Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 18 april 2006, 20:19   #181
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik zeg niet dat dat onmogelijk is, maar wat mij wel verbaasde (of nee, eigenlijk niet) ... wat mij opviel (hoewel ??) ... wat mij bijbleef is het feit dat geen enkele andere poster op die draad bij Jurgen V (U welbekend veronderstel ik) op de door mij geciteerde bewering reageerde.

Wellicht omdat niemand daar graten in zag??
Ook diegenen niet zichzelf blijven hersenspoelen met de mantra van de multiculturele verrijking zagen er blijkbaar geen graten in? Merkwaardig !
Knorretje is offline  
Oud 18 april 2006, 20:35   #182
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Is dat nu zo moeilijk? De oorzaak wordt hoofdzakelijk ingegeven door -> sociale-culturele factoren <- toch eenvoudig niet? 8)
zo is 't eenvoudig ... maar dat staat er helemaal niet
zoniet ...mag je dat steeds aanduiden
Citaat:
Nogmaals, in België is een vreemde 'cultuur' een absoluut gegeven, een zogenaamde verrijking waar niet aan geraakt mag worden en zodus heeft men het hier steevast over sociale-economische factoren...
je moet eens gaan lezen bij wat ze net onder demografische en macro-sociale risicofactoren bedoelen... misschien zie je de analogie
Citaat:
Meer ga ik er niemeer over zeggen, alhoewel ik al een voorgevoel heb dat ge het nu nog nie snapt; maar daar bestaat een leuk gezegde voor, iets met uil, kaars en bril
'k zou wel willen snappen hoor... maar zo simpel blijkt het niet..als zelfs jij, Gorefest, je moet beroepen op een rapport waar

1) je zelf blijkbaar de ballen van begrijpt
2) je zelf er niet in slaagt, desondanks punt 1), de eenvoudige maar tevens zeer revolutionaire conclusie : "eenduidige bewijzen die aantonen dat net een bepaalde origine de zwaarst bepalende factor is om crimineel gedrag ten toon te spreiden" eenvoudig aan te stippen/wijzen
3) Van San zelf meermaals in bepaalde interviews zelf de nadruk legt dat het louter een statistisch onderzoek is betreffende de differentiële betrokkenheid van allochtoonse jongeren bij jeugcriminaliteit
4) dat ondertussen reeds naar de prullenmand verwezen is ... reden zijn legio

Laatst gewijzigd door praha : 18 april 2006 om 20:59.
praha is offline  
Oud 18 april 2006, 20:47   #183
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik voel me helemaal niet betrokken bij JOUW nachtmerries, beste niet emotioneel, en op geenerlei wijze.
JOUW nachtmerries ?... als je nu nog had gezegd : JOUW wildste fantasieën

Citaat:
vulgariteit, dat gaat u nog het best.Trouwens, daar valt "uw soort" altijd op terug, als ze met hun bek vol tanden staan.De ware aard borrelt dan op...vunzig, stinkend...
dan was het nog enigszins geloofwaardig

Citaat:
Mijn uitspraak was echter niet nietszeggend, maar algemeen.Een onaangenaam voorval, dat kan van alles zijn, dat hoeft niet absoluut "verkracht worden door bouwvakkers" te zijn, zoals jij met duidelijk welgenoegen afschilderde...
klopt... daarom niet minder off-topic op dat moment

antwoord nu eens op de essentie ipv wat te leuteren over de vorm of op de man te spelen
praha is offline  
Oud 18 april 2006, 20:58   #184
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
Neen, maar toch houden ze er aan ons teherinneren hoe het bij hen te werk gaat in hun "vaderland"
daar hebben wij ze helemaal niet voor nodig ... er zijn genoeg andere kandidaten, zij die zich expliciet willen distantiëren van de groep 'ze', die ons er met het grootse genoegen telkens weer aan zullen herinneren in volle excitatie
praha is offline  
Oud 18 april 2006, 21:01   #185
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Ook diegenen niet zichzelf blijven hersenspoelen met de mantra van de multiculturele verrijking zagen er blijkbaar geen graten in? Merkwaardig !
Op die site iets 'deftigs' posten = parels voor de zwijnen, mijn beste Kn... ,

ooooh, oeps.
djimi is offline  
Oud 18 april 2006, 21:18   #186
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Op die site iets 'deftigs' posten = parels voor de zwijnen, mijn beste Kn... ,

ooooh, oeps.
Kijk 's aan, dat uitvluchtexcuus sluit naadloos aan bij de oogkleppenmentaliteit van de laatste decennia. Why am I not suprised?
Knorretje is offline  
Oud 18 april 2006, 21:56   #187
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht

