![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Banneling
|
![]() Goed, blijkbaar ben je een eenzaat, een verharde individualist, die aan alles en iedereen zijn voeten veegt.Heb je dan geen enkele aangename jeugdherrinnering, die je doet aanvoelen dat je tot zulke of zulke groep mensen behoort, er van afkomstig bent?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() niet eens opgevallen... waar hebt gij gezeten ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
**** Oorspronkelijk bericht door Manuel* ![]() Ja hoor. Op de dingen die ik zelf gerealiseerd heb. **** Maar je was toch fier op dingen die je zelf gerealiseerd hebt. En daarover heb een beetje vrijblijvend gefilosofeerd. Maar je hebt dus geen affiniteit met de begrippen "Vlaming" en "Belg", alhoewel je dat eigenlijk wel bent. Ik luisterde zondagavond naar het uitstekende 'Leven en Sterven' op TV met oa de aangrijpende psychotherapeute Mia Leijsen. Ze zei: liefde begint met eigenliefde. Wie zichzelf niet bemint kan ook moeilijk liefde geven. Ik vond dat een interessante gedachte. Ik wil je daarmee natuurlijk persoonlijk niet om de oren slaan, maar het deed me denken aan 'vooraanstaande' Vlamingen die zichzelf zo niet (willen) zien , maar wel zoveel (gemeende?) belangstelling en achting hebben alle anderen. Laatst gewijzigd door luc broes : 17 januari 2006 om 22:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hoe meer hoe liever
![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#186 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik kan daar inkomen. Vooral het begrip "Vlaming" roept bij heel wat mensen tegenwoordig meer negatieve dan positieve gevoelens op, zowel in binnen- als in buitenland.
Laatst gewijzigd door Manuel* : 17 januari 2006 om 23:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
2) tja, dat is (na het rapport van san) weer een voorbeeld waar men bepaalde correlaties uit het oog verliest. In elke grootstad is er namelijk meer werkloosheid ... 3) Lode Berlage heeft in zijn emeritaatslezing de populistische visie van "ze pikken onze job in" proberen aan te kaarten. Gezond boerenverstand is soms gewoon te boers voor de realiteit te vatten. De studie waar ik naar refereer is de studie uitgevoerd in Duitsland en Frankrijk. Landen waar ze de grenzen voor Oost-europeanen eerder hebben opengesteld als België. In die studies toont men aan dat de werkloosheid in geen van beide landen gestegen is ( in duitsland zelfs gedaald).
![]() |
![]() |
#188 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
3) gezond boerenverstand is vaker dichter bij de waarheid, dan links hoogdravend gelul 4) uw studie in Duitsland en Frankrijk... Oost-Europeanen in Duistland klopt en sinds 1995 was de werkloosheid er nooit zo hoog ![]() Oost-Europeanen in Frankrijk... ![]() ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
|
![]() Citaat:
'Insinueren' vind ik niet zo mooi gezegd! Ik 'denk' dat. 2) Ja, in bepaalde kringen is dat zo een beetje mode, en die doen ook al het mogelijke om dat te propageren. Onze media die in een ivoren toren leven beschimpen onze samenleving, de buitenlandse persmensen lezen dat en nemen de berichten over. En dan zeggen onze binnenlandse knapen: zie je wel in het buitenland zeggen ze het ook. Maar ja, dat is nu eenmaal de mode en daar is niet veel aan te doen. Zoals de jonge hippe meisjes die met een cigaret rondlopen, alhoewel iedereen weet dat het nefast is. Wachten tot het overwaait. Intussen komen Hollandse Marokkanen naar Antwerpen (!) omdat de mensen er vriendelijker zijn!! En kiezen Vlamingen Pater Damiaan tot grootste 'Belg'. Tot grote ergernis van De Morgen die daar het bewijs ziet dat de Vlamingen achterlijk zijn. Ik zou zeggen 'leve die Vlamingen'! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
3. angst is een slechte raadgever, en veel van dat boerenverstand is op niets anders gebaseerd. 4. tja, wederom er zijn enorm veel factoren die de werkloosheid bepalen. Macro-data die van deze andere factoren geen abstractie maken zijn dan ook waardeloos om het effect van 1 enkele doelvariabele te bepalen. ( komt ook neer op mijn kritiek tegenover het rapport van san) Nu zodra ik tijd heb zal ik die studie eens opzoeken ... N.B. De samenleving kan je niet indelen in rechts, links en allochtoon ...
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
uitgerekend die begrippen als beminnen en liefde dan nog ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. kijk wat er alleen al in belgisch gevangenissen zit en val niet omver ! 3. een boer let altijd op zijn ganzen... 4. doe maar... je moet ze gewoon lezen 8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
|
![]() Citaat:
Bij jou blijkbaar niet. Het zij zo! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
|
![]() Citaat:
Voel je dan mogelijk meer verbondenheid met de Indianen in Zuid-Amerika? Of met niemand? 2) Dat wordt dus ernstig! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik voel me natuurlijk wel verbonden met mensen uit mijn omgeving, maar niet omdat ze "Vlaming" of "Belg" zijn.
![]() |
#198 | |
|
![]() Citaat:
En die 'omgevingsmensen' dat zijn Vlamingen of Belgen waarbij best mogelijk ook wat allochtonen. Dat komt toch op hetzelfde neer! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat vind ik eerlijk gezegd niet. Het "Vlaming" of "Belg" zijn, speelt namelijk geen enkele rol in die verbondenheid, alhoewel we dat natuurlijk allemaal wel zijn... De verbondenheid is gebaseerd op andere criteria.
![]() |
#200 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind je woorden zeer goed gekozen. Met mij is dat ook zo. Maar jij verkiest de naam 'omgevingsmensen'. Voor mij geen probleem. Wij voelen ons dus verbonden met dezelfde mensen. Uiteraard is dat gebaseerd op criteria. En je zult natuurlijk met de enen meer verbonden voelen dan met anderen |
|
![]() |
![]() |