Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2005, 11:27   #181
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Jammer hoe u toch gevangen zit in uw eigen vooroordelen. Op geen enkele manier hebben wij heimwee naar "de toenmalige bezetter", al evenmin nostalgie naar "het oostfront" (sic).

Het doel van de IJzerwake is enerzijds het herdenken van de IJzerdoden en anderzijds een oproep verwoorden voor grotere Vlaamse zelfstandigheid. Daarvoor gingen we deze keer en de voorbije keren - en gaan we volgend jaar ook weer - naar Steenstrate. Niet wat u ervan maakt.

Heel spijtig dat u door haat en nijd zo vastgeroest zit in uw vooroordelen!

ooh, dan klopten de beelden op het VRT nieuws niet...
spandoeken getoond door een kind dat zijn fierheid toonde dat zijn vader Oostfronter was...
enkele kaalgeschoren skinheads met nauwelijks gecamoufleerde nazisymbolen...
jonge dametjes in bloes en rok zoals die destijds door de deernen gedragen werden die de nazies aan arische babies hielpen...

en die vooroordelen... wanneer men als peuterke afgetroefd geweest is door die "rapaille" van VNV en SS-Vlaanderen... dan is men wellicht wel belast met een traumatische schrik voor herhaling van wat die zootjes aangericht hebben onder protectie van hun beschermers die hier tijdens de oorlogsjaren zoveel onheil aangericht hebben...
Oud 23 augustus 2005, 11:38   #182
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
spandoeken getoond door een kind dat zijn fierheid toonde dat zijn vader Oostfronter was...
Nooit opgekomen dat hij om dit fier is

Citaat:
Jullie verwijten dat er nog altijd ex-Oostfronters onder de VB zijn. Dit is waar en ontken ik niet. Jullie denken dat álle ex-Oostfronters nazi's zijn. Fout! het leeuwendeel van de voormalige ex-Oostfronters waren jongens van 16 tot 20 jaar die nog nooit van hun leven buiten hun dorp waren gegaan. In dat dorp dat voor hun waarschijnlijk de wereld was en de pastoor nogal wat invloed had, werd er gepredikt tegen het goddeloze bolsjewisme. Nogal wat van die jongens waren ervan overtuigd dat Vlaanderen een weg uit die mizerie was.
Ze werden gewoon schandelijk voorlgelogen door die zak van een Hitler.
Zij vochten voor wat ze dachten dat goed was. Zij waren de speelbal van de grote heren. Zij zijn later vaak onterecht van hun burgerrechten beroofd.
[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by vercetti on 23-08-2005 at 12:38
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Citaat:
Jullie verwijten dat er nog altijd ex-Oostfronters onder de VB zijn. Dit is waar en ontken ik niet. Jullie denken dat álle ex-Oostfronters nazi's zijn. Fout! het leeuwendeel van de voormalige ex-Oostfronters waren jongens van 16 tot 20 jaar die nog nooit van hun leven buiten hun dorp waren gegaan. In dat dorp dat voor hun waarschijnlijk de wereld was en de pastoor nogal wat invloed had, werd er gepredikt tegen het goddeloze bolsjewisme. Nogal wat van die jongens waren ervan overtuigd dat Vlaanderen een weg uit die mizerie was.
Zij vochten voor wat ze dachten dat goed was. Zij waren de speelbal van de grote heren. Zij zijn later vaak onterecht van hun burgerrechten beroofd.
[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

[quote]Jullie verwijten dat er nog altijd ex-Oostfronters onder de VB zijn. Dit is waar en ontken ik niet. Jullie denken dat álle ex-Oostfronters nazi's zijn. Fout! het leeuwendeel van de voormalige ex-Oostfronters waren jongens van 16 tot 20 jaar die nog nooit van hun leven buiten hun dorp waren gegaan. In dat dorp dat voor hun waarschijnlijk de wereld was en de pastoor nogal wat invloed had, werd er gepredikt tegen het goddeloze bolsjewisme. Nogal wat van die jongens waren ervan overtuigd dat Vlaanderen een weg uit die mizerie was.
Zij vochten voor wat ze dachten dat goed was. Zij waren de speelbal van de grote heren. Zij zijn later vaak onterecht van hun burgerrechten beroofd.[quote][/size]
[/edit]
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

