Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2005, 21:06   #181
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Dan is het zeer hypocriet om de vrije meningsuiting van een ander te proberen inperken.

Hypocriet? Normaal gezien wel. Maar dit is een wet die de linksen zélf gemaakt hebben. Het is HUN wet.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2005, 21:06   #182
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
respect voor je conclusie dat censuur niet mogelijk moet zijn in een democratische samenleving, maar dit terzijde gelaten ben ik het met je eens dat het VB hier een stommiteit begaat door gebruik te maken van deze wet en hem aldus de facto te legitimeren (waarom hem anders gebruiken als basis voor het indienen van een klacht) ..

Er zijn maar 2 mogelijkheden: Ofwel wordt De Morgen veroordeeld voor racisme ofwel wordt nog maar eens aangetoond dat deze wetten uiterst selectief worden toegepast.

Wat denkt u dat er zal gebeuren?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2005, 21:09   #183
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
misschien dat het deel der Vlamingen dat vanachter in de rij stond toen de 'verstandelijke vermogens' werden uitgedeeld ( sterk vertegenwoordig op dit forum overigens) nu moord en brand zullen schreeuwen, maar een groot deel der Vlamingen die een beetje logica bezitten zullen toch wel begrijpen dat het VB weeral maar eens draait als een windhaan
Draaien als een windhaan? Hoezo? Ik kan mij al voorstellen dat Rob zegt: "Ziet, De Morgen heeft deze wet altijd verdedigd en nu overtreden ze ZELF deze wet. Ze overtreden een wet die ze altijd goed vonden... zolang ze tegen het Vlaams Belang gebruikt wordt. Laat De Morgen dus het goede voorbeeld geven."
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2005, 21:09   #184
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Vreemd. Als je niet akkoord bent met een wet, moet je hem wel respecteren en ben je er vanzelfsprekend aan onderworpen, maar je mag er zelf geen beroep op doen?

Egidius
Ja hoor! Rob doet maar een goeie gang aan!
Ik vind het zelf een kutwet, maar ik ga niet hypocriet wezen en beweren dat het me verdriette dat ze met die wet een partij die ik verafschuw, een kloot mee afwrongen.
Oud 1 september 2005, 21:14   #185
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Artikel 10 van de Grondwet:
Er is in de Staat geen onderscheid van standen.
De Belgen zijn gelijk voor de wet; zij alleen zijn tot de burgelijke en militaire bedieningen benoembaar, behoudens de uitzonderingen die voor bijzondere gevallen door een wet kunnen worden gestemd.

Misschien wil men ons doen geloven dat er wettelijke uitzonderingen bestaan voor leden van het Vlaams Belang?
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2005, 21:22   #186
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Vreemd. Als je niet akkoord bent met een wet, moet je hem wel respecteren en ben je er vanzelfsprekend aan onderworpen, maar je mag er zelf geen beroep op doen?

Egidius
Waarom gebruik maken van een wet die men verafschuwt? Men moet een wet respecteren maar dat wil niet zeggen dat men zich hier moet op beroepen, een dergelijk gebruik van wetten lijkt meer op eigen belang.
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2005, 21:24   #187
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Egidius
Dat klopt.

Ik mag nog duizend keer in verzet gaan tegen een verkeerswet die ik niks waard vind, en die zelfs niks waard IS, maar als ik ze overtreed krijg ik toch een boete aan mijn been. Dat heb ik dan te aanvaarden. Hoezeer tegen mijn zin ook. De arm der wet zal mij daartoe verplichten.

Als mijn buurman identiek dezelfde overtreding begaat zal ik het niet aardig vinden als hij zijn boete ontloopt omdat hij Annemarie Lizin te vriend heeft en ik Gerolf Annemans.
Oud 1 september 2005, 21:24   #188
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ja hoor! Rob doet maar een goeie gang aan!
Ik vind het zelf een kutwet, maar ik ga niet hypocriet wezen en beweren dat het me verdriette dat ze met die wet een partij die ik verafschuw, een kloot mee afwrongen.
Hoezo een kloot afgewrongen?
Een vooruitgang van hoeveel? 7%?.....een kloot afwringen...zo mogen ze er nog vijf afwringen...bij wijze van spreken uiteraard...
Oud 1 september 2005, 21:24   #189
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Waarom gebruik maken van een wet die men verafschuwt? Men moet een wet respecteren maar dat wil niet zeggen dat men zich hier moet op beroepen, een dergelijk gebruik van wetten lijkt meer op eigen belang.
Uw antwoord is waanzin. Wat bedoelt u met met het respecteren van een wet en het gebruik van een wet? Een burger moet de wet toepassen. Punt!
Oud 1 september 2005, 21:28   #190
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Hypocriet? Normaal gezien wel. Maar dit is een wet die de linksen zélf gemaakt hebben. Het is HUN wet.
Bestaat er een verschil in wetten, HUN en ONZE wetten? Als men van mening is dat vrije meningsuiting heilig is dan gaat men de vrije meningsuiting van andere niet aanvechten, dat noemen ze dan de eigen vensters inslagen.
Oud 1 september 2005, 21:28   #191
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een WET respecteren maar er zich tegelijkertijd niet op mogen beroepen???

