Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2005, 23:15   #181
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Wat insinueer je?
Extreem-links zijn en menselijk zijn gaan niet samen?
Kijk, die vraag is een aparte draad waard. Ik zou zeggen dat eenieder die vindt dat de maatschappij zus of zo moet zijn, en daarvoor bereid is de democratie en de vrije meningsuiting overboord te gooien, geen idee heeft van wat menselijkheid is.

Maar daar ging het niet om. VM out zich als een minnaar van het "pure communisme" en van autoritaire figuren, en noemt zich tegelijk "rechts". Het was grappig en verhelderend dat hij hier alleen maar steun vond bij iemand die zichzelf extreemlinks noemt.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 07:38   #182
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
u vergeet de vermelden dan men hem met vijf kogels heeft neergeschoten terwijl hij op de grond lag.
U heeft het terug mis. het waren er 8.
en met 1 of 10 in het hoofd maakt geen enkel verschil.
Die vent had ze verdient.
U leest er zeer gewillig over dat hij reeds was gesommeert van agenten in uniform!
moest het een witte zijn geweest, dan was het eigen schuld, dikke bult.
Nu het een gekleurde medemens is wordt hij heilig verklaart. zot eijn doe geen zere.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 08:35   #183
Sounds of silence
Partijlid

Sounds of silence's schermafbeelding

Standaard

Waarom het incident in Londen erg werd gevonden, en dit nauwelijks in het nieuws kwam? Omdat het in Londen een zwarte was, zo simpel is het. dat schijnt erger te zijn als er een zwarte doodgeschoten word, want daarbij ben je dan ook nog eens zogenaamd racist... "racist" word als nooduitgang gebruikt!!
Oud 8 augustus 2005, 08:39   #184
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Er zijn er veel die het stoer vinden die knalpartij goed te praten. Maar als er bij staan zullen ze wel anders piepen. Het feit dat die flikken wel eens een bende klootzakken zijn, dat kan er natuurlijk gewoon niet in...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 08:41   #185
Sounds of silence
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Tja, als U het zo bekijkt... Inderdaad, in Londen was er voor niemand een dreiging ...

En die 'dreiging' hier voor de politie... Konden deze geen stapje opzij zetten?
Hoe kun je dit zeggen?? Heb je een ander artikel gelezen dan dat ik heb gelezen ofzo? Ook al was er geen dreigin, bevelen van politie niet nakomen, op de vlucht slaan en dat soort overtredingen..noemen wij dit dan een goede burger waar het land wat aan heeft? NEE! de politie mag het pistool van mij wel vaker gebruiken..
Oud 8 augustus 2005, 08:43   #186
Sounds of silence
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Er zijn er veel die het stoer vinden die knalpartij goed te praten. Maar als er bij staan zullen ze wel anders piepen. Het feit dat die flikken wel eens een bende klootzakken zijn, dat kan er natuurlijk gewoon niet in...
inderdaad, het pistool moet meer gebruikt worden, dan krijg je ook niet zulke berichten in het nieuws... de politie is veel te zacht!
Oud 8 augustus 2005, 08:44   #187
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Zwartzak.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 08:54   #188
Sounds of silence
Partijlid

Standaard

wit
Oud 8 augustus 2005, 09:36   #189
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sounds of silence
Waarom het incident in Londen erg werd gevonden, en dit nauwelijks in het nieuws kwam? Omdat het in Londen een zwarte was, zo simpel is het. dat schijnt erger te zijn als er een zwarte doodgeschoten word, want daarbij ben je dan ook nog eens zogenaamd racist... "racist" word als nooduitgang gebruikt!!
Was het geen "witte" Braziliaan? Wat hier opvalt is dat vele deze zaak zien als een bewijs voor de twee maten en gewichten die de "linksen" zouden gebruiken, dit heeft niets te maken met twee maten en en gewichten maar met nuances.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Towelie030981 on 08-08-2005 at 10:40
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Was het geen "witte" Braziliaan? Wat hier opvalt is dat vele deze zaak zien als een bewijs voor de twee maten en gewichten die de "linksen" zouden gebruiken, dit heeft niets te maken met twee maten en en gewichten maar met nuances.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Was het geen "witte" Braziliaan?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Towelie030981 : 8 augustus 2005 om 09:40.
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 10:06   #190
ago
Burgemeester

Standaard

Citaat:
De meesten van jullie zullen dit ook wel al gehoord hebben. Persoonlijk vind ik het eens schande dat de politie zomaar iemand in het hoofd schiet, zelfs als was er reden om te denken dat de man een versperring ging rammen.

