Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2006, 13:08   #181
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Dat viel mij ook al op. Heeft de koning zijn relaas volledig eentalig in het Frans afgehaspeld?
Volgens een andere flamingant sprak hij in "schabouwelijk Nederlands". Wat zal het nu weer zijn?

Zijn boodschap was trouwens niet gericht aan de "Vlamingen", wel aan de flaminganten en wallinganten. Dat is een hemelsbreed verschil. Die laatste zijn er bijna niet meer hoewel ze voorlopig nog sterk staan in media en politiek.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 13:14   #182
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
De (verkeerde) stelling ...
De correcte stelling is : van zodra een democratische meerderheid van de belgen niet meer in één staat wil leven valt België uiteen.
Volgens dat principe zou een huwelijk, waar één partij om wille van de voordelen, niet wil scheiden nooit kunnen ontbonden worden!

Om te scheiden moet je met twee zijn. Om samen te leven ook.

Dus als een democratisch meerderheid van de Vlamingen wil scheiden dan valt België uiteen
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 13:23   #183
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Zijn boodschap was trouwens niet gericht aan de "Vlamingen", wel aan de flaminganten en wallinganten. Dat is een hemelsbreed verschil. Die laatste zijn er bijna niet meer hoewel ze voorlopig nog sterk staan in media en politiek.
Nu moet u mij toch eens vertellen, aan de hand van concrete feiten, in welke media en welke politieke partijen de wallinganten sterk staan. De enige echt wallingantische partij haalt nauwelijks stemmen. Wie een beetje de beweging rond José Fontaine kent, weet dat er in die wallingantische groep steen en been wordt geklaagd over de belgicistische RTBF. Daarom had ik graag wat concrete feiten gezien die uw bewering moeten ondersteunen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 13:24   #184
lib
Vreemdeling

Standaard

Na enige technische problemen wou ik toch even reageren op het warande manifest.Om de geloofwaardigheid van hun research via de stemmenkampioen toch wat te relativeren heb ik een recente peiling van "Le Soir magazine"nr 3773.
Omdat ik als politiek geinteresseerde de nodige reserves opbreng wat peilingen betreft en na wat er
gebeurde met Zwart/Wit die zich profileerden als neutraal televisie duidingsprogramma wat later een VB bastion bleek te zijn waar de toenmalige journalist later nog deel van zou uitmaken.
Toch is deze peiling zeer betrouwbaar te noemen daar Dedicated Research
en zeker zijn medewerkers Marc Dumoulin en william Sterckmans steeds van een neutrale benadering starten en zeker niet politiek beinvloedbaar zijn.
Enkele vragen aan Vlaamse burgers geven een totaal ander beeld dan wat hier reeds geruime tijd naar voor is geschoven.
Op de vraag "Pensez -vous que la Belgique existera encore dans 10 ans
geeft 60% van deze ondervraagden "ja" daarentegen 1% neen.
Op de vraag wat Vlaamse mandatarissen prioritair dienen te doen antwoord 20% de creatie van betere relaties met onze waalse landgenoten.
Op de uitlating "Les wallons bénéficient injustement des richesses de la flandre antwoorden deze Vlamingen slechts met 17% ja dat doen ze.
Klap op de vuurpijl is de vraag"souhaitez-vous que la Belgique continue a exister ? ........ 93 % zei hierop ja,dat willen we.

Goede raad aan al de zwartkijkers onder ons ,een volksraadpleging zou wel eens veel ogen kunnen openen en veel mondjes sluiten.

Laatst gewijzigd door lib : 2 februari 2006 om 13:28.
lib is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 13:57   #185
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lib Bekijk bericht
Na enige technische problemen wou ik toch even reageren op het warande manifest.Om de geloofwaardigheid van hun research via de stemmenkampioen toch wat te relativeren heb ik een recente peiling van "Le Soir magazine"nr 3773.
Omdat ik als politiek geinteresseerde de nodige reserves opbreng wat peilingen betreft en na wat er
gebeurde met Zwart/Wit die zich profileerden als neutraal televisie duidingsprogramma wat later een VB bastion bleek te zijn waar de toenmalige journalist later nog deel van zou uitmaken.
Toch is deze peiling zeer betrouwbaar te noemen daar Dedicated Research
en zeker zijn medewerkers Marc Dumoulin en william Sterckmans steeds van een neutrale benadering starten en zeker niet politiek beinvloedbaar zijn.
Enkele vragen aan Vlaamse burgers geven een totaal ander beeld dan wat hier reeds geruime tijd naar voor is geschoven.
Op de vraag "Pensez -vous que la Belgique existera encore dans 10 ans
geeft 60% van deze ondervraagden "ja" daarentegen 1% neen.
Op de vraag wat Vlaamse mandatarissen prioritair dienen te doen antwoord 20% de creatie van betere relaties met onze waalse landgenoten.
Op de uitlating "Les wallons bénéficient injustement des richesses de la flandre antwoorden deze Vlamingen slechts met 17% ja dat doen ze.
Klap op de vuurpijl is de vraag"souhaitez-vous que la Belgique continue a exister ? ........ 93 % zei hierop ja,dat willen we.

