Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2003, 19:57   #181
Pinehole
Vreemdeling

Pinehole's schermafbeelding

Stuur een bericht via Yahoo naar Pinehole
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol

Welke studie toont 100% waterdicht dat zoiets GEZOND is? Het feit is dat het drugs zijn. Het uw doen en laten beinvloed. Als ik van een berg spring das ff nen kick maar weer op de grond - hopelijk in 1 stuk - is da voorbij.
Dat is geen echt gevaar voor de gezondheid. Pas als er ongelukken gebeuren is dat ongezond. zeer ongezond meestal .
Kijk tis cliché he maar t begint met een joint en bij sommige blijft het daar bij maar bij vele is het nog 1 meer en nog 1 meer. En dan mischien nog naar hard drugs. Rijden tijdens alcohol is al zo een plaag waarom daar cannabis ook nog bij doen? Wij zijn geen fundamentalisten.. plaats ons ook niet in hokjes dan alstublieft.
Probleem is ook dat wanneer het echt wettelijk toegelaten is er sterk met overdreven zal worden. Ja glazen bol maar wees realistisch.. met alcohol veelal ook zo. Met dat verschil dat ge de dag erachter even hoofdpijn hebt en gedaan.. welke studies bewijst dat ge na regelmatig een avond blowen geen psychische aandoeningen krijgt? Ik spreek niet van 1 of 2 peer weekend ofzo.. en dat moet niet echt verboden worden.. tis te zeggen niet vervolgd. Maar als he echt zo gezond is waarom wil u dat dan toch maar verboden houden voor iemand van 16?
De mensen die niet kiezen met die vuiligheidin contact te komen zullen er dan ongewenst wel mee op contact komen. Want ook op Werchter of Pukkelpop zijn er hhhhheeeeeeeeeeel veeeeeeeel mensen die er liever niet mee in contact komen.
Mij lijkt het dat je een erg onverdraagzaam typetje bent tov van mensen die er andere gewoontes op nahouden.
Ten eerste, ik vertel nergens dat blowen gezond zou zijn. Ik haalde alleen maar aan dat tabakloze joints "gezonder" zijn dan mèt tabak.
Ten tweede, ik rook al 17 jaar DAGELIJKS marihuana en ben psychisch nog steeds in orde.
Ten derde, als u zich al stoort aan rokers in open lucht zegt dit veel over uw tolerantievermogen.
Het is eigenlijk niet moeilijk:haal het bezit van gebruikershoeveelheden
roesmiddelen uit het strafrecht.Gebruikershoeveelheden kan de wetgevende macht bepalen dmv. de jarenlange expertise van organisaties uit het werkveld.Dankzij internationale verdragen,
afgesloten onder druk van het Imperium,kan geen enkel land legale handel toelaten.Maar ze kunnen wel beslissen om nationaal niet te vervolgen.
Pinehole is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2003, 20:44   #182
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

[size=4]Spijtig wel dat mijn repliek met artikel uit the British Medical Journal hier verdwenen lijkt...[/size]

http://bmj.com/cgi/content/full/325/7374/1183
hieronder enkele andere links:
http://www.ccsa.ca/docs/cannabis/cannabisF.htm
http://www.ccsa.ca/docs/cannabis/cannabisE.htm

http://bmj.com/cgi/content/full/325/7374/1212
http://www.superego-cafe.com/psychia...drugs-alcohol/
ik ben curieus hoe lang dit zal mogen blijven staan...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2003, 00:03   #183
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog nooit gehoord van KNASTER?
Is een 100% natuurlijk produkt (kruidenmix)dat de tabak vervangt in een joint.
In Nederland is deze kruidenmix alom bekend en wordt ze zeer gewaardeerd door blowers. Bovendien heb je tegenwoordig ook verdampers en vaporizers. Het is vandaag echt niet meer noodzakelijk om ongezonde tabak te inhaleren om van een goeie "gezondere" joint te genieten. Weer een argument minder voor al die gezondheidsfundamentalisten met hun oeverloos gezeur over hoe ongezond joints zijn.
What happened to the good old Bong?

