Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2006, 18:21   #181
ikke83
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Omda ik geen "echte vent" ben. En dat is gewoon iets voor achterlijke mensen. Die nog lager vallen dan de meeste VTM-kijkers.
Vooraleer mensen te beledigen
ikke83 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2006, 18:21   #182
ikke83
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Omda ik geen "echte vent" ben. En dat is gewoon iets voor achterlijke mensen. Die nog lager vallen dan de meeste VTM-kijkers.
Vooraleer mensen te beledigen die
Oud 15 februari 2006, 18:21   #183
ikke83
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Vooraleer mensen te beledigen die indien nodig zelfs hun leven op het spel zetten om u arrogante reet te redden, zou ge miss best eens twee keer nadenken...

Ik vraag me af met welke normen, als je ze al hebt, dat ze u hebben opgevoed...

Laatst gewijzigd door ikke83 : 15 februari 2006 om 18:24.
Oud 15 februari 2006, 18:25   #184
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikke83 Bekijk bericht
Vooraleer mensen te beledigen die
Zeg het maar in één keer hoor
Oud 15 februari 2006, 18:28   #185
ikke83
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Leger en ontwikkelingshulp zijn beiden noodzakelijk en op beide vlakken coort ons land zwak in vergelijking met onze enorme welvaart.

Het eerste is nodig om aan onze verplichtingen te voldoen ivm internationale veiligheid onder de vorm van deelname aan vredesmissies. (zowel peace-keeping als peace enforcing).
Het leger afschaffen of inkrimpen en hopen dat anderen voor ons de kastanjes uit het vuur gaan halen is bijzonder laf en getuigt van weinig verantwoordelijkheidszin.
Het tweede is noodzakelijk, als instrument van solidariteit omdat niemand erom gevraagd heeft om als arme sloeber in zeg maar Soedan geboren te worden.
Evenzeer is het in ons eigenbelang zoals Lombas reeds aantoonde. Afrikanen die in hun eigen land kunnen voorzien in basisbehoeften zoals voedsel, drinkbaar water, basisgezondheidszorg, onderwijs zullen veel minder de neiging hebben om hun toevlucht te zoeken tot het Westen om aan hun miserabele bestaan te ontsnappen.
Maar dan dient onze hulp inderdaad ondersteunend te zijn en niet verstorend of paternalistisch.
Verantwoordelijkheid nemen is indd wat we moeten doen...

En een nog belangrijke functie, vind ik persoonlijk dan is NEO (non combat evacuation operations). Want niet deelnemen aan humanitaire ops is één zaak, maar als er geen eigen leger is dat indien nodig landgenoten gaat evacueren... een ander land zal er zeker zijn eigen soldaten niet voor opofferen...
Oud 15 februari 2006, 18:29   #186
ikke83
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Zeg het maar in één keer hoor
ja ik zit hier op ne laptop van ne maat en zo een vierkantje als muis zorgt nogal eens voor onvoorziene gebeurtenissen...

Laatst gewijzigd door ikke83 : 15 februari 2006 om 18:29.
Oud 15 februari 2006, 18:43   #187
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vooraleer mensen te beledigen die indien nodig zelfs hun leven op het spel zetten om u arrogante reet te redden, zou ge miss best eens twee keer nadenken...

Ik vraag me af met welke normen, als je ze al hebt, dat ze u hebben opgevoed...
Wat zou ik daar persoonlijk aan hebben? Wie zou er zich daar nu om bekommeren? Domme mensen zijn nu eenmaal nodig om de vuile werkjes te doen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2006, 18:54   #188
ikke83
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Wat zou ik daar persoonlijk aan hebben? Wie zou er zich daar nu om bekommeren? Domme mensen zijn nu eenmaal nodig om de vuile werkjes te doen.
Wat ge daar persoonlijk aan zou hebben, ik hoop dat ge het nooit hoeft te weten te komen, maar als ge het per se wilt weten, ik denk dat er nog genoeg mensen leven die je best kunnen vertellen wat je er aan zou hebben...Als jij dat vuil werk noemt, ik noem dat een job hebben met een doel, zijn er veel die ergens op één of ander ministerie werken en dat niet kunnen zeggen...Kweet niet wat uw job is, maar kan me moeilijk voorstellen dat ge iets beters zou kunnen realiseren dan het redden van landgenoten...Vuil werk...solidariteit is bij u precies ook ver zoek...

Ik weet niet waar jij persoonlijk de lat legt tss dom en slim, maar niet iedere militair is dom. Door daarentegen zulke onzin uit te kramen die niet eens gebaseerd is op feiten, en meer blijk hebben van opgekropte frustraties om de één of andere reden, doet ge me wel serieus twijfelen over uw niveau...
Oud 15 februari 2006, 18:58   #189
Bhairav

Standaard

Militairen zijn dommer als mij? Punt. Dommer dan de meesten hier op het forum, dus proficiat want gij zit hier ook: gij kunt ze tenminste nog verdedigen met argumenten. Ik ben ni sollidair met zo'n minderbegaafd gespuis en ik zal van hun vuile werkjes meeprofiteren. Ik vind dat maar normaal ook, ieder zijn roeping.
Oud 15 februari 2006, 19:04   #190
Bhairav