Goede raad aan al de zwartkijkers onder ons ,een volksraadpleging zou wel eens veel ogen kunnen openen en veel mondjes sluiten.
Ik draai ook al zeer lang mee in de politiek. Je hebt vragen bij peilingen, toch wil je mij met andere peilingen overtuigen !?
Zwart/Wit was destijds geen VB-bastion. Wellicht even 'neutraal' als Dedicated Research. Ik verwees ook niet naar peilingen van Zwart/Wit
Ik verwees wel naar een peiling bij DS online na het Manifest met > 1000 deelnemers waar 80% pro splitsing was. En naar de peiling van de Stemmenkampioen met > 10.000 deelnemers waar 51% pro was, 30% tegen, met de rest geen mening.
Natuurlijk vertonen de peilingen on line geen juist doorsnede van de bevolking. Ik neem aan dat dit publiek jonger is en meer ontwikkeld.
Mag ik er op wijzen dat ik geen eeuwige zwartkijker ben, wel een eeuwige optimist. Zeker na het zien van die cijfers.
Met genoegen, en tot een volgende keer!
Oud 2 februari 2006, 14:02   #186
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Zolang de B.U.B. niet goed gekend is, is het inderdaad spijtig dat men niet voor de Koning kan stemmen.

Gasfles I

Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 14:17   #187
Blazer
Schepen

Blazer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wie heeft er nu weer zijn tekst geschreven???
Van Ypersele de Dinges zeker
Oud 2 februari 2006, 14:21   #188
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ze je dan goed uitkomen, denk je er dan weer anders over...
Ik heb recentelijk denk ik maar 1 keer naar opiniepeilingen verwezen en dat was ten tijde van de algemene staking waaruit in de meeste peilingen bleek dat zowat 90% de ondervraagden het niet vonden kunnen dat men de toegang tot het werk werd versperd.

Pff, wat een zin.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 14:25   #189
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nu moet u mij toch eens vertellen, aan de hand van concrete feiten, in welke media en welke politieke partijen de wallinganten sterk staan. De enige echt wallingantische partij haalt nauwelijks stemmen. Wie een beetje de beweging rond José Fontaine kent, weet dat er in die wallingantische groep steen en been wordt geklaagd over de belgicistische RTBF. Daarom had ik graag wat concrete feiten gezien die uw bewering moeten ondersteunen.
Maar u klaagt toch ook steen en been over "belgicistische media" terwijl u zeer goed weet dat unitaristen en unie-federalisten er niet aan bod komen. Dat geven zelfs de VRT en de RTBF toe !
Oud 2 februari 2006, 15:24   #190
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Volgens dat principe zou een huwelijk, waar één partij om wille van de voordelen, niet wil scheiden nooit kunnen ontbonden worden!

Om te scheiden moet je met twee zijn. Om samen te leven ook.

Dus als een democratisch meerderheid van de Vlamingen wil scheiden dan valt België uiteen
inderdaad Luc, ben blij dat jij duidelijk over de rationele democratische reflex beschikt...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 15:34   #191
luc broes

Standaard

Geen grapje. Een zopas binnengekomen bericht:
"Koning Albert is vandaag aan het oog geopereerd. De operatie is goed verlopen".
Hopelijk ziet hij nu wat beter!
Oud 2 februari 2006, 15:35   #192
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je daar nu mee? Is België geen democratie met vrijheid van meningsuiting?
natuurlijk is België geen democratie met vrije meningsuiting:

-het volk is niet soeverein: het kan egen wetsvoorstellen tegenhouden, het kan egen wetsvoorstellen indienen, etc.=>geen democratie

-het bestaan van wetten als de negationismewet bewijzen dat er geen sprake is van vrije menignsuiting: niet alle meningen mogen geuit worden
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 17:41   #193
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na al jullie gezeik is nog steeds een grote meerderheid van de Belgen voor het behoud van het koningshuis. Ik heb zelfs de indruk dat we erop vooruitgaan dankzij de flaminganten.
aha achter deze peiling staat u wel, maar achter die van de stemmenkampioen niet?
ik wacht nog altijd op concrete voorvallen van uitgesproken vlaemSSch-natioonaelisme en anti-belgicisme in de media.

un saludo
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 17:56   #194
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Geen grapje. Een zopas binnengekomen bericht:
"Koning Albert is vandaag aan het oog geopereerd. De operatie is goed verlopen".
Hopelijk ziet hij nu wat beter!
Wij zullen ook eens gaan lachen met uw operaties.
Oud 2 februari 2006, 23:14   #195
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar u klaagt toch ook steen en been over "belgicistische media" terwijl u zeer goed weet dat unitaristen en unie-federalisten er niet aan bod komen. Dat geven zelfs de VRT en de RTBF toe !
In uw ogen is zelfs Herman De Croo een separatist... (want hij komt alle drie seconden op TV)
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 23:33   #196
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij zullen ook eens gaan lachen met uw operaties.
Een ingreep die nauwelijks 20 minuten duurt en die ontelbaar keer per dag word gedaan een operatie noemen vind ik toch wel overdreven.

Laatst gewijzigd door daiwa : 2 februari 2006 om 23:34.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 23:37   #197
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
In uw ogen is zelfs Herman De Croo een separatist...)
Hans heeft dan ook geen correctie aan zijn ogen ondergaan zoals bert bibber.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2006, 00:09   #198
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Salmon L.A.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Dat viel mij ook al op. Heeft de koning zijn relaas volledig eentalig in het Frans afgehaspeld?
Neen, maar wel de passage over het separatisme.
Dat was niet erg snugger, natuurlijk.
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Salmon L.A. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be