![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zijn boodschap was trouwens niet gericht aan de "Vlamingen", wel aan de flaminganten en wallinganten. Dat is een hemelsbreed verschil. Die laatste zijn er bijna niet meer hoewel ze voorlopig nog sterk staan in media en politiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Om te scheiden moet je met twee zijn. Om samen te leven ook. Dus als een democratisch meerderheid van de Vlamingen wil scheiden dan valt België uiteen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu moet u mij toch eens vertellen, aan de hand van concrete feiten, in welke media en welke politieke partijen de wallinganten sterk staan. De enige echt wallingantische partij haalt nauwelijks stemmen. Wie een beetje de beweging rond José Fontaine kent, weet dat er in die wallingantische groep steen en been wordt geklaagd over de belgicistische RTBF. Daarom had ik graag wat concrete feiten gezien die uw bewering moeten ondersteunen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Vreemdeling
|
![]() Na enige technische problemen wou ik toch even reageren op het warande manifest.Om de geloofwaardigheid van hun research via de stemmenkampioen toch wat te relativeren heb ik een recente peiling van "Le Soir magazine"nr 3773.
Omdat ik als politiek geinteresseerde de nodige reserves opbreng wat peilingen betreft en na wat er gebeurde met Zwart/Wit die zich profileerden als neutraal televisie duidingsprogramma wat later een VB bastion bleek te zijn waar de toenmalige journalist later nog deel van zou uitmaken. Toch is deze peiling zeer betrouwbaar te noemen daar Dedicated Research en zeker zijn medewerkers Marc Dumoulin en william Sterckmans steeds van een neutrale benadering starten en zeker niet politiek beinvloedbaar zijn. Enkele vragen aan Vlaamse burgers geven een totaal ander beeld dan wat hier reeds geruime tijd naar voor is geschoven. Op de vraag "Pensez -vous que la Belgique existera encore dans 10 ans geeft 60% van deze ondervraagden "ja" daarentegen 1% neen. Op de vraag wat Vlaamse mandatarissen prioritair dienen te doen antwoord 20% de creatie van betere relaties met onze waalse landgenoten. Op de uitlating "Les wallons bénéficient injustement des richesses de la flandre antwoorden deze Vlamingen slechts met 17% ja dat doen ze. Klap op de vuurpijl is de vraag"souhaitez-vous que la Belgique continue a exister ? ........ 93 % zei hierop ja,dat willen we. Goede raad aan al de zwartkijkers onder ons ,een volksraadpleging zou wel eens veel ogen kunnen openen en veel mondjes sluiten. ![]() Laatst gewijzigd door lib : 2 februari 2006 om 13:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
|
![]() Citaat:
Zwart/Wit was destijds geen VB-bastion. Wellicht even 'neutraal' als Dedicated Research. Ik verwees ook niet naar peilingen van Zwart/Wit Ik verwees wel naar een peiling bij DS online na het Manifest met > 1000 deelnemers waar 80% pro splitsing was. En naar de peiling van de Stemmenkampioen met > 10.000 deelnemers waar 51% pro was, 30% tegen, met de rest geen mening. Natuurlijk vertonen de peilingen on line geen juist doorsnede van de bevolking. Ik neem aan dat dit publiek jonger is en meer ontwikkeld. Mag ik er op wijzen dat ik geen eeuwige zwartkijker ben, wel een eeuwige optimist. Zeker na het zien van die cijfers. Met genoegen, en tot een volgende keer! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Schepen
|
![]() Van Ypersele de Dinges zeker
![]() |
#188 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Pff, wat een zin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
|
![]() Geen grapje. Een zopas binnengekomen bericht:
"Koning Albert is vandaag aan het oog geopereerd. De operatie is goed verlopen". Hopelijk ziet hij nu wat beter! |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
-het volk is niet soeverein: het kan egen wetsvoorstellen tegenhouden, het kan egen wetsvoorstellen indienen, etc.=>geen democratie -het bestaan van wetten als de negationismewet bewijzen dat er geen sprake is van vrije menignsuiting: niet alle meningen mogen geuit worden
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Minister
|
![]() Citaat:
ik wacht nog altijd op concrete voorvallen van uitgesproken vlaemSSch-natioonaelisme en anti-belgicisme in de media. un saludo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In uw ogen is zelfs Herman De Croo een separatist... (want hij komt alle drie seconden op TV)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een ingreep die nauwelijks 20 minuten duurt en die ontelbaar keer per dag word gedaan een operatie noemen vind ik toch wel overdreven.
Laatst gewijzigd door daiwa : 2 februari 2006 om 23:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat was niet erg snugger, natuurlijk.
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006: "Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
|
|
![]() |
![]() |