Kijk 's aan, dat uitvluchtexcuus sluit naadloos aan bij de oogkleppenmentaliteit van de laatste decennia. Why am I not suprised?
'uitvluchtexcuus' , 'oogkleppenmentaliteit' : mooie woorden die getuigen van een zekere creatieve energie die u volgens mij véél en véél beter zou kunnen besteden.

Waarom zou ik nog eens proberen om op die site van Jurgen V te posten? Ik heb dat al gedaan, hoor, mijn beste Knorretje. Het enige resultaat : dat het gescheld in FREQUENTIE afnam (2 keer per post i.p.v. 3 keer), maar in INTENSITEIT verdubbelde (dus steeds gemener werd).

Vandaar mijn vurige wens dat het VB in oktober 2006 in tenminste 10 Vlaamse gemeenten/kleinsteden (2 per provincie) een absolute meerderheid behaalt, zodat ze wel

>>> verplicht <<<

zullen zijn om HELEMAAL ALLEEN, 6 JAAR LANG

de bestuurder te spelen,

en zich niet meer zullen kunnen beperken tot de rol van kankerende meerijder die het vertikt voor zijn ritje te betalen, de asbakken volrochelt, gaatjes in het similileer van zijn zeteltje brandt, zijn sigaretten op het tapijtje op de middengang uitduwt, constant zit te jengelen dat het geen goede muziek is op de CD-speler, of dat-ie te luid speelt of dan weer te stil, en er bovendien nog eens in slaagt alle andere medepassagiers te schofferen door te zeggen dat het toch maar flauwerikken zijn.

Bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen zien we ze niet meer !!
djimi is offline  
Oud 18 april 2006, 22:05   #188
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
'uitvluchtexcuus' , 'oogkleppenmentaliteit' : mooie woorden die getuigen van een zekere creatieve energie die u volgens mij véél en véél beter zou kunnen besteden.

Volgens mij is het aan de beleidspartijen om wat meer creatieve energie te gebruiken. Hadden ze het maar al vroeger gedaan, dan leefden we nu niet een maatschappij waar multiculturele criminaliteit de hoofdtoon uitmaakt.

Waarom zou ik nog eens proberen om op die site van Jurgen V te posten?
Van mij hoef je dat helemaal niet te doen. Van mij mij hoef je ook niet te reageren op islamitische reacties die deze gruwelijke daad minimaliseren tot de verantwoordelijkheid van het slachtoffer zelf : "had deze ongelovige hond zijn mp3 maar netjes af gegeven, dan had men zijn leven gespaard."
Van mij hoef je helemaal niets te doen !

Ik heb dat al gedaan, hoor, mijn beste Knorretje. Het enige resultaat : dat het gescheld in FREQUENTIE afnam (2 keer per post i.p.v. 3 keer), maar in INTENSITEIT verdubbelde (dus steeds gemener werd).

Vandaar mijn vurige wens dat het VB in oktober 2006 in tenminste 10 Vlaamse gemeenten/kleinsteden (2 per provincie) een absolute meerderheid behaalt, zodat ze wel

>>> verplicht <<<

zullen zijn om HELEMAAL ALLEEN, 6 JAAR LANG

de bestuurder te spelen,

en zich niet meer zullen kunnen beperken tot de rol van kankerende meerijder die het vertikt voor zijn ritje te betalen, de asbakken volrochelt, gaatjes in het similileer van zijn zeteltje brandt, zijn sigaretten op het tapijtje op de middengang uitduwt, constant zit te jengelen dat het geen goede muziek is op de CD-speler, of dat-ie te luid speelt of dan weer te stil, en er bovendien nog eens in slaagt alle andere medepassagiers te schofferen door te zeggen dat het toch maar flauwerikken zijn.

Liever een kankerende meerijder dan een bestuurder die met oogkleppen en oordoppen rijdt. Die zijn pas een gevaar voor de maatschappij.

Bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen zien we ze niet meer !!
Dat zullen we op dat ogenblik wel (of niet) zien.
Knorretje is offline  
Oud 18 april 2006, 23:19   #189
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien moeten die allochtonen maar eens in de leer gaan bij de kerel die het volgende durfde te posten op : http://www.verstrepen.be

-> draad van donderdag, 13 april 2006

'Vermoord voor MP3 speler'

<<< Jipee-jee tweemaal winst voor het VB.
2 noordafrikaanse slechterikken erbij om ons gelijk mee te bewijzen en één walekoppenjong minder om voor te betalen.
Wat kan het leven toch mooi zijn als je Vlaams belanger bent.

Geplaatst door: Johan | vrijdag, 14 april 2006 om 01:59 PM >>>
Dat is al de zesde of zevende keer dat je dat paste. Jij geilt hier echt op hé?
baarle is offline  
Oud 18 april 2006, 23:34   #190
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ik heb er geen enkel probleem mee dat zij zich met hun gebruiken, cultuur en omgangsgewoonten hier trachten te integreren. Die gemeenschappen moeten zich integreren in onze samenleving op hun eigen manier, waarschijnlijk met behoud van bepaalde gebruiken, normen en waarden.
Ieder heeft zo zijn eigen gebruiken, cultuur en omgangsvormen, daar zal het probleem niet noodzakelijk liggen. Wanneer deze in botsing beginnen komen met de algemeen geldende leidt dat wel tot wrijvingen.
Citaat:
Over huwelijkspartners die hierheern gehaald worden weet ik eigenlijk bitter weinig, wat vertellen de cijfers, is dat echt zo'n belangrijk iets?
Dat er na veertig jaar nog steeds moet gezorgd worden voor taalcursussen lijkt mij niet echt een bewijs van integratie.
Citaat:
Ik heb toch de indruk dat zij zich (als de opening 'gezocht wordt') niet zo erg isoleren hoor maar ervaringen durven wel eens verschillen dus mja.
Die indruk heb ik ook maar degenen waar ik meestal mee in contact kom zijn natuurlijk deze die zelf ook contact wensen. Met vrouwen met sluiers heb ik een andere indruk, die zijn helemaal niet geneigd om contact te zoeken, die reageren eerder alsof u een aanslag op hun eerbaarheid beraamt.
Bobke is offline  
Oud 18 april 2006, 23:51   #191
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ieder heeft zo zijn eigen gebruiken, cultuur en omgangsvormen, daar zal het probleem niet noodzakelijk liggen. Wanneer deze in botsing beginnen komen met de algemeen geldende leidt dat wel tot wrijvingen.
Ik vraag me af in hoeverre deze echt au fond in botsing komen. Ook grote verschillen zijn niet onoverbrugbaar maar ja, het is natuurlijk ook een (niet te onderschatten) deel van het probleem.
Citaat:
Dat er na veertig jaar nog steeds moet gezorgd worden voor taalcursussen lijkt mij niet echt een bewijs van integratie.
De (te weinig) aangeboden taalcursussen nu zijn toch enkel voor nieuwkomers? En volgens mij is het grote deel daarvan gewoon gereguraliseerd asielzoeker en geen (toekomstig) huwelijkspartner van iemand die reeds Belg is, maar ik kan me vergissen.

Citaat:
Die indruk heb ik ook maar degenen waar ik meestal mee in contact kom zijn natuurlijk deze die zelf ook contact wensen.
Daar heb je inderdaad gelijk.
Citaat:
Met vrouwen met sluiers heb ik een andere indruk, die zijn helemaal niet geneigd om contact te zoeken, die reageren eerder alsof u een aanslag op hun eerbaarheid beraamt.
Een beetje overdreven misschien maar dat kom soms zo zijn, mja.
StevenNr1 is offline  
Oud 19 april 2006, 00:10   #192
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De (te weinig) aangeboden taalcursussen nu zijn toch enkel voor nieuwkomers? En volgens mij is het grote deel daarvan gewoon gereguraliseerd asielzoeker en geen (toekomstig) huwelijkspartner van iemand die reeds Belg is, maar ik kan me vergissen.
Ik denk niet dat er veel asielzoekers uit Marokko geregulariseerd worden.
Het probleem zal wel degelijk bestaan, anders zou groen! het niet herkennen.
Bobke is offline  
Oud 19 april 2006, 00:17   #193
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een beetje overdreven misschien maar dat kom soms zo zijn, mja.
Lichtjes, hoewel.
Vaak kom ik er niet mee in contact, alleen soms in de wachtzaal van een ziekenhuis.
Als ik over hun kinderen begin draaien ze steevast het hoofd weg.
Mogelijks verstaan ze mij ook niet. (En ja, ik ben in gezelschap van mijn vrouw)
Bobke is offline  
Oud 19 april 2006, 00:22   #194
StevenNr1

