Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2003, 15:09   #181
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Ik vraag me ook af waarom ze persé een "Belgisch paspoort" willen krijgen als ze dan toch zoveel heimwee hebben en terug willen als de toestand daar veiliger is.

Zou het dan niet voldoende zijn te vragen naar een verlengd verblijfsvergunning?

en inderdaad, ik denk ook dat het net degenen zijn die zich onder het vroegere regime hebben kunnen verrijken die nu stillekes de benen hebben genomen omdat ze schrik hebben van weerwraak.

Net zoals de vroegere eerste ministers (toen nog met vriendschappelijke russische banden) hier ook asiel heeft gekregen. In Rusland vond hij het ineens niet meer zo leuk (daar was hij eerst naartoe gegaan).
Als we nu eens beginnen met geval per geval te bekijken, dan gaan we al een pak verder geraken, en evengoed een pak dichter bij de waarheid zitten.

Tenslotte, ik betwijfel héél sterk dat die kinderen en vrouwen die daartussen zitten "macht" hebben gehad. Maar soit...

Verder weet ik niet of ze een Belgisch paspoort vragen, dan wel een verlengde verblijfsvergunning. Ik ken de wettelijke kant van de zaak niet goed genoeg. Wél weet ik dat politiek asiel niet gelijk staat aan een belgisch paspoort, maar aan een verblijfsvergunning voor welbepaalde of onbepaalde duur.

met vriendelijke groeten
Oud 28 juli 2003, 15:26   #182
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

[quote="jan hyoens"]
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
Ja natuurlijk. De meeste Nederlanders stinken naar kaas en Belgen zijn domme pedofielen, dat weet toch elke mens ?
Belgen wel ja!
Nee, de Walen!!! Dutroux, Nihoul? Toeval? Ik denk het niet!
Oud 28 juli 2003, 18:39   #183
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
[Enneuh, ik dacht toch dat die Afghanen naar hier gekomen zijn omdat in hun land den boel was platgebombardeerd, niet omdat ze hier van ons sociaal systeem kunnen profiteren.

Gouden raad : wandel eens in een vluchtelingencentrum binnen (de meesten kan je zo binnenwandelen), en praat eens met die vluchtelingen. Zo krijg je een beter idee van hun redenen, de heimwee waarmee ze ALLEMAAL worstelen, de situatie in verschillende landen,.
1. Dat hebben de Amerikanen gedaan, wij niet, België was tegen die oorlog waarom moeten wij dan nu met de miserie zitten?
2. Daar twijfel ik geen moment aan, maar dat is zoals met een echtscheiding: beiden hebben hun tegengesteld verhaal waarvan je kan zeggen hij/zij heeft gelijk. Dat neemt niet weg dat de boel grondig verziekt is en zéker niet dat iemand die daar niets mee te maken heeft verplicht kan gesteld worden ze allebei alimentatie te geven.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2003, 18:41   #184
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pink Terror
Ik ga er nu heen, samen met een journalist om foto's en interviews te maken. Iemand die geïnteresseerd is: PM me en voor de andere: uitgebreid verslag volgt later.
Pas maar op, als je met een vrouw praat zonder toestemming van haar man of broer smijten ze je buiten!
Oud 28 juli 2003, 18:44   #185
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
[Verder weet ik niet of ze een Belgisch paspoort vragen, dan wel een verlengde verblijfsvergunning. Ik ken de wettelijke kant van de zaak niet goed genoeg. Wél weet ik dat politiek asiel niet gelijk staat aan een belgisch paspoort, maar aan een verblijfsvergunning voor welbepaalde of onbepaalde duur.
Onbepaalde duur? De boodschap wordt gegeven dat je na een periode van 5 jaar AUTOMATISCH een verblijfsvergunning krijgt. Een schandaal is dat, als je de illegaliteit maar lang genoeg weet te rekken wordt die ineens legaal.
Pas dat maar eens toe op mensen die belastingen ontduiken!(Wat illegalen trouwens constant doen).
Oud 28 juli 2003, 18:46   #186
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Pas dat maar eens toe op mensen die belastingen ontduiken!
Euhm, staat daar geen verjaringstermijn op?
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2003, 18:51   #187
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
[Enneuh, ik dacht toch dat die Afghanen naar hier gekomen zijn omdat in hun land den boel was platgebombardeerd, niet omdat ze hier van ons sociaal systeem kunnen profiteren.

Gouden raad : wandel eens in een vluchtelingencentrum binnen (de meesten kan je zo binnenwandelen), en praat eens met die vluchtelingen. Zo krijg je een beter idee van hun redenen, de heimwee waarmee ze ALLEMAAL worstelen, de situatie in verschillende landen,.
1. Dat hebben de Amerikanen gedaan, wij niet, België was tegen die oorlog waarom moeten wij dan nu met de miserie zitten?
2. Daar twijfel ik geen moment aan, maar dat is zoals met een echtscheiding: beiden hebben hun tegengesteld verhaal waarvan je kan zeggen hij/zij heeft gelijk. Dat neemt niet weg dat de boel grondig verziekt is en zéker niet dat iemand die daar niets mee te maken heeft verplicht kan gesteld worden ze allebei alimentatie te geven.
1. Stuur ze allemaal door naar de VS, wil je zeggen ?

