![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niemand heeft daar last van hoor! ![]() Laatst gewijzigd door Hajduk : 31 maart 2006 om 09:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Jan, niet verzwakken eh ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Banneling
|
![]() Straks komt 'm nog met die gecopypaste prentjes af!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | ||
|
![]() Ik heb dit al x-aantal keren weerlegd! Doe eens de moeite om oudere topics over dit onderwerp te lezen!
Maar goed, en dit voor de laatste maal! Citaat:
Alleen een goede mix van preventie en repressie helpt om het drugsgebruik onder de knoet te houden! Citaat:
En je weet toch zelf dat die verboden op reclame omzelit wordt via allerlei slimmigheden en dat het verbod van verkoop aan minderjarigen zo lek als een zeef is! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Kwestie van gezondheid.....ik denk dat die 22 jaar werken en dagelijks onder olie en stof zitten mij ook geen deugd zal gedaan hebben. Cannabis roken is zoals met vele dingen overdrijven is slecht.En men kan het ook niet gebruiken om "te vergeten" . Wat heel belangrijk is. Men rookt uit vrije wil en niet om "in" te zijn. En zeker niet doen alsof het ongevaarlijk is. Wat drinken in de morgen betreft, ok voor mij.Maar dan niet op de kindjes of op het vrouwtje beginnen meppen. Laatst gewijzigd door DeoSolis : 31 maart 2006 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind het trouwens nogal opvallend dat een nietdrugsgebruiker zoals Jan zich kost wat kost moet moeien in dit verhaal. Lijkt wel of ie verslaafd is aan het praten over drugs... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Juist, alhoewel ik vroeger ook af en toe ééntje gerookt heb zal ik het mijn kinderen ten stelligste afraden. Want ik heb teveel slachtoffertjes gezien van de duistere kant ervan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Schepen
|
![]() Wat krijg ik nu plots heimwee naar die weekendtreffens met de motor.
Een gigantisch kampvuur met er rond enkele tientallen zeverende bikers, lachend en spelend en hun sticky............. ...... de moeder van alle plensbuien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | ||
|
![]() Citaat:
Enkel het bezit en de verkoop wordt in Nederland gedoogd. En in Nederland is er geen registratie, iedereen die 18 jaar of ouder is kan er anoniem cannabis kopen, tot 5 gram per keer. Af en toe moet ge uw identiteitskaart tonen, als ze vermoeden dat je nog geen 18 bent. Maaar registratie van kopers? Dat bestaat daar niet. Citaat:
En volgens mij is het de enige manier om echt probleemgebruik op te kunnen merken en er gericht iets aan doen. Nu wordt er aan problematisch gebruik pas iets gedaan wanneer het veel te laat is. De situatie waarin we nu verzeild zijn geraakt is absoluut niet aan te raden. Niemand weet meer wat mag en wat kan, en problematisch gebruik kan niet vroegtijdig opgespoord worden. Gelegaliseerde verkoop in een beperkt aantal verkooppunten, met registratie, kan dat verhelpen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
|
![]() bijkomend: het verbod op verkoop aan minderjarigen is inderdaad zo lek als een zeef, omdat de verkoop nog steeds in handen is van dealers, die meestal ook in het bezit zijn van het zwaardere spul. Ontneem hen de verkoop van cannabis, en treedt streng op tegen niet-geregistreerd verkoop. Maar hou op met de niet-problematische meerderjarige occasionele verbruiker te stigmatiseren en te marginaliseren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Banneling
|
![]() Hyoens is in rook opgegaan!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
|
![]() Lichamelijk verslaafd aan cannabis is niet mogelijk, geestelijk daarentegen... Denk je niet dat als het probleemgebruik sneller zou opgevallen zijn, dat er sneller ingegrepen zou kunnen worden, en dus geestelijke verslaving vermeden had kunnen worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
|
![]() dus bijna niemand heeft een vrije wil want bijna iedereen is verslaafd aan geld. ze zouden beter geld verbieden dus want maakt veel meer slachtoffers dan cannabis hoor.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 maart 2006 om 10:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
|
![]() Denk jij niet dat als je het probleem aanpakt ipv van het gebruik dat daaruit voortvloeit dat betere resultaten zal hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
|
![]() |
![]() |
![]() |