Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2002, 15:28   #181
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rope
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Wie is de gast?
Arabieren in België. Zij hebben hier geen eisen te stellen. Ze hebben alleen dezelfde rechten en plichten als de andere Belgen. Diegene die er niet mee akkoord gaat is hier niet op zijn plaats en moet ophoepelen (vrijwillig of deportatie).
zij wonen hier
gij woont hier
zij hebben dus evenveel eisen te stellen als gij.
en als ge daar niet mee akkoord gaat moet ge maar ophoepelen (vrijwillig of deportatie)

teritoriaal denken, ik blijf het absurd vinden
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2002, 15:35   #182
amexx
Schepen

Standaard

U slaat de bal totaal mis ! Arabieren hebben wel degelijk meer rechten dan wij.

Om nog maar een voorbeeld op te noemen. De genaturaliseerde arabieren hebben allemaal de dubbele nationaliteit. Dit wil zeggen dat ze praktisch gezien kunnen gaan stemmen voor de belgische politiek en dan ook nog kunnen gaan stemmen voor de politiek in hun thuisland. Dus ze hebben twee maal zoveel impakt in de wereld.
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2002, 15:58   #183
Kotsmos
Minister-President

Standaard

waw
voel ik me daar ff in de reet genomen zeg
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2002, 16:06   #184
amexx
Schepen

Standaard

Ja en daar stopt het niet mee. Hou de vaseline maar al klaar.
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2002, 16:08   #185
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amexx
Ja en daar stopt het niet mee. Hou de vaseline maar al klaar.
Vaseline
Vergeet het
Rijnzand, begot
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2002, 18:52   #186
rope
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
zij wonen hier
gij woont hier
en als ge daar niet mee akkoord gaat moet ge maar ophoepelen (vrijwillig of deportatie)

Inderdaad evenveel, niet meer, niet minder. Als ze willen aanzien worden als Belgen, mogen ze zich er eens naar gedragen ook (samen met de bende landveraders die het land mee naar de kloten aan het helpen zijn).
Oud 5 september 2002, 18:54   #187
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

even ondertussen ( zoals de reclame bij vtm ): Ik zou graag hebben dat de joodse taal ook de 4de officiele taal word in belgië en het antwerps ook aub!

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2002, 19:05   #188
rope
Burger

Standaard

Antwerps is al de officiele taal van de komsiche programma's op VTM.

Oud 5 september 2002, 19:06   #189
jan breydel
Partijlid

jan breydel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amexx
U slaat de bal totaal mis ! Arabieren hebben wel degelijk meer rechten dan wij.

Om nog maar een voorbeeld op te noemen. De genaturaliseerde arabieren hebben allemaal de dubbele nationaliteit. Dit wil zeggen dat ze praktisch gezien kunnen gaan stemmen voor de belgische politiek en dan ook nog kunnen gaan stemmen voor de politiek in hun thuisland. Dus ze hebben twee maal zoveel impakt in de wereld.
Over dat stemrecht had ik zo nog niet gedacht.
Je hebt wel gelijk daarmee!
jan breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2002, 19:29   #190
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hier heb ik geen weet van. Dus ik ga mijn kop niet in het zand steken en ga op zoek naar informatie die dit kan bewijzen. We zullen zien. Ik geef er mijn mening niet over. Eerst zien en dan geloven.
Ik heb hier zo het één en ander gelezen van Pieterkes schrijvelingen...d'r is nogal veel waar jij geen weet van hebt, hé!
Dus kan je misschien toch beter je kop in het zand steken en hem daar in houden.

Staatsveiligheid is volop (en dat weet ik uit zéér goede bron) met een onderzoek naar Jahjah bezig, op vraag van de CIA. Dat het onderzoek niet opschiet ligt aan het feit dat ze teweinig personeel hebben, dat het wordt tegengehouden door bepaalde politiekers met Trotzkystische sympathieën en omdat ze teveel mensen moeten inzetten om het Vlaams Blok te controleren.
Ja, Pieterke, op ieder kaasavond zijn er inderdaad minstens twee mensen aanwezig. (Die trouwens niet - zoals jij allicht zal vermoeden - tegen het VB zijn, maar wel integendeel!)

