Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2006, 09:45   #181
Hajduk
Banneling

Hajduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
pijnlijk he om de met de neus op de feiten gedrukt te worden! Of heb je ook iets zinnigs te vertellen vandaag? 8)
Welke feiten? Da gij geen fatsoenlijke copypastes kunt posten?

Niemand heeft daar last van hoor!

Laatst gewijzigd door Hajduk : 31 maart 2006 om 09:46.
Hajduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 09:47   #182
Chucky
Provinciaal Statenlid

Chucky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hajduk Bekijk bericht
Welke feiten? Da gij geen fatsoenlijke copypastes kunt posten?

Niemand heeft daar last van hoor!
Copy pastes zijn nochtans Jan's sterkste punt
Jan, niet verzwakken eh
Chucky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 09:50   #183
Hajduk
Banneling

Standaard

Straks komt 'm nog met die gecopypaste prentjes af!
Oud 31 maart 2006, 09:53   #184
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag ik je even corrigeren

geloof dat maar zeker. Zelfs één joint is ongezond. Dus als je toch maar af en toe eentje rookt waarom stop je niet en spendeer je het geld aan andere nuttige zaken.

Sigaretten roken doen de meeste ook in de duik omdat hun ouders er tegen zijn. Trouwens valler er jaarlijks honderden slachtoffers van het passief meeroken van sigaretten, wil jij daar dan nog eens honderden bijvoegen door het opnebaar roken van de veel ongezondere joints?
En meer omdat het illegaal is? Moest het legaal zijn wordt cannabis goedkoper en overal verkrijgbaar dus zou het mij sterk verwonderen moest het gebruik verminderen ( Vergeet ook niet dat dealers dan ongestraft reclame enzo mogen maken).

Ik denk dat dit nu al het geval is. Op school en zo worden jongeren ingelicht over de gevaren van drugs maar ik geef toe er is nog veel werk aan de winkel om de mythes rond drugs te doorbreken. Ook het druggebruik van jongeren wordt zorgvuldig bijgehouden en dat de tendens is dat jongeren veel vroeger beginnen te experimenteren en met zwaardere drugs.
vooral hier niet op in gaan:

Citaat:
En hoeveel mensen roken er 3 joints per dag? En wordt dit problematisch gebruik niet beter opgevolgd en veel sneller opgemerkt als er een gelegaliseerde verkoop is van cannabis, op bepaalde plaatsen, zoals de coffeeshops in nederland, met registratie van de kopers, de hoeveelheid die gekocht wordt, zodat veel sneller gereageerd kan worden wanneer er tekenen zijn van problematisch gebruik?
Repressie zorgt er alleen voor dat dat problematisch gebruik veel te laat wordt opgemerkt, zodat er niet op tijd kan ingegrepen worden.
En overal verkrijgbaar? Reclame maken? Waarom kan de verkoop niet gebeuren in coffeeshops, of zelfs de apotheek, zodat eindgebruikers geregistreerd zijn en hun gebruik perfect opgevolgd kan worden. En probleemgebruik nogal snel zal en kan opvallen. En er sneller kan ingegrepen worden. En een verbod op reclame is makkelijk afdwingbaar. Net zoals de verkoop aan minderjarigen verboden mag blijven.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 10:06   #185
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
vooral hier niet op in gaan:
Ik heb dit al x-aantal keren weerlegd! Doe eens de moeite om oudere topics over dit onderwerp te lezen!

Maar goed, en dit voor de laatste maal!