Standaard

Ik heb ook geen behoefte aan stoer doen. Op dit forum ben ik ni bepaald stoer: ik kom eerlijk uit voor mijn lafheid. Best onthouden, ikke83. Ik ga het geen twintig keer uitleggen.
Oud 15 februari 2006, 19:05   #191
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Militairen zijn dommer als mij? Punt. Dommer dan de meesten hier op het forum, dus proficiat want gij zit hier ook: gij kunt ze tenminste nog verdedigen met argumenten. Ik ben ni sollidair met zo'n minderbegaafd gespuis en ik zal van hun vuile werkjes meeprofiteren. Ik vind dat maar normaal ook, ieder zijn roeping.
Bhairav doe je vinger nu niet pijn als je meer dan 5 woorden hebt getypt
Oud 15 februari 2006, 19:06   #192
Bhairav

Standaard

Neen.
Oud 15 februari 2006, 19:09   #193
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Het afschaffen van een leger is dom en kortzichtig;

- Juist in een tijd waarin veel mensen tegenover elkaar staan zou herinvoering van de dienstplicht een mooi iets zijn:
- Het bevordert (zelf)discipline;
- Het bevordert integratie;
- Scholing en opleiding zou in het leger kunnen plaatsvinden;
- Het leert mensen zinvol bezig te zijn;
- Het creëert zelfvertrouwen. Zowel voor de individuele soldaat als voor het land waartoe hij behoort.

En zo kan ik doorgaan. Redenen te over...
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2006, 19:11   #194
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Het afschaffen van een leger is dom en kortzichtig;

- Juist in een tijd waarin veel mensen tegenover elkaar staan zou herinvoering van de dienstplicht een mooi iets zijn:
- Het bevordert (zelf)discipline;
- Het bevordert integratie;
- Scholing en opleiding zou in het leger kunnen plaatsvinden;
- Het leert mensen zinvol bezig te zijn;
- Het creëert zelfvertrouwen. Zowel voor de individuele soldaat als voor het land waartoe hij behoort.

En zo kan ik doorgaan. Redenen te over...
Heel juist van U hoor!
Oud 15 februari 2006, 19:22   #195
ikke83
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Wederom, alvorens iemand te bestempelen als "minderbegaafd gespuis" (bedankt voor de stempel trouwens), kunt ge miss met feiten afkomen om dit te staven? Want indd, wat ik zeg verdedig ik tenminste met argumenten en is niet uit de lucht gegrepen. Zoals ik al zei, iemand die niets anders kan dan liggen roepen zonder met feiten af te komen, is in mijn ogen ook niet echt slim...

En indd, ieder zijn roeping en laat een ander er maar van profiteren, dat is de bedoeling uiteindelijk, maar ge kunt er miss wat meer respect voor tonen! Ik profiteer ook van het werk dat mijn kuisvrouw doet, van het brood dan mijnen bakker bakt,... maar in mijn ogen zijn deze mensen geen minderbegaafd gespuis!!!

En geloof me, quasi elke militair zou met dezelfde argumenten die ik u geef zichzelf kunnen verdedigen, maar de meesten beginnen er niet aan omdat ze al jaren moeten opboksen tegen al deze vooroordelen. Ik ben nog jong en waarschijnlijk wat naïef op dat gebied...

Het werd me al vaak verteld en moet het nog gaan geloven ook, het leger wordt zowat overal waar het komt graag gezien, behalve dan in België zelf...
Oud 15 februari 2006, 19:23   #196
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
is dat niet lastig, zo als genie alsmaar met laagbegaafden moeten discussiëren?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2006, 19:24   #197
ikke83
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik heb ook geen behoefte aan stoer doen. Op dit forum ben ik ni bepaald stoer: ik kom eerlijk uit voor mijn lafheid. Best onthouden, ikke83. Ik ga het geen twintig keer uitleggen.
Als ge mij kunt tonen waar ik hier ergens zeg dat ik u stoer vind, moogde het me laten zien, maar leg me geen woorden in de mond! Want ik denk veel over u, maar stoer is wel het laatste wat in me opkomt...
Oud 15 februari 2006, 19:26   #198
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
is dat niet lastig, zo als genie alsmaar met laagbegaafden moeten discussiëren?
Herlees wa ik zei.
Oud 15 februari 2006, 19:27   #199
Bhairav

Standaard

Citaat:
Als ge mij kunt tonen waar ik hier ergens zeg dat ik u stoer vind, moogde het me laten zien, maar leg me geen woorden in de mond! Want ik denk veel over u, maar stoer is wel het laatste wat in me opkomt...
Ik zeg dat preventief, want gij lijkt mij een voorspelbaar typisch type.
Oud 15 februari 2006, 19:29   #200
Bhairav

Standaard

Citaat:
Wederom, alvorens iemand te bestempelen als "minderbegaafd gespuis" (bedankt voor de stempel trouwens), kunt ge miss met feiten afkomen om dit te staven? Want indd, wat ik zeg verdedig ik tenminste met argumenten en is niet uit de lucht gegrepen. Zoals ik al zei, iemand die niets anders kan dan liggen roepen zonder met feiten af te komen, is in mijn ogen ook niet echt slim...

En indd, ieder zijn roeping en laat een ander er maar van profiteren, dat is de bedoeling uiteindelijk, maar ge kunt er miss wat meer respect voor tonen! Ik profiteer ook van het werk dat mijn kuisvrouw doet, van het brood dan mijnen bakker bakt,... maar in mijn ogen zijn deze mensen geen minderbegaafd gespuis!!!

En geloof me, quasi elke militair zou met dezelfde argumenten die ik u geef zichzelf kunnen verdedigen, maar de meesten beginnen er niet aan omdat ze al jaren moeten opboksen tegen al deze vooroordelen. Ik ben nog jong en waarschijnlijk wat naïef op dat gebied...

Het werd me al vaak verteld en moet het nog gaan geloven ook, het leger wordt zowat overal waar het komt graag gezien, behalve dan in België zelf...
Moh sukkel toch...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be