Laatst gewijzigd door vercetti : 23 augustus 2005 om 11:38.
vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 12:03   #183
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
enkele kaalgeschoren skinheads met nauwelijks gecamoufleerde nazisymbolen...
jonge dametjes in bloes en rok zoals die destijds door de deernen gedragen werden die de nazies aan arische babies hielpen...

en die vooroordelen... wanneer men als peuterke afgetroefd geweest is door die "rapaille" van VNV en SS-Vlaanderen... dan is men wellicht wel belast met een traumatische schrik voor herhaling van wat die zootjes aangericht hebben onder protectie van hun beschermers die hier tijdens de oorlogsjaren zoveel onheil aangericht hebben...
Menslief, wat moet u een verzuurd iemand zijn. Uw verbeelding slaat gewoon dubbel. Het enige wat klopt was dat er dat spandoek was. De rest verzint u erbij: er waren immers geen nazisymbolen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 12:12   #184
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Menslief, wat moet u een verzuurd iemand zijn. Uw verbeelding slaat gewoon dubbel. Het enige wat klopt was dat er dat spandoek was. De rest verzint u erbij: er waren immers geen nazisymbolen.
allez dan, dan zie ik slecht....
ik was nochtans op 2 augustus bij de oogarts en mijn brillen waren nog goed, evenals mijn ogen...
Oud 23 augustus 2005, 12:18   #185
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
ik heb hier mensen gekend die in het SJB college te Genk door geestelijken opgejut geweest zijn om daar te gaan "strijden"... zij waren helemaal niet fier, degenen die dat avontuur overleefd hadden toch zeker niet... zij werden door een Clerus misbruikt om tegen de Bolsjevieken te gaan strijden, daar waar dezelfde geestelijken nadien hun achterwerk door de haag staken...
en hun ervaringen met hun naziebazen waren nog dramatischer, want ze werden helemaal niet als volwaardig aanzien... ze dienden enkel als "huurlingen" om Hitler en zijn kliek hun eigen persoonlijke ambities te laten winnen... hun ervaring was dus er een van diepe ontgoocheling... niet van fier zijn...
en het is wel zo dat de afstammelingen nu misbruikt worden voor de zaak van extreem rechts...

gelukkig laat de kleine opkomst van een paar duizend ons laten hopen dat die groep nooit gelijk zal krijgen...
Oud 23 augustus 2005, 12:21   #186
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja? Dus wanneer je mistoestanden aanklaagt is dat volgens u "minschattend commentaar geven". Kritiek is blijkbaar ook al verboden...
dat is geen kritiek... dat is minschatting...
kritiek moet als doel hebben iets op te bouwen of te verbeteren... uw commentaren op mijn streekgenoten is niet opbouwend maar een voorwendsel voor extremistische standpunten...
Oud 23 augustus 2005, 12:32   #187
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
allez dan, dan zie ik slecht....
ik was nochtans op 2 augustus bij de oogarts en mijn brillen waren nog goed, evenals mijn ogen...
Als ik u was, zou ik dringend contact opnemen met die oogarts. Liefst ook met een psychiater, want het gaat wel heel fout met u.
Oud 23 augustus 2005, 12:32   #188
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat is geen kritiek... dat is minschatting...
kritiek moet als doel hebben iets op te bouwen of te verbeteren... uw commentaren op mijn streekgenoten is niet opbouwend maar een voorwendsel voor extremistische standpunten...
Dat beweert u zonder enige grond. Alweer het zoveelste vooroordeel van u op een rijtje.
Oud 23 augustus 2005, 12:33   #189
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
gelukkig laat de kleine opkomst van een paar duizend ons laten hopen dat die groep nooit gelijk zal krijgen...
Welke politieke bijeenkomst weet dan meer volk op de been te brengen? De belgicisten? Dan moet ik u al onmiddellijk teleurstellen: de laatste belgicistische betoging te Brussel was een regelrechte flop.
Oud 24 augustus 2005, 08:54   #190
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Als ik u was, zou ik dringend contact opnemen met die oogarts. Liefst ook met een psychiater, want het gaat wel heel fout met u.
De oogarts is er een van de besten van heel Limburg...