Citaat:
En hoeveel mensen roken er 3 joints per dag? En wordt dit problematisch gebruik niet beter opgevolgd en veel sneller opgemerkt als er een gelegaliseerde verkoop is van cannabis, op bepaalde plaatsen, zoals de coffeeshops in nederland, met registratie van de kopers, de hoeveelheid die gekocht wordt, zodat veel sneller gereageerd kan worden wanneer er tekenen zijn van problematisch gebruik?
Repressie zorgt er alleen voor dat dat problematisch gebruik veel te laat wordt opgemerkt, zodat er niet op tijd kan ingegrepen worden.
"Beter voorkomen dan genezen" moet de leidwijze zijn van het drugsbeleid dus geen legalisering. je neemt hier de de registratie van problematische drugsgebruikers via de coffeeshops in Nederland als voorbeeld maar dat is één grote flop! waarom zouden die gasten hun beste klanten aangeven en zo verlies maken? Ben jij trouwens geregistreerd bij je (oude) coffeeshop in Holland. waarom komen Hollanders trouwens hier plantages opstarten als het bij hen legaal kan?
Alleen een goede mix van preventie en repressie helpt om het drugsgebruik onder de knoet te houden!

Citaat:
En overal verkrijgbaar? Reclame maken? Waarom kan de verkoop niet gebeuren in coffeeshops, of zelfs de apotheek, zodat eindgebruikers geregistreerd zijn en hun gebruik perfect opgevolgd kan worden. En probleemgebruik nogal snel zal en kan opvallen. En er sneller kan ingegrepen worden. En een verbod op reclame is makkelijk afdwingbaar. Net zoals de verkoop aan minderjarigen verboden mag blijven.
wat betreft de coffeeshops zie hierboven. In apotheken? Denk je ook niet dat sommige apothekers zich niet zullen houden aan de regels en die registratie aan hun laarzen zullen lappen? Be real!
En je weet toch zelf dat die verboden op reclame omzelit wordt via allerlei slimmigheden en dat het verbod van verkoop aan minderjarigen zo lek als een zeef is!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 10:09   #186
DeoSolis
Schepen

DeoSolis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat iedereen toch doen wat ie zelf wil, zolang die daar andere ni mee lastig valt.

Jan mag van mij zelfs smorgens vroeg drinken waardoor zijn copypaste nigoed lukken. Daar heeft ook niemand last van!
Daar ga ik dan mee akoord.
Kwestie van gezondheid.....ik denk dat die 22 jaar werken en dagelijks onder olie en stof zitten mij ook geen deugd zal gedaan hebben.
Cannabis roken is zoals met vele dingen overdrijven is slecht.En men kan het ook niet gebruiken om "te vergeten" .
Wat heel belangrijk is. Men rookt uit vrije wil en niet om "in" te zijn.
En zeker niet doen alsof het ongevaarlijk is.

Wat drinken in de morgen betreft, ok voor mij.Maar dan niet op de kindjes of op het vrouwtje beginnen meppen.

Laatst gewijzigd door DeoSolis : 31 maart 2006 om 10:10.
DeoSolis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 10:23   #187

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeoSolis Bekijk bericht
Kwestie van gezondheid.....ik denk dat die 22 jaar werken en dagelijks onder olie en stof zitten mij ook geen deugd zal gedaan hebben.
Cannabis roken is zoals met vele dingen overdrijven is slecht.En men kan het ook niet gebruiken om "te vergeten" .
Wat heel belangrijk is. [SIZE=4]Men rookt uit vrije wil [SIZE=2]en niet om[/SIZE][/SIZE] "in" te zijn.

Wat drinken in de morgen betreft, ok voor mij.Maar dan niet op de kindjes of op het vrouwtje beginnen meppen.
Niet mee akkoord. Eens verslaafd, geen vrije wil meer.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 10:23   #188
Hajduk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeoSolis Bekijk bericht
Wat heel belangrijk is. Men rookt uit vrije wil en niet om "in" te zijn.

Minderjarigen is een ander verhaal. die mogen dat voor mij niet (al zal ik geen rampfase 3 afroepen als er ene eens experimenteert met ne joint. Zware dope is nog iets anders hé).