Ge moet zo'n Bong eens een paar dagen gebruiken zonder hem te spoelen om te zien hoe 'gezond' de rook van Marijuana is.
Oud 13 juli 2003, 16:04   #184
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
In Nederland is deze kruidenmix alom bekend en wordt ze zeer gewaardeerd door blowers. Bovendien heb je tegenwoordig ook verdampers en vaporizers. Het is vandaag echt niet meer noodzakelijk om ongezonde tabak te inhaleren om van een goeie "gezondere" joint te genieten. Weer een argument minder voor al die gezondheidsfundamentalisten met hun oeverloos gezeur over hoe ongezond joints zijn.

Ge moet zo'n Bong eens een paar dagen gebruiken zonder hem te spoelen om te zien hoe 'gezond' de rook van Marijuana is.
Of je nu Knaster, tabak of zuivere cannabis verbrandt, de rook bevat in alle gevallen OOK kankerverwekkende elementen..(nitrosamines en..dioxine..J�*, een barbecue ook!)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2003, 19:10   #185
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:

Of je nu Knaster, tabak of zuivere cannabis verbrandt, de rook bevat in alle gevallen OOK kankerverwekkende elementen..( J�*, een barbecue ook!)
Als je alles wil verbieden wat kankerverwekkende elementen bevat, dan staat er je een heel sober en triestig leven te wachten...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2003, 19:11   #186
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Welke studie toont 100% waterdicht dat zoiets GEZOND is? Het feit is dat het drugs zijn. Het uw doen en laten beinvloed. Als ik van een berg spring das ff nen kick maar weer op de grond - hopelijk in 1 stuk - is da voorbij.
Dat is geen echt gevaar voor de gezondheid. Pas als er ongelukken gebeuren is dat ongezond. zeer ongezond meestal .
Kijk tis cliché he maar t begint met een joint en bij sommige blijft het daar bij maar bij vele is het nog 1 meer en nog 1 meer. En dan mischien nog naar hard drugs. Rijden tijdens alcohol is al zo een plaag waarom daar cannabis ook nog bij doen? Wij zijn geen fundamentalisten.. plaats ons ook niet in hokjes dan alstublieft.
Probleem is ook dat wanneer het echt wettelijk toegelaten is er sterk met overdreven zal worden. Ja glazen bol maar wees realistisch.. met alcohol veelal ook zo. Met dat verschil dat ge de dag erachter even hoofdpijn hebt en gedaan.. welke studies bewijst dat ge na regelmatig een avond blowen geen psychische aandoeningen krijgt? Ik spreek niet van 1 of 2 peer weekend ofzo.. en dat moet niet echt verboden worden.. tis te zeggen niet vervolgd. Maar als he echt zo gezond is waarom wil u dat dan toch maar verboden houden voor iemand van 16?
De mensen die niet kiezen met die vuiligheidin contact te komen zullen er dan ongewenst wel mee op contact komen. Want ook op Werchter of Pukkelpop zijn er hhhhheeeeeeeeeeel veeeeeeeel mensen die er liever niet mee in contact komen.
Mij lijkt het dat je een erg onverdraagzaam typetje bent tov van mensen die er andere gewoontes op nahouden.
Ten eerste, ik vertel nergens dat blowen gezond zou zijn. Ik haalde alleen maar aan dat tabakloze joints "gezonder" zijn dan mèt tabak.
Ten tweede, ik rook al 17 jaar DAGELIJKS marihuana en ben psychisch nog steeds in orde.
Ten derde, als u zich al stoort aan rokers in open lucht zegt dit veel over uw tolerantievermogen.
ten eerste: wil niet onverdraagzaam zijn maar soms.. sorry daarvoor.
ten tweede: verkeerd verstaan van dat gezonde dan.. u hebt zo waarschijnlijk wel gelijk
ten derde: leuk voor u dat u nog psychisch in orde bent.. maar houd u het bij cannabis? trouwens ik wil eens weten hoe oud u zal worden. Maar goed dat heb je bij rokers ook.. tis ongezond maar zei die het doen worden soms ouder dan de niet rokers..
ten vierde: ik wil tolerant zijn maar dat stoort mij echt. IK WIL NIET VAN DIE ONGEZONDE LUCHT IN MIJN LONGEN. IK KIES ER NIET VOOR MIJN LONGEN TE VERPESTEN. ZEI KIEZEN IK NIET!!! ZEI HEBBEN EEN RECHT IK HEB DAN DE PLICHT DIE IN TE ADEMEN!! Sorry voor mijn gezondheid heb ik veel over. Als ik op cafe iets zit te eten in de niet rokers zone komt er soms ook rook tot daar hoor.. vooral als je buiten zit. Dat vind ik niet prettig. maar je mag niks zeggen want dan zijt ge een janet of een intolerante. (ik heb het niet tegen u). Neen sorry ik vind dat zei die kiezen om te roken maar uit hun doppen moeten kijken. De lucht is van iedereen maar mijn longen zijn van mij.

