Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2006, 22:45   #181
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Ook met de begrippen "moslim", "vreemdeling" en "arabier" voel ik geen affiniteit.
Goed, blijkbaar ben je een eenzaat, een verharde individualist, die aan alles en iedereen zijn voeten veegt.Heb je dan geen enkele aangename jeugdherrinnering, die je doet aanvoelen dat je tot zulke of zulke groep mensen behoort, er van afkomstig bent?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 22:46   #182
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
O ja,
vergeten, aan vriend en vijand
I'AM BACK
niet eens opgevallen... waar hebt gij gezeten ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 22:48   #183
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik heb toch niet gezegd dat niemand fier mag zijn op om het even wat? Ik heb alleen gezegd dat IK geen affiniteit voel met de begrippen "Vlaming" en "Belg". Mag d�*t?
Natuurlijk mag dat. Ik ben voor de vrije meningsuiting!
Oorspronkelijk bericht door Manuel*
Ja hoor. Op de dingen die ik zelf gerealiseerd heb.
Maar je was toch fier op dingen die je zelf gerealiseerd hebt. En daarover heb een beetje vrijblijvend gefilosofeerd.

Maar je hebt dus geen affiniteit met de begrippen "Vlaming" en "Belg", alhoewel je dat eigenlijk wel bent.

Ik luisterde zondagavond naar het uitstekende 'Leven en Sterven' op TV met oa de aangrijpende psychotherapeute Mia Leijsen.
Ze zei: liefde begint met eigenliefde. Wie zichzelf niet bemint kan ook moeilijk liefde geven.
Ik vond dat een interessante gedachte.

Ik wil je daarmee natuurlijk persoonlijk niet om de oren slaan, maar het deed me denken aan 'vooraanstaande' Vlamingen die zichzelf zo niet (willen) zien , maar wel zoveel (gemeende?) belangstelling en achting hebben alle anderen.

Laatst gewijzigd door luc broes : 17 januari 2006 om 22:48.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 22:48   #184
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Allen daarheen!
hoe meer hoe liever neem het hele linkse zootje mee en huur een AIRBUS 800
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 17 januari 2006, 22:57   #185
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Goed, blijkbaar ben je een eenzaat, een verharde individualist, die aan alles en iedereen zijn voeten veegt.Heb je dan geen enkele aangename jeugdherrinnering, die je doet aanvoelen dat je tot zulke of zulke groep mensen behoort, er van afkomstig bent?
Ik heb ALLEEN maar aangename jeugdherinneringen en ik ben altijd een groepsmens geweest. Ik heb me ook altijd geëngageerd in de samenleving, van chiro over speelpleinwerking tot het organiseren van activiteiten voor goede doelen. Ik onderhoud nog steeds goede contacten met al deze mensen. Ik ben dus zeker geen "eenzaat" of "inidvidualist". Ik voel alleen geen affiniteit met de begrippen "Vlaming" en "Belg". Beiden roepen bij mij alleen maar negatieve associaties op.

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 23:01   #186
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ik luisterde zondagavond naar het uitstekende 'Leven en Sterven' op TV met oa de aangrijpende psychotherapeute Mia Leijsen.
Ze zei: liefde begint met eigenliefde. Wie zichzelf niet bemint kan ook moeilijk liefde geven.
Insinueert u nu dat eigenliefde onlosmakelijk samenhangt met één of ander gevoel van volksverbondenheid?

Citaat:
Ik wil je daarmee natuurlijk persoonlijk niet om de oren slaan, maar het deed me denken aan 'vooraanstaande' Vlamingen die zichzelf zo niet (willen) zien , maar wel zoveel (gemeende?) belangstelling en achting hebben alle anderen.
Ik kan daar inkomen. Vooral het begrip "Vlaming" roept bij heel wat mensen tegenwoordig meer negatieve dan positieve gevoelens op, zowel in binnen- als in buitenland.