een psychiater zou eerder aangewezen zijn voor een groep lawaaimakers die al generaties lang van generatie naar generatie de jongens die hun burgerplicht vervulden, misbruiken voor het verheerlijken van incivisme... waarvan er velen met de moordenaars van de arme frontsoldaten meeheulden om elders op de wereld andere arme drommels en hun families te helpen uitmoorden, hun woningen plat te branden, hun vroeuwen en dochters te verkrachten...
die de miljoenen serieuze burgers van dit land uitmaken voor schurken omdat ze het land van die mensen uitmaken voor schurkenstaat...

en als laatste, waarde Jan, ik hebu ergens altijd bewonderd voor uw kennis van geschiedenis en het verwoorden vele van uw standpunten, al was ik met die standpunten het niet altijd eens...
maar sinds je zonder schroom belent dat je bij die bende daar aanwezig was, dat je hun standpunten verdedigt... kan ik geenszins nog enig respect voor je opbrengen...
vooral omdat je geestesgenoten mijn vader onverdiend, want hij was noch verzetsstrijder noch Belgicist, gemarteld hebben en uiteindelijk zijn dood veroorzaakt... en omdat ze mij als peuterke zonder enig Belgicistische of nati-zwarte inzichten... ik was ocharme enkele jaren oud... afgetroefd hebben en mij jatenlang nachtmerries bezorgd hebben...
hoe zou jij willen dat ik ook maar het minste grijntje sympathie overhoud voor een verdediger van echte schurken, die dat heel zwart gebroed en hun afstammelingen in mijn ogen zijn...
dit is een vrij forum, dat door jullie misbruikt wordt...

proper Vlaams Nationalisme kan ik nog enigzins begrijpen, maar wat daar verleden week aan de Ijzer opgevoerd werd... schande aan al die deelnemers en vooral aan jou....

en geef nu maar weer eens van je gekende replieken...
ik ga er niet meer op in, omdat nu je ware aard bekend is...

ook anderen, aanklevers van die troep daar, mogen hun gal uitspuwen... ik doe dat ook en met heel veel genoegen deze keer...

2000 aan de Ijzer, 2 �* 4000 in die "betoging" aan de rand... en zelfs die een paar driekleurig geverfde tegenbetogers... marginaal is dat....
noch Bemgië, noch onafhankelijke regio's zijn de moeite waard om dergelijke haat taal te spreken als daar op dat podium vorige week...
Oud 24 augustus 2005, 08:59   #191
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Welke politieke bijeenkomst weet dan meer volk op de been te brengen? De belgicisten? Dan moet ik u al onmiddellijk teleurstellen: de laatste belgicistische betoging te Brussel was een regelrechte flop.
dit was geen politieke bijeenkomst maar een opjutterij voor een haatvolle staat met misbruik van de nagedachtenis aan arme drommels die door extremistische regimes (ja ook het Duitse Keizerrijk was dat) de dood ingejaagd werden...
en qua arme drommel zijn... er was geen verschil tussen de arme Franse poilu aan de Somme of in de streek van Verdun, de arme Waalse plouc waarvoor er in elk Luiks, Luxemburgs en Naams of Henegouws dorp gedenkzuilen staan, even groot en even vol namen als in wat jullie Vlaanderen noemen...
Oud 24 augustus 2005, 09:00   #192
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en als laatste, waarde Jan, ik hebu ergens altijd bewonderd voor uw kennis van geschiedenis en het verwoorden vele van uw standpunten, al was ik met die standpunten het niet altijd eens...
maar sinds je zonder schroom belent dat je bij die bende daar aanwezig was, dat je hun standpunten verdedigt... kan ik geenszins nog enig respect voor je opbrengen...
vooral omdat je geestesgenoten mijn vader onverdiend, want hij was noch verzetsstrijder noch Belgicist, gemarteld hebben en uiteindelijk zijn dood veroorzaakt... en omdat ze mij als peuterke zonder enig Belgicistische of nati-zwarte inzichten... ik was ocharme enkele jaren oud... afgetroefd hebben en mij jatenlang nachtmerries bezorgd hebben...
hoe zou jij willen dat ik ook maar het minste grijntje sympathie overhoud voor een verdediger van echte schurken, die dat heel zwart gebroed en hun afstammelingen in mijn ogen zijn...
dit is een vrij forum, dat door jullie misbruikt wordt...
Wat een onzin! In de eerste plaats is het zo dat ik niet het minste verband zie tussen wat uw vader zovele jaren geleden heeft meegemaakt en de eis verwoord op de IJzerwake, nl. Vlaamse onafhankelijkheid. U gooit zaken bij elkaar die in mijlen niets met elkaar te maken hebben.