Indien je niet gelooft wat ik schrijf over jahjah, ga dan praten met Hugo Coveliers, hij was de eerste om te eisen dat de identiteit van Jahjah, (die hij verkreeg door enkele maanden met een Belgische te zijn gehuwd) te laten afpakken en méér nog, hem terug te sturen naar zijn land van herkomst.
Want oorspronkelijk kreeg hij enkel een vergunning om hier te komen studeren. Er is een sterk vermoeden dat Jahjah financieel gesteund wordt vanuit Saoedi-Arabië. En indien je had gelezen, wat Jahjah twee jaar geleden op zijn website van Al Rabita schreef, dan zou je nu rode kaken hebben omdat je hier nu zo vol lof over hem praat.
Zo'n kereltjes als jij heeft hij nodig, hij is inderdaad niet dom...
En als jij denkt dat Jahjah kan rekenen op de hele moslimgemeenschap in ons land, dan vergis je je! De meeste 'volgelingen' zijn zestienjarigen die zijn dogmatische stellingen slikken als zoete koek.
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2002, 20:00   #191
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Citaat:
Citaat:
Wie is de gast?
Arabieren in België. Zij hebben hier geen eisen te stellen. Ze hebben alleen dezelfde rechten en plichten als de andere Belgen. Diegene die er niet mee akkoord gaat is hier niet op zijn plaats en moet ophoepelen (vrijwillig of deportatie).
zij wonen hier
gij woont hier

Zij zijn naar hier gekomen omdat ze het hier beter vonden dan in hun thuisland. Waarom willen ze dan hier alles veranderen?
Het zijn 'gasten' en het blijven 'gasten' of ze nu de Belgische nationaliteit hebben of niet. De Belgische nationaliteit is tegenwoordig gedegradeerd tot een vodje papier dat je zelfs kan kopen. (Denk maar aan de Georgische maffia).
België is geen migratieland, trouwens heel Europa is dat niet, en de veronderstelling dat de migranten voor ons pensioen zullen moeten zorgen is een utopie, als je ziet wat er aan gediplomeerden de school verlaten. Nee, zij zijn tot nu toe nog steeds een last voor onze 'verzorgingsstaat'.
Nederland heeft dit al openlijk verklaard, in ons land is een dergelijk onderwerp nog steeds taboe.

Vergelijkingen met de moslims in Amerika kan je niet maken. Amerika neemt enkel goed opgeleide mensen binnen. Ze moeten al werk hebben, de geschiedenis van Amerika kennen, de gebruiken en de taal. En financieel verder kunnen.
Dat alleen al is een enorm verschil tegenover bij ons.
Naar ons sturen ze iedere idioot die ze zelf niet willen.
Zoals bv. de Nederlandse Antillen vorig jaar deed. Hun gevangenissen zaten overvol, en de gevangenen mochten vrij op één voorwaarde...dat ze naar Nederland vertrokken. De vorige eerste minister moest gaan smeken (en geld geven) om ermee te stoppen.

Voor mij moeten mensen die hier al veertig jaar wonen niet ophoepelen, maar er moet dringend iets gedaan worden aan de emancipatie van de moslimvrouw, er moeten even dringend verplicht te volgen cursussen worden gegeven aan de ouders, over hoe ze hun kroost in het gareel moeten leren lopen, want zoals het nu verder gaat, zal de derde generatie het niet redden in Europa.
Er moet een einde gemaakt worden aan het naar hier halen van echtgenoten en echtgenotes uit de landen van herkomst.
Veel huwelijken lopen na één of twee jaar stuk, omdat het meisje dat hier werd geboren en opgeleid moest trouwen met een veel oudere 'achterlijke' Berber, die niet eens kan lezen of schrijven. De kinderen die uit zo'n huwelijk voortkomen, staan dus wéér achter op school, want thuis wordt weer de Berbertaal gebruikt. En de integratie kan helemaal opnieuw beginnen.
De meeste mannen die naar hier worden gehaald uit de thuislanden weten echter wel, als ze trouwen en meteen kinderen hebben, dat ze zelfs na een scheiding niet meer kunnen worden teruggestuurd. En daarmee komen we bij de gezinshereniging.

In Amerika is een partner halen uit de thuislanden niet toegelaten, natuurlijk zijn na verloop van tijd de moslims in Amerika anders dan bij ons. Zij zijn in de eerste plaats Amerikanen en dan pas moslim.
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2002, 21:37   #192
vivanter007
Burgemeester

vivanter007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Zij zijn naar hier gekomen omdat ze het hier beter vonden dan in hun thuisland. Waarom willen ze dan hier alles veranderen?
Alles is een te grote veralgemening denk ik. Het uiten van hun mening, hun deelname in het debat bevordert integratie.

