende centjes? Ik wist niet dat de fils �* papa moeten werken. Ik dacht altijd dat die centjes van papa en mama opsoupeerden...

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Zuurverdiende centjes? Ik wist niet dat de fils �* papa moeten werken. Ik dacht altijd dat die centjes van papa en mama opsoupeerden...

[/edit]

Laatst gewijzigd door Sokkie : 15 juli 2005 om 07:26.
Oud 15 juli 2005, 07:54   #186
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sokkie
Uw moeke zal u dan toch niet zo goed hebben opgevoed.
Doet zo verder... Onze kinderen zullen U eeuwig dankbaar zijn...
Trouwens dit is nog maar een voorproefje van de hete herfst...
En de ondernemers pakken hun valeizen... maar niet om op reis te gaan...
En het 'plezantste' is, U zult er niet wakker van liggen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 08:02   #187
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft u daar dan ervaring mee? Kan je daar dan concrete voorbeelden van geven. Ik zou niet willen dat je beschuldigd wordt van laster hé...
Tuurlijk heb ik daar ervaring mee. Mijn vrouw was in tegenstelling tot mezelf gesyndiceerd. Ze werkte in één van de filialen van Delhaize. Toen de winkel overging in franchise had ze het syndicaat waar ze al 7 jaar lang braaf aan had betaald nodig, maar die lieten haar netjes in de kou staan. Wat is nu één wicht in een ver filiaal waard? Niks dus. Dat madam de afgevaardigde naar een congres was in Barcelona (op haar eigen kosten zeker...NOT) zal daar wel niks mee te maken hebben zeker?

Sydicaten zouden beter eens terug naar de roots gaan en enkel opkomen voor een onrechtvaardige behandeling van de werknemer. Neen, nu moeten ze ieder jaar onderhandelen voor nog meer opslag, staken voor ieder rechtvaardig ontslag en ervoor zorgen dat de délégués eerst hun stukje van de koek krijgen, en ja ook dit kan ik bewijzen.

Mvg.
Oud 15 juli 2005, 08:05   #188
Sokkie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Doet zo verder... Onze kinderen zullen U eeuwig dankbaar zijn...
Trouwens dit is nog maar een voorproefje van de hete herfst...
En de ondernemers pakken hun valiezen... maar niet om op reis te gaan...
En het 'plezantste' is, U zult er niet wakker van liggen...
Uw ouders hadden u beter naar een goede school gestuurd, dat is toch het minste dat ze konden doen.. Uw moeke lijkt mij dus helemaal niets af te weten van een goede opvoeding.

Gaat uw moeke verhuizen? Inderdaad eindelijk eens goed nieuws. Hopelijk vergeet ze u niet...
Oud 15 juli 2005, 08:44   #189
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik hem die mannen genoeg bezig gezien zowel in openbare diensten als fabrieken als bij ons eigen werk, En den enige goeien die ik ooit ben tegengekomen was nen echten ideailist, maar die was dan weer zo bevlogen van zijn communistisch ideaal dat hij de realiteit nie meer kon inzien.

Verder moet ik helaas zeggen dat de rest die ik bezig gezien heb, vooral gasten waren die heel veel wind maakten, maar verder maar al te graag hun eigen vel redden. Een van die idooten moest zich altijd interessant maken tijdens teammeetings, terwijl de rest van het team eigenlijk liever had dat hij zijn bakkes hield.

Wij hadden een bedrijfscultuur, waar we zelf wel ons problemen oplosten en niet met die zeveraars van de vakbond gingen lullen, als we dat trouwens deden waren we er zeker van van geen succes te hebben.

Een schoon voorbeeld, ik en collega hadden allebei cursusen vandoen, dure cursusen, (in IT zijn die altijd duur, een weekje training kost al gauw 2 a 3000 euro, )

Hij was gaan zagen bij zijne vriend den delegé, ik had mijnen baas een mailke gestuurd en hem de zaak effe uitgelegd.

Resultaat, 2 maanden later zat ik op cursus, en den andere stond bij de volgende teammeeting nog altijd te zeuren tegen zijne vriend delege, die maar stond af te geven op de managers, enz...

Onozelaars...

Verder is de structuur van de vakbond zodanig, en vooral de financiele, dan, dat werkeloosheid poen betekend, dus en dit klinkt cru, hoe meer bedrijven da ze in de soep laten draaien, hoe meer poen dat opbrengt voor de organisatie.

