Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2005, 21:37   #181
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
SDC had tenminste niet het doden van Joden of Congolezen als oogmerk maar het afwerpen van het Belgische juk.

Gelukkig voor jou kan jij nog altijd ongestoord LeopoldII gaan herdenken...
Leopold II? Laat me niet lachen. Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat ik ook maar iets van sympathie zou voelen voor zo'n massamoordenaar.

En SDC was een collaborateur. Hoeveel Vlaamse doden hebben hij en zijn medecollaborateurs op hun geweten?

Hoe kunnen jullie verdomme verwachten dat de Vlaamse Beweging terug een beetje respect afdwingt, als sommigen van jullie maar blijven dwepen met die collaborateursbende!
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 21:39   #182
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
Knuppel en groene flamingant willen volgend jaar blijkbaar gaan discimineren op haartooi, aangezien 'skins' niet welkom zijn voor hen. Hoe grappig, eerst vitten op de Ijzerbedevaart die zogezegd niet radicaal genoeg is. Dan, als er een alternatief is waarbij de radicalen welkom zijn en waarbij PLURALISME hoog in het vaandal wordt gedragen, gaat men opeens terug selectief zijn in het publiek dat men wil hebben.

Goed geprobeerd maar dit lukt je niet.
Ik heb niks tegen kletskoppen behalve als ze komen in de hoop dat ze klappen zullen kunnen uitdelen.
Jij weet wat de opdracht was van de ordehandhavers op de weide. ZIJ hebben zich daaraan gehouden. Zwarte orde niet. Punt.

Dat doet er me aan denken dat er een tweetal van die kletskoppen met Londsdale shirts op dezelfde bus zaten te wachten waar ikzelf en mijn vriendinnen op stapten. Niet dat ik hen beschuldig maar het viel wel op dat iedereen zich afzijdig hield van die mannen. Veel vertrouwen boezemden zij blijkbaar ook al niet uit. Hoe zou dat toch maar komen?
Oud 23 augustus 2005, 21:40   #183
Zwarte Orde
Schepen

Standaard

Citaat:
Knuppel en groene flamingant willen volgend jaar blijkbaar gaan discimineren op haartooi, aangezien 'skins' niet welkom zijn voor hen. Hoe grappig, eerst vitten op de Ijzerbedevaart die zogezegd niet radicaal genoeg is. Dan, als er een alternatief is waarbij de radicalen welkom zijn en waarbij PLURALISME hoog in het vaandal wordt gedragen, gaat men opeens terug selectief zijn in het publiek dat men wil hebben.
Zeer juist! Dan geven we juist toe aan waar de belgicisten op uit zijn: nationalisten onderling verdelen en de Ijzerwake verzwakken.
Zwarte Orde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 21:40   #184
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Ik had het over Staf De Clerq! Ik heb niks tegen een radicaal Vlaamse Ijzerherdenking maar het vereren van collaborateurs is er iets te veel aan.
Waarin u volkomen gelijk heeft. Indien men zich ook maar een beetje zou informeren over de persoon van Staf De Clercq en zijn partij, dan zou je weten dat die collaborateur geen enkel respect verdient.

Hij heeft zijn partij steeds in de schijnwerpers proberen te zetten om in de gratie te komen van de führer. Hij heeft zowel gecollaboreerd op cultureel �*ls op economomisch �*ls op politiek �*ls op militair vlak. Volstonden zijn manschappen aan het Oostfront niet om de aandacht van Hitler te wekken, dan richtte hij milities op die de nazidepots moesten bewaken, of die de 'orde' moesten bewaren. Voor een dergelijk persoon kan een rechtgeaard Vlaams-nationalist geen respect hebben. Onmogelijk!
Oud 23 augustus 2005, 21:42   #185
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Orde
Zeer juist! Dan geven we juist toe aan waar de belgicisten op uit zijn: nationalisten onderling verdelen en de Ijzerwake verzwakken.
Daar heb je gretig aan meegewerkt. Waarvoor dank trouwens
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 21:43   #186
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leopold II? Laat me niet lachen. Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat ik ook maar iets van sympathie zou voelen voor zo'n massamoordenaar.