2. Neen, verplicht niet. Maar als die vrouw bij mij aan de deur staat te bleiten dat haar man haar heeft geslagen, dan laat ik ze binnen en geef ik ze eten. En als ze zich misdraagt, zal ze zich daarvoor moeten verantwoorden.
Oud 28 juli 2003, 18:52   #188
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
[Verder weet ik niet of ze een Belgisch paspoort vragen, dan wel een verlengde verblijfsvergunning. Ik ken de wettelijke kant van de zaak niet goed genoeg. Wél weet ik dat politiek asiel niet gelijk staat aan een belgisch paspoort, maar aan een verblijfsvergunning voor welbepaalde of onbepaalde duur.
Onbepaalde duur? De boodschap wordt gegeven dat je na een periode van 5 jaar AUTOMATISCH een verblijfsvergunning krijgt. Een schandaal is dat, als je de illegaliteit maar lang genoeg weet te rekken wordt die ineens legaal.
Pas dat maar eens toe op mensen die belastingen ontduiken!(Wat illegalen trouwens constant doen).
Jaja, "de boodschap wordt gegeven". Geef mij eens de wettekst, daar kunnen we al iets meer mee aanvangen dan met "de boodschap". Die boodschap laat ik doorgaans achter in het kleine kamertje...
Oud 28 juli 2003, 18:52   #189
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Numarx
[1. Hier hebben ze nooit voor overlast gezorgd. Nu nog niet, ze komen af en toe eens in het nieuws, maar niemand heeft er last van.
Vindt jij een kerk vol met onhygienische toestanden geen overlast? Wat zoudt ge ervan denken als ze dat in uw tuin zouden komen doen?
Wie betaalt de ziekenhuiskosten voor de hongerstakers?
Wat kunnen die Afghanen aan onze maatschappij bijbrengen?

Hongerstakerij is in feite een vorm van terrorisme, maar ja, Amnesty International stookt ze daartoe op, net zoals destijds aangeraden werd aan uitgeprocedeerde asielzoekers om weerstand te bieden, met het geval Adama tot gevolg. Niet die rijkswachters zouden vervolgd moeten worden maar die softies die opstookten tot die agressie!
En zo is het hier ook: die hebben allemaal een advocaat, een begeleider, een sociaal helper en wat weet ik allemaal niet en DIE zullen wel de tip tot hongerstakerij gegeven hebben.
Oud 28 juli 2003, 18:53   #190
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
[1. Hier hebben ze nooit voor overlast gezorgd. Nu nog niet, ze komen af en toe eens in het nieuws, maar niemand heeft er last van.
Vindt jij een kerk vol met onhygienische toestanden geen overlast? Wat zoudt ge ervan denken als ze dat in uw tuin zouden komen doen?

Hongerstakerij is in feite een vorm van terrorisme, maar ja, Amnesty International stookt ze daartoe op, net zoals destijds aangeraden werd aan uitgeprocedeerde asielzoekers om weerstand te bieden, met het geval Adama tot gevolg. Niet die rijkswachters zouden vervolgd moeten worden maar die softies die opstookten tot die agressie!
En zo is het hier ook: die hebben allemaal een advocaat, een begeleider, een sociaal helper en wat weet ik allemaal niet en DIE zullen wel de tip tot hongerstakerij gegeven hebben.
pfffffffffff...

Met U discussiëren is ook niet mogelijk hé. 't zijn allemaal criminelen, ze zorgen allemaal voor overlast, en 't zijn altijd de linksen die het in hun hoofd gepraat hebben.