Laatst gewijzigd door Manuel* : 17 januari 2006 om 23:01.
Oud 17 januari 2006, 23:02   #187
jehann
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
1) Dat zeg jij, niet ik.
Maar wat is de religie van de minst ontwikkelde staten?
2) Ik meen dat het % migranten in Brussel het hoogst is en de werkloosheid ook.
3) Ik ken die prof niet.
Heeft hij het over landen zoals de VSA waar met moet werken zonder uitgebreid sociaal vangnet?
Dat is dus helemaal niet van toepassing op België.
1) daarover ging de topic. Ik wilde u er enkel op wijzen dat u er dingen bijhaalt die er niets mee te maken hebben.
2) tja, dat is (na het rapport van san) weer een voorbeeld waar men bepaalde correlaties uit het oog verliest. In elke grootstad is er namelijk meer werkloosheid ...
3) Lode Berlage heeft in zijn emeritaatslezing de populistische visie van "ze pikken onze job in" proberen aan te kaarten. Gezond boerenverstand is soms gewoon te boers voor de realiteit te vatten.

De studie waar ik naar refereer is de studie uitgevoerd in Duitsland en Frankrijk. Landen waar ze de grenzen voor Oost-europeanen eerder hebben opengesteld als België. In die studies toont men aan dat de werkloosheid in geen van beide landen gestegen is ( in duitsland zelfs gedaald).
Oud 17 januari 2006, 23:08   #188
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb ALLEEN maar aangename jeugdherinneringen en ik ben altijd een groepsmens geweest. Ik heb me ook altijd geëngageerd in de samenleving, van chiro over speelpleinwerking tot het organiseren van activiteiten voor goede doelen. Ik onderhoud nog steeds goede contacten met al deze mensen. Ik ben dus zeker geen "eenzaat" of "inidvidualist". Ik voel alleen geen affiniteit met de begrippen "Vlaming" en "Belg". Beiden roepen bij mij alleen maar negatieve associaties op.
Goed goed, een heel sociaal mens dan, die echter in de waan leeft dat de vreemdelingen in belgië (en elders in west-europa)oneerlijk behandelt worden door de egoîstische oorspronkelijke inwoners.Een brave vent in feite, maar die er totaal naast zit.Een door sluwe vijanden bedrogen en gemanipuleerde naïveling...word wakker Manuel!Je zit op de slechte weg.Mediteer even dit (frans) spreekwoord:"Le chemin pour l'enfer est pavée de bonnes intentions"
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 23:13   #189
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jehann Bekijk bericht
1) daarover ging de topic. Ik wilde u er enkel op wijzen dat u er dingen bijhaalt die er niets mee te maken hebben.
2) tja, dat is (na het rapport van san) weer een voorbeeld waar men bepaalde correlaties uit het oog verliest. In elke grootstad is er namelijk meer werkloosheid ...
3) Lode Berlage heeft in zijn emeritaatslezing de populistische visie van "ze pikken onze job in" proberen aan te kaarten. Gezond boerenverstand is soms gewoon te boers voor de realiteit te vatten.

De studie waar ik naar refereer is de studie uitgevoerd in Duitsland en Frankrijk. Landen waar ze de grenzen voor Oost-europeanen eerder hebben opengesteld als België. In die studies toont men aan dat de werkloosheid in geen van beide landen gestegen is ( in duitsland zelfs gedaald).
2) het rapport Van San is duidelijk onderbouwd en een nieuwe studie bevestigd die trouwens !!

3) gezond boerenverstand is vaker dichter bij de waarheid, dan links hoogdravend gelul

4) uw studie in Duitsland en Frankrijk... Oost-Europeanen in Duistland klopt en sinds 1995 was de werkloosheid er nooit zo hoog

Oost-Europeanen in Frankrijk... ze hadden de auto's beter gepikt... dan hadden ze niet meer kunnen uitbranden
Oud 17 januari 2006, 23:23   #190
luc broes

Standaard

Citaat:
1) Insinueert u nu dat eigenliefde onlosmakelijk samenhangt met één of ander gevoel van volksverbondenheid?
2) Ik kan daar inkomen. Vooral het begrip "Vlaming" roept bij heel wat mensen tegenwoordig meer negatieve dan positieve gevoelens op, zowel in binnen- als in buitenland.
1) Niet onlosmakelijk, maar voor normaal houdt dat er wel mee verband.
'Insinueren' vind ik niet zo mooi gezegd! Ik 'denk' dat.
2) Ja, in bepaalde kringen is dat zo een beetje mode, en die doen ook al het mogelijke om dat te propageren. Onze media die in een ivoren toren leven beschimpen onze samenleving, de buitenlandse persmensen lezen dat en nemen de berichten over. En dan zeggen onze binnenlandse knapen: zie je wel in het buitenland zeggen ze het ook.
Maar ja, dat is nu eenmaal de mode en daar is niet veel aan te doen.
Zoals de jonge hippe meisjes die met een cigaret rondlopen, alhoewel iedereen weet dat het nefast is.
Wachten tot het overwaait.
Intussen komen Hollandse Marokkanen naar Antwerpen (!) omdat de mensen er vriendelijker zijn!! En kiezen Vlamingen Pater Damiaan tot grootste 'Belg'. Tot grote ergernis van De Morgen die daar het bewijs ziet dat de Vlamingen achterlijk zijn.
Ik zou zeggen 'leve die Vlamingen'!
Oud 17 januari 2006, 23:34   #191
jehann
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
2) het rapport Van San is duidelijk onderbouwd en een nieuwe studie bevestigd die trouwens !!