Standaard

Tja, je kan emancipatie ook niet opleggen, dat is een vrij lastige kwestie eerlijk gezegd.
StevenNr1 is offline  
Oud 19 april 2006, 00:26   #195
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat er veel asielzoekers uit Marokko geregulariseerd worden.
Het probleem zal wel degelijk bestaan, anders zou groen! het niet herkennen.
De vraag is dan of deze 'geïmporteerde' huwelijkspartners (vnl. dames naar ik vermoed) nu echt de integratie van de reeds hier verblijvende probleemjongeren negatief beïnvloeden. Die problematiek zal er niet volledig los van staan maar ik denk toch niet dat de socio-culturele integratie van de 'lastige' gemeenschappen daar echt onder lijdt. Die praktijk is er alleszins wel niet bevorderlijk voor, dat lijkt mij logisch.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 19 april 2006 om 00:28.
StevenNr1 is offline  
Oud 19 april 2006, 09:24   #196
Amadeke
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar Amadeke
Standaard

dus ingaan tegen criminele jeugdbendes stelt je gelijk met Gestapo?

best eens je geschiedenisboekske bovenhalen
Amadeke is offline  
Oud 19 april 2006, 11:13   #197
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag is dan of deze 'geïmporteerde' huwelijkspartners (vnl. dames naar ik vermoed) nu echt de integratie van de reeds hier verblijvende probleemjongeren negatief beïnvloeden. Die problematiek zal er niet volledig los van staan maar ik denk toch niet dat de socio-culturele integratie van de 'lastige' gemeenschappen daar echt onder lijdt. Die praktijk is er alleszins wel niet bevorderlijk voor, dat lijkt mij logisch.
Volgens mij wel.
Het is nu eenmaal de vrouw, zelfs bij ons nog, die het meest met de opvoeding van de kinderen bezig is. Als mama geen Nederlands spreekt is de kans klein dat kleine Mo dat wel zal doen. Ze blijven dus met een taalachterstand aan hun studies beginnen met alle gevolgen van dien.
Bobke is offline  
Oud 19 april 2006, 12:14   #198
PetSel
Gouverneur

PetSel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PetSel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Rascist!
Het is Racist

PetSel is offline  
Oud 19 april 2006, 12:31   #199
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Volgens mij wel.
Het is nu eenmaal de vrouw, zelfs bij ons nog, die het meest met de opvoeding van de kinderen bezig is. Als mama geen Nederlands spreekt is de kans klein dat kleine Mo dat wel zal doen. Ze blijven dus met een taalachterstand aan hun studies beginnen met alle gevolgen van dien.
Hm ja, daar zit iets in, daarom zijn taalopleidingen voor nieuwkomers (en dus ook huwelijkspartners) vrij noodzakelijk. Misschien kan men ook reeds op de kleuterklas (maar kleuteronderwijs is niet verplicht zeker?) aparte taalgroepen ofzo inrichten. En moesten nu die vaders (die hier vaak al wel een tijd verblijven en wel Nederlands spreken) zich met de opvoeding bezig houden... (want ik ken bijv. wel enkele gezinnen waarbij de kinderen omwille van een gemengd, tweetalig ouderpaar in het Frans en het Nederlands worden opgevoed, en dat draait meestal wel goed uit), maar ja daar valt niet teveel van te verwachten waarschijnlijk.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 19 april 2006 om 12:32.
StevenNr1 is offline  
Oud 19 april 2006, 18:10   #200
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat dat onmogelijk is, maar wat mij wel verbaasde (of nee, eigenlijk niet) ... wat mij opviel (hoewel ??) ... wat mij bijbleef is het feit dat geen enkele andere poster op die draad bij Jurgen V (U welbekend veronderstel ik) op de door mij geciteerde bewering reageerde.

Wellicht omdat niemand daar graten in zag??
Neen, omdat die link niet werkte!
fernand is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be