Jaja, ge krijgt gelijk
Oud 28 juli 2003, 19:11   #191
numarx
Minister

Standaard

Citaat:
Vindt jij een kerk vol met onhygienische toestanden geen overlast?
Nee, eigenlijk niet. En de pastoor ook niet. De eucharistieviering is kunnen doorgaan zoals altijd. (Verder is het "vind jij".)
Citaat:
Wat zoudt ge ervan denken als ze dat in uw tuin zouden komen doen?
Als ze zich gedragen zoals in die kerk? Ze zijn zeer welgekomen. Ik zou nog een tent gaan huren zodat ze droog en uit de wind zitten.
Citaat:
De sociale zekerheid, als die vuil Walen nog wat overgelaten hebben.
Citaat:
Ze kunnen ons er bijvoorbeeld aan herinneren wat naastenliefde ook alweer was. En for that matter, wat kan ú aan onze maatschappij bijbrengen?
Citaat:
maar ja, Amnesty International stookt ze daartoe op
Graag één document van Amnesty, waarbij ik actief ben overigens, waarin wordt opgeroepen tot hongerstaking. Niet te vinden? Dacht ik ook.
Oud 28 juli 2003, 19:26   #192
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
[Ze kunnen ons er bijvoorbeeld aan herinneren wat naastenliefde ook alweer was. En for that matter, wat kan ú aan onze maatschappij bijbrengen?
[.
De Afghanen echte filantropen ? Zowel de Taliban als hun erfvijanden de N Alliantie waren crapuul met hun held commandant Masoed op kop.
Man toch, die komen gewoon naar hier omdat mensensmokkelaars ginder ze hebben verteld dat de Belgen echte sissies zijn die hun hebben en houden te grabbel gooien aan wie er om vraagt! Ja waarom gaan ze niet naar Pakistan(als het Taliban zijn), of naar Iran(als het Peshmerga zijn), of naar een van de oude Moslim Sovietrepublieken? Simpel, daar worden ze met de wapens in de aanslag weggejaagd.

IK Numarx, ik breng de naastenliefde ELKE DAG in practijk door mijn maatschappelijke plicht te doen, belastingen te betalen, beleefd te zijn tegen iedereen, de sociale zekerheid niet te belasten(dat kan ik ook niet want ik ben zelfstandige)en geen terroristische acties als hongerstakingen te plegen. Ik ben wel niet van plan om al mijn zuurverdiende centen aan bedelaars te geven of hoe zou je die Afghanen anders noemen?Ben jij dat wel van plan dan? Als elke mensenliefhebberhier zich persoonlijk financiëel borgstelt voor één of meer Afghanen mogen ze allemaal blijven ga jij dat doen?
(En idd ik heb een dt-fout gepleegd dank voor de melding)[/i]
Oud 28 juli 2003, 19:27   #193
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pink Terror
Ik ga er nu heen, samen met een journalist om foto's en interviews te maken. Iemand die geïnteresseerd is: PM me en voor de andere: uitgebreid verslag volgt later.
Meid naar mijn hart
SEKSIST!!!!
Pink kan daartegen, die heeft een goeie macho nodig om haar te tonen hoe het leven in elkaar zit.
Oud 28 juli 2003, 19:30   #194
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
]maar ja, Amnesty International stookt ze daartoe op
Graag één document van Amnesty, waarbij ik actief ben overigens, waarin wordt opgeroepen tot hongerstaking. Niet te vinden? Dacht ik ook.
Ahaa, het partijprogramma van het Vlaams Blok is van geen tel want er staat niet in wat het Blok eigenlijk denkt en zegt volgens jullie linksen.
Net zomin als in het handvest van AI staat dat ze die sukkelaars aanzetten tot verzet maar informeel en mondeling doen ze dat wel degelijk natuurlijk.
Oud 28 juli 2003, 19:33   #195
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Ja TomB, vind jij ook niet dat telkens de VS ergens een vluchtelingenstroom teweeg brengt ze die mensen maar moeten opvangen in Amerika?
Wat hebben wij hier in België in godsnaam met Afghaanse problemen te maken!
Oud 28 juli 2003, 19:41   #196
numarx
Minister

Standaard

Citaat:
Ahaa, het partijprogramma van het Vlaams Blok is van geen tel want er staat niet in wat het Blok eigenlijk denkt en zegt volgens jullie linksen.
Net zomin als in het handvest van AI staat dat ze die sukkelaars aanzetten tot verzet maar informeel en mondeling doen ze dat wel degelijk natuurlijk.
Wat begint u nu over het Vlaams Blok? En dan nog een beetje veralgemenen en mijn mening in mijn plaats verwoorden? Nee hoor, zo werkt het niet. En u moet zich dringend wat informeren over AI.
Oud 28 juli 2003, 20:03   #197
Bolter
Gouverneur

Standaard

Als ik alles op een rijtje zet heeft de regering tot nu toe correct gehandeld.

Probleem is wel dat het wantrouwen bijzonder groot is en dat op dit moment in Afganistan zeker alles niet onder controle is.
Trouwens , als ik Afgaan was zou ik ook alles in het werk stellen om in België te mogen blijven.

Wel lijkt er me toch nog altijd een stevig probleem met de snelheid van afhandeling.
We zouden zoiets binnen zes maanden moeten afhandelen en niet binnen een termijn van meerdere jaren.
Die kinderen spreken zelfs al Nederlands.. Ik ken er in Wallonië met een hoger diploma die....
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2003, 21:06   #198
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

In het tijdperk van de TALIBAN, waren er geen afgaanse vluchtelingen. Zou dat regime dan toch zoveel beter geweest zijn????
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2003, 22:29   #199
ferro
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KempensBoerke
Toegegeven, d'er zit pit in.

Ja maar bitter weinig verstand...
ferro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2003, 22:31   #200
numarx
Minister

Standaard

Als iemands mening niet overeenkomt met de uwe wil dat niet noodzakelijk zeggen dat de andere fout zit.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be