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2003, 22:54   #187
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry voor mijn gezondheid heb ik veel over. Als ik op cafe iets zit te eten in de niet rokers zone komt er soms ook rook tot daar hoor.. vooral als je buiten zit. Dat vind ik niet prettig. maar je mag niks zeggen want dan zijt ge een janet of een intolerante. (ik heb het niet tegen u). Neen sorry ik vind dat zei die kiezen om te roken maar uit hun doppen moeten kijken. De lucht is van iedereen maar mijn longen zijn van mij.
Wat dat betreft ben ik het zeker met u eens. Ik reken mezelf bij de hoffelijke rokers, met respect voor de niet-rokers.

Omdat er in enkele reacties nogal wat te doen is over de schadelijke stoffen van cannabis en tabak, heb ik volgend lijstje uit m'n archief opgesnord.
Een labo-analyse. En begin nu niet over; welke universiteit? welke professor? enzo, want want dat wèèt ik niet meer.

analyse: gasfase: marihuana - tabak

koolmonoxide mg 3.99 - 4.58
kooldioxide mg 8.27 - 9.38
amoniak 228 - 178
HCN 532 - 498
isopreen 83 - 310
acetaldehyde 1200 - 980
aceton 443 - 578
acetonetrile 92 - 85
benzeen 76 - 67
tolueen 112 - 108
dimenthylnitrocamine 75 - 84

analyse: vaste deeltjes
mariuhana - tabak

fenol mg 3.99 - 4.58
o-cresol 17.6 - 24
m-p-cresol 54.4 - 65
cannabidiol 190 - 0
delta 9-thc 820 - 0
nicotine 0- 2850
naftaleen 3000 - 1200
methylnaftaleen 1 6100 - 3650
methylnaftaleen 2 3600 - 1400
benzo(a)anthraceen 75 - 43
benzo(a)pyreen 31 - 22.1

Houd er rekening mee dat dit een vergelijking is tussen GELIJKE hoeveelheden plantaardig materiaal. 1gram cannabis tgo 1 gram tabak. Wat betekent dat om 1 gram tabak gerookt te hebben men 25 keer mèèr verbrand materiaal inhaleert dan een mariuhanaroker.

Tot slot wil ik er nogmaals aan herinneren dat cannabis gevaporiseerd kan worden, waardoor het overgrote deel van de schadelijke stoffen niet mee worden geïnhaleerd. Met tabak lukt dat niet.
Daaruit concluderen dat cannabis roken niet schadelijk zou zijn is natuurlijk fout, maar dat het MINDER schadelijk is dan tabak is zeker niet uit de lucht gegrepen.
Oud 20 april 2010, 14:32   #188
BlueThunder
Banneling

Standaard

het gaat goed in de VS, mogelijk legaal worden.... zal wel overwaaien naar hier

gat in de markt, eventueel met notering op de beurs zou niet slecht zijn
denk maar even aan de vele gezondheidsvoordelen ...

The legalization of marijuana is no longer the unthinkable.

http://www.cnbc.com/id/36179733
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be