En SDC was een collaborateur. Hoeveel Vlaamse doden hebben hij en zijn medecollaborateurs op hun geweten?

Hoe kunnen jullie verdomme verwachten dat de Vlaamse Beweging terug een beetje respect afdwingt, als sommigen van jullie maar blijven dwepen met die collaborateursbende!
Ik dweep niet met SDC en vind het een spijtige zaak dat ze die man opvoerden op de IJzerwake. Even spijtig als er andere collaborateurs zijn die geen haar in de weg werd gelegd maar die zelfs alle egars zijn blijven genieten tot aan hun dood. LeopoldIII bijvoorbeeld.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Knuppel on 23-08-2005 at 22:45
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Ik dweep niet met SDC en vind het een spijtige zaak dat ze die man opvoerden op de IJzerwake. Even spijtig als er andere collaborateurs zijn die geen haar in de weg werd gelegd maar die zelfs alle egars zijn blijven genieten tot aan hun dood. LeopoldIII bijvoorbeeld.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Ik dweep niet met SDC en vind het een spijtige zaak dat ze die man opvoerden op de IJzerwake. Even spijtig als er andere collaborateurs zijn die geen haar in de weg werd gelegd maar die zelfs alle egars is blijven genieten tot aan zijn dood. LeopoldIII bijvoorbeeld.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Knuppel : 23 augustus 2005 om 21:45.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 21:43   #187
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie het als mij plicht om vijanden van Vlaanderen met geweld te bekampen. Jij kiest voor dialoog, dat is een verschil van mening.
Psychologisch onderzoek heeft aangetoond dat men geweld gebruikt, wanneer men verbaal het onderspit moet delven. In dat geval is Knuppel alvast intellectueel meerderwaardig en beter geïnformeerd om haar Vlaams standpunt te verkondigen. En dat is geen mening maar een feit!
Oud 23 augustus 2005, 21:44   #188
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Waarin u volkomen gelijk heeft. Indien men zich ook maar een beetje zou informeren over de persoon van Staf De Clercq en zijn partij, dan zou je weten dat die collaborateur geen enkel respect verdient.

Hij heeft zijn partij steeds in de schijnwerpers proberen te zetten om in de gratie te komen van de führer. Hij heeft zowel gecollaboreerd op cultureel �*ls op economomisch �*ls op politiek �*ls op militair vlak. Volstonden zijn manschappen aan het Oostfront niet om de aandacht van Hitler te wekken, dan richtte hij milities op die de nazidepots moesten bewaken, of die de 'orde' moesten bewaren. Voor een dergelijk persoon kan een rechtgeaard Vlaams-nationalist geen respect hebben. Onmogelijk!
Klopt als een bus !!!!!! De naiëve boerenzonen die hij naar het Oostfront stuurde waren enkel bedoeld om zijn eigen blazoen op te blinken. Hij wist maar al te goed wat die Vlaamse jongens te wachten stond in Rusland.
Oud 23 augustus 2005, 21:44   #189
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Goed geprobeerd maar dit lukt je niet.
Ik heb niks tegen kletskoppen behalve als ze komen in de hoop dat ze klappen zullen kunnen uitdelen.
Jij weet wat de opdracht was van de ordehandhavers op de weide. ZIJ hebben zich daaraan gehouden. Zwarte orde niet. Punt.
Zwarte Orde zat ook niet bij de Ordehandhavers. Heel fijn dat je het geweld afkeurt, ik doe dat ook. Maar alstublief, GEBRUIK DIT NIET OM HET IJZERGEBEUREN NOG MEER TE VERDELEN DAN HET NU AL IS, want dat ben je wel degelijk bezig. Je slaat net dezelfde wartaal uit als het ijzerbedevaart commité, is de bedevaart niet meer een plaats voor Knuppel?