De politieagenten in kwestie verdienen volgens mij een zware sanctie.
Wat is uw mening?

VRIJSPRAAK MET ONDERSCHEIDING!!
Weeral zitten kakken op de politie en de dader in de slachtoffer rol steken!
Als men op een versperring in rijd is dat poging tot moord.
Die flikken hebben gedaan wat moest en mocht dit een beetje meer gebeuren zouden daders van misdrijven tweemaal denken voor ze proberen te vluchten!
ago is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 10:14   #191
ago
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Zelfverdediging? Als ze in de banden van de auto hadden geschoten was de kans dat hij tot stilstand kwam per definitie groter dan de kans dat was dan wanneer ze in de bestuurder z'n hoofd schieten (sjans dat het slachtoffer geen auto had die was uitgerust met de laatste nieuwe snufjes, want die gaan gewoon vooruit zonder dat je je voet ergens op moet houden... en dan was de auto alsnog rechtdoor naar de politieversperring gegaan...)
Pech gehad dat 'm eentje in de kop kreeg?
Dat geloof ik niet.

Over dat laatste: emotionele argumentatie. Emotionele reacties zijn niet gelijk aan rationele reacties.
Moest dat echt gebeurd zijn, dan zou ik niet denken in zulke termen omdat ik iemand gewoon koud maken nooit als een optie heb gezien ... ik zou eerder denken 'was mijn kind op dat moment maar op een andere plaats geweest'.
Groentje heb je ooit al een pistool in je handen had?
Weet dat het niet als in de films is waar men vanop 100 meter nog in de kuiten kan schieten van den ander!
Al op 10 meter(das geen grap)is het heel moeilijk om in een hooft te schieten laat staan als het doelwit in beweging is!
Oud 8 augustus 2005, 10:38   #192
ago
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Een mens in het hoofd schieten is een oplossing?
Ze konden hem evengoed in de banden schieten. Of gewoon helemaal niet schieten.
Een vrijgeleide voor de overtreders dus!
Als men niet stopt laat men je lopen!
Een vriend van mij(ze zijn niet allemaal respectabel)heeft dit bijna twee jaar geleden ook gedaan!
Had gedronken en wa ruzie had en wou dus naar huis pech voor hem maar er was nu een eenmalige controle(niet evident in Charleroi,jumet-noord)en hij is ook niet gestopt.
Na een wilde achtervolging en drie wegversperringen verder en twee kogelgaten in zijn auto hebben ze hem klem kunnen rijden.
Waarna hij een heel slecht kwartierke heeft beleeft(in den kliniek geslaan en operatie nodig aan zijn oog)
Dankzij het feit dat een bewakingscamera in een tunnel de afranseling heeft gefilmd werd hij maar veroordeeld tot 200 uren gemeenschapsdienst!
Waar hij ook geen kloten heeft uitgestoken behalve zuipen met zijn begeleider!
Ewel hij vond het wel normaal dat ze op hem hebben geschoten(zelf de afranseling)want hij besefte heel goed dat hij een misdrijf pleegde!
Oud 8 augustus 2005, 12:27   #193
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Flikken moeten maar niet zo controleren, of zelfs flik worden...
Idioot. Zelf wordt ik 'flik' binnen dit en een jaar (eerst de opleiding natuurlijk) en ik zal er aan denken als je ooit hulp nodig hebt en toevallig in mijn zone woont. Dan zal ik even een uurtje of twee wachten en dan komen om de vaststellingen op te nemen en ze verticaal te klasseren op kantoor...

Die agenten hebben goed gehandeld in mijn ogen. Hij had maar moeten stoppen toen hem dat bevolen werd.
Als je wegrijdt van de politie en nadien nog eens dreigt om op hen in te rijden bij een wegversperring dan is overduidelijk dat je meer op je kerfstok hebt dan een banale verkeersovertreding.

Zelf ben ik ook al tegengehouden omdat ik te snel reed. De inspecteur vroeg mijn papieren en kreeg die dan ook zonder morren. Nadien elkaar nog een prettige dag verder gewenst en ben ik terug vertrokken.

De € 150 braaf betaald en verder geen gevolgen meer aan geweest. Is dat nu zo moeilijk? De wet overtreden is één, gepakt worden een ander. Als je de wet wil overtreden, wees dan ook zo 'sportief' om je sanctie te aanvaarden.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 12:45   #194
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik vind van wel: ze moesten maar geen flik worden.
Jij bent echt een leeghoofd hé...