3) gezond boerenverstand is vaker dichter bij de waarheid, dan links hoogdravend gelul

4) uw studie in Duitsland en Frankrijk... Oost-Europeanen in Duistland klopt en sinds 1995 was de werkloosheid er nooit zo hoog

Oost-Europeanen in Frankrijk... ze hadden de auto's beter gepikt... dan hadden ze niet meer kunnen uitbranden
2. Geef hier die studie die zegt dat Van San gelijk heeft. Een studie waar men én abstractie heeft gemaakt van socio-economische achtergrond én echte veroordelingen als basis gebruikt ...

3. angst is een slechte raadgever, en veel van dat boerenverstand is op niets anders gebaseerd.

4. tja, wederom er zijn enorm veel factoren die de werkloosheid bepalen. Macro-data die van deze andere factoren geen abstractie maken zijn dan ook waardeloos om het effect van 1 enkele doelvariabele te bepalen.
( komt ook neer op mijn kritiek tegenover het rapport van san)
Nu zodra ik tijd heb zal ik die studie eens opzoeken ...

N.B. De samenleving kan je niet indelen in rechts, links en allochtoon ...
Oud 17 januari 2006, 23:49   #192
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk mag dat. Ik ben voor de vrije meningsuiting!
Oorspronkelijk bericht door Manuel*
Ja hoor. Op de dingen die ik zelf gerealiseerd heb.
Maar je was toch fier op dingen die je zelf gerealiseerd hebt. En daarover heb een beetje vrijblijvend gefilosofeerd.

Maar je hebt dus geen affiniteit met de begrippen "Vlaming" en "Belg", alhoewel je dat eigenlijk wel bent.

maar wat heeft dat met affiniteit te maken ? Luc
uitgerekend die begrippen als beminnen en liefde dan nog ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 23:59   #193
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
1) Niet onlosmakelijk, maar voor normaal houdt dat er wel mee verband.
'Insinueren' vind ik niet zo mooi gezegd! Ik 'denk' dat.
Ik kan u verzekeren dat ik, ondanks het feit dat volksverbondenheid met respectievelijk Vlaanderen en België me vreemd zijn, geen gebrek heb aan eigenliefde. Ik vrees dat u zich wat heeft laten wijsmaken...

Citaat:
2) Ja, in bepaalde kringen is dat zo een beetje mode, en die doen ook al het mogelijke om dat te propageren. Onze media die in een ivoren toren leven beschimpen onze samenleving, de buitenlandse persmensen lezen dat en nemen de berichten over. En dan zeggen onze binnenlandse knapen: zie je wel in het buitenland zeggen ze het ook.
Maar ja, dat is nu eenmaal de mode en daar is niet veel aan te doen.
Zoals de jonge hippe meisjes die met een cigaret rondlopen, alhoewel iedereen weet dat het nefast is.
Wachten tot het overwaait.
Intussen komen Hollandse Marokkanen naar Antwerpen (!) omdat de mensen er vriendelijker zijn!! En kiezen Vlamingen Pater Damiaan tot grootste 'Belg'. Tot grote ergernis van De Morgen die daar het bewijs ziet dat de Vlamingen achterlijk zijn.
Ik zou zeggen 'leve die Vlamingen'!
In mijn geval dan toch een modegril die al ruim 20 jaar aansleept... Dat overwaaien zit er niet echt meer in, vrees ik.

Oud 18 januari 2006, 08:23   #194
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jehann Bekijk bericht
2. Geef hier die studie die zegt dat Van San gelijk heeft. Een studie waar men én abstractie heeft gemaakt van socio-economische achtergrond én echte veroordelingen als basis gebruikt ...