Welke advokaat gaat zoiets ernstig nemen?
(in 'normale' omstandigheden...)
Oud 1 september 2005, 21:31   #192
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bestaat er een verschil in wetten, HUN en ONZE wetten? Als men van mening is dat vrije meningsuiting heilig is dan gaat men de vrije meningsuiting van andere niet aanvechten, dat noemen ze dan de eigen vensters inslagen.
Het valt wel op dat de vrije meningsuiting, in tegenstelling tot die keer dat er een uitspraak viel in Gent, opeens wél hoog in het vaandel wordt gevoerd...
Oud 1 september 2005, 21:32   #193
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Hoezo een kloot afgewrongen?
Een vooruitgang van hoeveel? 7%?.....een kloot afwringen...zo mogen ze er nog vijf afwringen...bij wijze van spreken uiteraard...
Die naamswijziging zal wel een flink gat in de kas geslagen hebben.
Zoveel combinaties om de ouwe afkorting te behouden, resten er ook niet meer.
V(ort) B(endeke)
V(unzige) B(rigands)
V(alse) B(elovers)

......tegen dan is de poen op.
Oud 1 september 2005, 21:33   #194
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Man ge zijt aan het lullen. Wat heeft vrije meningsuiting te maken met de toepassing van een wet? Als er een wet gestemd is door een meerderheid in het Parlement, dan is die wet geldig voor ALLE Belgen. ...En de 'persoonlijke opinie' en 'vrijheid van meningsuiting' heeft geen barst te zien met de 'toepassing' van de wet.
Oud 1 september 2005, 21:34   #195
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre
Man ge zijt aan het lullen. Wat heeft vrije meningsuiting te maken met de toepassing van een wet? Als er een wet gestemd is door een meerderheid in het Parlement, dan is die wet geldig voor ALLE Belgen. ...En de 'persoonlijke opinie' en 'vrijheid van meningsuiting' heeft geen barst te zien met de 'toepassing' van de wet.
Wat niet wegneemt dat het een slechte wet is..........
Oud 1 september 2005, 21:36   #196
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Kan zijn, maar het neemt niets weg van het argument dat ze van toepassing is op iedereen en dat iedereen diezelfde wet kan gebruiken, zoals voorgeschreven.
Oud 1 september 2005, 21:36   #197
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Een WET respecteren maar er zich tegelijkertijd niet op mogen beroepen???

Welke advokaat gaat zoiets ernstig nemen?
(in 'normale' omstandigheden...)
Misschien meer uitleg. Men heeft een wet waarmee men niet akkoord is, die men verafschuwt, uiteraard moet men deze wet respecteren. Men mag uiteraard deze wet gebruiken, maar waarom een wet gebruiken die men verafschuwt, is deze wet dat alleen maar voor eigen belang want als hij omgekeerd gebruikt wordt is het een onrechtvaardige wet want de vrije meningsuiting wordt ingekrimpt.
Oud 1 september 2005, 21:40   #198
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre
Deze wet is van toepassing op ALLE Belgen, maar dan moet men over de feiten spreken. In dit geval is er op zijn hoogst sprake van een misplaatst artikel, geen racisme. Men kan op basis van een artikel niet oordelen, neemt men daarentegen de bewijslast tegen het Vlaams Blok dan helt de balans toch over. Gaat Rob Verreycken eveneens elke student aanklagen die een "racistisch" opstel schrijft?
Oud 1 september 2005, 21:47   #199
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien meer uitleg. Men heeft een wet waarmee men niet akkoord is, die men verafschuwt, uiteraard moet men deze wet respecteren. Men mag uiteraard deze wet gebruiken, maar waarom een wet gebruiken die men verafschuwt, is deze wet dat alleen maar voor eigen belang want als hij omgekeerd gebruikt wordt is het een onrechtvaardige wet want de vrije meningsuiting wordt ingekrimpt.
Ik snap je wel.
Maar waarom zou je een wet niet mogen gebruiken, ook al was je ertegen (ze werd desondanks immers gestemd) als je ergste belager dezelfde wet overtreedt?

Toch niet omdat die wet gestemd werd om er selectief gebruik van te maken?
Oud 1 september 2005, 21:47   #200
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deze wet is van toepassing op ALLE Belgen, maar dan moet men over de feiten spreken. In dit geval is er op zijn hoogst sprake van een misplaatst artikel, geen racisme.
Racisme wordt in de wet tegenwoordig heel breed genomen.
Aanzet tot haat op basis van nationaliteit valt er ook onder.

Het artikel is niet satirisch van stijl, maar een (al dan niet terechte) schoffering van een volk.
Probeer eens om een kat een kat te noemen.

Doe de test en vervang Brit door Jood en onderteken met Philippe De Winter.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be