![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Burgemeester
|
![]() Tot WOII had de koning trouwens meer macht dan nu : effectief opperbevelhebber van het leger (Albert I, Leopold III) en voorzitter van de ministerraad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
nu vind ik recht en reden hebben je even virtueel om de oren te slaan, ik heb hier al tot vervelens toe (en ik vermoed al rechtstreeks aan u) verteld dat ik tegen het konngshuis ben. Hoe kun je mij dan als royalist omschrijven ? Ben je nu echt zo dwaas ?
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door CHW : 3 september 2005 om 12:19. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is en blijft dat de koning in België niet alleen over bepaalde machtsvoorrechten beschikt, maar daarenboven een politieke invloed achter de schermen uitoefent waarop iedere democratische controle ontbreekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Artikel 85. De grondwettelijke macht van de Koning gaat bij erfopvolging over op de natuurlijke en wettige nakomelingschap, in de rechte lijn, van Z.M. Leopold, Joris, Christiaan, Frederik van Saksen-Coburg en volgens eerstgeboorterecht. Dus grondwettelijk betekent uitvoerend... 't Is logisch, want de wetten zijn pas van kracht wanneer ze door de koning ondertekend zijn en bekrachtigd door het Parlement...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 3 september 2005 om 13:27. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Na 5 jaar zou de bevolking toch wel een en ander moeten door hebben gehad: met een koning die ei zo na in ballingschap leefde in Zwitserland heeft iedereen duidelijk gezien dat zonder ook kan. Wat je wel vergeet is dat het industriële en economische zwaartepunt van de belgische economie toen in Wallonië lag. En ja hoor, Vlaanderen voor, Wallonië tegen. Projecteer eens naar vandaag ? ![]() Zo zie je maar, nothing ever really changes ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
En voor Leopold III probeerde terug te komen hadden we prins-regent Karel dus was er zeker geen machtsvacuum geweest.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door CHW : 3 september 2005 om 17:21. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn zoon zie ik anders niet als iemand die zijn macht niet zou gebruiken...
![]() |
#196 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zal daarom zijn dat zijn papa het royale loodje nog niet gelegd heeft.
![]() |
#198 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Veel van die tekst is verouderd, maar misschien om niemand voor het hoofd te stoten laat men de officiele versie voor wat em is, in de praktijk weet ondertussen iedereen wel dat het niet meer zo'n vaart zal lopen. Ze kunnen die nieuwe generatie alvast het begrip "republiek" aanleren, voor later, als ze groot zijn ![]()
|
![]() |
![]() |