Ik vind het trouwens nogal opvallend dat een nietdrugsgebruiker zoals Jan zich kost wat kost moet moeien in dit verhaal. Lijkt wel of ie verslaafd is aan het praten over drugs...
Oud 31 maart 2006, 10:32   #189
DeoSolis
Schepen

Standaard

Citaat:
Minderjarigen is een ander verhaal. die mogen dat voor mij niet (al zal ik geen rampfase 3 afroepen als er ene eens experimenteert met ne joint. Zware dope is nog iets anders hé).

Ik vind het trouwens nogal opvallend dat een nietdrugsgebruiker zoals Jan zich kost wat kost moet moeien in dit verhaal. Lijkt wel of ie verslaafd is aan het praten over drugs...
Lol
Juist, alhoewel ik vroeger ook af en toe ééntje gerookt heb zal ik het mijn kinderen ten stelligste afraden.
Want ik heb teveel slachtoffertjes gezien van de duistere kant ervan.
Oud 31 maart 2006, 10:37   #190
DeoSolis
Schepen

Standaard

Wat krijg ik nu plots heimwee naar die weekendtreffens met de motor.
Een gigantisch kampvuur met er rond enkele tientallen zeverende bikers, lachend en spelend en hun sticky.............
...... de moeder van alle plensbuien.
Oud 31 maart 2006, 10:40   #191
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Beter voorkomen dan genezen" moet de leidwijze zijn van het drugsbeleid dus geen legalisering. je neemt hier de de registratie van problematische drugsgebruikers via de coffeeshops in Nederland als voorbeeld maar dat is één grote flop! waarom zouden die gasten hun beste klanten aangeven en zo verlies maken? Ben jij trouwens geregistreerd bij je (oude) coffeeshop in Holland. waarom komen Hollanders trouwens hier plantages opstarten als het bij hen legaal kan?
Alleen een goede mix van preventie en repressie helpt om het drugsgebruik onder de knoet te houden!
ge weet echt niet waarover ge spreekt he hyoens. Het houden van plantages is in nederland even illegaal als hier. Door de toenemende controle in Nederland (ze gebruiken daar zelfs toestellen om warmte waar te nemen) wijken al die kwekers uit naar de Belgische grensstreek.

Enkel het bezit en de verkoop wordt in Nederland gedoogd.
En in Nederland is er geen registratie, iedereen die 18 jaar of ouder is kan er anoniem cannabis kopen, tot 5 gram per keer. Af en toe moet ge uw identiteitskaart tonen, als ze vermoeden dat je nog geen 18 bent. Maaar registratie van kopers? Dat bestaat daar niet.

Citaat:
wat betreft de coffeeshops zie hierboven. In apotheken? Denk je ook niet dat sommige apothekers zich niet zullen houden aan de regels en die registratie aan hun laarzen zullen lappen? Be real!
En je weet toch zelf dat die verboden op reclame omzelit wordt via allerlei slimmigheden en dat het verbod van verkoop aan minderjarigen zo lek als een zeef is!
En ik heb meer vertrouwen in apothekers dan u. Zeker als daar tegenover staat dat inbreuken kunnen leiden tot het kwijtspelen van de licentie, of zelfs de apotheek. Apothekers bezitten zelfs hoeveelheden verdovende middelen, waarvan het bezit en de verkoop streng gereglementeerd is. En daar wordt streng op toegezien. En misbruiken of illegale verkoop is quasi onbestaande.

En volgens mij is het de enige manier om echt probleemgebruik op te kunnen merken en er gericht iets aan doen. Nu wordt er aan problematisch gebruik pas iets gedaan wanneer het veel te laat is.
De situatie waarin we nu verzeild zijn geraakt is absoluut niet aan te raden. Niemand weet meer wat mag en wat kan, en problematisch gebruik kan niet vroegtijdig opgespoord worden. Gelegaliseerde verkoop in een beperkt aantal verkooppunten, met registratie, kan dat verhelpen.
Oud 31 maart 2006, 10:44   #192
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

bijkomend: het verbod op verkoop aan minderjarigen is inderdaad zo lek als een zeef, omdat de verkoop nog steeds in handen is van dealers, die meestal ook in het bezit zijn van het zwaardere spul. Ontneem hen de verkoop van cannabis, en treedt streng op tegen niet-geregistreerd verkoop. Maar hou op met de niet-problematische meerderjarige occasionele verbruiker te stigmatiseren en te marginaliseren.
Oud 31 maart 2006, 10:45   #193
DeoSolis
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Ik bedoelde daarmee da occasionele roker.