Want ze mogen immers de dopgelden uitbetalen... En zelf als die dopgelden maar 1 dag op hun rekening staan, dan wil ik wel eens weten over hoeveel interest dat gaat op jaarbasis...
Oud 15 juli 2005, 09:11   #190
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

k'vind het echt zielig voor de mensen die...... na een jaar lang hun klossen te hebben afgedraaid aan een of andere band in een fabriek eindelijk eens een weekske met "de vlieger" op vakantie kunnen naar het zonnige zuiden, waar ze al maanden naar uitkijken en hun zuurverdiende centjes ingestoken hebben....

en die sukkelaars gaan de rotzakken (sorrrrrry voor de platte taal maar t'zit me te diep) van de vakbond dan eens deskundig de bomen injagen en hun verlof totaal verprutsen met de een of de andere stakingsaktie.....

waarom gaan ze niet betogen voor de deur van hun "slechte" directie of gijzelen ze hun directeurs niet ?????? bang om ontslagen te worden zeker ?????

laat de gewone mens met rust, hij verdient het !
Oud 15 juli 2005, 09:12   #191
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uw moeke zal u dan toch niet zo goed hebben opgevoed.
chipie kan zure centjes verdienen met de ganse dag op het forum te zitten.
he, zo wil ik ook wel een job.
zeg eens, wat die jij voor de kost, chip?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 09:15   #192
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
De Sossen ambeteren
Oud 15 juli 2005, 09:17   #193
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Chipkes bakken, hé Mitteke... Was toch zo moeilijk niet?
Oud 15 juli 2005, 09:17   #194
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser
Tuurlijk heb ik daar ervaring mee. Mijn vrouw was in tegenstelling tot mezelf gesyndiceerd. Ze werkte in één van de filialen van Delhaize. Toen de winkel overging in franchise had ze het syndicaat waar ze al 7 jaar lang braaf aan had betaald nodig, maar die lieten haar netjes in de kou staan. Wat is nu één wicht in een ver filiaal waard? Niks dus. Dat madam de afgevaardigde naar een congres was in Barcelona (op haar eigen kosten zeker...NOT) zal daar wel niks mee te maken hebben zeker?

Sydicaten zouden beter eens terug naar de roots gaan en enkel opkomen voor een onrechtvaardige behandeling van de werknemer. Neen, nu moeten ze ieder jaar onderhandelen voor nog meer opslag, staken voor ieder rechtvaardig ontslag en ervoor zorgen dat de délégués eerst hun stukje van de koek krijgen, en ja ook dit kan ik bewijzen.

Mvg.
U heeft een slechte ervaring hierin. Ik weet uit ervaring dat er ook mannen zijn die zich idd inzetten voor hun collega's. Ik vind niet dat ge iedereen over dezelfde kam mag scheren. Als ik het verhaal, via de pers weliswaar, hoor van Vindevogel dan vind ik haar niet correct behandeld.
  1. Tijdens haar uren mocht ze geen syndicaal werk doen,
  2. ze was verkozen door haar collega's,
  3. ze was door haar collega's gevraagd op de werkvloer,
  4. ze is naar de werkvloer gegaan tijdens haar vrije tijd,
  5. haar werkgever probeert de schuld in BIAC zijn schoenen te schuiven.
Volgens mij ruikt dat echt naar het "zoeken" van mensen. Als je tijdens de uren geen syndicaal werk doet en je mag erna dat ook niet doen??????
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 09:18   #195
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
De Sossen ambeteren
Oud 15 juli 2005, 09:24   #196
Den Bal
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
k'vind het echt zielig voor de mensen die...... na een jaar lang hun klossen te hebben afgedraaid aan een of andere band in een fabriek eindelijk eens een weekske met "de vlieger" op vakantie kunnen naar het zonnige zuiden, waar ze al maanden naar uitkijken en hun zuurverdiende centjes ingestoken hebben....

en die sukkelaars gaan de rotzakken (sorrrrrry voor de platte taal maar t'zit me te diep) van de vakbond dan eens deskundig de bomen injagen en hun verlof totaal verprutsen met de een of de andere stakingsaktie.....

waarom gaan ze niet betogen voor de deur van hun "slechte" directie of gijzelen ze hun directeurs niet ?????? bang om ontslagen te worden zeker ?????