3. angst is een slechte raadgever, en veel van dat boerenverstand is op niets anders gebaseerd.

4. tja, wederom er zijn enorm veel factoren die de werkloosheid bepalen. Macro-data die van deze andere factoren geen abstractie maken zijn dan ook waardeloos om het effect van 1 enkele doelvariabele te bepalen.
( komt ook neer op mijn kritiek tegenover het rapport van san)
Nu zodra ik tijd heb zal ik die studie eens opzoeken ...

N.B. De samenleving kan je niet indelen in rechts, links en allochtoon ...
1. de studie stond vermeld in een van deze posts hier...
2. kijk wat er alleen al in belgisch gevangenissen zit en val niet omver !
3. een boer let altijd op zijn ganzen...
4. doe maar... je moet ze gewoon lezen 8)
Oud 18 januari 2006, 10:22   #195
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
maar wat heeft dat met affiniteit te maken ? Luc
uitgerekend die begrippen als beminnen en liefde dan nog ?
Bij mij persoonlijk heeft affiniteit zeer veel te maken met beminnen en liefde. Ik denk dat bij de meesten onder ons dit eveneens het geval is.
Bij jou blijkbaar niet. Het zij zo!
Oud 18 januari 2006, 10:28   #196
luc broes

Standaard

Citaat:
1) Ik kan u verzekeren dat ik, ondanks het feit dat volksverbondenheid met respectievelijk Vlaanderen en België me vreemd zijn, geen gebrek heb aan eigenliefde. Ik vrees dat u zich wat heeft laten wijsmaken...
2) In mijn geval dan toch een modegril die al ruim 20 jaar aansleept... Dat overwaaien zit er niet echt meer in, vrees ik.
1) Er zijn blijkbaar altijd uitzonderingen. Je voelt je dus niet verbonden met je onmiddellijke omgeving of de maatschappij waarin je leeft.
Voel je dan mogelijk meer verbondenheid met de Indianen in Zuid-Amerika? Of met niemand?
2) Dat wordt dus ernstig!
Oud 18 januari 2006, 10:36   #197
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
1) Er zijn blijkbaar altijd uitzonderingen. Je voelt je dus niet verbonden met je onmiddellijke omgeving of de maatschappij waarin je leeft.
Ik voel me natuurlijk wel verbonden met mensen uit mijn omgeving, maar niet omdat ze "Vlaming" of "Belg" zijn.

Oud 18 januari 2006, 10:47   #198
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik voel me natuurlijk wel verbonden met mensen uit mijn omgeving, maar niet omdat ze "Vlaming" of "Belg" zijn.
Goed, maar dus wel omdat ze 'omgevingsmensen' zijn.
En die 'omgevingsmensen' dat zijn Vlamingen of Belgen waarbij best mogelijk ook wat allochtonen.
Dat komt toch op hetzelfde neer!
Oud 18 januari 2006, 10:56   #199
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Goed, maar dus wel omdat ze 'omgevingsmensen' zijn.
En die 'omgevingsmensen' dat zijn Vlamingen of Belgen waarbij best mogelijk ook wat allochtonen.
Dat komt toch op hetzelfde neer!
Dat vind ik eerlijk gezegd niet. Het "Vlaming" of "Belg" zijn, speelt namelijk geen enkele rol in die verbondenheid, alhoewel we dat natuurlijk allemaal wel zijn... De verbondenheid is gebaseerd op andere criteria.

Oud 18 januari 2006, 11:07   #200
luc broes

Standaard

Citaat:
Dat vind ik eerlijk gezegd niet. Het "Vlaming" of "Belg" zijn, speelt namelijk geen enkele rol in die verbondenheid, alhoewel we dat natuurlijk allemaal wel zijn... De verbondenheid is gebaseerd op andere criteria.
Je zei: "natuurlijk wel verbonden met mensen uit mijn omgeving".
Ik vind je woorden zeer goed gekozen. Met mij is dat ook zo. Maar jij verkiest de naam 'omgevingsmensen'. Voor mij geen probleem. Wij voelen ons dus verbonden met dezelfde mensen.
Uiteraard is dat gebaseerd op criteria. En je zult natuurlijk met de enen meer verbonden voelen dan met anderen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be