Wat vrouwenemancipatie betreft: zou ik ook graag anders zien, maar misschien verandert dat wel met de tijd. Naar analogie met wat er volgens het nieuwsbulletin zou gebeurd zijn met het bidden bij jonge Moslims: ze zouden minder bidden dan vorige generaties. Volgens de geïnterviewde Moslim zelf had dat iets te maken met onze samenleving, waar ook veel Christenen zijn die niet meer naar de kerk gaan. Zij gaan nog wel veel naar de moskee, maar dan vaak ook gewoon om elkaar te ontmoeten, niet per sé om te bidden. Zo ontstaat er spontaan toch een evolutie die de culturen dichter bij elkaar brengt, maar dat moet je volgens mij genoeg tijd geven, dat kan moeilijk even met een inhaalcursus.
vivanter007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2002, 10:42   #193
Jörgen Noens
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Indien je niet gelooft wat ik schrijf over jahjah, ga dan praten met Hugo Coveliers, hij was de eerste om te eisen dat de identiteit van Jahjah, (die hij verkreeg door enkele maanden met een Belgische te zijn gehuwd) te laten afpakken en méér nog, hem terug te sturen naar zijn land van herkomst.
Inderdaad dat heeft Hugo Coveliers gezegt ... en ik ben het met hem eens en was niet zo verbaasd dat net hij die uitspraak mocht doen van Verhofstadt en De Gucht! Maar 1 bemerking hij was niet de eerste. Dat was FDW ... hij was wel tweede. Wat toch ook een pluim verdient!

J.N.
Oud 6 september 2002, 16:38   #194
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Antwerps is al de officiele taal van de komsiche programma's op VTM.

u bent dus een favoriete kijker van lili en marleen!

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2002, 17:16   #195
rope
Burger

Standaard

Favoriete kijker is niet de juiste omschrijving...
Oud 8 september 2002, 08:46   #196
waltermaes
Vreemdeling

Standaard

Waarom , zo vraag ik me af, wordt JahJah door de VRT (of een andere zender) eens niet geplaatst in een rechtstreekse konfrontatie oog in oog met bijv. Karel De Gucht of Patrick Janssens of Geysels of Pater Leman of Michel of Louis Tobback of Geertje Bourgois of Stefaan Declerck of Johan Vanhecke, Bertje Anciaux of Stevaert of Dewael of Verhofstadt enzovoort of met een of andere "alibi-allochtoon" ?

D�*t zou pas revelerend zijn en interessant ! Zéér interessant !
Maar ze durven niet, de VRT en de anderen (voorlopig) niet en alleszins al de grote politiek-korrekte kerels niet !
Oog in oog alléén met JahJah voor de TV camera's, ze doen allemaal in hun broek : niemand durft de rechtstreekse live konfrontatie alléén aan behalve het Vlaams Blok. En dan maar kafferen op FDW.

Ach.
waltermaes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2002, 09:05   #197
blankenberge
Burger

Standaard

Het antwoord is simpel omdat al diegenen die je aanhaalt lid zijn van een of andere democratische partij terwijl Filip lid is van de mestkeverclub( ik ten andere ook).
blankenberge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2002, 09:09   #198
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Is die bagatelle nu nog niet verteerd?
Het doet me denken aan vader Abraham, die opstapte toen Johan Anthierens (R.I.P.) hem een klotevraag stelde over de poen die hij op de rug van arme, kleine, blauwe mannetjes verdiende, die bovendien nog door een ander uitgevonden en getekend waren.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2002, 09:17   #199
waltermaes
Vreemdeling

Standaard

Het sujet Anthierens (RIP) was dan ook de oppermestkever van de politiek korrekte klub van pseudo-linkse intellektuelen uit lang vervlogen tijden.
waltermaes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2002, 14:08   #200
Stefanie
Minister-President

Standaard

De redacteur van Knack heeft er een stuk over geschreven. Hij schrijft dat Knack wel degelijk over het Vlaams blok geschreven heeft. Verder stond er ook iets over objectieve berichtgeving of zo.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be