![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat dat betreft, zitten we in een overgangsperiode (vrees ik). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
[size=1]Als men een eeuwigheid enkel nog van de sociale zekerheid geprofiteerd heeft, zou men dit dan allemaal weten? (Let op: ik bedoel ik enkel mensen die vrijwillig, doelbewust gekozen hebben voor het pamperschap ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Banneling
|
![]() Alpina:
Hoe valt het te beargumenteren dat het enkel de werknemer is die zou bijdragen. ______ Beweer ik niet. Wel dat veel zelfstandigen minder bijdragen betalen dan werknemers en toch dezelfde uitkeringen genieten. Zie de toelichting daarover van Solidarnosc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderzijds zie ik geen enkel verband tussen de brugpensioenen nu en uw pensioen later. Dat het in de toekomst niet houdbaar zal blijven is wel zeker. Velen die nu op 58 op brugpensioen gaan hebben effectief 44 jaar gewerkt, legerdienst inbegrepen. Dat is meer dan u ooit zult werken. Gesteld dat u ooit zult werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Durft gij spreken over die stakingsvergoeding ? Wat zou je ervan zeggen als de patroons iemand die ziek is of werkloos het bedrag van de stakingsvergoeding zou uitkeren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nee, het is van 58 naar 59 behoudens bijzondere omstandigheden zoals in dit geval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik ben al meer dan drie jaar tewerkgesteld. Ben op nauwelijks 21 jarige leeftijd begonnen daarmee. Dus volgens uw redenering ga ik tot mijn 65ste moeten werken. Wee uw gebeente als dat ne dag langer is hé. Gij ziet geen verband tussen nu en later. Simpel uitgelegd is het als volgt: Al die mensen wat nu voor hun 60ste op pensioen gaan en pre-pension trekken dat gaat de jonge garde van nu moeten opvangen door over zoveel jaar langer te gaan werken. Ik verrek het gewoon om een 50 jarige loopbaan uit te oefenen en dan tot de constatatie te komen dat mijn pensioen nihil of toch heel laag zal zijn. Mijn vader is 56 jaar en heeft mogelijkheid om vanaf 58 op pensioen te gaan, maar om financiële redenen blijft die werken tot zijn zestigste. Waarom doet de rest van die 50+ dat dan ook niet? Mijn vader is ook al van 22 jarige leeftijd actief in de chemische industrie. Dus als hij dat kan waarom dan elke andere mens niet? Nu ik weet voor bepaalde sectoren als de bouw en mensen die veel in openlucht werken dienen er uitzonderingen gemaakt te worden. Bij mij is gewoon de vraag hoe wil men alles betaalbaar houden vanaf 2010 en later als er meer (brug)gepensioneerden en werklozen zijn als 'actieve bevolking'.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Stef_duracell : 30 september 2005 om 12:42. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 30 september 2005 om 12:47. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Stef_duracell : 30 september 2005 om 13:10. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In feite is het in ieders belang, behalve dat van de patroons, dat de pensioenleeftijd verlaagt wordt!
![]() |
![]() |
#200 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Jeugdwerkloosheid. Tja ik heb geluk gehad dat ik na een paar maanden een startbaan had en zo aan een vast contract geraakt ben. Ik mag dus van geluk spreken. Dat weet ik. Maar mij gaat het erom dat het hele systeem slecht draait. Er is teveel werkloosheid maar daarnaast bestaan er dan ook weer de zo geheten knelpuntenberoepen die niet ingevuld raken. Ik weet goed genoeg dat niet elke werkloze dat zomaar is, maar ik hoor verhalen genoeg van doppers die daarnaast in het zwart bij gaan verdienen net als een pak bruggepensioneerden ook gaan bijverdienen. Ik ben tegen zwart werk want dit is ook schadelijk voor de economie. Laat dit zwart werk door werklozen doen en dan hebt ge wit ipv zwart werk. |
|
![]() |
![]() |