![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Heeft de juwelier goed gehandeld? | |||
-Ja, nu gaan criminelen wel 2 keer nadenken |
![]() ![]() ![]() |
24 | 77,42% |
-Neen, de juwelier moest zich laten beroven |
![]() ![]() ![]() |
7 | 22,58% |
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanne ,hou je hoofd eens schuin en laat die linksgedraaide Sprirituele hersencellen eens samenkomen.
Een overvaller is gewapend.Anders noemen we het een bedelaar of de hulk. Kijk eens in onze dikke Van Dale, of eender welke andere bruikbare woordenboek. Iemand al eens nagedacht. Een winkelier/juwelier die al een keer of veel is overvallen, is die niet getraumatiseerd?Kan dat geen dwangneurose opleveren. Zijn overvallen handelaars dan niet ontoerekeningsvatbaar in die specifieke omstandigheden? Eigenlijk, zouden overvallers de overvallene een schadevergoeding moeten betalen voor geleden psychische schade.En natuurlijk voor de materiele verliezen. Maar omdat in veel gevallen de misdadigers niet gestraft worden, zou de staat dan niet moeten opdraaien? Kwestie, je kan toch geen getraumatiseerde mensen ongeholpen op straat laten komen.
![]() |
#184 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar door het drieste optreden van de juwelier zijn de laffaards op de vlucht geslagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar wel correct. (juist) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De gangsters die weten dat hun slachtoffer gewapend is die zijn veel voorzichtiger, en gebruiken andere manieren om aan hun "doel" te geraken, zoals inbraak bij nacht ,of afwezigheid van eigenaar.
Of zoeken een andere bron van inkomen. Daarom dat ik vind als iemand zich wenst te verdedigen met een vuurwapen deze persoon een perfect onderricht moet krijgen in het gebruik van hun gekozen wapen, om zo de amateurs, die overvallers meestal zijn op voorhand te weerhouden van professioneel te worden. Nooit vergeten dat je in dit soort beroep rolt omdat je of nooit kansen hebt gehad in de maatschappij(aheum, ze hebben toch het benul om aan wapens te geraken) of omdat ze gewoon veel geld in korte tijd willen.Niet om een groot risico te lopen.
![]() |
#190 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En om eventjes Urbanus te citeren: "Mensen hebben liever een vals veiligheidsgevoel, dan een echt onveiligheidsgevoel!" M.a.w. laat de mensen gewoon geloven dat het veiliger is en het onveiligheidsgevoel krimpt automatisch. Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat we de criminaliteit niet meer zouden mogen aanpakken, maar het is een waanbeeld dat we criminaliteit volledig zullen kunnen bannen uit onze maatschappij. Of bestond er vroeger, toen er nog met zware repressie en onderdrukking geregeerd werd, geen misdaad misschien? Citaat:
Alles heeft een oorzaak, ook criminaliteit! Schakel de oorzaken/voedingsbodem, niet de crimineel, uit! Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dit in combinatie met een definitieve straf als hij het toch probeert zou al een hele stap in de goede richting zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Minister
|
![]() Niet alle overvallers hebben een vuurwapen... spijtig dat door de verspreiding (illegaal dan wel) dit wel meer en meer voorvalt.
![]() |
#194 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Vraag tekst en uitleg aan Mieke 79 die kent blijkbaar meer van ANA-tomie als ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Europees Commissaris
|
![]() Om trouwens eventjes over iets anders te beginnen eigenlijk:
ik vind het veel erger dat er massa's geld niet naar de staat (en de bevolking dus) vloeien omdat er massaal en onbestraft geld verduistert wordt in dit land! Dat vind ik een veel groter probleem en dat vind ik veel zwaardere criminaliteit dan een autodiefstal of een handtassendiefje of een inbraak of.........
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Tis wree spijtig!!!
![]() |
![]() |
#199 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mieke ,een overvaller die een mes of traangas gebruikt om zijn "job" te doen is al een dikke idioot als ie een juwelier wil overvallen. Ondertussen is het toch wel geweten dat Vlaamse Juweliers terugschieten. De media doet een goeie job dit wijd en breed uit te smeren.
Criminaliteit heeft verschillende oorzaken, egoïsme en jaloezie op kop. Deze uitschakelen is alleen mogelijk als we van iedereen willoze slaafjes maken. Het USSR-Communisme heeft dit geprobeerd, maar daar tiert de misdaad nu wel heel weelderig. Het Kapitalisme teert op egoïsme, vandaar de iets langere levensduur dan het semi Marxisme dat we kennen.