Die chauffeur had maar geen crimineel moeten worden, want dat was hij op het moment dat hij een crimineel feit pleegde, namelijk negeren van een bevel van een bevoegd persoon en vluchtmisdrijf en hij een crimineel feit aan het voorbereiden was, namelijk moedwillig inrijden op een persoon (of het nu een politie-agent is of niet).

Nu, ik ken jouw soort wel hoor. Achter het stuur, achter het dashboard, het middelvingertje omhoog als er een patrouille voorbijrijdt, lafaard.

Hoe kom jij eigenlijk op het internet? Ofwel betaal je dat door te werken (en draag je dus ook bij aan de instandhouding van het systeem), ofwel leef je van de dop (profiteer je dus van dat systeem) ofwel betalen mama en papa het en ben je dus een puberale puistenkop met teveel fantasie en een ongewassen kapsel.
Oud 8 augustus 2005, 12:47   #195
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik voel me niet geroepen het op te nemen voor een schuldige, maar het is niet bewezen dat hij effectief op de politieversperring zou inrijden.
Oké, en als politieagent dus maar afwachten tot het duidelijk wordt wat hij van plan was?
En dat herhalen bij de volgende wegversperring en de volgende, en de volgende? Totdat hij niet meer verder kan omdat zijn wagen total loss gereden is nadat hij een aantal combies tot schroot herleid heeft, die op kosten van de belastingbetaler hersteld of vervangen moeten worden?

Tegen dat zijn bedoelingen duidelijk waren, was het al te laat om nog in te grijpen.
Oud 8 augustus 2005, 12:52   #196
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wat is dit voor iets?
Alsof ik trouwens iets ken van wapens en hun effecten in heel concrete gevallen. (Ik bedoel: veronderstel dit please niet van iedereen).
Dus je weet niet waarover je het hebt?

Citaat:
Dat is het eerste wat ik daarvan hoor.
Auto gestolen dan? Is dat tegenwoordig de doodstraf?
Neen, maar het toont wel aan dat de inzittende een crimineel was en dus ook niet van plan was te stoppen voor de wegversperring.

Citaat:
Er was vroeger een programma op ik weet niet meer welke zender (misschien draait het nog steeds) ... iets van de politie die het rijgedrag controleerde. Het gebeurde daar vaak dat er eens iemand voorbijraasde, die de politie dan niet meer te pakken kreeg ... en neen die werd niet afgeschoten.
De Zware Voet op VTM bedoel je?
Klopt, maar de politie reed dan wel in een anonieme wagen en de overtreder reed al snel toen hij de patrouille passeerde.
Hij scheurde dus niet weg toen de agenten hem benaderden nadat hij al door hun tot stilstand was gebracht en het was niet bewezen dat hij met een gestolen wagen reed.
In je post geef je zelf het perfecte bewijs dat de politie gelukkig geen cowboys zijn die de veiligheid van anderen op het spel zetten om toch maar iemand te kunnen pakken. Ooit loopt die chauffeur toch tegen de lamp...
Oud 8 augustus 2005, 12:54   #197
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik ben 'extreem-links'
Dat verklaard al veel
Oud 8 augustus 2005, 12:59   #198
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Maar waarom gaan die er ook voor staan?
Da is toch DOM?
Om hun job te doen, datgene waarvoor ze een eed hebben afgelegd: ONSCHULDIGE MENSEN BESCHERMEN.
Oud 8 augustus 2005, 17:02   #199
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax
Grappi dat u daar aanspraak op maakt; ik heb u immers nog nergens menselijk zien reageren mbt de politieagent in kwestie. Blijkbaar is het niet ok om een dader erbij te lappen, maar is het bon ton om een agent overhoop te rijden...
Er is geen agent overhoop gereden.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 17:08   #200
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is geen agent overhoop gereden.
Dus een agent moet zich eerst overhoop laten rijden of zich laten afknallen, vooraleer hij iets terug mag doen?
Er is nu geen agent overhoop gereden nee; dat was waarschijnlijk wel het geval geweest hadden ze niet geschoten.
Opvallend wel dat u angstvallig van de vraagstelling "is het ok dat een agent overhoop wordt gereden, of bij uitbreiding, omver wordt geschoten" blijft ontwijken...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be