Citaat:
Dat doet er me aan denken dat er een tweetal van die kletskoppen met Londsdale shirts op dezelfde bus zaten te wachten waar ikzelf en mijn vriendinnen op stapten. Niet dat ik hen beschuldig maar het viel wel op dat iedereen zich afzijdig hield van die mannen. Veel vertrouwen boezemden zij blijkbaar ook al niet uit. Hoe zou dat toch maar komen?
Lonsdale-bashing
dat moest er natuurlijk van komen. Kijk, ik vind die 'skinheads' ook niet het fijnste soort mensen, ik ken er ook amper, maar je vooroordelen zijn volgens mij wel overdreven.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 21:45   #190
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Ik dweep niet met SDC en vind het een spijtige zaak dat ze die man opvoerden op de IJzerwake. Even spijtig als er andere collaborateurs zijn die geen haar in de weg werd gelegd maar die zelfs alle egars is blijven genieten tot aan zijn dood. LeopoldIII bijvoorbeeld.
SDC is verwijderd van de panelen, net zoals Laplassa en Preudhomme.
Oud 23 augustus 2005, 21:46   #191
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij hadden alle recht om daar aanwezig te zijn, jullie daarentegen...
Eerst was het een plicht, nu weer een recht...

Ik wist niet dat u een man was van rechten en plichten? Misschien zullen die plichten u binnenkort wel voorgelezen worden.
Oud 23 augustus 2005, 21:46   #192
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
SDC is verwijderd van de panelen, net zoals Laplassa en Preudhomme.
Waarmee de IJzerwake aantoont dat ze fout was?
Oud 23 augustus 2005, 21:47   #193
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zwarte Orde zat ook niet bij de Ordehandhavers. Heel fijn dat je het geweld afkeurt, ik doe dat ook. Maar alstublief, GEBRUIK DIT NIET OM HET IJZERGEBEUREN NOG MEER TE VERDELEN DAN HET NU AL IS, want dat ben je wel degelijk bezig. Je slaat net dezelfde wartaal uit als het ijzerbedevaart commité, is de bedevaart niet meer een plaats voor Knuppel?

Lonsdale-bashing
dat moest er natuurlijk van komen. Kijk, ik vind die 'skinheads' ook niet het fijnste soort mensen, ik ken er ook amper, maar je vooroordelen zijn volgens mij wel overdreven.

[size=3]Overdreven ????????????[/size]
Oud 23 augustus 2005, 21:48   #194
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lonsdale-bashing
Zwarte Orde heeft ze nochtans net bevestigd.
Oud 23 augustus 2005, 21:48   #195
Zwarte Orde
Schepen

Standaard

Citaat:
Psychologisch onderzoek heeft aangetoond dat men geweld gebruikt, wanneer men verbaal het onderspit moet delven. In dat geval is Knuppel alvast intellectueel meerderwaardig en beter geïnformeerd om haar Vlaams standpunt te verkondigen. En dat is geen mening maar een feit!
Het zij zo, ik heb daar geen probleem mee hoor.
Oud 23 augustus 2005, 21:48   #196
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Knuppel heeft bij mijn weten ook nergens gezegd dat men selectief moet zijn op haartooi. Enkel potentiële relschoppers, moet men weren, naar analogie met het stadionverbod voor hooligans.
En waren die twee gasten dan geen relschoppers?????????????????
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 21:48   #197
Ambiorix

Standaard

Citaat:
misschien wel, misschien niet. Feit is dat het nu weg is. Ik hoop dat je nu niks meer kan aanmerken?
Oud 23 augustus 2005, 21:50   #198
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

Er werd zelfs op de laatste IJzerwake toegegeven dat ze daar kritiek op gekregen had van heel wat aanwezigen.
Oud 23 augustus 2005, 21:50   #199
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
[size=3]Overdreven ????????????[/size]
wat moet ik nu zeggen? verbied iedereen met combats. of: verbied iedereen met 1mm haar. of : verbied zij met combats én met 1 mm haar. of 0 mm, of 2 mm haar.
ZIE JE HOE ONOZEL HET IS?
Oud 23 augustus 2005, 21:50   #200
Zwarte Orde
Schepen

Standaard

Citaat:
Zwarte Orde heeft ze nochtans net bevestigd.
Je weet evengoed als ik dat zonder belgicisten de Ijzerwake probleemloos verlopen zou zijn. Ik mep niet op iedereen hoor en hou ook van een goed gesprek, volgend jaar misschien eens afspreken om u van uw vooroordelen te genezen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be