Daarnaast is het zo dat ik reeds vanaf de eerste IJzerwake aanwezig was en daar ook ronduit ben voor uitgekomen. Sedert de IJzerbedevaart het woord "Vlaamse onafhankelijkheid" niet meer durft uit te spreken en het verworden is tot een zeemzoeterige bijeenkomst, is de IJzerwake het alternatief bij uitstek voor de Vlaamsgezinden.

Wat u daar allemaal bralt over "zwart gebroed" e.d. houdt geen steek. Het is de reinste wartaal. Daarom: iedere psychiater zal u met open armen ontvangen!
Oud 24 augustus 2005, 09:02   #193
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2000 aan de Ijzer, 2 �* 4000 in die "betoging" aan de rand... en zelfs die een paar driekleurig geverfde tegenbetogers... marginaal is dat....
noch Bemgië, noch onafhankelijke regio's zijn de moeite waard om dergelijke haat taal te spreken als daar op dat podium vorige week...
Haattaal? IJveren voor Vlaamse onafhankelijkheid is dus volgens u "haat". Menslief, u denkt ook niet meer al te helder...

En eventjes iets over de cijfers. Eerst stelde de VRT inderdaad dat er 2000 aanwezigen waren, om het enkele uren later bij te werken tot... 4500.
Oud 24 augustus 2005, 09:04   #194
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en qua arme drommel zijn... er was geen verschil tussen de arme Franse poilu aan de Somme of in de streek van Verdun, de arme Waalse plouc waarvoor er in elk Luiks, Luxemburgs en Naams of Henegouws dorp gedenkzuilen staan, even groot en even vol namen als in wat jullie Vlaanderen noemen...
Wij zijn geen Fransen, geen Luikenaars, geen Luxemburgers, geen Namenaars en geen Henegouwers. Wij zijn Vlamingen en dus herdenken wij de Vlaamse soldaten.

Dat "even vol namen" klopt echter helemaal niet. Immers, het Belgisch leger bestond uit 80% Vlamingen. Bijgevolg kunnen er niet evenveel Waalse/Franstalige slachtoffers gevallen zijn. Dat is elementaire rekenkunde, iets wat u ook al ontbeert.
Oud 24 augustus 2005, 09:04   #195
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat beweert u zonder enige grond. Alweer het zoveelste vooroordeel van u op een rijtje.
ah neen???? wat ik schreef zou geen grond hebben....
jullie kunnen geen twee woorden aan mekaar hangen zonder de dreunen op minderwaardigheid, luiheid, etc... van mijn streekgenoten... waar jullie dtreekgenoten door de jaren heen zo blij waren werk te vinden, omdat jullie eigen streek geen werk kon verschaffen in die periode... vermits er noch industrie, noch bodemontginning mogelijk was...
dus...
als dat geen grond is....

maar mensen toch, jullie Vlaanderen is pas wat geworden dank zij vreemde investeringen...
dus 175 jaar armoezaaierij zonder de inbreng van degenen die jullie nu bekampen en na WOII door Amerikanen, Duitsers, Fransen, etc...

de "schurkenstaat" heeft dat allemaal bevorderd...
en waren jullie afgoden, de Moffen hier gebleven, dan waren jullie nog erger uitgebuit als dat wat jullie beweren wat België deed...