Ik moet nu mijn maandelijkse porties recommendees gaan afhalen, maar ik kom hier nog op terug.
Oud 31 maart 2006, 10:45   #194
Hajduk
Banneling

Standaard

Hyoens is in rook opgegaan!
Oud 31 maart 2006, 10:50   #195
jan hyoens

Standaard

Citaat:
ge weet echt niet waarover ge spreekt he hyoens. Het houden van plantages is in nederland even illegaal als hier. Door de toenemende controle in Nederland (ze gebruiken daar zelfs toestellen om warmte waar te nemen) wijken al die kwekers uit naar de Belgische grensstreek.

Enkel het bezit en de verkoop wordt in Nederland gedoogd.
En in Nederland is er geen registratie, iedereen die 18 jaar of ouder is kan er anoniem cannabis kopen, tot 5 gram per keer. Af en toe moet ge uw identiteitskaart tonen, als ze vermoeden dat je nog geen 18 bent. Maaar registratie van kopers? Dat bestaat daar niet.

En ik heb meer vertrouwen in apothekers dan u. Zeker als daar tegenover staat dat inbreuken kunnen leiden tot het kwijtspelen van de licentie, of zelfs de apotheek. Apothekers bezitten zelfs hoeveelheden verdovende middelen, waarvan het bezit en de verkoop streng gereglementeerd is. En daar wordt streng op toegezien. En misbruiken of illegale verkoop is quasi onbestaande.

En volgens mij is het de enige manier om echt probleemgebruik op te kunnen merken en er gericht iets aan doen. Nu wordt er aan problematisch gebruik pas iets gedaan wanneer het veel te laat is.
De situatie waarin we nu verzeild zijn geraakt is absoluut niet aan te raden. Niemand weet meer wat mag en wat kan, en problematisch gebruik kan niet vroegtijdig opgespoord worden. Gelegaliseerde verkoop in een beperkt aantal verkooppunten, met registratie, kan dat verhelpen.
Dus is Holland toch dat niet! En jij denkt dat wij het hier beter gaan doen? dream on!
Oud 31 maart 2006, 10:50   #196
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lichamelijk verslaafd aan cannabis is niet mogelijk, geestelijk daarentegen... Denk je niet dat als het probleemgebruik sneller zou opgevallen zijn, dat er sneller ingegrepen zou kunnen worden, en dus geestelijke verslaving vermeden had kunnen worden?
Oud 31 maart 2006, 10:51   #197
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Hyoens is in rook opgegaan!
Moet ik nu vereerd zijn dat ik een persoonlijke stalker heb?
Oud 31 maart 2006, 10:51   #198
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus bijna niemand heeft een vrije wil want bijna iedereen is verslaafd aan geld. ze zouden beter geld verbieden dus want maakt veel meer slachtoffers dan cannabis hoor.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 maart 2006 om 10:52.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 10:52   #199
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Lichamelijk verslaafd aan cannabis is niet mogelijk, geestelijk daarentegen... Denk je niet dat als het probleemgebruik sneller zou opgevallen zijn, dat er sneller ingegrepen zou kunnen worden, en dus geestelijke verslaving vermeden had kunnen worden?
Denk jij niet dat als je het probleem aanpakt ipv van het gebruik dat daaruit voortvloeit dat betere resultaten zal hebben?
Oud 31 maart 2006, 10:53   #200
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
dus bijna niemand heeft een vrije wil want bijna iedereen is verslaafd aan geld. ze zouden beter geld verbieden dus want maakt veel meer slachtoffers dan cannabis hoor.
Maw legaliseren zal niet helpen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be