![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ooh, dan klopten de beelden op het VRT nieuws niet... spandoeken getoond door een kind dat zijn fierheid toonde dat zijn vader Oostfronter was... enkele kaalgeschoren skinheads met nauwelijks gecamoufleerde nazisymbolen... jonge dametjes in bloes en rok zoals die destijds door de deernen gedragen werden die de nazies aan arische babies hielpen... en die vooroordelen... wanneer men als peuterke afgetroefd geweest is door die "rapaille" van VNV en SS-Vlaanderen... dan is men wellicht wel belast met een traumatische schrik voor herhaling van wat die zootjes aangericht hebben onder protectie van hun beschermers die hier tijdens de oorlogsjaren zoveel onheil aangericht hebben...
![]() |
![]() |
#182 | |||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door vercetti : 23 augustus 2005 om 11:38. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ik was nochtans op 2 augustus bij de oogarts en mijn brillen waren nog goed, evenals mijn ogen...
![]() |
![]() |
#185 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
en hun ervaringen met hun naziebazen waren nog dramatischer, want ze werden helemaal niet als volwaardig aanzien... ze dienden enkel als "huurlingen" om Hitler en zijn kliek hun eigen persoonlijke ambities te laten winnen... hun ervaring was dus er een van diepe ontgoocheling... niet van fier zijn... en het is wel zo dat de afstammelingen nu misbruikt worden voor de zaak van extreem rechts... gelukkig laat de kleine opkomst van een paar duizend ons laten hopen dat die groep nooit gelijk zal krijgen...
![]() |
![]() |
#186 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
kritiek moet als doel hebben iets op te bouwen of te verbeteren... uw commentaren op mijn streekgenoten is niet opbouwend maar een voorwendsel voor extremistische standpunten...
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
een psychiater zou eerder aangewezen zijn voor een groep lawaaimakers die al generaties lang van generatie naar generatie de jongens die hun burgerplicht vervulden, misbruiken voor het verheerlijken van incivisme... waarvan er velen met de moordenaars van de arme frontsoldaten meeheulden om elders op de wereld andere arme drommels en hun families te helpen uitmoorden, hun woningen plat te branden, hun vroeuwen en dochters te verkrachten... die de miljoenen serieuze burgers van dit land uitmaken voor schurken omdat ze het land van die mensen uitmaken voor schurkenstaat... en als laatste, waarde Jan, ik hebu ergens altijd bewonderd voor uw kennis van geschiedenis en het verwoorden vele van uw standpunten, al was ik met die standpunten het niet altijd eens... maar sinds je zonder schroom belent dat je bij die bende daar aanwezig was, dat je hun standpunten verdedigt... kan ik geenszins nog enig respect voor je opbrengen... vooral omdat je geestesgenoten mijn vader onverdiend, want hij was noch verzetsstrijder noch Belgicist, gemarteld hebben en uiteindelijk zijn dood veroorzaakt... en omdat ze mij als peuterke zonder enig Belgicistische of nati-zwarte inzichten... ik was ocharme enkele jaren oud... afgetroefd hebben en mij jatenlang nachtmerries bezorgd hebben... hoe zou jij willen dat ik ook maar het minste grijntje sympathie overhoud voor een verdediger van echte schurken, die dat heel zwart gebroed en hun afstammelingen in mijn ogen zijn... dit is een vrij forum, dat door jullie misbruikt wordt... proper Vlaams Nationalisme kan ik nog enigzins begrijpen, maar wat daar verleden week aan de Ijzer opgevoerd werd... schande aan al die deelnemers en vooral aan jou.... en geef nu maar weer eens van je gekende replieken... ik ga er niet meer op in, omdat nu je ware aard bekend is... ook anderen, aanklevers van die troep daar, mogen hun gal uitspuwen... ik doe dat ook en met heel veel genoegen deze keer... 2000 aan de Ijzer, 2 �* 4000 in die "betoging" aan de rand... en zelfs die een paar driekleurig geverfde tegenbetogers... marginaal is dat.... noch Bemgië, noch onafhankelijke regio's zijn de moeite waard om dergelijke haat taal te spreken als daar op dat podium vorige week...
![]() |
![]() |
#191 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
en qua arme drommel zijn... er was geen verschil tussen de arme Franse poilu aan de Somme of in de streek van Verdun, de arme Waalse plouc waarvoor er in elk Luiks, Luxemburgs en Naams of Henegouws dorp gedenkzuilen staan, even groot en even vol namen als in wat jullie Vlaanderen noemen...
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast is het zo dat ik reeds vanaf de eerste IJzerwake aanwezig was en daar ook ronduit ben voor uitgekomen. Sedert de IJzerbedevaart het woord "Vlaamse onafhankelijkheid" niet meer durft uit te spreken en het verworden is tot een zeemzoeterige bijeenkomst, is de IJzerwake het alternatief bij uitstek voor de Vlaamsgezinden. Wat u daar allemaal bralt over "zwart gebroed" e.d. houdt geen steek. Het is de reinste wartaal. Daarom: iedere psychiater zal u met open armen ontvangen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En eventjes iets over de cijfers. Eerst stelde de VRT inderdaad dat er 2000 aanwezigen waren, om het enkele uren later bij te werken tot... 4500. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat "even vol namen" klopt echter helemaal niet. Immers, het Belgisch leger bestond uit 80% Vlamingen. Bijgevolg kunnen er niet evenveel Waalse/Franstalige slachtoffers gevallen zijn. Dat is elementaire rekenkunde, iets wat u ook al ontbeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
jullie kunnen geen twee woorden aan mekaar hangen zonder de dreunen op minderwaardigheid, luiheid, etc... van mijn streekgenoten... waar jullie dtreekgenoten door de jaren heen zo blij waren werk te vinden, omdat jullie eigen streek geen werk kon verschaffen in die periode... vermits er noch industrie, noch bodemontginning mogelijk was... dus... als dat geen grond is.... maar mensen toch, jullie Vlaanderen is pas wat geworden dank zij vreemde investeringen... dus 175 jaar armoezaaierij zonder de inbreng van degenen die jullie nu bekampen en na WOII door Amerikanen, Duitsers, Fransen, etc... de "schurkenstaat" heeft dat allemaal bevorderd... en waren jullie afgoden, de Moffen hier gebleven, dan waren jullie nog erger uitgebuit als dat wat jullie beweren wat België deed... op elke repliek die jullie geven zal de bange wezel met de staart tussen de benen, een gepaste tegenrepliek geven...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 24 augustus 2005 om 09:06. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus kom volgende keer met echte argumenten af, niet met nepargumenten en ingebeelde zaken! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de armoezaaierije waarover u spreekt, is er door België gekomen. Daar waar Willem I de Vlaamse textielnijverheid beschermde en investeerde in de Vlaamse scheepsbouw, liet de Belgische staat alle beschermende maatregelen weg. Het resultaat was dat de eens zo bloeiende textielnijverheid in Vlaanderen ineenstuikte, dat de scheepsbouw en de hele achterliggende takken verdween... Stiefmoeder België vond het immers niet nodig. Ze investeerde liever enkel en alleen in de zware industrie in Wallonië. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |