Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2005, 14:18   #181
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Is een t-shirt dan belangrijk?
Neen hoor, even onbelangrijk als den Belziek en die bende hoerenlopers uit Laken 8)
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 14:22   #182
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En Frank Vanhecke maar zeveren over het niet-politieke karakter van de IJzerwake!
De IJzerwake heeft twee elementen: het strijdbare (voor Vlaamse onafhankelijkheid, en dat is ontegensprekelijk politiek) naast het bezinnende (het herdenken van de gevallen Vlamingen, in het bijzonder die tijdens WO I).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 14:23   #183
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er valt me iets op aan de toon van JVDB, hij heeft nog nooit zo vaak het woordje "bubbel" gebruikt als vandaag.

Iemand is hier zwaar gefrustreerd!
Daarin moet ik u echt teleurstellen. Gisteren kon mijn dag echt niet op als ik zag hoe snel komaf werd gemaakt met die twee mannetjes. Frustratie? Nul komma nul.
Oud 22 augustus 2005, 14:25   #184
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Komaan zeg, zowat alle aanwezigen daar zijn lid van het VB, sinds gisteren ook samen met de N-Va.

De IJzerwake is een groot politiek onderonsje, dan moet je op tv niet hypocriet doen en zeggen dat het gewone herdenking is zonder politieke achtergrond, afgezien van het vlaams-nationalisme dat hen allen bindt.
IJzerwake heeft niets met partijpolitiek te maken, daar het aan bijeenkomst betreft voor alle Vlaamsgezinden. Ongeacht welke partijkaart ze hebben. Natuurlijk is het zo dat de grootste werving van Vlaamsnationale krachten nu eenmaal door twee partijen loopt.
Oud 22 augustus 2005, 14:27   #185
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Daarin moet ik u echt teleurstellen. Gisteren kon mijn dag echt niet op als ik zag hoe snel komaf werd gemaakt met die twee mannetjes. Frustratie? Nul komma nul.
Het lijkt anders wel of uw plaat is blijven hangen op het woordje "bubbel".

Kon uw dag ook niet op toen u vandaag de kranten las en dat zowat elke krant het had over de actie van deze twee heren en dat de IJzerwake verder bladvulling bleek te zijn? [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Kim on 22-08-2005 at 15:28
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Kon uw dag ook niet op toen u vandaag de kranten las en dat zowat elke krant het had over de actie van deze twee heren en dat de IJzerwake verder bladvulling bleek te zijn? [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Het lijkt anders wel of uw plaat is blijven hangen op het woordje "bubbel". [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Kim : 22 augustus 2005 om 14:28.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 14:31   #186
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik gebruik dat woordje hier al lange tijd, wat ondertussen ook door vele andere forumgebruikers wordt nagevolgd.

Trouwens, niemand minder dan Patriot! heeft hier eens opgemerkt dat het prima woordje is, daar jullie - zo beweerde hij toch - het wel eens onder elkaar gebruiken.

Bij u gebruik ik natuurlijk niet "bubbel", maar "bubbelin". Bubbelsmurfin tussen de bubbelsmurfen.
Oud 22 augustus 2005, 14:31   #187
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kon uw dag ook niet op toen u vandaag de kranten las en dat zowat elke krant het had over de actie van deze twee heren en dat de IJzerwake verder bladvulling bleek te zijn?
In welke kranten trof u dan grote artikelen aan enkel gewijd aan de twee bubbels? Tel eens de alinea's voor u eens te meer een niet gefundeerde uitspraak doet.
Oud 22 augustus 2005, 14:36   #188
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Kon uw dag ook niet op toen u vandaag de kranten las en dat zowat elke krant het had over de actie van deze twee heren en dat de IJzerwake verder bladvulling bleek te zijn?
Hier nog wat 'bladvulling' uit 'De Standaard':

Door Bart Sturtewagen
HET voorstel van de Vlaamse minister van Milieu, Kris Peeters, om, na de inkrimping van het koeriersbedrijf DHL, op Zaventem minder nachtvluchten toe te staan, valt te begrijpen als een gebaar van goede wil. De ex-lobbyist heeft na een jaar regeringservaring geleerd dat je in de politiek meer vliegen vangt met stroop dan met azijn. Door een perspectief op minder geluidshinder aan te bieden, hoopt Peeters uit het dovemansgesprek over de nachtvluchten te geraken en een constructievere aanpak een kans te bieden. De inzet is groot genoeg: naar schatting 60.000 banen, tien procent van de Brusselse werkgelegenheid, hangt ervan af.

Maar zijn federale collega van Mobiliteit, Renaat Landuyt, had in zijn reactie natuurlijk gelijk. Het probleem met de nachtvluchten op en rond Zaventem rijst niet in 2008, als DHL zijn hoofdkwartier naar Leipzig heeft overgebracht. Neen, het probleem rijst nu. Als er in de komende weken geen compromis kan worden bereikt tussen de verschillende betrokken regeringen - de Vlaamse, de Brusselse en de federale - dan dreigt een onoverzichtelijke juridische toestand. Met elkaar conflicterende gerechtelijke uitspraken, gekoppeld aan hoge dwangsommen, kunnen tot een impasse leiden. In het ergste geval is een blokkering van de luchthavenactiviteit niet uitgesloten.

Omdat in dat geval de onwerkbaarheid van het Belgische federale model zonneklaar zou zijn aangetoond, kan ook de politieke spanning snel escaleren. Als de federale regering haar rol van bemiddelaar en makelaar van oplossingen niet met succes kan spelen, verliest ze haar relevantie en dus ook haar overlevingskansen.

Door te weigeren haar geluidsnormen af te stemmen op de Vlaamse, houdt de Brusselse regering Zaventem in een wurggreep. Het Belgische federale model kent geen hiërarchie van normen. Federale en deelstaatregeringen hebben ieder hun eigen bevoegdhedenpakket en zijn elkaar daarover geen verantwoording verschuldigd. Nu er op die verschillende niveaus ongelijke coalities aan de macht zijn, blijft er zelfs geen informele hiërarchie over. Het hangt van de politieke wil en de federale loyauteit af of dit model werkt of niet.

Een jaar geleden, bij de start van het politieke seizoen, dacht federaal premier Guy Verhofstadt nog dat hij een uitkomst kon forceren. Het ontwaken was bitter. De federale regering heeft in het huidige België die macht niet meer. Wie heeft ze nog wel? Politici die niet van neo-unitaire gevoelens verdacht kunnen worden, zoals VLD-voorzitter Bart Somers, spraken al over een mogelijke herfederalisering van de bevoegdheid over geluidsnormen. Maar als er tussen de gewesten geen akkoord kan worden gevonden over de toepassing ervan, hoe zou er dan een tweederde meerderheid kunnen worden gevonden voor een herschikking van de bevoegdheid?

Dit wordt een zaak voor de politieke leiders van de regerende partijen. Slagen zij erin om, ondanks de asymmetrische coalities, een compromis te vinden? En zijn ze in staat om het op te leggen aan hun vertegenwoordigers in de onderscheiden regeringen? Daar komt het op aan.

De klassieke compromistechnologie die het België mogelijk maakte zijn 175ste verjaardag te halen, bereikt in dit conflict haar grens. Deze botsing van belangen kan niet met geld of macht worden afgekocht. De afloop van deze krachtmeting zal duidelijk maken hoe groot de kans is dat er ooit een 200ste verjaardag komt.

Oud 22 augustus 2005, 14:39   #189
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
In welke kranten trof u dan grote artikelen aan enkel gewijd aan de twee bubbels? Tel eens de alinea's voor u eens te meer een niet gefundeerde uitspraak doet.
De Morgen, de Standaard (toch al twee grote kranten he!)

Niet enkel gewijd aan de BUB (heb ik ook niet gezegd) maar wel een foto en een hoofdtitel.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Kim on 22-08-2005 at 15:40
Reason:

Citaat:

Niet enkel gewijd aan de BUB (heb ik ook niet gezegd) maar wel een foto en een hoofdtitel.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
De Morgen, de Standaard (toch al twee grote kranten he!)[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Kim : 22 augustus 2005 om 14:40.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 15:17   #190
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Niet enkel gewijd aan de BUB (heb ik ook niet gezegd) maar wel een foto en een hoofdtitel.
Dat is geen antwoord op de verdere vraag. Hoeveel alinea's zijn er in die artikels gewijd aan respectievelijk de bubbelsmurfen en de IJzerwake zelf?
Oud 22 augustus 2005, 15:18   #191
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Morgen, de Standaard (toch al twee
Plaats die artikelen gewoon hier. Eens kijken in welke mate er over jullie smurfenclub gesproken wordt.
Oud 22 augustus 2005, 16:30   #192
Pier den Drol
Provinciaal Statenlid

Pier den Drol's schermafbeelding

Standaard

reactie blijft uit
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello
Pier den Drol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 17:32   #193
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rosita
de ijzerwake was prima, toen we om 16 uur het nieuws op de VRT hoorden, van 2000 aanwezigen ging er in de bus een schaterlach op.
Bij ons was het exact hetzelfde!
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 17:40   #194
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Bij ons was het exact hetzelfde!
Om te vermijden dat we straks het artikel niet meer vinden omdat het voor de VRT is verwijderd (zoals ze wel eens meer doen met zaken die hun uiteindelijk niet aanstaan) eventjes hier het latere artikel:

Citaat:
Vierde IJzerwake is rustig verlopen

De vierde IJzerwake in Steenstrate bij Ieper is rustig verlopen. Volgens cijfers van de politie woonden 4.500 mensen het gebeuren aan het monument van de gebroeders Van Raemdonck bij.

Voorzitter Johan Vanslambrouck trok van leer tegen wat hij "175 jaar wanbestuur noemde in België" en pleitte opnieuw voor een onafhankelijk Vlaanderen. Er was even een incident toen twee mannen op het podium klommen met de Belgische vlag op hun bovenlichaam geschilderd. IJzerwake streeft naar zelfbestuur voor Vlaanderen, wil nooit meer oorlog en wil godsvrede stimuleren en uitdragen.

De vereniging ontstond uit onvrede met de koers van het IJzerbedevaartcomité.
Iedereen leze dus goed: 4500 mensen. Of hoe gemakkelijk men bij de VRT toch met cijfers goochelt. Eerst 2000, dan plotseling 4500. Wie had er bij die journalisten wel gedronken??? Of snuiven ze (teveel) wiet?
Oud 22 augustus 2005, 17:42   #195
van Maerlant

Standaard

Ze waren trouwens ook de lege zitjes tijdens de eucharistie aan het filmen...
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 22 augustus 2005, 17:43   #196
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Ze waren trouwens ook de lege zitjes tijdens de eucharistie aan het filmen...
tijdens de mis was ik nog volop boekskes aan't verkopen, de mensen bleven toekomen, al was dat dan niet stipt op tijd.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 17:44   #197
van Maerlant

Standaard

De mensen begonnen pas toe te stromen toen de mis op zijn einde liep.

Oud 22 augustus 2005, 17:56   #198
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Toch wel, hoor. Jullie opperbubbel, Hans I le Grand, heeft dat hier zelf verklaard.

Ik hoop dat u toch DS voor de rechtbank sleept, daar het volgens u niet om een actie van de bubbelsmurfenclub ging terwijl dat in DS wel zo staat. Onjuiste informatie dus in DS. Volgens uw redenering toch.
De standaard vermeld dat onze partij vorig jaar een gelijkaardige actie voerde nergens beweren zijn dat die actie van ons komt
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 18:20   #199
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niet enkel gewijd aan de BUB (heb ik ook niet gezegd) maar wel een foto en een hoofdtitel.
In het BVL geen woord over de heldendaad, maar ook geen woord over de Ijzerwake. Begint zelfs Donckier te beseffen dat het Vlaams-nationalisme op sterven na dood is?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 18:23   #200
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD
De standaard vermeld dat onze partij vorig jaar een gelijkaardige actie voerde nergens beweren zijn dat die actie van ons komt
Nochtans heeft uw doorluchtige Voorzitter-Leider het gisteren wel wat anders verwoord...

Blijkbaar de zoveelste "communicatiestoornis" (woordje van bubbel Yanneman) onder de bubbels... Zouden ze een taalprobleem hebben???
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be