op elke repliek die jullie geven zal de bange wezel met de staart tussen de benen, een gepaste tegenrepliek geven...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Steenbok66 on 24-08-2005 at 10:06
Reason:

Citaat:
ah neen???? wat ik schreef zou geen grond hebben....
jullie kunnen geen twee woorden aan mekaar hangen zonder de dreunen op minderwaardigheid, luiheid, etc... van mijn streekgenoten... waar jullie dtreekgenoten door de jaren heen zo blij waren werk te vinden, omdat jullie eigen streek geen werk kon verschaffen in die periode... vermits er noch industrie, noch bodemontginning mogelijk was...
dus...

maar mensen toch, jullie Vlaanderen is pas wat geworden dank zij vreemde investeringen...
dus 175 jaar armoezaaierij zonder de inbreng van degenen die jullie nu bekampen en na WOII door Amerikanen, Duitsers, Fransen, etc...

en waren jullie afgoden, de Moffen hier gebleven, dan waren jullie nog erger uitgebuit als dat wat jullie beweren wat België deed...

op elke repliek die jullie geven zal de bange wezel met de staart tussen de benen, een gepaste tegenrepliek geven...[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
ah neen????
jullie kunnen geen twee woorden aan mekaar hangen zonder de dreunen op minderwaardigheid, luiheid, etc... van mijn streekgenoten...
dus...

op elke repliek die jullie geven zal de bange wezel met de staart tussen de benen, een gepaste tegenrepliek geven...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 24 augustus 2005 om 09:06.
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2005, 09:06   #196
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ah neen????
jullie kunnen geen twee woorden aan mekaar hangen zonder de dreunen op minderwaardigheid, luiheid, etc... van mijn streekgenoten...
dus...
Als u iemand beschuldigt, mag u dat ook eens hard maken. Zoek maar eens in mijn berichten waar ik zoiets geschreven heb. Ik zal u het antwoord maar al geven: tot dergelijk taalgebruik verlaag ik mij niet.

Dus kom volgende keer met echte argumenten af, niet met nepargumenten en ingebeelde zaken!
Oud 24 augustus 2005, 09:07   #197
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Als u iemand beschuldigt, mag u dat ook eens hard maken. Zoek maar eens in mijn berichten waar ik zoiets geschreven heb. Ik zal u het antwoord maar al geven: tot dergelijk taalgebruik verlaag ik mij niet.

Dus kom volgende keer met echte argumenten af, niet met nepargumenten en ingebeelde zaken!
Neen, u weet die zaken meestal mooi in te kleden in veel tekst, maar een goede verstaander heeft meestal maar één woord nodig.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2005, 09:10   #198
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien vergeten waarom er hier werd geïnvesteerd? Omdat men wist dat hier een werkende bevolking is. Door onze werklust en doorzettingsvermogen is Vlaanderen nu waar het is gekomen. Geld is één zaak. Werklust een andere. Kijk maar eens naar de vele miljarden die Wallonië tot op heden krijgt (niet alleen van Vlaanderen, maar ook van de EU), maar waar er niets mee gebeurt.

En de armoezaaierije waarover u spreekt, is er door België gekomen. Daar waar Willem I de Vlaamse textielnijverheid beschermde en investeerde in de Vlaamse scheepsbouw, liet de Belgische staat alle beschermende maatregelen weg. Het resultaat was dat de eens zo bloeiende textielnijverheid in Vlaanderen ineenstuikte, dat de scheepsbouw en de hele achterliggende takken verdween... Stiefmoeder België vond het immers niet nodig. Ze investeerde liever enkel en alleen in de zware industrie in Wallonië.
Oud 24 augustus 2005, 09:10   #199
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Neen, u weet die zaken meestal mooi in te kleden in veel tekst, maar een goede verstaander heeft meestal maar één woord nodig.
Dan mag u altijd die woorden eens tonen!
Oud 24 augustus 2005, 09:12   #200
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Dan mag u altijd die woorden eens tonen!
Lees er uw eigen berichten maar eens op na.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be