Ik persoonlijk vind ook dat er getracht moet worden om een andere oplossing te zoeken. Maar wanneer alle mogelijkheden opgebruikt zijn moet het kunnen tot spijt van idd de mensen die willen op vakantie gaan. Het is mogelijk de bedoeling van die directie om dit juist in deze periode te doen. Juist omdat dit strijdmiddel mogelijk niet zou gebruikt worden (ieder jaar terug is er één of ander incident, rond deze tijd, waar je toch bedenkingen kunt hebben over de houding van de directie.)[edit]
[size=1]After edit by Den Bal on 15-07-2005 at 10:27
Reason:

Citaat:

Ik persoonlijk vind ook dat er getracht moet worden om een andere oplossing te zoeken. Maar wanneer alle mogelijkheden opgebruikt zijn moet het kunnen tot spijt van idd de mensen die willen op vakantie gaan. Het is mogelijk de bedoeling van die directie om dit juist in deze periode te doen. Juist omdat dit strijdmiddel mogelijk niet zou gebruikt worden (ieder jaar terug is er één of ander incident, rond deze tijd, waar je toch bedenkingen kunt hebben over de houding van de directie.)[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Ik persoonlijk vind ook dat er getracht moet worden om een andere oplossing te zoeken. Maar wanneer alle mogelijkheden opgebruikt zijn moet het kunnen tot spijt van idd de mensen die willen op vakantie gaan. Het is mogelijk de bedoeling van die directie om dit juist in deze periode te doen. Juist omdat dit strijdmiddel mogelijk niet zou gebruikt worden.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Den Bal : 15 juli 2005 om 09:27.
Oud 15 juli 2005, 09:31   #197
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal
U heeft een slechte ervaring hierin. Ik weet uit ervaring dat er ook mannen zijn die zich idd inzetten voor hun collega's. Ik vind niet dat ge iedereen over dezelfde kam mag scheren. Als ik het verhaal, via de pers weliswaar, hoor van Vindevogel dan vind ik haar niet correct behandeld.
  1. Tijdens haar uren mocht ze geen syndicaal werk doen,
  2. ze was verkozen door haar collega's,
  3. ze was door haar collega's gevraagd op de werkvloer,
  4. ze is naar de werkvloer gegaan tijdens haar vrije tijd,
  5. haar werkgever probeert de schuld in BIAC zijn schoenen te schuiven.
Volgens mij ruikt dat echt naar het "zoeken" van mensen. Als je tijdens de uren geen syndicaal werk doet en je mag erna dat ook niet doen??????
Maar de vraag blijft waarom ze altijd binnen komt buiten de werkuren zonder dat de directie daar van weet?
Oud 15 juli 2005, 09:32   #198
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
We moeten nog eens kunnen lachen e
Oud 15 juli 2005, 09:39   #199
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal
Ik persoonlijk vind ook dat er getracht moet worden om een andere oplossing te zoeken. Maar wanneer alle mogelijkheden opgebruikt zijn moet het kunnen tot spijt van idd de mensen die willen op vakantie gaan. Het is mogelijk de bedoeling van die directie om dit juist in deze periode te doen. Juist omdat dit strijdmiddel mogelijk niet zou gebruikt worden (ieder jaar terug is er één of ander incident, rond deze tijd, waar je toch bedenkingen kunt hebben over de houding van de directie.)
Het ligt er idd vingerdik op, dat dat de bedoeling was van de directie.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 09:40   #200
Den Bal
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Maar de vraag blijft waarom ze altijd binnen komt buiten de werkuren zonder dat de directie daar van weet?
Een goede vertegenwoordiger die buiten zijn uren actief is minstens iedere dag een uur op de werkvloer. De directie zal dat ook wel weten zeker? Ik persoonlijk zou het ook logisch vinden dat ze dit aansluitend op haar uurrooster deed. Ik vind het dan ook maar een flauw argument van de directie om te zeggen dat ze niet weten dat ze niet aangemeld was. Trouwens als ze via een badge binnen moet komen is het al geweten. Als mijn directeur iemand 's morgens nodig heeft, wordt hij verwittigd via het informaticasysteem wanneer die persoon met een badge binnenkomt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be